Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 10:19
    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a...

    shortselling, oftewel het belang van vele hedgefunds in het manipuleren van de koers is nog steeds ongelooflijk populair bij dit aandeel, al jarenlang.

    want het grootste deel zit vast bij overheden en andere grote partijen en de
    free-flow is prima met veel power (en dat hebben ze dus) te sturen.
  2. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 10:25
    www.iex.nl/Nieuws/ANP-090420-132/Cris...

    cijfers zoals over maart, toen er nog flink gevlogen en geevacueerd werd hebben we helemaal niet nodig om uit de realiteit van de dag te lezen dat een winstgevende situatie voorlopig kansloos en hopeloos is.
    alleen overleven telt nu en zelfs Elbers zegt soms al heeeeeel voorzichtig
    dat het in flink afgeslankte vorm zal gaan plaatsvinden......ooit.

    ING moet een enorme klap om de oren krijgen met het afgeven van
    dit koersdoel.
  3. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 10:55
    hoe kun je als hedgefundmarkt maximaal profiteren ?

    de grote daling naar 4,25 euro ging bijna vanzelf, maar dan stagneert
    het met de enorme winsten op die short belangen en bovendien willen deze slimme jongens de situatie maximaal uitbuiten.
    dus even de teugels vieren en
    op het hele lage niveau wat bij gaan kopen
    tot een afgesproken limiet van 5,25 en de koers mocht eerst weer naar 4,80.
    als je de limieten en omkeerpunten weet te sturen dan ga je door tot de markt teveel weerstand biedt.
    we zijn nu naar een koers van 5,50 gemanipuleerd en dan begint de verkoop weer
    maar niet TE snel want ze willen veel stuks kwijt op hoog niveau.
    af en toe een herstelmoment met wat extra terugkoop en de markt reageert precies zoals die gestuurd moet worden.

    als je een belang van 22% in de aandelen bezit en de marktsituatie werkt ook nog eens enorm mee dan loop je slapend binnen zo.
    zeker als ING roeptoetert dat dit aandeel beslist de moeite waard is met
    een koersdoel van 8 euro.

    waarop is dat nu helemaal gebaseerd? op een staatssteun van 6 miljard ???
  4. forum rang 7 4finance 9 april 2020 12:43
    quote:

    gbakl schreef op 9 april 2020 10:55:

    hoe kun je als hedgefundmarkt maximaal profiteren ?

    de grote daling naar 4,25 euro ging bijna vanzelf, maar dan stagneert
    het met de enorme winsten op die short belangen en bovendien willen deze slimme jongens de situatie maximaal uitbuiten.
    dus even de teugels vieren en
    op het hele lage niveau wat bij gaan kopen
    tot een afgesproken limiet van 5,25 en de koers mocht eerst weer naar 4,80.
    als je de limieten en omkeerpunten weet te sturen dan ga je door tot de markt teveel weerstand biedt.
    we zijn nu naar een koers van 5,50 gemanipuleerd en dan begint de verkoop weer
    maar niet TE snel want ze willen veel stuks kwijt op hoog niveau.
    af en toe een herstelmoment met wat extra terugkoop en de markt reageert precies zoals die gestuurd moet worden.

    als je een belang van 22% in de aandelen bezit en de marktsituatie werkt ook nog eens enorm mee dan loop je slapend binnen zo.
    zeker als ING roeptoetert dat dit aandeel beslist de moeite waard is met
    een koersdoel van 8 euro.

    waarop is dat nu helemaal gebaseerd? op een staatssteun van 6 miljard ???
    Met ING eens, als het Corona sein groen komt gaat het aandeel snel terug naar de €8,00
  5. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 12:45
    de Jumbo doet het goed in deze barre tijden.
    en dan hebben we het over de supermarkt en niet over het oude
    stalpaard van KLM dat toch weer even de wei in mag om de afgekeurde
    mondkapjes retour te sturen naar China en daar weer ander spul op te halen.

    zeer nuttige bezigheden, dat wel.
    maar het gaat de miljardenverliezen nauwelijks beinvloeden helaas en
    verder valt er ook niets positiefs te melden.
    ongerust het lange paasweekend in en dinsdag de schade opnemen...
  6. forum rang 7 4finance 9 april 2020 13:46
    quote:

    gbakl schreef op 9 april 2020 12:50:

    "Met ING eens, als het Corona sein groen komt gaat het aandeel snel terug naar de €8,00"

    Corona sein groen betekent op je toekomstige en verplichte APP dat je
    'mogelijk' niet met besmette medemensen in contact bent geweest maar het
    betekent niets positiefs voor de aandelenkoers.
    Stop met somberen en geniet van het paasweekend. Over 2 a 3 maanden maar eens kijken waar de luchtvaartmaatschappij aandelen staan. Ik denk 40% hoger. De markt gaat vooruit kijken.
  7. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 15:12
    jaja, de positieve paashaas uithangen.
    de markt zit vol met aandelen die keihard gedaald zijn en van bedrijven
    en sectoren die snel kunnen herstellen met redelijk goede vooruitzichten....ALS het opeens de goede kant opgaat met de virus impact.

    en dan uitgerekend AF/KLM kiezen terwijl geen hond voorlopig aan reizen/vliegen of ver-weg-vakantie denkt en er landen zijn die helemaal niet snel KUNNEN herstellen al zouden ze het dolgraag willen.
    waar wil je naartoe vliegen dan over een paar maanden ?

    of heb je ook nog een virusvoucher die je nog moet besteden ?
  8. Mayor Tom 9 april 2020 16:32
    En wat vinden jullie van dit scenario, geheel uit eigen duim gezogen:
    De overheden verklaren samen met af klm de handel failliet. Dan staat alles onder curatele en loopt er geen geld meer weg. De aandelen zijn dan waardeloos, de lease en arbeidscontracten kunnen allemaal opgebroken. Grove sanering.
    Vervolgens wordt handel opgekocht door fra en nl overheid en een nieuwe start gemaakt in zwaar afgeslankte vorm. Eerst vrachtvluchten, en dan langzaamaan weer personenvluchten, precies als dat weer kan/mag en de markt er klaar voor is.

    Heel rigoureus en draconisch. Maar wel t beste voor de staat om deze bodemloze put af te wenden en de handel weer te laten vliegen zodra het kan. Want gevlogen wordt er strax weer, dat lijkt mij duidelijk.

    Wat denkt u hier van?
  9. rightright 9 april 2020 16:44
    Hoe gaan de overheden deze keer steun bieden. Net zoals bij AEGON gedurende vorige crisis met een lening tegen 12%? En dan de komende 10 jaar ook nog geen dividend uitkeren. Slimme overheid. Als ze aan de aandeelhouders gedacht hadden zouden ze een obligatielening tegen 6% uitschrijven voor aandeelhouders die interesse hebben. Maar nee, die kan staatsobligaties kopen tegen -0,5% rente.
  10. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 16:45
    quote:

    Pavlov44 schreef op 9 april 2020 15:55:

    Wacht ff jongens, de beurs gaat omhoog want 6.6 miljoen werklozen erbij (dat is logisch), maareh, AF-KLM omlaag? Hoe kan dit? Volgens mij een storing bij Euronext
    AF/KLM valt nu even uit het plaatje want geen extra werkelozen voorlopig.
    alleen flink wat flexwerkers zonder werk want die vallen eigenlijk allemaal onder
    uitzendbureaus dus die moeten ook niet zeuren.

    alles wat duur is, zoals vele honderden piloten en pursers worden keurig
    uitbetaald, tot 1 ton door de overheid (wij dus) en de rest door KLM uit
    het budget wat voorlopig OOK weer keurig wordt aangevuld door de overheid en
    desnoods tot 6 miljard.

    geld speelt hier geen rol met de Fed aan de overkant als grote voorbeeld
    en wij volgen keurig en hebben eigenlijk geen keus.
    we protesteren even wat over muitende Italiaanse populisten maar ook daar
    schuiven we binnenkort heel wat geld heen.

    lekker paaszonnetje erbij....wie doet ons wat ?
  11. [verwijderd] 9 april 2020 17:21
    Ze hebben het weekend gehaald, het was spannend, komend lange weekend gaat het gebeuren: de punten op de I zetten.

    Het gaat veel centjes kosten en pijnlijk worden voor bepaalde groepen, maar dat is ook de werking van een notering, in de goede en mindere tijden.

    Ik hoop dat Hoekstra net zo goed werk gaat verrichten als Wouter Bos toenertijd.

    Als KLM gaat overleven moet iedereen inleveren, in ieder geval die 8% verhoging van een paar weken gelden mag geschrapt worden, en ze zullen het zelf ook begrijpen, een loonoffer met als benefit baanbehoud.

    Dat het aandeel nog 5,000 doet is ook mij een raadsel!
  12. Pavlov44 9 april 2020 17:43
    quote:

    drooglegging schreef op 9 april 2020 17:21:

    Ik hoop dat Hoekstra net zo goed werk gaat verrichten als Wouter Bos toenertijd.
    Daar zeg je zo wat. Ik mocht die Bos destijds voor geen meter, maar moet je nu 10 jaar later zien hoe de wereld is veranderd. Wij dachten toen wat een socialistische actie om ABN te nationaliseren. Ik moet nu toegeven dat de kapitalistische daadkracht van Wouter Bos zijn weerga niet kent. We leven tegenwoordig in ongekend aan communistisch grenzende gelddrukkerij waarmee zombie bedrijven door overheden in leven worden gehouden, op een manier waar zelfs Mao Zedong nachtmerries van zou krijgen. In deze tijd mag er van mij iemand opstaan die de kapitalistische waarden behoudt door de hele zaak keihard te nationaliseren en saneren in ruil voor het overheidsgeld, in plaats van dat er miljarden wordt geleend met torenhoog risico (zie je niet meer terug) EN geen enkele kans op risicobeloning die de staat als eigenaar wel zou hebben. Kunnen we Wouter Bos niet vragen om terug te komen s.v.p. deze snoeiharde kapitalist.
  13. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 18:48
    "als KLM gaat overleven moet iedereen inleveren, in ieder geval die 8% verhoging van een paar weken gelden mag geschrapt worden, en ze zullen het zelf ook begrijpen, een loonoffer met als benefit baanbehoud."

    begrijpelijke stelling maar helaas, die 8 % is peanuts met wat er nodig is
    om richting overleving te gaan.
    barre tijden, draconische maatregelen en hoogst onzekere toekomst.
    ik denk dat vrijwel iedereen in een blauw uniform onmiddellijk bij het kruisje zou tekenen voor gegarandeerd salaris en baanbehoud.

    die garantie is tegenwoordig overgeleverd aan voortschrijdend inzicht en
    mijn glazen bol zegt dat het er heel beroerd uitziet.
  14. forum rang 6 gbakl 9 april 2020 21:18
    Luchtvaart
    Luchtvaartmaatschappijen schoten omhoog na het nieuws dat de Amerikaanse president Donald Trump werk maakt van steun aan de sector. Minister van Financiën Steven Mnuchin praat hem binnenkort bij over de beste aanpak. Delta Air Lines, American Airlines, Southwest Airlines en United Airlines wonnen tot bijna 19 procent.

    elke steunmaatregel is achteraf superstom.
    als je een luchtvaarttoko steunt met 6 miljard geeft dat een flinke
    positieve oppepper, maar als je 12 miljard belooft is het effect nog wat groter.

    of zou er toch stiekum een limiet aan zitten wat nog haalbaar en
    maakbaar is ???
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links