Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

KLM kan personeel behouden dankzij steunmaatregelen kabinet

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. Traveler@repair 18 maart 2020 22:24
    Verwenmaatschappij in een markt met minimale marges. Marges die onder druk kwamen te staan door (r)overheidsbemoeienissen, zoals verschil in belastingen en premieheffingen land tot land, kerosineprijs voor eigen maatschappijen en ga zo maar door. Onvoldoende eigen buffers, wegbelast en wegbeloond en weguitgekeerd, moderne boekhoudingen, niks eigen, leasen maar jongens, dat is cijfermatig toekomst gericht zoveel voordeliger...managers, fiscalisten, acountants, banken, oftewel parasieten.
  2. forum rang 5 Daexter 18 maart 2020 23:30
    Grote vraag is natuurlijk. Wat doet de Franse overheid voor medewerkers van Air France?

    Want als Nederland nu Klm overeind houdt en de Franse overheid doet niet in gelijke maat mee met het steun pakket dan lekt er geld van Nederland weg naar Frankrijk, of eigenlijk moet ik zeggen nog meer geld naar Frankrijk
  3. @iPlof 18 maart 2020 23:43
    Klm heeft 3 miljard loonkosten per jaar. Dat gaat de belastingbetaler een hoop geld kosten.
    Lastig als je eigen pensioen wel straks 25% gekort wordt en je moet wel meebetalen aan thuiszittende piloten en managers die 4 ton pakken..

    Omzet is ca 11 miljard, die schijnt praktisch geheel weg te zijn nu, De externe kosten naast de 3 miljard loonkosten zijn ook nog zo’n 6,5 milard.
    Eigen vermogen is flinterdun minder 10% van het balanstotaal en nog geen miljard.
    Dit is een ramp in wording, Klm is dus in paar weken bankroet ook met salarissteun/subsidie tenzij er nog iets anders wordt bedacht.

    Leest u gerust even mee:
    www.klm.com/travel/nl_nl/images/KLM_A...
  4. pieter 007 18 maart 2020 23:57
    quote:

    plof® schreef op 18 maart 2020 23:43:

    Klm heeft 3 miljard loonkosten per jaar. Dat gaat de belastingbetaler een hoop geld kosten.
    Lastig als je eigen pensioen wel straks 25% gekort wordt en je moet wel meebetalen aan thuiszittende piloten en managers die 4 ton pakken..

    Omzet is ca 11 miljard, die schijnt praktisch geheel weg te zijn nu, De externe kosten naast de 3 miljard loonkosten zijn ook nog zo’n 6,5 milard.
    Eigen vermogen is flinterdun minder 10% van het balanstotaal en nog geen miljard.
    Dit is een ramp in wording, Klm is dus in paar weken bankroet ook met salarissteun/subsidie tenzij er nog iets anders wordt bedacht.

    Leest u gerust even mee:
    www.klm.com/travel/nl_nl/images/KLM_A...
    Word tijd dat we zeker in deze crisis een basis loon in het leven roepen.

  5. forum rang 4 Mijn Vriend 19 maart 2020 00:24
    Door de luchtvaart is corona zo snel verspreid, vanwege alle bestemmingen en in elkaars asem te zitten. Dit is ook na de corona exit niet afgelopen voor de luchtvaartmaatschappijen. Net zoals je nu vaak je schoenen moet uittrekken met de security check vanwege de Shoe Bomber en.wikipedia.org/wiki/Richard_Reid ,blijft dit ook niet zonder langdurige complicaties. Vliegen wordt nooit meer zoals het was.
  6. TA=verlies 19 maart 2020 07:20
    quote:

    Traveler@repair schreef op 18 maart 2020 22:24:

    Verwenmaatschappij in een markt met minimale marges. Marges die onder druk kwamen te staan door (r)overheidsbemoeienissen, zoals verschil in belastingen en premieheffingen land tot land, kerosineprijs voor eigen maatschappijen en ga zo maar door. Onvoldoende eigen buffers, wegbelast en wegbeloond en weguitgekeerd, moderne boekhoudingen, niks eigen, leasen maar jongens, dat is cijfermatig toekomst gericht zoveel voordeliger...managers, fiscalisten, acountants, banken, oftewel parasieten.
    Ik ben het helemaal met je eens.
  7. [verwijderd] 19 maart 2020 08:58
    Als deze crisis lang duurt vallen er vele airlines om waaronder legacy carriers.

    Gaan mensen na deze crisis niet meer vliegen? Uiteraard niet. De overgebleven maatschappijen hebben dan de gaten te vullen en nieuwe airlines zullen als paddestoelen uit de grond rijzen.

    KLM heeft bestaansrecht want ze hebben een goede en winstgevende bedrijfsvoering. Air France heeft wat minder bestaansrecht, maar die hebben een regering die ze tot op de bodem overeind zal houden en een volk dat nog enigszins trots erop is.

    Het sleutelwoord is tijd. 3 Maanden is geen probleem voor KLM, 6 maanden lukt ook nog wel met diepgaande opofferingen, een jaar is faillissement.
  8. [verwijderd] 19 maart 2020 09:22
    quote:

    BeursVis schreef op 19 maart 2020 09:05:

    Mooi voor het personeel maar dit lost natuurlijk niets op. De zelfde problemen blijven. Wat nu over een jaar als we deze crisis achter de rug hebben? Dan is KLM nog steeds niet winstgevend en heb je nog steeds problemen.

    Geld is niet de oplossing voor KLM.
    KLM had in 2018 1 miljard winst en in 2019 800 miljoen.....zelf feiten bedenken is toch ook nergens voor nodig...
  9. TAR271 19 maart 2020 09:41
    De Franse/Nederlandse overheid moeten AirfranceKLM gecontroleerd failliet laten gaan. Het veel te dure personeel wordt dan ontslagen. Een doorstart maken. Alle arbeidsvoorwaarden herzien met inachtneming van die van de prijsvechters. Het ontslagen personeel tegen "verbeterde" arbeidsvoorwaarden weer aannemen. Het is de enige manier om KLM toekomst bestendig te maken.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,214 15 apr
-0,218 -2,31%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links