Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

KLM schrapt tot 2000 banen om coronavirus

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. TA=verlies 14 maart 2020 00:55
    quote:

    DonSjon schreef op 13 maart 2020 22:42:

    Nu even door de zure appel heen maar concurrentie valt straks om en AF-KLM word de Shell van de luchtvaart.

    Vollebak TL als AF op 3 staat (eind maart, begin teloorgang Corona)
    Ik denk het niet. Het personeel verdient er beter dan bij de concurrentie en gaan nog staken. Geloof niet in die tent en ga er ook niet mee vliegen.
  2. [verwijderd] 14 maart 2020 08:24
    Zeer onprettig, maar niets doen is geen optie.

    Waar ze in Frankrijk rustig verder praten over de aanstaande 8% loonsverhoging voor het vliegend corps, doen ze het in Amstelveen weer anders.

    KLM moet nu hard, hard, keihard ingrijpen en de macht van de piloten breken.

    Diverse CEOS(vanaf Pieter Bouw) hebben hun tanden hierop gebroken, "KLM heeft 4.000 CEOs"....namelijk de piloten.

    Ze zitten nu thuis met een leeg vliegrooster voor de komende 6 weken, een lesje in nederigheid dus!

    Ruim nu de bekende elementen op die het bedrijf al jaren ondermijnen, stuur die brief nu, hak de knoop door, neem de stap voor uitzicht op een betere toekomst als alles weer is overgewaaid.
  3. MartijnN1932 14 maart 2020 08:30
    quote:

    Show_Me_The_Money schreef op 14 maart 2020 08:14:

    Triest voor deze mensen, je zult in een goed lopende economie maar net een duur huis hebben gekocht in de huidige bubble.
    Sterkte.
    Troost is dat niemand aan had kunnen zien komende dat een virus de hele boel aan puin ging krijgen.
    Ach die mensen hebben in ieder geval een huis boven hun hoofd.
    zoals ik, belangrijk is dat je een eigen buffer hebt..
  4. finance2u 14 maart 2020 09:34
    quote:

    drooglegging schreef op 14 maart 2020 08:24:

    Zeer onprettig, maar niets doen is geen optie.

    Waar ze in Frankrijk rustig verder praten over de aanstaande 8% loonsverhoging voor het vliegend corps, doen ze het in Amstelveen weer anders.

    KLM moet nu hard, hard, keihard ingrijpen en de macht van de piloten breken.

    Diverse CEOS(vanaf Pieter Bouw) hebben hun tanden hierop gebroken, "KLM heeft 4.000 CEOs"....namelijk de piloten.

    Ze zitten nu thuis met een leeg vliegrooster voor de komende 6 weken, een lesje in nederigheid dus!

    Ruim nu de bekende elementen op die het bedrijf al jaren ondermijnen, stuur die brief nu, hak de knoop door, neem de stap voor uitzicht op een betere toekomst als alles weer is overgewaaid.
    6 weken? Hoeveel mensen denk je dat er nu nog vliegreizen gaan boeken? Juist, geen hond! En daarbij vallen touroperators, vliegmaatschappijen ook nog eens om dus mensen durven sowieso niet, bang dat ze hun geld niet meer terugzien, naast het risico iets op te lopen..
  5. Stock-King24 14 maart 2020 10:06
    Het is nu overleven voor KLM (en vele andere bedrijven) de komende 2-5 maanden. Alle kosten reduceren, investeringen uitstellen en personeel afbouwen als dat kan. Ditzelfde hebben we gezien tijdens de kredietcrisis met een dominoeffect als resultaat. De medewerkers van KLM (en andere bedrijven) stellen hun vakanties uit, kopen geen nieuwe auto, geen huis of uitbouw, geen nieuwe TV, geen nieuwe Apple gadget enz... Hopelijk gaat dit meevallen, persoonlijk vrees ik dat als we niet snel de lock-down op kunnen heffen we naar zelfde situatie gaan als 2009-2014. Ultieme stress-test dus voor de economie. Ondertussen heb ik een scherm van mijn werk maar aangesloten omdat ik moet thuiswerken...
  6. BLOK-E 14 maart 2020 14:21
    Triest maar de staat zal en moet hier ingrijpen, tent gaat anders over de kop, Piloten moeten dan natuurlijk veel salaris af geven, max is de Balkenende norm, anders geen baan!
    Q1 en Q2 is reeds een miljarden verlies te voorzien, de toekomst wordt zeker de komende 2 jaar niet meer winst geven, de bezettingsgraad van 2019 komt de komende jaren nooit meer terug.
  7. forum rang 4 SpecuKlaas 15 maart 2020 12:28
    quote:

    jhgy schreef op 14 maart 2020 11:10:

    variabele beloning directie opgeschort, dan moet het wel heel erg zijn. Gewoon direct afsplitsen v die air france ellende, waar ze elke 2 maand staken. Ook die goudgerande arbeidsvoorwaarden piloten aanpakken
    Tja 'verschrikkelijk De Variable Beloning Opgeschort'. Dat zeggen ze wellicht slechts ter onderbouwing dat de winstuitkering later uitbetaald kan worden. Ik zou zeggen dit jaar even geen variabele beloning voor de top. Met 1.5 mln moeten ze ook rond kunnen komen een jaartje. 'lukt mij ook ...'.
  8. Koalemos 15 maart 2020 12:40
    Huidige waarden van Air France KLM is totaal 1,7 Miljard.

    Het ideale moment voor de Nederlandse staat om KLM over te
    nemen.

    Wat Nederland moet bijdragen in de komende maanden voor Air France-KLM in zijn totaal zal veel groter zijn dan KLM nu over te nemen en een KLM een operationeel krediet te geven voor de komende 6 maanden.
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,320 17:10
+0,106 +1,15%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links