Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -0,090 (-0,06%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 556.272 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. @iPlof 18 april 2020 13:47
    quote:

    drooglegging schreef op 18 april 2020 13:41:

    Dus Tesla had eigenlijk $280 miljard eigen vermogen moeten hebben om logisch in dit rijtje te passen, an eye opener.
    Of 3,3 miljard beurswaarde. Een koers van ca 15 dollar.
    Doet men daar zeg 50% op vanwege de innovatie en merkliefde dan kom je op 23 dollar.
  2. [verwijderd] 18 april 2020 13:55
    Maar ze staan ik meen op koers bijna $700 ben ik nou zo dom of zijn de aandeelhouders zo slim?(of was het nou andersom?)

    De markt is irrelevant, het is puur emotie gedreven, gamblers fallacy.

    Heb geen aandelen Tesla, maar het is wel leerstof voor mij op wat er financieel gebied mogelijk is met een notering...
  3. YiHa 18 april 2020 13:55
    quote:

    plof® schreef op 18 april 2020 13:30:

    [...]

    Longterm, misschien even boekhoudlesje volgen?

    Tesla:
    Eigen vermogen 6,6 miljard, beurswaarde 139 miljard

    Volkswagen:
    Eigen vermogen 121,7 miljard, beurswaarde 66,4 miljard

    Daimler Benz:
    Eigen vermogen 61,3 miljard, beurswaarde 31,1 miljard

    Ford:
    Eigen vermogen 33,1 miljard, beurswaarde 20,3 miljard
    Dit kan toch niet waar zijn? Tesla meer waar dan Daimler, VW en Ford opgeteld?
  4. löngterm 18 april 2020 14:01
    quote:

    YiHa schreef op 18 april 2020 13:55:

    [...]

    Dit kan toch niet waar zijn? Tesla meer waar dan Daimler, VW en Ford opgeteld?
    Eigen vermogen Amazon 43.5 miljard, beurswaarde 1.18 biljard

    Eigen vermogen Aegon 22.35 miljard, Beurswaarde 4.964 miljard

    Kortom een goeie poging om een vertekend beeld te geven.
    Maar als je een fundamentele belegger bent heb je ten eerste niets bij Tesla te zoeken. En ten tweede zou je beter moeten weten wat deze getallen je nou eigenlijk vertellen....

    Adyen heeft een ratio van bijna 20, Tesla en Amazon zitten beide tussen de 13 en 14, Microsoft zit op 11.4, Apple op 18.2. Volkswagen op 0.49

    Kortom ophouden met die stemmingsmakerij je hebt geen idee waar je over praat. (Ik doel hier op Plof niet YiHa)
  5. YiHa 18 april 2020 14:12
    quote:

    löngterm schreef op 18 april 2020 14:01:

    [...]

    Eigen vermogen Amazon 43.5 miljard, beurswaarde 1.18 biljard

    Eigen vermogen Aegon 22.35 miljard, Beurswaarde 4.964 miljard

    Kortom een goeie poging om een vertekend beeld te geven.
    Maar als je een fundamentele belegger bent heb je ten eerste niets bij Tesla te zoeken. En ten tweede zou je beter moeten weten wat deze getallen je nou eigenlijk vertellen....

    Adyen heeft een ratio van bijna 20, Tesla en Amazon zitten beide tussen de 13 en 14, Microsoft zit op 11.4, Apple op 18.2. Volkswagen op 0.49

    Kortom ophouden met die stemmingsmakerij je hebt geen idee waar je over praat. (Ik doel hier op Plof niet YiHa)
    Ik denk dat de traditionele autobedrijven een inhaalslag zullen maken, gaat "old car" dan omhoog of Tesla omlaag?
    (Rijd zelf ook een Tesla)
  6. löngterm 18 april 2020 15:06
    quote:

    YiHa schreef op 18 april 2020 14:12:

    [...]

    Ik denk dat de traditionele autobedrijven een inhaalslag zullen maken, gaat "old car" dan omhoog of Tesla omlaag?
    (Rijd zelf ook een Tesla)
    De gevestigde auto fabrikanten hebben enorm hoge CAPEX en geen groei vooruitzichten. Hierdoor zullen ze naar verwachting blijven zitten met een hoop verhouderde fabrieken en machines die niet/slecht verkocht kunnen worden. Een goed voorbeeld is de Fremont factory die Tesla voor een kratje bier heeft kunnen overkopen. Daarom is de vergelijking van Plof ook zo irrelevant, omdat het niet mee neemt wat de vooruitzichten zijn en zich simpel doodstaart op een cijfertje dat zijn perspectief bevestigd.

    De huidige waardering van Tesla zal in de loop der jaren langzaam afnemen. (in relatieve zin)
    Dit zie je gebeuren bij alle start-ups die langzaam maar zeker "volwassen" worden.
    De reden dat dit bij Tesla nog steeds niet gebeurd is, is de enorme fantasie en groeimogelijkheden die het bedrijf nog steeds heeft.
    Veel Start-ups zijn one trick pony's die maar in 1 behoefte voorzien.
    Tesla voorziet niet alleen in auto's maar zal zich gaan betreden op de markt van vervoer in het algemeen met zijn "uber concurent". Daarnaast is de batterij opslag een enorme markt die potentieel nog groter zal zijn dan auto's. Dan komt daar de solar business nog eens bij en verbreden ze de portofolio met de model Y, Cybertruck, Semi en ga zo maar door.
    In de toekomst wanneer energie dichtheid toe neemt zie ik ze ook zo de vliegtuig markt betreden en het zelfde geld voor bussen en heavy industrie machines.
    Kortom de mogelijkheden zijn eindeloos en Musk heeft de naam en het merk om dit ook daadwerkelijk te verwezenlijken. De man zit vol met ideeen en heeft daarmee de beste allocatie van kapitaal. Waar veel andere bedrijven op een berg cash blijven zitten zonder bestemming en de groei langzaamaan normaliseerd.

    Wanneer je het met het bovenstaande niet eens bent is dat geen enkel probleem en moet je vooral short gaan op het aandeel Tesla. Het is simpelweg enorm hoog gewaardeerd en fundamenteel daarom niet te verantwoorden. Onderliggend is het naar mijn idee de betere versie van Amazon maar dat is mijn kant van het verhaal ;)
  7. @iPlof 18 april 2020 15:53
    quote:

    löngterm schreef op 18 april 2020 14:01:

    [...]

    Amazon
    Aegon

    Kortom ophouden met die stemmingsmakerij je hebt geen idee waar je over praat. (Ik doel hier op Plof niet YiHa)
    Longterm,

    Jij zegt net :"Kortom de balans van Tesla is en blijft ijzersterk en beter dan die van de gangabre OEMS!"

    Ik haal de OEMS aan die dus een veel sterkere balans hebben, dan begin je opeens over Aegon en Amazon, dat zijn geen OEMS

    Maak je zelf niet zo belachelijk en graag mij niet beledigen.

    Tesla:
    Eigen vermogen 6,6 miljard, beurswaarde 139 miljard

    Volkswagen:
    Eigen vermogen 121,7 miljard, beurswaarde 66,4 miljard

    Daimler Benz:
    Eigen vermogen 61,3 miljard, beurswaarde 31,1 miljard

    Ford:
    Eigen vermogen 33,1 miljard, beurswaarde 20,3 miljard
  8. forum rang 6 gbakl 18 april 2020 15:53
    Tesla halveerde vanaf 900USD half februari ruim en binnen 4 weken.
    als je het bovenstaande verhaal wilt volhouden en dat het dus aantoonbaar
    correct en verklaarbaar is wat de huidige koers zegt...waarom is het aandeel dan opeens zoveel kwetsbaarder dan Amazon en Apple waar jij het zo graag mee
    vergelijkt als het jou uitkomt ?

    de koers is zowel niet logisch als onverklaarbaar hoog en labiel en aan allerlei duistere machten en manipulaties onderhevig.
    er komen Saudische kopers en Musk twittert wat over van de beurs halen en even later donderde de koers terecht in elkaar.
    zoals bij RDS nu dezelfde koper flink ingekocht heeft, de aandelen Kon.olie daarna alleen maar zakken.
    elke dag berichten over shorters die eraan onderdoorgaan of juist spekkoper zijn.

    logica is ver weg en het giert alle kanten op.
  9. forum rang 6 boem! 19 april 2020 04:53
    Iedere belegger baseert zijn positie op de enige variabele die daarvoor dient en dat is de te verwachten wpa.

    In die zin is er geen verschil tussen Tesla en Ford.
    Op basis van fundamentele analyse verwacht men bij Tesla 7 keer meer winst te kunnen behalen met haar zichtbaar eigen vermogen van 6,6 miljard dan met het vermogen van Ford dat 33,1 miljard aangeeft.

    In die zin ben ik het daarom oneens met zowel @plof als @longterm.

    @Plof doet net of het zichtbaar eigen vermogen de waarde vertegenwoordigd en @longterm geeft aan, dat er geen fundament zou liggen onder de beurskoers.

    De beurskoers wordt bepaald door wat men verwacht aan winsten te kunnen boeken met de aanwezige assets.
    Het is duidelijk, dat Tesla in een risicovolle positie verkeerd doordat men zich naast het uitbouwen van beginnend tot gearriveerd OEM zich ten doel heeft gesteld ook op Energiegebied en op het gebied van Content en Services een belangrijke plaats te veroveren.
    Het risicovolle van haar positie wordt bepaald door de grote investeringen die hiermee gepaard gaan en bij een fiasco tot grote problemen voor de continuiteit van het totale bedrijf leiden.

    Op basis van de geschatte resultaten bij die drie componenten van Tesla waardeert men het aandeel Tesla.
    De shorters van een jaar terug hebben een verlies moeten incasseren van 10-20 miljard in de strijd om de vraag of Tesla wel in staat zou zijn een OEM te kunnen worden.
    De huidige vraag of Tesla in staat is als OEM aan belang te winnen tov haar concurrenten met daarnaast of zij zich een plaats weet te veroveren op het terrein van Energie en C&S is nu het onderwerp van de huidige strijd tusseb LONG en SHORTS.

    De SHORTS zien geen mogelijkheden voor Tesla om op die markten geld te verdienen en kennen daarom op basis van het gebrek aan die toekomstige winsten door Tesla er slechts een worse-case scenario waardering aan toe van $100

    De LONGS zien mede op basis van de resultaten behaald bij het opstarten van de OEM-Tesla enorme winsten opduiken aan de horizon en plakken daar in een bestcase-scenario een waarde op van $9.000.

    Tesla is een jong bedrijf waar in het recente verleden grote investeringen zijn gepleegd waardoor de productiemiddelen up-to-date zijn.

    Het vergelijk met Ford wordt dan pijnlijk.
    Alhoewel Ford op papier dan wel 5 x zoveel waard zijn(ford 33,1 tov tesla 6,6 miljard), de opbrengsten uit die middelen laten de laatste jaren sterk te wensen over.
    Men heeft bij Ford te maken met teruglopende verkoopaantallen, gedateerde productiemethoden waarbij dit alles nog gecamoufleerd kon worden door Ford-Finance de financieringspoot van Ford die het overgrote gedeelte van de winst voor haar rekening nam in het verleden.
    Dit is de rating-buro's niet ontgaan waardoor Ford nu opgescheept zit met een junk-status.

    Op basis van mijn FUNDAMENTELE waardering kom ik uit op $300, $900 en $9.000 in het worse- base - en best-case scenario.

    Ik sta nu aan de zijlijn om nadat de gevolgen van het coronavirus meer duidelijkheid bieden omtrent de haalbaarheid van mijn toekomst scenario's opnieuw in te stappen bij Tesla indien de koers daar op dat moment aanleiding toe geeft.

    Disclaimer: hoewel mijn vorige rit met Tesla als long uiterts succesvol is verlopen is het best mogelijk dat ik ditmaal de shortvariant zal spelen.

  10. löngterm 19 april 2020 11:53
    quote:

    boem! schreef op 19 april 2020 04:53:

    Iedere belegger baseert zijn positie op de enige variabele die daarvoor dient en dat is de te verwachten wpa.

    In die zin is er geen verschil tussen Tesla en Ford.
    Op basis van fundamentele analyse verwacht men bij Tesla 7 keer meer winst te kunnen behalen met haar zichtbaar eigen vermogen van 6,6 miljard dan met het vermogen van Ford dat 33,1 miljard aangeeft.

    In die zin ben ik het daarom oneens met zowel @plof als @longterm.

    @Plof doet net of het zichtbaar eigen vermogen de waarde vertegenwoordigd en @longterm geeft aan, dat er geen fundament zou liggen onder de beurskoers.

    De beurskoers wordt bepaald door wat men verwacht aan winsten te kunnen boeken met de aanwezige assets.
    Het is duidelijk, dat Tesla in een risicovolle positie verkeerd doordat men zich naast het uitbouwen van beginnend tot gearriveerd OEM zich ten doel heeft gesteld ook op Energiegebied en op het gebied van Content en Services een belangrijke plaats te veroveren.
    Het risicovolle van haar positie wordt bepaald door de grote investeringen die hiermee gepaard gaan en bij een fiasco tot grote problemen voor de continuiteit van het totale bedrijf leiden.

    Op basis van de geschatte resultaten bij die drie componenten van Tesla waardeert men het aandeel Tesla.
    De shorters van een jaar terug hebben een verlies moeten incasseren van 10-20 miljard in de strijd om de vraag of Tesla wel in staat zou zijn een OEM te kunnen worden.
    De huidige vraag of Tesla in staat is als OEM aan belang te winnen tov haar concurrenten met daarnaast of zij zich een plaats weet te veroveren op het terrein van Energie en C&S is nu het onderwerp van de huidige strijd tusseb LONG en SHORTS.

    De SHORTS zien geen mogelijkheden voor Tesla om op die markten geld te verdienen en kennen daarom op basis van het gebrek aan die toekomstige winsten door Tesla er slechts een worse-case scenario waardering aan toe van $100

    De LONGS zien mede op basis van de resultaten behaald bij het opstarten van de OEM-Tesla enorme winsten opduiken aan de horizon en plakken daar in een bestcase-scenario een waarde op van $9.000.

    Tesla is een jong bedrijf waar in het recente verleden grote investeringen zijn gepleegd waardoor de productiemiddelen up-to-date zijn.

    Het vergelijk met Ford wordt dan pijnlijk.
    Alhoewel Ford op papier dan wel 5 x zoveel waard zijn(ford 33,1 tov tesla 6,6 miljard), de opbrengsten uit die middelen laten de laatste jaren sterk te wensen over.
    Men heeft bij Ford te maken met teruglopende verkoopaantallen, gedateerde productiemethoden waarbij dit alles nog gecamoufleerd kon worden door Ford-Finance de financieringspoot van Ford die het overgrote gedeelte van de winst voor haar rekening nam in het verleden.
    Dit is de rating-buro's niet ontgaan waardoor Ford nu opgescheept zit met een junk-status.

    Op basis van mijn FUNDAMENTELE waardering kom ik uit op $300, $900 en $9.000 in het worse- base - en best-case scenario.

    Ik sta nu aan de zijlijn om nadat de gevolgen van het coronavirus meer duidelijkheid bieden omtrent de haalbaarheid van mijn toekomst scenario's opnieuw in te stappen bij Tesla indien de koers daar op dat moment aanleiding toe geeft.

    Disclaimer: hoewel mijn vorige rit met Tesla als long uiterts succesvol is verlopen is het best mogelijk dat ik ditmaal de shortvariant zal spelen.

    Wat ik duidelijk probeer te maken is dat Tesla geen intressant bedrijf is voor fundamentele beleggers. Het dood staren op ratio's het maken van vergelijkingen slaat nog kant nog wal. Tesla is een groei bedrijf en GEEN automotive bedrijf. Toch wordt dit keer op keer aangedragen door de "shorts" wat simpelweg een drog reden is.

    Iedereen mag en moet natuurlijk zijn eigen strategie gebruiken en toepassen. En Als mensen als Plof short willen gaan op basis van debt/equity ratio's over in het verleden bepaalde WPA. Bij een krimp bedrijf als Ford of GM is dit een goeie strategie maar voor een groei aandeel als Tesla is dit een uiterst naïve waarderings methode.
  11. @iPlof 19 april 2020 15:51
    quote:

    löngterm schreef op 19 april 2020 11:53:

    [...]

    Wat ik duidelijk probeer te maken is dat Tesla geen intressant bedrijf is voor fundamentele beleggers. Het dood staren op ratio's het maken van vergelijkingen slaat nog kant nog wal. Tesla is een groei bedrijf en GEEN automotive bedrijf. Toch wordt dit keer op keer aangedragen door de "shorts" wat simpelweg een drog reden is.

    Iedereen mag en moet natuurlijk zijn eigen strategie gebruiken en toepassen. En Als mensen als Plof short willen gaan op basis van debt/equity ratio's over in het verleden bepaalde WPA. Bij een krimp bedrijf als Ford of GM is dit een goeie strategie maar voor een groei aandeel als Tesla is dit een uiterst naïve waarderings methode.
    Longterm, met alle respect voor jouw zienswijze, prima. Ik zie het inderdaad anders. Maar daar hoeven we niet dus niet over te discussiëren.

    Maar dan ga jij dingen roepen als;
    "Kortom de balans van Tesla is en blijft ijzersterk en beter dan die van de gangabre OEMS!"

    Dat haal ik volledig onderuit met feiten uit de balans van TSLA en andere OEM's en dan begin je over weer heel andere dingen en ga je opeens amazon en aegon er bij halen.

    Leg mij nou gewoon eens uit waarom die balans van TSLA beter is, wat ie niet is trouwens, juist veel slechter, en anders gewoon sportief je ongelijk toegeven over die opmerking.
  12. [verwijderd] 19 april 2020 15:53
    www.marketwatch.com/story/tesla-heavy...

    ETF NAME AND TICKER TESLA SHARES AS % OF HOLDINGS
    First Trust NASDAQ Global Auto Index Fund CARZ, +3.47% 23.1%
    First Trust NASDAQ Clean Edge Green Energy Index Fund QCLN, +3.45% 19.5%
    ARK Autonomous Technology & Robotics fund ARKQ, +2.63% 14.2%
    Global X Lithium Battery Tech fund LIT, +2.94% 14.%
    ARK Next Generation Internet fund ARKW, +1.59% 13.3%
    ARK Innovation fund ARKK, +3.28% 13%
    VanEck Vectors Low Carbon Energy SMOG, +3.68% 10.8%

    Een soort van Tesla-index, wat moet ik hiervan denken?
  13. forum rang 10 voda 20 april 2020 05:49
    Deze Tesla is total loss, maar rijdt nog als een zonnetje

    Op het eerste gezicht is deze Tesla Model 3 total loss en dat klopt. Maar hij rijdt nog steeds. De restanten brachten 15.599 dollar op, oftewel zo’n 14.000 euro. Alleen zitten ze bij Tesla niet te wachten op een eventuele wederopbouw.

    Erik Kouwenhoven 20-04-20, 05:00

    De elektrische Tesla Model 3 op deze foto’s is volgens de eigenaar meerdere keren over de kop gegaan, maar de rijeigenschappen hebben er niet onder geleden. Het bewijs wordt geleverd door een YouTube-video waarin het wrak op wielen zelfs wegrijdt en zo te zien meer dan uitstekend accelereert. Sterker nog; door het enorme gewichtsverlies is dit waarschijnlijk de snelste Model 3 ter wereld.

    Lees ook
    Een Tesla voor de helft van de prijs: zo doe je dat

    Op eBay prees de eigenaar de lage kilometerstand van 10.787 kilometer aan, van de uit 2018 stammende Model 3 Performance - of wat ervan over is. De vooras en vering zouden compleet nieuw zijn. Ook kan de auto nog steeds worden opgeladen, ondanks een deuk in het accupakket. Volgens de eigenaar is de auto alleen aan losse onderdelen al 20.000 dollar waard, oftewel ruim 18.000 euro.

    De Tesla bracht uiteindelijk 15.599 dollar op, oftewel dik 14.000 euro. Het is wel te hopen dat de koper weet dat Tesla niet zit te wachten op auto’s met veel schade die worden herbouwd. Er is zelfs geen garantie dat dit soort auto’s software-updates zal blijven ontvangen. Het merk blokkeert naar verluidt ook Tesla’s die zijn geregistreerd als total loss bij de Supercharger-laadstations, maar volgens website Insideevs.com geldt dit alleen voor de Model X en Model S.

    Met video, zie link

    www.ad.nl/auto/deze-tesla-is-total-lo...
  14. forum rang 6 gbakl 21 april 2020 14:30
    Tesla is onberekenbaar en ben dan ook maar gestopt om wat dan ook te
    berekenen of te beredeneren.

    lukt beter bij bijvoorbeeld BA-the Boeing company dat daalt tenminste als
    daar meer dan voldoende aanleiding toe is.

    eens kijken hoe beide paarden lopen in de korte baandraverijen
    van de short-turbo wereld.
  15. [verwijderd] 22 april 2020 15:20
    quote:

    Aquascaper schreef op 22 april 2020 12:35:

    Iemand een verklaring voor de sterke koersdaling?
    Pump&Dump kanaal was 200-350, nu 400-750.
    Binnenkort komen de cijfers over Q1 uit. We weten de autoaantallen al, maar nog niet de opbrengsten en verliezen. Laat staan bijgestelde guidance voor het jaar.
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links