Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,060 16 apr 2024 17:26
  • -0,240 (-0,99%) Dagrange 23,760 - 24,600
  • 219.529 Gem. (3M) 243,4K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 april 2020 10:57
    Beursblik: positief Chinees nieuws voor Umicore en AMG
    01-04-2020 09:48 - ING handhaaft koopadvies AMG en Umicore.

    (ABM FN-Dow Jones) Het Chinese besluit om de belastingvoordelen en subsidies voor elektrische auto’s met twee jaar te verlengen, is positief voor Umicore en AMG. Dit zei analist Stijn Demeester van ING woensdag.

    Zonder dit besluit zouden de regelingen dit jaar ten einde komen.

    Beijing wil met de verlenging de toeleveringsketen van elektrische voertuigen ondersteunen.

    De subsidies voor elektrische auto’s kunnen oplopen tot 3.500 dollar per aankoop, terwijl de btw van 10 procent zelfs volledig komt te vervallen.

    Demeester wees erop dat lokale Chinese overheden de mogelijkheid hebben om de verkoop van elektrische auto’s extra te stimuleren.

    ING handhaaft het koopadvies voor zowel AMG als Umicore. Voor AMG hanteert de bank een koersdoel van 32,00 euro, terwijl het koersdoel voor Umicore is vastgesteld op 41,00 euro.

    Het aandeel Umicore noteerde woensdag op een rode Brusselse beurs 1,3 procent lager op 31,39 euro. Het aandeel AMG daalde op een rood Damrak 3,4 procent tot 12,49 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
  2. RSI 1 april 2020 16:35
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 april 2020 10:57:

    Beursblik: positief Chinees nieuws voor Umicore en AMG
    01-04-2020 09:48 - ING handhaaft koopadvies AMG en Umicore.

    (ABM FN-Dow Jones) Het Chinese besluit om de belastingvoordelen en subsidies voor elektrische auto’s met twee jaar te verlengen, is positief voor Umicore en AMG. Dit zei analist Stijn Demeester van ING woensdag.

    Zonder dit besluit zouden de regelingen dit jaar ten einde komen.

    Beijing wil met de verlenging de toeleveringsketen van elektrische voertuigen ondersteunen.

    De subsidies voor elektrische auto’s kunnen oplopen tot 3.500 dollar per aankoop, terwijl de btw van 10 procent zelfs volledig komt te vervallen.

    Demeester wees erop dat lokale Chinese overheden de mogelijkheid hebben om de verkoop van elektrische auto’s extra te stimuleren.

    ING handhaaft het koopadvies voor zowel AMG als Umicore. Voor AMG hanteert de bank een koersdoel van 32,00 euro, terwijl het koersdoel voor Umicore is vastgesteld op 41,00 euro.

    Het aandeel Umicore noteerde woensdag op een rode Brusselse beurs 1,3 procent lager op 31,39 euro. Het aandeel AMG daalde op een rood Damrak 3,4 procent tot 12,49 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Toch bizar hoe het komt dat men vast blijft houden aan zo'n hoog koersdoel. Terwijl de markt er heel anders over denkt.
  3. [verwijderd] 8 april 2020 01:20
    Bericht van Moody's van vrijdag 3 april:

    www.moodys.com/research/Moodys-downgr...

    Rating Action: Moody's downgrades AMG Advanced Metallurgical Group N.V.'s CFR to B2, outlook is stable
    03 Apr 2020

    New York, April 03, 2020 -- Moody's Investors Service, ("Moody's") downgraded the corporate family rating of AMG Advanced Metallurgical Group N.V. (AMG) to B2 from B1, the probability of default rating to B2-PD from B1-PD and the ratings of the senior secured revolving credit facility and the senior secured term loan to B1 from Ba3. Moody's also affirmed the B3 senior unsecured rating of the $307 million Ohio Air Quality Development Authority 30-year tax-exempt revenue bonds (State of Ohio Exempt Facilities Revenue Bonds) which are guaranteed by AMG Advanced Metallurgical Group N.V., the parent company of AMG Vanadium LLC. The Speculative Grade Liquidity Rating remains SGL-2. The ratings outlook is stable.

    "The ratings downgrade reflects a material deterioration in AMG's financial performance in 2019 and Moody's view that AMG's credit metrics will remain weak over next 12-18 months due to the impact of the coronavirus outbreak, high leverage and high capex spending," said Botir Sharipov, Vice President and lead analyst for AMG.

    Downgrades:
    ..Issuer: AMG Advanced Metallurgical Group N.V.
    .... Corporate Family Rating, Downgraded to B2 from B1
    .... Probability of Default Rating, Downgraded to B2-PD from B1-PD
    ....Senior Secured Revolving Credit Facility, Downgraded to B1 (LGD3) from Ba3 (LGD3)
    ....Senior Secured Term Loan, Downgraded to B1 (LGD3) from Ba3 (LGD3)

    Affirmations:
    ..Issuer: Ohio Air Quality Development Authority
    ....Senior Unsecured Revenue Bonds Affirmed B3 (LGD5)

    Outlook Actions:
    ..Issuer: AMG Advanced Metallurgical Group N.V.
    ....Outlook, Remains Stable
  4. [verwijderd] 8 april 2020 01:21
    (vervolg)

    RATINGS RATIONALE

    AMG entered 2020 with a credit profile that was already weakened by a precipitous decline in prices of ferrovanadium (FeV), spodumene, tantalum, silicon metal and other critical materials it produces. Moody's had expected that the combination of high capex, the issuance of $307 million of tax-exempt bonds to fund the Cambridge II project, negative free cash flow and lower commodity prices would result in weakly positioned credit metrics during the current growth phase. However, slower economic growth in 2019, trade tensions and the excess global capacity for some of the metals have led to lower than previously estimated revenues and earnings. For example, a persistent decline in FeV price throughout 2019 had manifested in a $88 million inventory write-down that contributed to a sharp fall in AMG's EBITDA from $219 million in 2018 to $34 million in 2019 including the write-down, and the increase in Moody's debt/EBITDA to about 28x. Adjusting for the write-down would indicate the 2019 EBITDA of $122 million and the year-end leverage of 7.8x, still notably higher than 6.5x we expected previously.

    The rapid and widening spread of the coronavirus outbreak, deteriorating global economic outlook, falling oil prices, and asset price declines are creating a severe and extensive credit shock across many sectors, regions and markets. Moody's has recently revised the global real GDP forecasts downward for 2020 due to the rising economic costs of the coronavirus shock, now expecting the global economy to contract by 0.5% in 2020, followed by a pickup to 3.2% in 2021. AMG's high leverage and negative free cash flow as well as the company's significant presence in regions severely impacted by the coronavirus outbreak, have left it vulnerable to shifts in market sentiment in these unprecedented operating conditions. We regard the coronavirus outbreak as a social risk under our ESG framework, given the substantial implications for public health and safety. Today's action reflects AMG's already weakened credit profile, the breadth and severity of the economic shock and the expected deterioration in credit quality the coronavirus outbreak has triggered.

    Moody's believes that depressed metal prices, challenging steel industry conditions in Europe and the US, the near-term uncertainty surrounding Boeing 737 MAX situation notwithstanding a significant order backlog at the company's AMG Technologies segment, and overall, sharp contraction in global demand will lead to lower y-o-y volumes, prices and revenues in 2020 and will negatively impact AMG's profitability. These factors, high capex spending and negative free cash flow will further weaken AMG's credit profile in 2020 before improving moderately in 2021 and more meaningfully in 2022 after the company completes the construction of the Cambridge II project in the U.S. and the battery grade hydroxide plant in Germany and returns to positive free cash flow generation. We expect the cost-saving initiatives and lower costs for some of the raw materials to partially offset the expected decline in profitability. Moody's expects AMG to generate about $100 million in Moody's adjusted EBITDA in 2020. Adjusted leverage is expected to be around 9.5x in 2020, before declining to below 7x in 2021. Credit metrics are expected to return to levels appropriate for the rating by 2022.

    AMG's B2 corporate family rating (CFR) is supported by its good liquidity, good geographic and end market diversity and the importance of its products in lightweighting, energy efficiency and carbon emissions reduction which should lead to relatively steady customer demand over the long term. The company also has a strong market position with only a few major competitors for most of the critical materials it produces and sells those materials to a number of blue chip customers with whom it has established long term relationships. The company is expected to benefit from the recently restructured vanadium supply contracts intended to reduce its exposure to the FeV price volatility and improve the profitability, reaching an agreement with Glencore for the sale of the FeV that effectively removes the market volume risk as well as securing a large portion of the spent catalyst supply required for Cambridge I and II plants.

    The stable outlook reflects Moody's view that fiscal and monetary policy measures being implemented by many countries will likely support the global economic recovery in 2021 and will lead to the AMG's EBITDA growth from 2021 onwards and result in improved credit metrics that support its rating. The stable outlook also presumes that free cash flow burn in 2020-2021 will be close to Moody's expectations, that AMG will carefully manage its liquidity through the likely economic downturn and that the company will not experience any significant issues related to its growth projects.

    AMG overall faces elevated environmental social and governance risks given the nature of the company's operations which include mining and high heat metallurgical processes and the location of some of its mines and facilities in emerging markets such as China and Brazil. The governance risk is also above average due to the management's high tolerance for elevated leverage during the current growth phase at the time of weakened macro environment.

    AMG is expected to maintain good liquidity and will have no meaningful debt maturities prior to the maturity date of the revolver in 2023 and the term loan B in 2025. As of December 31, 2019, the company had $226 million in cash and cash equivalents, $309 million in restricted cash for the Cambridge II project and $170 million available under its $200 million revolver, which is undrawn but has a reduced borrowing capacity due to the outstanding debt at the Brazilian subsidiary. Moody's expects the revolving facility to remain undrawn over the rating horizon. Moody's also expects the company to have ample headroom under its 3.5x first lien leverage covenant despite higher leverage.

    The B1 rating of the senior secured revolving credit facility and senior secured term loan B reflects their priority position in the company's capital structure. The credit facilities are secured by a first priority lien on substantially all of the assets of several of the company's operating subsidiaries and a first priority lien on 100% of the capital stock (limited to 65% of voting stock for foreign subsidiaries) of each subsidiary borrower and each material wholly-owned subsidiary. However, the security package excludes the assets of a number of key foreign subsidiaries that account for about 50-60% of the overall assets of the company. The B3 rating of the tax-exempt unsecured bonds reflects a relatively high proportion of secured debt and the bonds' effective subordination to the secured debt. The bonds are issued by the Ohio Air Quality Development Authority and guaranteed by AMG Advanced Metallurgical Group N.V.
  5. [verwijderd] 8 april 2020 01:22
    (vervolg)

    FACTORS THAT COULD LEAD TO AN UPGRADE OR DOWNGRADE OF THE RATINGS

    The ratings could be upgraded if the company is able to reduce and sustain a leverage ratio below 5.0x, an interest coverage ratio above 2.0x and return to free cash flow generation. However, AMG's moderate scale and increased product concentration will limit its upside ratings potential.

    Negative rating pressure could develop if the company experiences any significant issues related to its growth projects. Any material operating disruptions, weaker than expected financial and operating performance, or the pursuit of other debt financed growth projects that result in further deterioration of debt protection metrics would negatively impact the company's rating. Quantitatively, the ratings could be downgraded if the leverage is expected to be sustained above 6.0x or the interest coverage ratio sustained below 1.5x. A significant reduction in borrowing availability or liquidity could also result in a downgrade.

    AMG Advanced Metallurgical Group N.V., headquartered in Wayne, Pennsylvania, produces engineered specialty metals and mineral products through its AMG Critical Materials division. This segment produces aluminum master alloys and powders, titanium alloys and coatings, ferrovanadium, natural graphite, chromium metal, antimony, tantalum, niobium and silicon metal. Its AMG Engineering division designs and produces vacuum furnace equipment and systems used to produce and upgrade specialty metals and alloys. The company sells its products to the transportation, infrastructure, energy, and specialty metals & chemicals end markets from production facilities in Germany, the United Kingdom, France, Czech Republic, United States, China, Mexico, Brazil and Sri Lanka. The company produced revenues of $1.19 billion during the twelve months ended December 31, 2019.

    The principal methodology used in these ratings was Manufacturing Methodology published in March 2020 and available at www.moodys.com/researchdocumentconten... Alternatively, please see the Rating Methodologies page on www.moodys.com for a copy of this methodology

    REGULATORY DISCLOSURES

    ...
  6. forum rang 7 ff_relativeren 8 april 2020 01:37
    @ hdv1,

    dank je voor je berichtgeving. Dat verklaart waarom de beurskoers afgelopen vrijdag onderuit ging en nabeurs sloot op € 13,04. We zijn pas 2 beursdagen verder, en de beurskoers staat nabeurs op € 14,62.

    De vrienden van Moody's hebben goedkoop kunnen instappen, en shorters hebben goedkoop kunnen coveren. 2 doelgroepen zijn geholpen met 1 persbericht.

    Ter illustratie de koersgrafiek van 1 week :

  7. forum rang 6 rene66 14 april 2020 18:05
    quote:

    ff_relativeren schreef op 14 april 2020 18:00:

    shorter Voleon Capital Management gaat van 0,98% naar 0,88%.
    Bedankt voor het melden van de shortposities. Ik verbaas mij erover dat de ratten elke dag maar blijven kopen en verkopen aan elkaar. Grote aandeelhouders blijven gewoon zitten en van de kleine beleggers moeten ze het niet hebben. Wat het verdienmodel dus voor ze is blijft een vraagteken voor mij.
  8. forum rang 7 ff_relativeren 14 april 2020 20:12
    Hoi @ rene66,

    het verdienmodel van de professionele shorters is goed zichtbaar,
    als je de beurskoers van AMG + het shortverloop in AMG,
    in 1 plaatje zet (en kijk dan naar de periode januari 2019 tot vandaag).

    In januari 2019 begon de opmars van de shortposities in AMG.
    In juni van 2019 hadden de shortposities hun top bereikt.
    In diezelfde periode bewoog de beurskoers van AMG tussen de € 34,- en € 27,-.

    Vergelijk dat maar eens met de huidige beurskoers van AMG ;
    de shorters hebben kunnen afbouwen terwijl de beurskoers 50% omlaag ging.

    Zelfs al zou je aannemen dat short gaan een statisch gebeuren is, tussen positie innemen en positie afbouwen, dan hebben de shorters prachtige winsten behaald.

    Ga er vervolgens eens vanuit dat shorten bijna daytraden is in shortposities. Dan is alles tussen 1 juli 2019 en 14 april 2020 een veelvoud geweest van winst binnen harken.

    Pak daar nog bij het daytraden met shorts tussen januari 2019 en juni 2019. Ook daar profiteerden de shorters van een koersdaling (van € 34,- naar € 27,-).

    Het verdienmodel in 1 plaatje ;

  9. forum rang 6 rene66 14 april 2020 21:05
    quote:

    ff_relativeren schreef op 14 april 2020 20:12:

    Hoi @ rene66,

    het verdienmodel van de professionele shorters is goed zichtbaar,
    als je de beurskoers van AMG + het shortverloop in AMG,
    in 1 plaatje zet (en kijk dan naar de periode januari 2019 tot vandaag).

    Het verdienmodel in 1 plaatje ;

    @ff_relativeren, bedankt voor je duidelijke toelichting. Dat shorters leuk verdient hebben met hun spel dat is nu duidelijk. Maar ik zit nog steeds met de vraag welke partijen nu hun aandelen hebben verkocht in de afgelopen 3 maanden waardoor de koers naar beneden is gegaan. Ik weet dat Norges Bank continue bezig is met handel, maar die kopen en verkopen.

    Als er geen verkopende partijen zijn dan is het een raadsel voor mij waarom de koers zo naar beneden is gegaan, of de shorters moeten aan elkaar aandelen aan het verkopen en kopen zijn. Als er geen kopende partijen zijn dan kan je op die manier de koers naar beneden manipuleren.

    Ik zie in het onderstaand overzicht ook nog een Aviva staan die een deel verkocht heeft en
    Société Générale die weer aan het kopen is geweest. Er zullen ook wel kleinere partijen aandelen hebben verkocht, maar ik blijf het gevoelsmatig vreemd vinden dat de koers naar beneden blijft gaan zonder dat ik grote partijen tegen kom die flink hebben afgebouwd.

    www.grootaandeelhouders.nl/aandelen/a...
  10. forum rang 7 ff_relativeren 14 april 2020 21:18
    @ rene66,

    de professionele shortpartijen hadden samen pakweg 8x het dagelijkse handelsvolume aan shortposities. Daarmee kun je alles wegdrukken. En dat shorten in AMG neerkomt op daytraden, haal ik uit de bijna dagelijkse shortmeldingen.

    Verkopen (short gaan) en weer terugkopen (coveren) .. als je het handelsvolume totaal kunt overnemen, dan is de beurskoers een speelbal. 1 van mijn bezwaren tegen het professionele shorten ..
  11. forum rang 6 rene66 15 april 2020 09:44
    @ ff_relativeren, het is gewoon te schandalig voor woorden dat dit allemaal zo maar kan. Zoals wellicht bekend ben ik ook fel tegenstander van shorten door grote partijen. Het is jammer dat Nederlandse beursfondsen geen vuist durven te maken richting de AFM, shorten zou gewoon verboden moeten worden.

    Het blijft wachten op meerdere grote fatsoenlijke partijen die een flink belang in AMG opbouwen en dat ook aanhouden.
  12. forum rang 6 rene66 15 april 2020 12:18
    quote:

    efdé schreef op 15 april 2020 10:00:

    Professioneel of 'amateuristisch' shorten, geen van beide dekt een economische realiteit!

    Verbied die rotzooi!
    Helemaal mee ons, shorten moet gewoon verboden worden, als het voor iedereen wordt verboden dan is er tenminste duidelijkheid. Ik ben benieuwd tot welk niveau ze met het aandeel blijven sollen.
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links