Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TITAN AEX:TITAN.NL, NL0010389508

  • 1,440 19 apr 2024 12:25
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,440 - 1,450
  • 959 Gem. (3M) 3K

TIE KINETIX 2020

155 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Kwiirk 23 februari 2020 10:02
    Er zijn maar weinig bestuurders die durven terug komen op een gekozen strategie, terwijl doorgaan op de ingeslagen weg bij TIE ook had gekund. Het heeft lang geduurd, maar het mengsel van RvC, RvB en grootaandeelhouders stelt vast dat een wereldspeler zijn voor zo'n klein bedrijf een te grote inspanning is, teveel geld kost en te weinig opbrengt.
    Het zou mij niet verbazen als TIE zich terug trekt uit de US market en zich concentreert op het Europese vaste land.
  2. forum rang 8 aextracker 23 februari 2020 11:36
    Samengevat;
    De visie, de strategie en het gevoerde beleid is na 15 jaar hard werken, opbouwen, investeren, acquireren, herorienteren en focus aanbrengen niet succesvol i.r.t. de opgestelde en beoogde plannen.
    Het is verbazingwekkend, dat er niet eerder\ harder werd of wordt ingegrepen door bestuurders en grootaandeelhouders.
  3. forum rang 4 Kwiirk 23 februari 2020 11:56
    Zeker voor de buitenstaander is dat lastig te doorgronden. Voor de insiders geldt:
    De handel en wandel van Raman is door commissarissen niet onderkend, mede door de internethype.
    Jan Sundelin als opvolger van Raman is een bekende van twee grootaandeelhouders en om zijn persoonlijke eigenschappen gekozen als CEO. Bij de beoordeling van de financiële prestaties moet de horde van de prettige en functionele persoonlijke eigenschappen van Jan genomen worden. Zoals is gebleken heeft Jan het vertrouwen van grootaandeelhouders en RvC altijd behouden.
    Uit welke koker, aandeelhouders, commissarissen, RvB de verkoop van Google Adwords en DG komt is niet bekend, noch is bekend of de RvB deze wijziging van strategie van harte steunt. Ben benieuwd of op de AVA daarachter een vinger is te krijgen.
  4. forum rang 4 Pitmans 23 februari 2020 17:56
    Nou ja, onder de streep stond meer dan een miljoen verlies.
    En hoewel maar met lage marge bijdragend, was dit spul nou net wel nog een beetje winstgevend.
    Dus nu moet winstgevendheid bereikt worden door een turnaround in de bestaande business, die wel negatieve winst oplevert. Lastig.

    Op B2G gebied zijn er voldoende concurrenten. Hoe daar de verhoudingen liggen, is mij niet bekend. Hier heeft TIE in ieder geval enkele aansprekende gemeenten gescoord, maar is het de laatste maanden angstwekkend stil.
    Ik dacht overigens dat in deze markt PinkRoccade wel een grotere rol zou spelen, maar de info op hun website daarover beperkt zich tot een korte beschrijving van de pilot in de metropool Borger-Odoorn en een paper die in 2017 is opgesteld. Blijkbaar komt de concurrentie niet uit deze logische hoek.
  5. forum rang 8 aextracker 23 februari 2020 18:39
    quote:

    Kwiirk schreef op 23 februari 2020 11:56:

    Zeker voor de buitenstaander is dat lastig te doorgronden. Voor de insiders geldt:
    De handel en wandel van Raman is door commissarissen niet onderkend, mede door de internethype.
    Jan Sundelin als opvolger van Raman is een bekende van twee grootaandeelhouders en om zijn persoonlijke eigenschappen gekozen als CEO. Bij de beoordeling van de financiële prestaties moet de horde van de prettige en functionele persoonlijke eigenschappen van Jan genomen worden. Zoals is gebleken heeft Jan het vertrouwen van grootaandeelhouders en RvC altijd behouden.
    Uit welke koker, aandeelhouders, commissarissen, RvB de verkoop van Google Adwords en DG komt is niet bekend, noch is bekend of de RvB deze wijziging van strategie van harte steunt. Ben benieuwd of op de AVA daarachter een vinger is te krijgen.
    Een aspekt blijft volkomen duidelijk;
    Onder de leiding van oprichter Dick Raman was TIE kort na 2006 financieel ten onder gegaan en waren de via hem verzamelde bubbled-assets geheel en al aan de catering servicekosten opgegaan :).

    Op de AvA agenda; "pre-view 2020" (op 27 maart is H-1 bekend).

    Gokje m.b.t. pre-view 2020;
    1.) Omzetdaling a 2 Mln -> t.g.v. optimalisatie. 2020 wordt een overgangsjaar... bla bla...., geen concrete uitspraak outlook omzet.... kan vriezen kan dooien verhaal, lastige arbeidsmarkt etc.... etc....
    2.) Ebit positief
    3.) Op zoek naar B2G partner BRD en\of Frankrijk.
    4.) Herorientatie m.b.t. strategie\scope FLOW & allocatie van 6 Mln.

    De rest van de agenda zijn obligate beursgenoteerde algemeenheden.

    Degene die de afgelopen jaren enkele AvA's heeft bezocht, weet inmiddels dat;
    1.) de daar geuite outlook onbetekenend dun is, ontbreken van concrete financiele doelstellingen c.q. onderbouwing.
    2.) Strategische keuzes qua richting \ inhoud onvoldoende uitkomen, danwel standhouden.
    3.) aanzetten tot inhoudelijke discussie, doorgaans met niemandalletjes afgeserveerd worden. ; "kriticasters begrijpen het businessmodel van FLOW niet" etc. veel waarde verpakt in technologie en potentieel aan cross-selling....

    Vraag me sterk af of deze AvA discussie over relevante topics biedt.
    De ervaring leert dat dit lastig blijkt, mede gezien de wijze en (herhaalde) aard van bevraging door aanwezigen.
    Oorzaak; onvrede en onbegrip bij vnl. kleine aandeelhouders, over de gang van zaken.

    De nieuwe RvC had "stakeholder management verbeteren" als een van diens 3 prio's benoemd.
    Interessant genoeg zwijgen doorslaggevende grootaandeelhouders tijdens AvA's doorgaans.
    Conclusie ; Wie zwijgt stemt toe ?... dat geinvesteerd vermogen niet rendeerd?

    Al met al bevat TIE Kinetix inmiddels een ïnteressante bestuurlijke en met FLOW qua businessmodel en performance een twijfelachtige casuisitiek.

    De Euro 6 Mln ontvangen voor GaW USA, is niet anders dan "geld op de bank". Ook daarvan kent eenieder inmiddels het rendement.

    Vraag voor de AvA;
    Blijft TIE Google premier partner in EU, of volgt deze partnership de partnership en ambities indertijd als gesloten met CNET?
  6. forum rang 5 ramptoerist 23 februari 2020 19:09
    quote:

    Pitmans schreef op 23 februari 2020 17:56:

    Nou ja, onder de streep stond meer dan een miljoen verlies.
    En hoewel maar met lage marge bijdragend, was dit spul nou net wel nog een beetje winstgevend.
    Dus nu moet winstgevendheid bereikt worden door een turnaround in de bestaande business, die wel negatieve winst oplevert. Lastig.

    Op B2G gebied zijn er voldoende concurrenten. Hoe daar de verhoudingen liggen, is mij niet bekend. Hier heeft TIE in ieder geval enkele aansprekende gemeenten gescoord, maar is het de laatste maanden angstwekkend stil.
    Ik dacht overigens dat in deze markt PinkRoccade wel een grotere rol zou spelen, maar de info op hun website daarover beperkt zich tot een korte beschrijving van de pilot in de metropool Borger-Odoorn en een paper die in 2017 is opgesteld. Blijkbaar komt de concurrentie niet uit deze logische hoek.
    Dan is er nog steeds geen enkel probleem voor de directiekeet van TIE zelf. Immers, ze hebben keurig gecasht.
    Wat betreft winstgevendheid, ook dat lijkt me na deze actie toch volstrekt ondergeschikt?
    Hun digitale fuctuurtjeshandel ging toch helemaal sky high?
  7. forum rang 8 aextracker 28 februari 2020 09:37
    quote:

    Pitmans schreef op 23 februari 2020 17:56:

    Nou ja, onder de streep stond meer dan een miljoen verlies.
    En hoewel maar met lage marge bijdragend, was dit spul nou net wel nog een beetje winstgevend.
    Dus nu moet winstgevendheid bereikt worden door een turnaround in de bestaande business, die wel negatieve winst oplevert. Lastig.

    Op B2G gebied zijn er voldoende concurrenten. Hoe daar de verhoudingen liggen, is mij niet bekend. Hier heeft TIE in ieder geval enkele aansprekende gemeenten gescoord, maar is het de laatste maanden angstwekkend stil.
    Ik dacht overigens dat in deze markt PinkRoccade wel een grotere rol zou spelen, maar de info op hun website daarover beperkt zich tot een korte beschrijving van de pilot in de metropool Borger-Odoorn en een paper die in 2017 is opgesteld. Blijkbaar komt de concurrentie niet uit deze logische hoek.
    Pitmans,

    Deze keus tot verdergaande focus, staat haaks op de eind 2017 aangekondigde en intern diepgaand besproken ingeslagen strategie.
    Het gaf aanleiding tot de opmaat voor de oude RvC (waaronder een top-5 aandeelhouder) om op te stappen.

    Een kleine 2 jaar later is er blijkbaar een kantelpunt bereikt i.r.t. de werkzaamheid van de gekozen strategie.
    De groeimotor achter 1 bouwsteen; toename "enterprice account development" middels meerdere teams gevoedt vanuit de Google partner netwerk (lead generation), wordt afgekoppeld en uitverkocht a 6 Mln.

    Groeien vanuit een versmallend platform reduceerd de "totally integrated E-Commerce" gedachte van het FLOW platform, ergo erlijkt (alweer) sprake van een bijstelling in de gevoerde en gekozen strategie.

    Impliciet lijkt het geen keuze uit luxe, doch eerder een keuze om de som der delen anders te verwaarden.
    Interessant genoeg is er 6 weken voor aanvang van de AvA geen AvA datum om de website waar te nemen, noch zijn er financiele data (halfterm cijfers) op de website afgebeeld. Daar was de CFO Wolfswinkel in voorgaande jaren doorgaans nog wel toe in staat om ze te publiceren.

    De B2G tooling zal best interessant zijn voor andere (beduidende) spelers in de markt , zo ook zal e-invoicing\EDI klantportfolio en technologie ergens onderdak kunnen vinden.

    Ergo; de vraag is of de AvA 2019 de laatste is, ofwel dat TIE MT op 27 maart een nieuwe strategie onthuld en vermeld in welke richting de Euro 6 Mln cash opnieuw wordt geherinvesteerd in groei.

    Het verhaal van TIE & FLOW van de laatste jaren leest als een taai-boek, waar voor de stijlkenner de episode geen spanning meer lijkt te bevatten.
  8. forum rang 8 aextracker 11 mei 2020 19:58
    Uit een JV van een ander NL tech bedrijf dat sinds 1999 een technisch B2B service-commerce-platform bouwde en verder laat uitgroeien naar B2C. Het bedrijf, groeide door slimme (goedkope) overnames vanuit een eigen visie en kijkrichting,, kreeg eind 2019 een notering en daarmee toegang tot kapitaal. Uiteraard een geheel andere situaTIE, maar wel een interessant vergelijk qua vraagstuk en ontwikkelings- & keuze mogelijkheden.

    During the past 5 years, we’ve made the transition from just a technology platform to a more sales and marketing oriented organization. Now is the time to sell the products we’ve created. Marketing will leverage our brand awareness, but for sales you need people. This means we need more budget for sales and marketing. We already have over 300 employees working in more than 15 offices worldwide. In a few years´ time, another 300 people will have joined our company. Two thirds of them will be employed in sales and marketing disciplines. We have the product; we need people to go out and sell it. Our platform economy will work better when we manage to sell a suite of products to our customers.

    Actueel noteert dit NL-tech bedrijf een omzet van Euro 86 Mln, bij 26 Mln uitstaande aandelen en 23% freefloat, de rest zit vast bij 6 grote aandeelhouders, waaronder de 2 founding fathers en enkele investeerders van het eerste uur.

    Best een aantal aardige vergelijkingen te maken qua managerial keuzes & organisatie vraagstukken.
  9. forum rang 10 voda 13 mei 2020 09:03
    Flink meer omzet en winst voor TIE Kinetix

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    TIE Kinetix
    7,10 0,35 5,19 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) TIE Kinetix heeft in het eerste halfjaar dat eindigde op 31 maart, flink meer omzet geboekt en het operationeel resultaat zien exploderen. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de halfjaarcijfers van e-commercebedrijf.

    De omzet vóór aanpassingen die verband houden met IFRS 15 steeg van 7,7 miljoen euro over het eerste halfjaar van 2019 naar krap 9 miljoen euro. Aangepast voor deze boekhoudstandaarden kwam de omzet uit op 8,7 miljoen euro tegen 7,3 miljoen euro een jaar eerder.

    Het operationeel resultaat (EBITDA) liep enorm op van 228.000 euro naar 1,3 miljoen euro, ook exclusief de boekhoudaanpassingen. Na aanpassingen bedroeg deze post 1,2 miljoen euro, waar een jaar eerder nog een min in de boeken stond van 7.000 euro. De sterke orderinstroom eind 2019 levert veel nieuwe projecten op dit jaar, aldus TIE.

    Het bedrijfsresultaat (EBIT) steeg van 388.000 euro negatief naar 585.000 euro positief voor aanpassingen en kwam uit op 464.000 euro na aanpassingen. Over het eerste halfjaar van 2019 was dit 623.000 euro negatief.

    Het nettoresultaat steeg van een verlies 537.000 euro vorig jaar naar een winst van 496.000 voor aanpassingen en kwam uit op een winst 375.000 na aanpassingen.

    De orderportefeuille daalde over de verslagperiode 14 procent naar 5,8 miljoen euro als gevolg van een lagere intake uit Nederland en Duitsland. De intake over de eerste half van 2019 kende een zeer hoog niveau.

    Het aandeel TIE Kinetix sloot dinsdag op een vlak Damrak 0,8 procent hoger op 6,75 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  10. Argus 13 mei 2020 16:04
    Het is wel tenenkrommend dat in de wereld van verandering Tie Kinetix nooit een plaats gekregen heeft die het verdient. Mijn mening is dat de nieuwe ontwikkelingen bij Tie Kinetix de economie een boost kan geven. Kosten reductie zal voor alle ondernemingen een speerpunt zijn ! We gaan het zien, we moeten met minimale financiële middelen het maximale doel bereiken. Misschien is daarom Flow
    het ei van Columbus !
  11. forum rang 8 aextracker 15 mei 2020 09:44
    Er bestaat in Nederland een gezegde dat stelt; eenieder krijgt wat het verdiend !

    TIE heeft technisch, technologisch een prima platform gebouwd.
    TIE biedt via het platform zinvolle solutions aan die kosten helpen reduceren in de keten.
    De solutions komen helaas onvoldoende aan, bij de gebruiker ;
    -> user benefits need to be shared, seen and understood....

    Ook op het "totally integrated seemless solutions-ei" moet TIE hard broeden om het uit te laten komen. Het ei wat gelegd werd was FLOW ! De tijd om te broeden heeft TIE \ het MT (sinds 2006) zeker gehad.
    Op FLOW zit het MT sindsdien meerdere jaren te broeden.
    Kortom , het ei is gelegd en nadien meermaals omgelegd.
    Wat rest is een beeld dat het verenpakket van de kip te weinig warmte lijkt te kunnen genereren :).

    Ofschoon het aantal Fte's licht is gestegen (+ 6 vs. 2019), lijkt sinds Q-4 2018 geen significante groei en versterking van (Enterprise) salesteams plaats te vinden.
    De visie is er, de strategie was geschreven, het plan lag sinds 2018 goedgekeurd op tafel , de nieuwe RvC draait 1,5 jaar en sinds > 1 jaar zijn de centen er ook.

    Wat rest is 1 issue;
    - De kip die moet gaan broeden, heeft onvoldoende veren op zijn lichaam.

    O.b.v. H-1 2020 blijkt FLOW potentieel te kunnen hebben.
    De vraag o.b.v. het persbericht beklijfd is of de trend structureel wordt (daling orderintake).

    Oplossing;
    Commerciele resources erbij die groei versnellen. de resources taakstellend, adequaat, foutloos managen.
    M.a.w.; wat rest is de behoefte aan een grotere en sterkere broedmachine ;
    - Sterk groeiende foutloze executie van salesactivatie via meerdere (landelijk acterende) Enterprise teams.
    - Salesactivatie, vraagt meer dan een stroom aan digitale touchpoints via marketing automation de wereld inslingeren.
    Headcount counts,
    Enterprise teams need to grow (faster).

    Gaat CM.Com aan TIE laten zien of dat wel goed uitwerkt ?
    Hoewel een andere wereld ; Cpaas front end solution & consumer interactivity verkocht als value to create demand, I.p.v. de Saas back end solutions to serve processing of frront end revenue growth). dat zal ten allen tijde een kleinere niche betreffen, dan het "front end B2C gebied", waar CM.com in acteert.
    De parellel; CM.omheeft ook eerst een robuust back end platform gebouwd, goedkoop vele (kleine) overnames gepleegd, zich daarmee de markt en kennis toe geeigend, die nu commercieel geinternationaliseerd uittgerold wordt.

    Waarom kreeg CM.Com Teslin als investeerder wel over de streep en TIE indertijd niet ?
    Voor wat het waard is, danwel voor wie een mening heeft !

    Food for thought's;
    Het aantal aandelen in omloop en de aandeelhouders compositie, maakt een groot verschil !
    -> 26.5 Mln vs. 1.7 Mln (factor 15) aandelen in omloop.
    De omzet inmiddels ook stekr uiteenlopend ; Euro 90 vs. 17 Mln (factor 5).
    De hefboom vanuit groei en daarmee samenhangende aspekten maakt een volgend groot verschil.
    Groot verschil zit hem ook in de wijze van vertalen van de visie via strategie en communicatie naar stakeholders wat mede leidt tot bekendheid en uitstraling en interesse voedt.
    Wat dat doet met koersvorming, kan je bij beide bedrijven los van de vergelijkbaarheid zien!

    De overeenkomst?
    Bij beide bedrijven is het % aantal aandelen dat "free float" procentueel laag.
    Bij beide bedrijven, leiden handelsvolumes daarmee tot aardige uitslagen en dynamiek.
    Beide bedrijven acteren in de wereld van digitalisering vanuit een "nieuw normaal".

    De verwachting;
    Over 3 jaar draait CM.Com Euro 130 - 150 Mln omzet, heeft dan ca. 30 mln aandelen in omloop en kent een beurswaarde van euro 750 - 900 Mln.

    Wat zet TIE daar in 3 jaar tegenover ?
    Omzet o.b.v. strategie ; Euro 20 Mln, 1.7 Mln aandelen in omloop en een beurswaarde van Euro 24 Mln.

    Een fair vergelijk ? Nee, doch een keuze alternatief en kans!
    ..... elk bedrijf en belegger krijgt kansen.
    Het resultaat wordt gevormd hoe je met de kansen omgaat.

    Elke aandeelhouder die kiest, krijgt daarmee potentieel wat het verdiend :).
  12. forum rang 4 Pitmans 15 mei 2020 16:48
    quote:

    Olie B Bommel schreef op 13 mei 2020 16:04:

    Het is wel tenenkrommend dat in de wereld van verandering Tie Kinetix nooit een plaats gekregen heeft die het verdient. Mijn mening is dat de nieuwe ontwikkelingen bij Tie Kinetix de economie een boost kan geven. Kosten reductie zal voor alle ondernemingen een speerpunt zijn ! We gaan het zien, we moeten met minimale financiële middelen het maximale doel bereiken. Misschien is daarom Flow
    het ei van Columbus !
    Tenenkrommend is om te zien dat zowel TIE als jij blijkbaar les 1 van de beginnerscursus marketing nog niet hebben genoten : al is je product nog zo goed, als de markt niet weet dat het er is (en wat het is), zal er niets van verkocht worden.

    Na al die jaren TIE volgen, is het zelfs mij nog steeds niet 100% duidelijk wat de koopwaar van TIE nou precies is.
    Vandaar o.a. mijn vraag in welk segment die adwords gezocht moet worden.
    Want als de CEO in zijn commentaar op de H1 cijfers aangeeft "our Google-Ad-Words-for-Channel business has grown very profitably and continues to perform well", begin ik te vrezen dat de meest winstgevende business op het punt staat verkocht te worden. Gevolg : 8 miljoen in kas, maar daarmee wel te doen weer de mogelijkheid een of andere bij voorbaat kansloze overname.
  13. Argus 15 mei 2020 19:15
    [quote alias=Pitmans id=12414479 date=202005151648]
    [...]Tenenkrommend is om te zien dat zowel TIE als jij blijkbaar les 1 van de beginnerscursus marketing nog niet hebben genoten : al is je product nog zo goed, als de markt niet weet dat het er is (en wat het is), zal er niets van verkocht worden.

    Na al die jaren TIE volgen, is het zelfs mij nog steeds niet 100% duidelijk wat de koopwaar van TIE nou precies is.
    Vandaar o.a. mijn vraag in welk segment die adwords gezocht moet worden.
    Want als de CEO in zijn commentaar op de H1 cijfers aangeeft "our Google-Ad-Words-for-Channel business has grown very profitably and continues to perform well", begin ik te vrezen dat de meest winstgevende business op het punt staat verkocht te worden. Gevolg : 8 miljoen in kas, maar daarmee wel te doen weer de mogelijkheid een of andere bij voorbaat kansloze overname.
    [/quote

    Beste Pitmans,

    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb begrepen dat de verkoop niet leidt tot het verlaten van het verdienmodel omdat zij ook na verkoop contact houden met de koper die Google Adwords beter weet te ontwikkelen waar Tie Kinetix nog voor een deel van kan profiteren.

    met vriendelijke groeten
    Olie B Bommel.
  14. forum rang 4 Kwiirk 15 mei 2020 20:56
    quote:

    Pitmans schreef op 15 mei 2020 16:48:

    Na al die jaren TIE volgen, is het zelfs mij nog steeds niet 100% duidelijk wat de koopwaar van TIE nou precies is.
    Vandaar o.a. mijn vraag in welk segment die adwords gezocht moet worden.
    Want als de CEO in zijn commentaar op de H1 cijfers aangeeft "our Google-Ad-Words-for-Channel business has grown very profitably and continues to perform well", begin ik te vrezen dat de meest winstgevende business op het punt staat verkocht te worden. Gevolg : 8 miljoen in kas, maar daarmee wel te doen weer de mogelijkheid een of andere bij voorbaat kansloze overname.
    Beste Pitmans,

    voor het begrijpen van de koopwaar adviseer ik je het filmpje te bekijken waarmee de TIE website opent. Het is best begrijpelijk en in het nederlands.
    Feitelijk gaat TIE naar zijn oorspronkelijke kern business integration. Tie is gespecialiseerd in het verbinden van verschillende systemen uit de supplychain. Die business integration zie je ook bij het digitaal factureren naar overheden.
    Lastig voor TIE was dat er zoveel verschillende systemen zijn, waardoor er erg veel verschillende koppelstukken tussen de systemen gemaakt moeten worden. Daar ben je eigenlijk nooit mee klaar. Doordat TIE hoge eisen stelt zowel technisch als de beschikbaarheid van 'alle' koppelstukken duurt dat allemaal erg lang. Nu zijn ze voor hun core activiteiten kennelijk een voorloper op de concurrentie en is het zaak dit commercieel uit te buiten en de voorsprong behouden.
    Wat betreft adwords voor de channel, dat gaat over leadgeneration bij advertenties op google voor producten met vele dealers. Die leads moeten terecht komen bij de dichtbijzijnde dealer. Het is een activiteit met lage brutomarge, ik meen 15%, de rest gaat naar google. In 2019 bereikte het TIE break-even punt. Die ontwikkeling heeft zich het eerste halfjaar doorgezet. Zie ook posting Marcelllo 16/2/2020
    Demand generation is vooral een US activiteit.
    Ik ben benieuwd nu de deal drie maanden is uitgesteld of de voorwaarden ook aangepast gaan worden gelet op de gunstige ontwikkeling van de verkopen activiteiten inclusief contracten en medewerkers.
    Wat betreft het segment internationaal, in het jaarverslag 2019 ben ik het segment in de rapportage niet tegen gekomen.
  15. forum rang 8 aextracker 5 juni 2020 07:24
    quote:

    Kwiirk schreef op 15 mei 2020 20:56:

    [...]

    Beste Pitmans,

    Feitelijk gaat TIE naar zijn oorspronkelijke kern business integration. Tie is gespecialiseerd in het verbinden van verschillende systemen uit de supplychain. Die business integration zie je ook bij het digitaal factureren naar overheden.

    Nu zijn ze voor hun core activiteiten kennelijk een voorloper op de concurrentie en is het zaak dit commercieel uit te buiten en de voorsprong behouden.

    Wat betreft adwords voor de channel, dat gaat over leadgeneration bij advertenties op google voor producten met vele dealers.
    Demand generation is vooral een US activiteit.

    Ik ben benieuwd nu de deal drie maanden is uitgesteld of de voorwaarden ook aangepast gaan worden gelet op de gunstige ontwikkeling van de verkopen activiteiten inclusief contracten en medewerkers.

    Kwiirk,
    Eens met je eerste stelling en uitlleg, zie quote.
    TIE is echter te klein en te nichy (techniek en geografisch) om hier slagvaardigheid te kunnen tonen, zoals bijv. een VISMA dat wel kan \ doet !
    De (snel ontwikkelende) back of system complexity van TIE's oplossingen,, maakt het met de te kleine schaal voor TIE bovendien onmogelijk om snel door te stoten. Dit als gebrek aan benodigde resources (n technologie, ontwikkeling alsmede in commercie).
    Grotere ICT clubs, en internationale ICT (service) molochs kunnen dat veel sneller (door buy & built strategie).
    Het overkomt TIE daardoor telkenmale, dat ze voorlopen en links- & rechts ingehaald worden.
    Is met BI inmiddels ook gebeurd,.
    Opnieuw en in mijn ogen simpelweg "te klein en te laat" om uit te breken !

    Leadgeneration & demandgeneration zijn met elkaar verweven.
    Het is "niet de backing technology" die bepaald, maar de commerciele waarde creatie die het geintegreerde systeem biedt. daartoe heeft TIE niet de middelen en human resources dit (conform strategie & plan eind 2018 uitgesproken) waar te maken !

    Daarom gaat TIE dit onderdeel ook nooit succesvol maken , ook niet in de USA. Impartner is US segmentleider, neemt dus de Nr2 of 3 qua technologie over. Wat blijft is een "leuk speeltje om MKB klanten mee te plezieren zolang het geld oplevert.
    Zonder deal.met Impartner wordt het voor TIE een jaar doormodderen (te weinig cash om een serieuze core mee uit te bouwen) en afwachten wat versnelde digitalisering van integrale supply chain processen & B2G connected e-factureren TIE gaat brengen.

    Alleen van e-invoicing en "back end Supply chain technology add-ons" enzgn. killer-apps in de demandgen tak van sport, gaat TIE niet brengen waar het hoopt te kunnen komen...… wie dat laatste weet, moet het vooral hier gaan zeggen !

    Je kan je oprecht afvragen of ze het bij TIE MT weten.. Zo dat het geval is, weten ze het als geen ander en uitstekend te verbergen !

    Nou kwiirk (en andere TIE trackers), we gaan het zien, maar wsl. niet.
    De "som der delen" & "sell the assets" strategie op een verantwoorde en sequentieel verstandige wijze, lijkt mij de enige echte resterende o;ptie voor de RvC om het MT een schaamteloze afgang als bestuurders te besparen.

    Het lijken "harde woorden en conclusies", die ik niet rot bedoel voor de beide MT leden en RvC c.q. aandeelhouders...…
    -> TIE'm will tell :) hoe het uitpakt !

    Een goed renderende belegging, kan je TIE niet noemen. Hooguit waardevast, afhankelijk van het moment van instappen en navolgende handelsgedrag :).
  16. forum rang 4 Kwiirk 6 juni 2020 19:39
    quote:

    aextracker schreef op 5 juni 2020 07:24:

    [...]
    Zonder deal.met Impartner wordt het voor TIE een jaar doormodderen (te weinig cash om een serieuze core mee uit te bouwen) en afwachten wat versnelde digitalisering van integrale supply chain processen & B2G connected e-factureren TIE gaat brengen.

    Alleen van e-invoicing en "back end Supply chain technology add-ons" enzgn. killer-apps in de demandgen tak van sport, gaat TIE niet brengen waar het hoopt te kunnen komen...… wie dat laatste weet, moet het vooral hier gaan zeggen !

    Beste Tracker,

    Je posting is vol pessimisme. Er is geen reden om aan te nemen dat de deal met Impartner niet door gaat. Tie zal naar verwachting na 21 juni over ruime middelen beschikken. Dat is een goede ontwikkeling. Bovendien is het business model aardig vereenvoudigd en ontdaan van grote onzekerheden. Het is afwachten of deze omstandigheden goed zijn voor het bestuur. Ik denk dat de omstandigheden door de verkoop van Google adwords en demand generation voor dit bestuur zijn verbeterd.
  17. forum rang 8 aextracker 6 juni 2020 19:59
    quote:

    Kwiirk schreef op 6 juni 2020 19:39:

    [...]
    Beste Tracker,

    Je posting is vol pessimisme. Er is geen reden om aan te nemen dat de deal met Impartner niet door gaat. Tie zal naar verwachting na 21 juni over ruime middelen beschikken. Dat is een goede ontwikkeling. Bovendien is het business model aardig vereenvoudigd en ontdaan van grote onzekerheden. Het is afwachten of deze omstandigheden goed zijn voor het bestuur. Ik denk dat de omstandigheden door de verkoop van Google adwords en demand generation voor dit bestuur zijn verbeterd.
    Kwiirk,
    Ik stel niet dat de deal met Impartner niet door gaat, doch dat voorlopig eerst geformaliseerd dient te worden (zodra de nieuwe CFO van Impartner de weg kent ?)
    Voorts gaat de verkoop TIE niet redden om snel succesvol te worden. Dat stel ik o.b.v. TIE's "trackrecord van de laatste 15 jaar".

    Noem het pessimisme, ik noem het "realiteitszin" .

    Realiteitszin o.b.v. het herhaald missen van snelle groeitrends en\of technolgie trend.
    Hetzij bij gebrek aan middelen (meestal) en soms gebrek aan resources als oorzaak, doch het lag nooit aan het MT.....
    Stapel daar boven op 5 acquisities, die geen van allen voldeden aan de (MT) verwachting en tel uit je winst. Zelfs bij een vereenvoudigd businessmodel, heb je kwaliteit in het management over als "KSF" om een bedrijf succesvol te maken.

    Ik denk dat dit team niet de kennis en kunde heeft om TIE succesvol te maken als beursgenoteerd bedrijf. M.a.w. wat in 15 jaar niet lukte, zal ook in het komende jaar niet gebeuren;
    - Het opeenstapelen van successen en deze communiceren, waardoor TIE de basis vind om substantieel aan beurswaarde te winnen.

    Voor het clubje grootaandeelhouders resteert niets anders dan de "som der delen" optie uitspelen. Ik voorspel dat TIE haar fiscale beursjaar 2022 niet meer haalt met een notering.

    Opknippen en uitverkopen, dat is wat hen rest rest als optie als je het mij vraagt...…

    but..... TIE'm will tell kwiirk :).
155 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links