Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Accell Group AEX:ACCEL, NL0009767532

  • 57,550 19 aug 2022 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 0

Accell 2020

463 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 26 maart 2020 12:01
    Beursblik: zware tijden voor Accell

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Accell Group
    13,44 -0,52 -3,72 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Het wordt lastig voor Accell Group na een zwaar jaar achter de rug te hebben en in 2020 te worden geconfronteerd met de corona-uitbraak. Dit stelde analist Martin Crum van IEX donderdag.

    Het mislukte avontuur in de Verenigde Staten heeft Accell circa 56 miljoen euro gekost, aldus Crum. Maar exclusief "de zeperd" in de VS draaiden de activiteiten van Accell afgelopen jaar "best goed".

    De corona-maatregelen raken Accell echter op een moeilijk moment. Juist het voorjaar is zo belangrijk voor de fietsenfabrikant, omdat de consumenten dan naar de winkel gaan voor een nieuwe fiets.

    Accell heeft de productiecapaciteit daarom met een 70 procent teruggebracht. "Het moge duidelijk zijn dat de fietsenfabrikant daarmee in zeer zwaar weer terecht is gekomen en verliesgevend opereert", aldus Crum.

    De analist denkt zelfs in het meest gunstige scenario, namelijk een begin van het herstel in de tweede jaarhelft, het hoogstwaarschijnlijk te laat is voor Accell om rode cijfers te vermijden.

    "Een relatief luxe-item als een (dure) elektrische fiets zal niet bovenaan het lijstje staan van consumenten en het beste deel van het seizoen is voor Accell dan al gepasseerd."

    En dan staat de fabrikant er financieel ook nog eens niet goed voor, aldus Crum. Gezien de vooruitzichten denkt de analist dat "lastige gesprekken met de banken niet te vermijden" zijn.

    Een zogeheten waiver ligt dan voor de hand, maar die zal niet gratis zijn, waarschuwde Crum.

    "Het skippen van het dividend, het opnemen van een extra krediet van 50 miljoen euro en het gebruik maken van de noodmaatregelen die onze overheid heeft getroffen zal moeten volstaan om deze storm te overleven", besloot Crum.

    Het aandeel Accell daalde donderdag 3,4 procent naar 13,48 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  2. Rikky007 2 april 2020 23:51
    Waar zal het heengaan met Accell??

    Dit jaar geen dividend en volgend jaar ook niet. Dit jaar alle zeilen bijzetten en waarschijnlijk rode cijfers met negatieve cashflow en hogere schulden. Q2 is het belangrijkste moment voor Accell. Ook de leasefiets waar veel van verwacht werd zal nu voor velen uitgesteld worden. Een eventuele overname is ver weg. PON heeft zelf problemen genoeg op dit moment.

    Zelf ben ik tijdig uitgestapt en heb nu geen aandelen Accell meer. Ik denk dat ik rond 2005 begonnen ben met Accell. Tussendoor wisselende hoeveelheden en van alles meegemaakt. Boetes, greep uit de kas, verlies op fitness (ook veel geld mee verbrand door het bestuur naast Amerika) en noem het maar op. Veel aandeelhoudersvergaderingen meegemaakt. In Heerenveen en bij de Fietser (wat is het warm tijdens zo'n vergadering zeg). Mooie ervaringen opgedaan al die jaren met de VEB (wat kan die Keiner soms tenenkrommende vragen stellen, hoe verzin je het) en Teslin natuurlijk (die hebben het een beetje lastig nu). Eenmalige posten vind ik altijd mooie kansen om dan met aandelen en/of opties te spelen. Ik kon het aandeel Accell altijd goed "lezen". En bij de belangrijke momenten daarop inspelen. Dit is anders en groter. Ik zal nu ook niet meer snel in Accell instappen eerder andere aandelen met meer potentie. Komt er dadelijk een aandelenemissie? Wie zal het zeggen. De juiste graadmeter is de winst per aandeel. Als ik terugkijk in mijn cijfers dan was 2010 het beste jaar. 2011 was misschien nog beter, maar alleen door eenmalige posten (boete NMA en rente -4.9 milj. en boekwinst Derby Cycle + 16 milj.). Daarna in 2012 weer een in mijn ogen onzinnige overname van Raleigh waarbij het bestuur zich op de borst klopt. Alleen maar omzet kopen met lage marge de prijs die hiervoor betaald werd is uitgifte van 2 miljoen aandelen. Daarna reorganisaties hier en in Amerika die alleen maar geld kosten en niets verbeteren. De kern van de merken is goed en de ION technologie, samen een oersterke combinatie. Het eruit halen is een tweede. De laatste tijd vond ik dat ze in de goede richting gingen. Maar de crisis overleven gaat veel kosten. Juist het bovenste deel van de omzet heeft de hoogste marge. Alle kosten zijn immers betaald. Nu een heel ander speelveld. Hoge omzet Q2 die je gaat missen, extra leningen (met extra kosten), hoe lang gaat dit duren? wederom afschrijvingen op voorraad. Waar gaat de huidige productie heen. Al met al een slecht vooruitzicht voor dit jaar.

    Ik wens de zittenblijvers sterkte met Accell en een herstel zal misschien komen, maar waarop gebaseerd? Ik hou Accell zeker in de gaten en heb het papieren jaarverslag besteld om tijdens het fietsen te lezen onder het genot van een bakkie. Ik ga op zoek naar andere aandelen en heb er wel een paar in gedachten, maar geen haast.

    Gr. Rikky
  3. [verwijderd] 6 april 2020 20:24
    quote:

    Rikky007 schreef op 2 april 2020 23:51:

    Waar zal het heengaan met Accell??

    Dit jaar geen dividend en volgend jaar ook niet. Dit jaar alle zeilen bijzetten en waarschijnlijk rode cijfers met negatieve cashflow en hogere schulden. Q2 is het belangrijkste moment voor Accell. Ook de leasefiets waar veel van verwacht werd zal nu voor velen uitgesteld worden. Een eventuele overname is ver weg. PON heeft zelf problemen genoeg op dit moment.

    Zelf ben ik tijdig uitgestapt en heb nu geen aandelen Accell meer. Ik denk dat ik rond 2005 begonnen ben met Accell. Tussendoor wisselende hoeveelheden en van alles meegemaakt. Boetes, greep uit de kas, verlies op fitness (ook veel geld mee verbrand door het bestuur naast Amerika) en noem het maar op. Veel aandeelhoudersvergaderingen meegemaakt. In Heerenveen en bij de Fietser (wat is het warm tijdens zo'n vergadering zeg). Mooie ervaringen opgedaan al die jaren met de VEB (wat kan die Keiner soms tenenkrommende vragen stellen, hoe verzin je het) en Teslin natuurlijk (die hebben het een beetje lastig nu). Eenmalige posten vind ik altijd mooie kansen om dan met aandelen en/of opties te spelen. Ik kon het aandeel Accell altijd goed "lezen". En bij de belangrijke momenten daarop inspelen. Dit is anders en groter. Ik zal nu ook niet meer snel in Accell instappen eerder andere aandelen met meer potentie. Komt er dadelijk een aandelenemissie? Wie zal het zeggen. De juiste graadmeter is de winst per aandeel. Als ik terugkijk in mijn cijfers dan was 2010 het beste jaar. 2011 was misschien nog beter, maar alleen door eenmalige posten (boete NMA en rente -4.9 milj. en boekwinst Derby Cycle + 16 milj.). Daarna in 2012 weer een in mijn ogen onzinnige overname van Raleigh waarbij het bestuur zich op de borst klopt. Alleen maar omzet kopen met lage marge de prijs die hiervoor betaald werd is uitgifte van 2 miljoen aandelen. Daarna reorganisaties hier en in Amerika die alleen maar geld kosten en niets verbeteren. De kern van de merken is goed en de ION technologie, samen een oersterke combinatie. Het eruit halen is een tweede. De laatste tijd vond ik dat ze in de goede richting gingen. Maar de crisis overleven gaat veel kosten. Juist het bovenste deel van de omzet heeft de hoogste marge. Alle kosten zijn immers betaald. Nu een heel ander speelveld. Hoge omzet Q2 die je gaat missen, extra leningen (met extra kosten), hoe lang gaat dit duren? wederom afschrijvingen op voorraad. Waar gaat de huidige productie heen. Al met al een slecht vooruitzicht voor dit jaar.

    Ik wens de zittenblijvers sterkte met Accell en een herstel zal misschien komen, maar waarop gebaseerd? Ik hou Accell zeker in de gaten en heb het papieren jaarverslag besteld om tijdens het fietsen te lezen onder het genot van een bakkie. Ik ga op zoek naar andere aandelen en heb er wel een paar in gedachten, maar geen haast.

    Gr. Rikky
    Joh....wie is ook alweer de CEO. Wel knap hoor, precies zoals het bij BB ging. Let op!!! Opeens heeft hij een nieuwe uitdaging gevonden en stapt hij op.
  4. [verwijderd] 7 april 2020 21:49
    quote:

    Rikky007 schreef op 7 april 2020 19:05:

    Misschien investeren in hulp om het achter je te laten en dingen weer objectief te kunnen bekijken.
    Dingen achter je te laten!!! Meneer T die heel goed om kan gaan met geld van een bedrijf heeft verlies genomen in activiteiten in de Verenigde Staten, ongeveer € 56 miljoen (bruto).
  5. totoo 8 april 2020 04:21
    quote:

    Rikky007 schreef op 2 april 2020 23:51:

    Waar zal het heengaan met Accell??

    Dit jaar geen dividend en volgend jaar ook niet. Dit jaar alle zeilen bijzetten en waarschijnlijk rode cijfers met negatieve cashflow en hogere schulden. Q2 is het belangrijkste moment voor Accell. Ook de leasefiets waar veel van verwacht werd zal nu voor velen uitgesteld worden. Een eventuele overname is ver weg. PON heeft zelf problemen genoeg op dit moment.

    Zelf ben ik tijdig uitgestapt en heb nu geen aandelen Accell meer. Ik denk dat ik rond 2005 begonnen ben met Accell. Tussendoor wisselende hoeveelheden en van alles meegemaakt. Boetes, greep uit de kas, verlies op fitness (ook veel geld mee verbrand door het bestuur naast Amerika) en noem het maar op. Veel aandeelhoudersvergaderingen meegemaakt. In Heerenveen en bij de Fietser (wat is het warm tijdens zo'n vergadering zeg). Mooie ervaringen opgedaan al die jaren met de VEB (wat kan die Keiner soms tenenkrommende vragen stellen, hoe verzin je het) en Teslin natuurlijk (die hebben het een beetje lastig nu). Eenmalige posten vind ik altijd mooie kansen om dan met aandelen en/of opties te spelen. Ik kon het aandeel Accell altijd goed "lezen". En bij de belangrijke momenten daarop inspelen. Dit is anders en groter. Ik zal nu ook niet meer snel in Accell instappen eerder andere aandelen met meer potentie. Komt er dadelijk een aandelenemissie? Wie zal het zeggen. De juiste graadmeter is de winst per aandeel. Als ik terugkijk in mijn cijfers dan was 2010 het beste jaar. 2011 was misschien nog beter, maar alleen door eenmalige posten (boete NMA en rente -4.9 milj. en boekwinst Derby Cycle + 16 milj.). Daarna in 2012 weer een in mijn ogen onzinnige overname van Raleigh waarbij het bestuur zich op de borst klopt. Alleen maar omzet kopen met lage marge de prijs die hiervoor betaald werd is uitgifte van 2 miljoen aandelen. Daarna reorganisaties hier en in Amerika die alleen maar geld kosten en niets verbeteren. De kern van de merken is goed en de ION technologie, samen een oersterke combinatie. Het eruit halen is een tweede. De laatste tijd vond ik dat ze in de goede richting gingen. Maar de crisis overleven gaat veel kosten. Juist het bovenste deel van de omzet heeft de hoogste marge. Alle kosten zijn immers betaald. Nu een heel ander speelveld. Hoge omzet Q2 die je gaat missen, extra leningen (met extra kosten), hoe lang gaat dit duren? wederom afschrijvingen op voorraad. Waar gaat de huidige productie heen. Al met al een slecht vooruitzicht voor dit jaar.

    Ik wens de zittenblijvers sterkte met Accell en een herstel zal misschien komen, maar waarop gebaseerd? Ik hou Accell zeker in de gaten en heb het papieren jaarverslag besteld om tijdens het fietsen te lezen onder het genot van een bakkie. Ik ga op zoek naar andere aandelen en heb er wel een paar in gedachten, maar geen haast.

    Gr. Rikky
    Bedankt voor de uiteenzetting

    ... Ik ga op zoek naar andere aandelen en heb er wel een paar in gedachten, maar geen haast...

    Welke?
  6. forum rang 4 Guus_Geluk 9 april 2020 09:50
    quote:

    Profitmaker schreef op 9 april 2020 09:09:

    Profitmaker is gisterenavond in ACCELL gestapt. Aandeel is wel erg ver teruggevallen en 20 euro moet bij normalisatie van de markt toch zeker mogelijk zijn.
    Ik weet niet met wat voor bedragen jij belegt maar heb je het lage volume hier ook gezien? Hier is geen droog brood te verdienen...
  7. Rikky007 15 april 2020 23:06
    Vandaag het fysieke jaarverslag ontvangen. Leest toch een stuk fijner.

    Ik miste even Van Nicholas op de eerste pagina's. Dacht even dat het verkocht was, maar is blijkbaar geen "Well-known" brand. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

    Wat natuurlijk opvalt is het hoge werkkapitaal (en samenhangende schuld) en de vertraging van de Haibike Flyon (dure MTB). De vraag is of deze fietsen in de huidige tijd voldoende verkocht worden. Er wordt ook een nieuw merk in de markt gezet Carqon (bakfietsen).

    Volgende week de AVA, woensdag 22 april. Dan weten we iets meer met een update.

    Gr. Rikky

  8. forum rang 4 Guus_Geluk 21 april 2020 16:06
    quote:

    Profitmaker schreef op 9 april 2020 09:09:

    Profitmaker is gisterenavond in ACCELL gestapt. Aandeel is wel erg ver teruggevallen en 20 euro moet bij normalisatie van de markt toch zeker mogelijk zijn.
    PM heeft het zoals altijd weer haarscherp gezien, de koers staat bijna op 20 euro!

    RT 13.68 euro
463 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links