Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,690 25 apr 2024 17:38
  • -0,274 (-2,75%) Dagrange 9,666 - 10,015
  • 1.268.101 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Legionnaire911 16 maart 2020 11:52
    quote:

    xkinkykongx schreef op 16 maart 2020 11:47:

    [...]

    Wel, je gaat er van uit dat zich dat reflecteert in de koers, en dus een goede lange termijn belegging wordt.
    Gezien het beestje al bij de naam wordt genoemd "nationaliseren" en men (F en NL) alle opties wil openhouden is dat een eenvoudige rekensom waarbij het risico, voor mij althans, te hoog wordt. Ik ben out. Ik heb geen hoop op een goede lange termijn belegging met mijn huidige aandelen.

  2. Pavlov44 16 maart 2020 12:09
    Ik ben gezegend dat ik de aandelen AF al 10 jaar had tegen gemiddelde prijs van 5. Heb alles eruitgegooid op 4, een te behappen verlies vergeleken met al het volk dat op flight level >10 is ingestapt. Ik volg dit bedrijf al 10 jaar zowel als klant als belegger. In 10 jaar keiharde bullmarkt is er geen moment geweest dat er normaal geld verdiend is bij dit bedrijf, sterker nog verliezen waren geen uitzondering. Er is nooit een cent dividend betaald. Iedereen die de luchtvaart een beetje kent weet dat dit een continuous game is waarbij de cashflows zeer tight zijn en je continue operationeel moet zijn en moet blijven afschakelen/bijschakelen op basis van de vraag. Als een dergelijk bedrijf ineens naar omzet praktisch 0 kan gaan voor een periode van 2-3 maanden en NIET failliet zou gaan, dan zou ik dat een godsmirakel vinden, en bovendien alle wetten van de bedrijfseconomie tarten. Ik geloof daar niet in. ALLES wordt gestopt momenteel. Het enige is dat er geen geld terugbetaald hoeft te worden want iedereen wordt omgeboekt en krijgt vouchers voor zijn aankoopbedrag - dat betekent dat die cash beschikbaar blijft om te verbranden, maar er komt geen euro meer binnen. Over een paar weken zal duidelijk zijn dat dit onhoudbaar is en dan is daar het N-woord. Ik zie geen andere mogelijkheid meer.
  3. BeursVis 16 maart 2020 12:53
    Daarnaast denk ik dat nationaliseren makkelijk klinkt maar in de realiteit is dat veel ingewikkelder. We hebben namelijk te maken met een Frans-Nederlands bedrijf. Frankrijk gaat natuurlijk niet zo maar accepteren dat dit bedrijf weggaat uit hun land en dat ze geen zeggenschap meer hebben.

    Geld er in pompen is daar in tegen wel weer heel makkelijk, je geeft de Fransen gratis geld en zij hoeven er niets aan te doen. Helaas lost geld in KLM pompen dan weer niets op.
  4. Legionnaire911 16 maart 2020 13:19
    quote:

    Littletycoon schreef op 16 maart 2020 12:47:

    [...]
    Ik denk het niet. Ik denk vette winst omdat aandelenhandel nog wel even doorgaat dan, alleen tegen koersen tussen zeg 0,01 - 0,20
    Mijn opmerking van dan ben je alles kwijt, is indderdaad niet correct. Wel zal jouw aandeel dus erg weinig waard meer zijn.
  5. BeursVis 16 maart 2020 13:25
    quote:

    Legionnaire911 schreef op 16 maart 2020 13:19:

    [...]

    Mijn opmerking van dan ben je alles kwijt, is indderdaad niet correct. Wel zal jouw aandeel dus erg weinig waard meer zijn.
    En dat is waar een shorter op inspeelt. Als het genationaliseerd wordt maakt hij waarschijnlijk dikke winst.
  6. Pavlov44 16 maart 2020 13:39
    Het aandeel wordt duidelijk gemanipuleerd vandaag. Het is niet van de 4 EUR weg te branden terwijl de markt daalt. Vanmorgen vroeg ging het wel naar 3.80 totdat er iemand ingreep. Als er nationalisatie plaatsvindt dan zal dat altijd gezamelijk door de Franse en Nederlandse overheid tezamen zijn denk ik. Die zijn inmiddels al begonnen met opkopen. U vraagt waarom niet gelijk nationaliseren in plaats van nu tegen 4 euro aandelen opkopen. Dat is natuurlijk in strijd met een vrije marktdenken en dat zou een gigantische paniekgolf in de markt gooien dus dat is nog even niet te doen. Bovendien wil geen enkele overheid de eerste zijn die zijn airline moet nationaliseren. Beter om nog even de koers te stutten en wellicht nog een noodkrediet hier en daar. Maar als de koers straks onder de euro staat dan hebben Frankrijk/Nederland een legitieme reden om te nationaliseren vanuit het landsbelang.
  7. nstl 16 maart 2020 13:47
    quote:

    finance2u schreef op 16 maart 2020 13:33:

    Onbegrijpelijk dat de koers niet in 1 rechte lijn down gaat, is dat nu het ongeloof wat bij sommigen heerst? Dat het nog goed gaat koen? Of uiterste speculatie op minieme ritjes omhoog??
    KLM he, blue chip aandeel letterlijk en figuurlijk. Zo'n buitenkansje voor 4,- kan je niet laten liggen natuurlijk:p

    Nee geen idee om eerlijk te zijn. De ellende zal komende weken pas in alle hevigheid losbarsten.
  8. Unieke_Alias 16 maart 2020 15:36
    quote:

    finance2u schreef op 16 maart 2020 15:28:

    Deze week zal airfrance klm wel klaar zijn..alle luchtvaartmaatschappijen genationaliseerd
    just for the speculation: krijg je dan een AF-KLM met 2 nationale aandeelhouders (50/50), of verwacht je dan een AF en een KLM met beiden 1 nationale aandeelhouder van 100% ? Lijkt me ook nog wel een dingetje...
  9. GC 16 maart 2020 17:55
    quote:

    Globalthreat schreef op 16 maart 2020 12:11:

    De aandeelhouders zijn het zakkie bij nationalisatie. Pas bij een faillissement zou overheidsingrijpen gelegitimeerd zijn (zoals bij SNS, ABN etc.).

    Tot die tijd is het gewoon ondernemersrisico / risico van de aandeelhouders - momenteel fikken ze aardig hard geld weg.
    Airfrance/ KLM kan niet zomaar genationaliseerd worden. Ten eerste zullen Arifrance en KLM gesplitst moeten worden. En idd dat kan pas bij een faillissement. Tot nu kunnen ze met hun krediet faciliteit van 5,5 mld nog even het hoofd boven water houden. www.telegraaf.nl/financieel/191768866...

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links