Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 4finance 7 april 2020 13:24
    Air-France - KLM, mensen, prachtig al dat doem denken. Na de Corona wordt er weer volop gevlogen en zullen ook de koersen van deze toko's fors aantrekken. Misschien deze dagen niet leuk als u short op de luchtvaart zit. Er komen beslist nog wel wat daaldagen. De trend zal echter UP zijn. De koers gaat dan snel terug richting de €8,00

  2. [verwijderd] 7 april 2020 14:05
    Bij Lufthansa gebeurt hetzelfde; de koersen bewegen niet vloeiend, maar blijven gekunsteld rond afgeronde getallen staan. Er zal geen investeerder, die zich richt op het maken van winst, zijn die op enige manier een long positie in AFKLM zal nemen.

    Dus nogmaals, het is een strategische positie. Maar dat moet toch gemeld worden?

    Denken jullie dat het volgende idee kan kloppen:
    1. De koers wordt kunstmatig hoog gehouden (door het opkopen van aandelen rond 5euro, door een samenwerking tussen AFKLM en Franse overheid).

    Dan zijn er twee opties:

    1. AFKLM krijgt een enorme lening, >6B (en gaat veel snijden); FR/NL staan garant. Aandeelkoers wordt op 5 gehouden door aandelen op te kopen. Andere aandeelhouders blijven er ook in (DA, CEA, en de werknemers). Er verandert verder niets.

    2. Er wordt een emissie gedaan (twv 1B EUR); alleen NL/FR kopen zich daarin.
    Nieuw percentage wordt dan voor bijv. FR: 14 % --> 7 % ; van de nieuwe aandelen: (50% / 2 (FR en NL beide de helft)) 25%. Dus totaal 32% voor NL en voor FR ook 32%.

    Zijn er volgens jullie nog meer opties?
  3. jaro 7 april 2020 15:08
    quote:

    JanBergerac schreef op 7 april 2020 14:05:

    Bij Lufthansa gebeurt hetzelfde; de koersen bewegen niet vloeiend, maar blijven gekunsteld rond afgeronde getallen staan. Er zal geen investeerder, die zich richt op het maken van winst, zijn die op enige manier een long positie in AFKLM zal nemen.

    Dus nogmaals, het is een strategische positie. Maar dat moet toch gemeld worden?

    Denken jullie dat het volgende idee kan kloppen:
    1. De koers wordt kunstmatig hoog gehouden (door het opkopen van aandelen rond 5euro, door een samenwerking tussen AFKLM en Franse overheid).

    Dan zijn er twee opties:

    1. AFKLM krijgt een enorme lening, >6B (en gaat veel snijden); FR/NL staan garant. Aandeelkoers wordt op 5 gehouden door aandelen op te kopen. Andere aandeelhouders blijven er ook in (DA, CEA, en de werknemers). Er verandert verder niets.

    2. Er wordt een emissie gedaan (twv 1B EUR); alleen NL/FR kopen zich daarin.
    Nieuw percentage wordt dan voor bijv. FR: 14 % --> 7 % ; van de nieuwe aandelen: (50% / 2 (FR en NL beide de helft)) 25%. Dus totaal 32% voor NL en voor FR ook 32%.

    Zijn er volgens jullie nog meer opties?
    Opsplitsing
  4. forum rang 6 gbakl 7 april 2020 16:53
    hoezo is deze koers van 5,30 realistisch ?

    historische lage koersen 2012 rond de 3,70 en in 2016 4,90.
    en dat in tijden dat de luchtvaart er veel minder dramatisch voorstond
    dan NU.

    hoezo snel herstel mogelijk na heel veel staatssteun...?

    waar moet dat vandaan komen?
    opeens iedereen weer op verre vakantiereizen omdat alle grenzen weer open
    zijn en alle bedrijven weer volop actief dus dienstreizen volop ???
    dit jaar in elk geval mooi niet.

    al die dure salarissen voor de piloten,pursers en middel en hoog management
    wordt echt niet gedekt door de 90% overheidssteun want dat gaat tot minder
    dan 100.000 euro en terecht en zelfs als piloten net als profvoetballers fors
    gaan inleveren dan is die 10% salarispost voor KLM nog niet realistisch.

    mogelijk scenario: over enkele maanden als oplossing een doorstart in afgeslankte vorm en zeer traag geleidelijk herstel vd luchtvaart.

    dat belooft niet veel goeds voor de koers van dit aandeel voorlopig.

  5. Pavlov44 7 april 2020 17:01
    quote:

    JanBergerac schreef op 7 april 2020 14:05:

    Zijn er volgens jullie nog meer opties?
    Volgens mij is alleen emissie een oplossing die nationalisatie kan voorkomen. Het bedrijf had al 30 miljard schuld op 2 miljard eigen vermogen. Dat eigen vermogen benadert nu de 0 of is inmiddels al negatief. Dan helpen nieuwe leningen ook niet meer. Maar volgens de beurs wel.
  6. forum rang 6 gbakl 7 april 2020 21:39
    FRANKFURT (AFN/BLOOMBERG) - De Duitse luchtvaartreus Lufthansa neemt afscheid van tientallen van zijn vliegtuigen in een poging de kosten omlaag de krijgen nu de coronacrisis de sector in problemen brengt. Het concern neemt onder meer versneld afscheid van een zestal Airbus A380 superjumbo's die al in de etalage stonden. Verder worden nog eens 12 zogeheten widebody-vliegtuigen uit de vloot genomen. Verder neemt Lufthansa afscheid van elf 'kleinere' A320-jets.
    Naast het terugbrengen van de capaciteit in Frankfurt en München staakt Lufthansa de activiteiten van prijsvechter Germanwings. Verder wordt het netwerk van dochter Eurowings, dat zich ook op het goedkopere segment richt, ingeperkt. Ook hier worden toestellen buiten gebruik gesteld. Op termijn zal ook ingegrepen worden bij de vloot van Austrian Airlines en Brussels Airlines.
    Volgens Lufthansa kan het nog maanden duren voordat reisrestricties wereldwijd worden opgeheven. Daarnaast duurt het volgens de onderneming jaren alvorens de situatie wereldwijd weer is zoals die was voor de crisis. Om de situatie het hoofd te bieden praat Lufthansa met overheden in Duitland, Zwitserland en Oostenrijk over noodsteun. Mogelijk dat de Duitse overheid een belang neemt in het bedrijf.
    Naar verluidt heeft Lufthansa de beschikking over iets meer dan 5 miljard euro aan liquiditeit. Het bedrijf maakt maandelijks naar schatting 1 miljard euro aan kosten

    Realisme sijpelt door...
  7. forum rang 7 4finance 8 april 2020 11:20
    quote:

    plof® schreef op 7 april 2020 23:22:

    Waarschijnlijk scenario:

    Eerst meer leningen, geborgd door staat
    Daarna aandelenemissie
    Evt als nood aan de man is, nationalisatie

    In alle gevallen is aandeelhouder al de sjaak.
    Dat koers zo hoog staat, geen idee, je moet de markten ook niet proberen te snappen.
    plof@, Ik voorzie geen aandelen emissie en zeker in NL geen nationalisatie. Het bedrijf zal net als bijvoorbeeld Lufthansa sterk moeten snijden in aantallen onrendabele vliegtuigen en goed moeten kijken naar echte kerntaken. Inmiddels worden bepaalde China routes weer opgestart. Dit scenario zal eerders in Mei ook te zien zijn voor vele andere bestemmingen. Staat de koers te hoog? Geen idee. Maar de markt zal vooral vooruit willen kijken. Elk groen Corona grassprietje zal worden benut om de koers hoger te zetten.

  8. FairValue 8 april 2020 13:58
    quote:

    4finance schreef op 8 april 2020 11:20:

    [...]

    plof@, Ik voorzie geen aandelen emissie en zeker in NL geen nationalisatie. Het bedrijf zal net als bijvoorbeeld Lufthansa sterk moeten snijden in aantallen onrendabele vliegtuigen en goed moeten kijken naar echte kerntaken. Inmiddels worden bepaalde China routes weer opgestart. Dit scenario zal eerders in Mei ook te zien zijn voor vele andere bestemmingen. Staat de koers te hoog? Geen idee. Maar de markt zal vooral vooruit willen kijken. Elk groen Corona grassprietje zal worden benut om de koers hoger te zetten.

    Natuurlijk want aandeelhouders willen hoop en dividend/winst is van ondergeschikt belang.

    Dit bedrijf is geen euro meer waard. Enkel het staatsinfuus houdt AFKLM in leven.

    10-14 jaar miljoenen reizigerskilometers om de huidige verliezen terug te verdienen.
  9. forum rang 7 4finance 8 april 2020 14:10
    quote:

    FairValue schreef op 8 april 2020 13:58:

    [...]

    Natuurlijk want aandeelhouders willen hoop en dividend/winst is van ondergeschikt belang.

    Dit bedrijf is geen euro meer waard. Enkel het staatsinfuus houdt AFKLM in leven.

    10-14 jaar miljoenen reizigerskilometers om de huidige verliezen terug te verdienen.
    Het bedrijf is nog steeds heel veel waard, zeker in combinatie met de uitstraling op onze economie Onze mainport verdient er erg veel geld aan. Dit zijn extreme situaties die ondersteund moeten worden. De meeste ondernemers hangen nu aan overheid infuus. Vliegbedrijven wereldwijd moeten nu noodzakelijk aan het infuus hangen. Na de Corona wordt de hele boel weer opgestart en binnen een half jaar vliegen de meeste weer vol op. Air-France-KLM zal dan in koers ook fors hoger staan.

  10. @iPlof 8 april 2020 18:38
    quote:

    4finance schreef op 8 april 2020 14:10:

    [...]
    Na de Corona wordt de hele boel weer opgestart en binnen een half jaar vliegen de meeste weer vol op. Air-France-KLM zal dan in koers ook fors hoger staan.

    Zelfs de CEO's in de luchtvaart denken hier heel anders over.
    Een optimistische mening mag uiteraard, ik hoop er zelfs op, maar mijn geld zal ik er zeker niet op inzetten.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links