Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,120 19 apr 2024 12:47
  • -0,140 (-0,92%) Dagrange 15,070 - 15,280
  • 15.765 Gem. (3M) 226,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 440 441 442 443 444 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vavli 2 april 2020 18:30
    quote:

    JdeFL schreef op 2 april 2020 18:00:

    [...]

    Woelig, dat zeker.... Nog nooit gezien, en ik draai al wat jaartjes mee.
    Er is werkelijk geen enkele reden om dat te doen. Vooralsnog hebben deze woelige tijden Euronav veel meer geld opgebracht dan was voorzien. Ook het tweede kwartaal zal hoe dan ook nog zeer gunstig zijn en wat er verder komt, is totaal onvoorspelbaar. Maar Euronav zit in de sector in een sterke positie en kan wel wat woeligheid aan.
  2. forum rang 6 Tordan 2 april 2020 18:42
    quote:

    Vavli schreef op 2 april 2020 18:30:

    [...]

    Er is werkelijk geen enkele reden om dat te doen. Vooralsnog hebben deze woelige tijden Euronav veel meer geld opgebracht dan was voorzien. Ook het tweede kwartaal zal hoe dan ook nog zeer gunstig zijn en wat er verder komt, is totaal onvoorspelbaar. Maar Euronav zit in de sector in een sterke positie en kan wel wat woeligheid aan.
    Als q2 sowieso sterk gaat worden hadden ze die winstwaarschuwing nooit mogen geven. Dat was nl op 31 maart. Blijf niet dagdromen, we zijn er door de board zelf allemaal ingeluisd. Zelfs over q1 zijn ze niet erg optimistisch en dat bij deze rates. Er zit is structureel helemaal fout. Er zit een nieuwe CEO en die moet het allemaal nog bewijzen. Het hele jaar voor Euronav kan weleens een enorme desillusie worden als q3 en q4 rates gaan brengen op, of onder break even nivo.
    Kijk naar de koersbewegingen en dan niet alleen vandaag, de markt had dit al langer in de gaten.
  3. SB19 2 april 2020 19:42
    Hoi, ben nieuw hier....
    Heb jullie reacties de laatste week gevolgd ivm cijfers ,rate's, commentaren enz....alsook al de rest wat er over euronav en over tankers te lezen was, zoals "het moment" om tanker aandelen aan te schaffen, maak je maar 1 keer per generatie mee... Poten Daily ook aangemeld en trouwens vandaag VLCC 247K - Suez 98K....De beurs is niet te voorspellen maar toch ben ik nu niet helemaal mee...??
  4. harryhol 2 april 2020 19:49
    quote:

    lucky14 schreef op 2 april 2020 18:42:

    [...]

    Als q2 sowieso sterk gaat worden hadden ze die winstwaarschuwing nooit mogen geven. Dat was nl op 31 maart. Blijf niet dagdromen, we zijn er door de board zelf allemaal ingeluisd. Zelfs over q1 zijn ze niet erg optimistisch en dat bij deze rates. Er zit is structureel helemaal fout. Er zit een nieuwe CEO en die moet het allemaal nog bewijzen. Het hele jaar voor Euronav kan weleens een enorme desillusie worden als q3 en q4 rates gaan brengen op, of onder break even nivo.
    Kijk naar de koersbewegingen en dan niet alleen vandaag, de markt had dit al langer in de gaten.
    Lucky, ere wie ere toe komt, je hebt het sentiment goed gelezen. Maar met deze complottheorie ga je wel wat ver. Het lijkt me voor een CEO niet meer dan gepast dat als alle andere CEO's een winstwaarschuwing geven en dividenden skippen, hij zijn voorzichtigheid uitspreekt en de soliditeit benadrukt. Moet hij gaan jubelen over recordwinsten ? Als OPEC+ daadwerkelijk 20 mio bpd weet te snijden zou dat tijdelijk natuurlijk druk op de tarieven geven, maar het moment van herstel wordt dan ook naar voren gehaald. Los van vraag 1: gelooft iemand dit werkelijk ? en vraag 2: zou dat dan genoeg zijn om het overschot te tackelen. Rusland en SA hebben ook gewoon geld nodig.
  5. Vavli 2 april 2020 19:55
    quote:

    lucky14 schreef op 2 april 2020 18:42:

    [...]

    Als q2 sowieso sterk gaat worden hadden ze die winstwaarschuwing nooit mogen geven. Dat was nl op 31 maart. Blijf niet dagdromen, we zijn er door de board zelf allemaal ingeluisd. Zelfs over q1 zijn ze niet erg optimistisch en dat bij deze rates. Er zit is structureel helemaal fout. Er zit een nieuwe CEO en die moet het allemaal nog bewijzen. Het hele jaar voor Euronav kan weleens een enorme desillusie worden als q3 en q4 rates gaan brengen op, of onder break even nivo.
    Kijk naar de koersbewegingen en dan niet alleen vandaag, de markt had dit al langer in de gaten.
    Ten eerste: ik lees in hun communicatie geen winstwaarschuwing, alleen voorzichtige uitspraken over de toekomst die alle kanten uit kan gaan. En dat blijkt vandaag weer.
    Ten tweede: zijn we er in geluisd door de board? Hoe dan? Omdat ze geen peptalk verkochten?
    Ten derde: wat zit er structureel fout?
    Ten vierde: niemand weet wat het derde en vierde kwartaal gaan brengen. Wat we wel weten op langere termijn: er zijn minder tankers in de vaart, China heeft een akkoord met de VS om meer ruwe olie te importeren en dat zal, waarschijnlijk, als er weer een evenwicht is tussen vraag en aanbod, als er geen nieuw conflict uitbreekt met bv Iran, voor betere tarieven zorgen dan in 2018 en daarrond.
    Maar in deze sector is niks zeker. De voorzichtige communicatie van Euronav lijkt me dus correct.
  6. harryhol 2 april 2020 20:19
    quote:

    chefke schreef op 2 april 2020 20:08:

    Maar wat moet ik hieruit concreet opmaken Harry
    Dat Trump zo maar wat getweet heeft zonder enige basis, dat de oliemarkt duidelijk extreem gespannen is, dat er weer wat partijen zijn gecalled en gesqueezed en er vele miljoenen van eigenaar zijn veranderd, maar dat er feitelijk nog niets is veranderd ten opzichte van gisteren of een week geleden.
  7. [verwijderd] 2 april 2020 22:19
    quote:

    Risky bets schreef op 2 april 2020 22:02:

    www.cmegroup.com/trading/energy/crude...

    Contango is een beetje naar beneden, dus rates zullen wellicht ook wel wat zakken (wat niet gek is vanaf VLCC 240k/day rates).

    Maar verder wel echt een bizarre reactie van markten.
    Ik weet niet meer wie het zei en hoe het precies ging, maar het kwam op het volgende neer: In shipping you get all the bad and some of the good.

    Sinds ik euronav volg (begin oktober) en in beleg hoor ik eigelijk alleen maar hosanna, maar de koers is nog gelijk. Wat beter is als de algehele markt, geef ik toe, maar ik had er veel meer van verwacht.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 440 441 442 443 444 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links