Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Airbus vliegt miljoenen mondkapjes uit China in naar Spanje

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. Goldfish1080 28 maart 2020 14:00
    Dit nieuws heeft naar mijn mening weinig tot geen effect op desbetreffende aandelen, het gaat hier namelijk meer om goodwill dan een verdienmodel. De vleigmarkt zal echt nog wel maanden op slot blijven en vele malen harder worden getroffen dan alle andere sectoren. Tevens staan ze onder druk door de steeds strengere klimaatwetgeving en het besef dat vliegen geen groeimarkt is op de lange termijn. Huidige koers is veel te hoog en ik zie airbus dan ook snel naar de 60 a 55 euro gaan (niveau 2016, niet zo gek dus.
  2. forum rang 8 het zwaard 28 maart 2020 14:50
    Airbus zal dezelfde weg volgen als concurrent Boeing, terug omhoog. Vliegtuigreizen voor toeristische doeleinden zullen afnemen, die van de cargo zullen toenemen. Passagiersvliegtuigen kunnen ook snel omgebouwd worden naar vrachtvliegtuigen, en geen enkel land kan zonder. Verder zullen zowel de VS als de EU er alles aan doen om deze 2 hun hoofden boven water te houden.
  3. [verwijderd] 28 maart 2020 18:22
    quote:

    het zwaard schreef op 28 maart 2020 15:19:

    IceBear1: Vergeet niet dat ook u gebruik maakt van vliegtuigreizen naar exotische bestemmingen, indien u bijvoorbeeld exotisch fruit koopt. Of gaan we ook stoppen met het eten van exotisch fruit?
    Ik heb al bijna alle exotische bestemmingen bezocht met een vliegtuig en heb bijna alle exotische vruchten gegeten. Eerlijk gezegd kan ik best een tijdje zonder, maar na een lange tijd van onthouding moet ik gewoon XD
  4. @iPlof 28 maart 2020 19:18
    quote:

    het zwaard schreef op 28 maart 2020 14:50:

    Airbus zal dezelfde weg volgen als concurrent Boeing, terug omhoog. Vliegtuigreizen voor toeristische doeleinden zullen afnemen, die van de cargo zullen toenemen. Passagiersvliegtuigen kunnen ook snel omgebouwd worden naar vrachtvliegtuigen
    Cargo zal ZEKER niet toenemen gezien de enorme recessie/depressie die op ons afkomt en ombouwen heeft daarom geen enkele zin. Passagiers zal verder idd extreem fors afnemen voor hele lange tijd.

    Boeing terug omhoog is waan van de dag, de hele luchtvaart is bankroet as we speak. Luchtvaartmaatschappijen en fabrikanten gaan een zeer zware tijd tegemoet.
    Hoge koersen horen daar absoluut niet bij.
    Noodleningen, claimemissies en nationalisaties zijn het enige redmiddel. de aandeelhouder gaat gigantisch bloeden hiervoor.
  5. forum rang 8 Wilbar 28 maart 2020 20:15
    quote:

    plof® schreef op 28 maart 2020 20:07:

    Nogmaals, cargo zal blijven, maar zeker niet groeien, passagiers zal IMPLODEREN voor zeer lange tijd.
    Uitkomst: De luchtvaart met hun flinterdunne marges en torenhoge schulden = bankroet.

    Ik hoor graag van je mocht je dit niet snappen.
    plof® en imploderen. Leuk gevonden combinatie.
    Persoonlijk geloof ik niet in een implosie. Als de luchtvaart weer opstart denk ik eerder dat heel veel mensen gaan vliegen om de schade van uitgestelde vakanties en weekendtrips asap in te halen want "we moeten er echt even uit"..
  6. @iPlof 28 maart 2020 20:52
    quote:

    Wilbar schreef op 28 maart 2020 20:15:

    [...]
    plof® en imploderen. Leuk gevonden combinatie.
    Persoonlijk geloof ik niet in een implosie. Als de luchtvaart weer opstart denk ik eerder dat heel veel mensen gaan vliegen om de schade van uitgestelde vakanties en weekendtrips asap in te halen want "we moeten er echt even uit"..
    Zolang dit soort meningen gemeengoed zijn weet ik dat we nog heel ver van een bodem zijn. Succes ermee.
  7. forum rang 8 Wilbar 28 maart 2020 21:04
    quote:

    plof® schreef op 28 maart 2020 20:52:

    [...]
    Zolang dit soort meningen gemeengoed zijn weet ik dat we nog heel ver van een bodem zijn. Succes ermee.
    Dank U. Ik baseer me niet zozeer op de Nederlandse reiziger. Dat levert niet de getallen op waar de luchtvaart op wacht.
    www.bangkokpost.com/business/1883290/...
    mothership.sg/2020/03/covid-19-china-...

    Ik verwacht wel dat de cruise industrie een opdoffer-voor-lange-tijd krijgt want die is veel meer afhankelijk van de Amerikaanse bejaarden markt.
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 28 maart 2020 21:40
    Bijna de helft van een partij van 1,3
    miljoen mondkapjes die Nederland heeft
    geïmporteerd uit China,voldoet niet aan
    de veiligheidseisen van TNO.De FFP2-
    maskers worden door medewerkers in de
    zorg gebruikt bij de behandeling van
    ernstig zieke coronapatiënten.

    De afgekeurde mondmaskers zijn volgens
    een bron van bedroevende kwaliteit.Ze
    passen niet goed om het gezicht of
    hebben slecht functionerende filters,
    die virusdeeltjes moeten tegenhouden.

    De mondkapjes waren al uitgedeeld aan
    ziekenhuizen,maar worden teruggehaald,
    zegt het ministerie van VWS."Wij hebben
    geen overzicht of ze gebruikt zijn.
  9. IkWilVanIEXAf 29 maart 2020 19:19
    De toeristische industrie verlangt bij een boeking betaling vooraf en er wordt op het onbeschofte af een annuleringsverzekering aangeprezen want stel je voor dat... Als de reisorganisatie annuleert dan blijkt dat zij zelf geen verzekering hebben afgesloten maar krijg je een tegoedbon. De periode dat zo'n tegoedbon ingewisseld kan worden is vrij kort. Van 6 maanden tot maximaal 1 jaar afhankelijk van de reisorganisatie. Het is een tegoedbon in euro's en geen tegoedbon om alsnog de geboekte vakantie te verkrijgen. Een 100% gelijkwaardige vakantie zal tegen die tijd veel duurder zijn waardoor er bijbetaald moet worden. Er is nog een punt want een verse betalende klant levert het meer op dan klanten waar het geld al van geïnd is en hiermee bedoel ik de trotse houder van een tegoedbon. Dus wie gaat er voor..

    Voor de luchtvaartmaatschappij op zich maakt dit niets uit, klanten zijn er evengoed wel. Maar de reisbranche zit hun klanten met tegoedbonnen, vouchers of hoe je het ook noemt, een ongelooflijke oor aan te naaien. Vooraf betalen met I-DEAL... veilig voor de reisorganisatie, niet voor de klant.
  10. Pavlov44 29 maart 2020 21:47
    quote:

    plof® schreef op 28 maart 2020 20:52:

    [...]
    Zolang dit soort meningen gemeengoed zijn weet ik dat we nog heel ver van een bodem zijn. Succes ermee.
    Idem. Capitulatiefase is nog niet geweest. Al die millenials en nieuwe beleggingsgoroes die denken dat een recessie/beurscrash even 1 week flink dalen is en dan weer keihard omhoog. Crashen met de beurs betekent 4-5 maanden lang constant op het verkeerde been, een LIJDENSWEG, 90% die op het moment supreme in de laatste daling nog uit pure wanhoop alles in de verkoop gooien, beurshandelaren met 35 jaar ervaring die met tranen in de ogen voor altijd de handdoek in de ring gooien, dat soort taferelen. Heb ik nog niet gezien. Daarentegen alleen mannetjes die roepen dat het volgende maand allemaal prima is. Dan weet ik genoeg.
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links