Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 155,470 17 apr 2024 22:00
  • +0,020 (+0,01%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 306.050 Gem. (3M) 101,1M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 224 225 226 227 228 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. löngterm 20 februari 2020 21:03
    quote:

    boem! schreef op 20 februari 2020 01:52:

    [...]

    Mijn opmerking maakte ik nav de afgeleide producten die hier voorbij kwamen en allen een korte tot wel heel korte looptijd hebben.

    Dat jij je beperkt tot opties met langere looptijd is inderdaad geen echt casino omdat er een uitgesproken lange termijnvisie op basis van fundamentals aan ten grondslag zal liggen.
    Dat je hierbij vele malen grotere winsten/verliezen kan realiseren is voor iedereen duidelijk en ook aangetoont door jou met de resultaten behaalt op je optie-posities.

    Iedere belegging is een gok.
    Beleggen in aandelen is een beredeneerde gok.
    Uitbreiden met langlopende putts en of calls is een aanvulling ter bescherming van of verhoging van die beredeneerde gok.
    De grootste winsten/verliezen worden gemaakt met de kortlopende afgeleide producten en vanwege de onvoorspelbaarheid zijn dat de casino-producten waar ik naar verwees.

    Hier kan ik me bij aansluiten ;)
  2. [verwijderd] 20 februari 2020 22:49
    Zowaar toch nog een groen balkje gezet. De nieuwe trend is intact!

    Zie je dat vanaf 14 december er geen definitief verkoopsignaal was middels een kruis van de MACD?

    Je zou bij elk eerste rode balkje de helft van je positie even kunnen uitnemen tot de eerstvolgende groene en daar dan goedkoper terug instappen, meer eenheden voor extra winst of gewoon goedkoper. Of zelfs netto short gaan, al was dat kiele-kiele.
    Instappen rond 370 en er bij 900 nog steeds in. Liefst met een beetje hefboom. Met turbo dooft de hefboom toch heel snel uit op zo'n ritje. Als die hefboomcertificaten echt beschikbaar komen voor TSLA long, kan dat extreem interessant zijn voor een "lange" run als deze. Voor de consistentie ervan maakt het hefboomcertificaat zo krachtig. De helft afromen bij een kleurwissel in het MACD histogram is dan wel aan te raden, het gaat dan ook hard omlaag namelijk.
  3. Dutcheon 21 februari 2020 14:06
    SKate, ik zou me verbazen als hij vandaag boven de 900 sluit, het is wekelijks hetzelfde verhaaltje met optie sluitingen op vrijdag ... waarom gisteren een long openen op 910? hoe lang ga je die houden?
    ik heb gisteren gewoon ouderwets verkocht op 935 en terug gekocht op 878 vandaag probeer ik weer te verkopen op ergens in de 900 en ergens in de 800 te kopen voor de run richting maandag opening.

  4. [verwijderd] 21 februari 2020 19:19
    Mijn kleine long doet me geen zeer, ik heb mijn portefeulle in een paar weken verdrievoudigd. Tesla had daarin een neutrale rol, zo slecht is het te voorspellen geweest zonder voortschreidend inzicht :-)
    Ik heb een verkooporder voor een klein winstje ingezet. Misschien sluit ik alsnog als het me niet zint.
  5. forum rang 4 DWB Happy 21 februari 2020 23:54
    quote:

    Dutcheon schreef op 21 februari 2020 18:39:

    nee zeker niet short zitten door het weekend heen, elke na-weekend opening sinds december is ongeveer minimaal +50 dus dat zou erg naief zijn!

    Koop liever 50k rond 885 en bedank me maandag als je ze voor 70 meer kunt verkopen.
    Die trend zou nu ook zomaar kunnen draaien, oftewel: "elk na-weekend opening minimaal minus $50,-" :)

    Onvoorspelbaar op dit moment, 300 plus of 500 min de komende maanden...

    Trouwens 50K TSLA zou ik nooit kopen:)
  6. [verwijderd] 22 februari 2020 01:17
    quote:

    Hardloper schreef op 21 februari 2020 22:13:

    Binnen enkele maanden koers van €1000.
    +11% in enkele maanden? Tenzij je met miljoenen belegt zijn er ontelbare betere manieren om dat te realiseren :-)
    Gewoon aanstaande dinsdag lijkt me een mooie dag voor $1000. Winstnemers hebben dat inmiddels wel gedaan. Weg naar boven wordt dan door de shorts geleid. Als ze er nog zijn.
    Manipulatie naar boven komt nu ook misschien in het spel. De short zijn al 1x kwetsbaar gebleken. Met het juiste volume op het juiste moment kun je misschien een nieuwe short squeeze ontketenen. Voor een bull met vertrouwen interessant om te proberen. In het slechtste geval heb je meer van je favo aandeel.
    ARK Invest zou zoiets kunnen doen. Hebben pijnlijk vroeg hun positief afgebouwd om hun portefeuille en fund te balanceren. Kunnen besluit TSLA toch positie te gunnen. 10 aandelen verkopen, TSLA hard kopen. En wat calls voor aan het einde van de short squeeze :-)
  7. forum rang 10 voda 22 februari 2020 10:35
    Oud-minister Plasterk noemt rijders van elektrische auto's ‘enorme asocialen’

    ENERGIENOTA
    Het nieuws dat de energierekening mogelijk tientallen euro’s stijgt door de explosieve groei van laadpalen en warmtepompen leidt tot boze reacties in de politiek. Oud-minister Ronald Plasterk noemt rijders van elektrische auto’s ‘enorme asocialen’.

    Peter Winterman 21-02-20, 15:40 Laatste update: 22-02-20, 07:13

    Het Nederlandse elektriciteitsnetwerk moet flink verzwaard worden om de komende tien jaar 1,7 miljoen openbare laadpalen te plaatsen en 1,5 miljoen huizen van het gas af te halen. Netbeheerder Stedin verwacht dat de energierekening van Nederlanders daardoor met minimaal enkele tientjes per jaar zal stijgen.

    ,,Als dit bericht klopt, gaan alle huishoudens tientallen euro’s meer betalen doordat één Tesla-rijder meer energie slurpt dan tien huishoudens’’, zegt PvdA’er Ronald Plasterk op Twitter. ,,Dat zijn dus enorme asocialen. Voor elke Tesla zitten honderden bejaarden met fleecedekens kou te lijden.’’ Plasterk was tussen 2012 en 2017 minister van Binnenlandse Zaken.

    Lees ook
    Energienota hoger door warmtepomp en laadpaal

    Zijn tweet wordt massaal gedeeld. Plasterk wilde er verder geen toelichting op geven.

    Investeringsfonds
    Ook in de Tweede Kamer reageren politici verontwaardigd. GroenLinks-Kamerlid Tom van der Lee wil niet dat de miljardeninvesteringen van netbeheerders direct worden doorbelast naar burgers en bedrijven. ,,Dit kan veel beter worden gefinancierd uit het zogenoemde Wopke-Wiebesfonds’’, zegt Van der Lee, verwijzend naar een nieuw investeringsfonds dat het kabinet later dit jaar presenteert.

    PVV-leider Geert Wilders noemt het in Kamervragen ‘te schandalig voor woorden dat de energierekening van huishoudens verder zal stijgen om de Tesla-rijdende grachtengordelelite van D66 en de warmtepompfanatiekelingen van GroenLinks van genoeg elektriciteit te kunnen voorzien’.

    Voorbarig
    Minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat noemt de voorspelling van netbeheerder Stedin ‘voorbarig’. ,,De komende jaren zit er echt geen verhoging van enkele tientjes voor netverzwaring aan te komen. Dat is gewoon niet aan de orde.’’ Volgens Wiebes zijn de investeringsplannen van de netbeheerders ‘nog niet getoetst’. ,,Verder hou ik heel goed in de gaten hoe de energierekening zich ontwikkelt’’, aldus de minister. ,,De energienota moet betaalbaar blijven.’’

    Tank jij straks ijzer? Check de video:

    www.ad.nl/politiek/oud-minister-plast...
  8. [verwijderd] 22 februari 2020 12:49
    Goh, politici halen een hot topic aan om een voordeeltje te pakken...
    Laat de energieboeren maar zorgen dat onze kosten gelijk komen met andere landen. Noorwegen lukt het goedkoop te blijven. Try harder!
    En de verzelfstandigde energieboeren vinden die prijsverhoging wel prima denk ik. Wat verdient een CEO daar, tov de Balkenendenorm?
  9. Dutcheon 22 februari 2020 13:47
    Plasterk moet denk ik even terug de boeken in en leren rekenen...

    De gemiddelde woon-werk-afstand is 19 km. Een Tesla Model 3 Standard Range Plus verbruikt volgens ev-database.nl 11,6 kWh per 100 km. Per jaar werkt de gemiddelde Nederlander zo’n 235 dagen. De gemiddelde Nederlander rijdt dus 8930 kilometer op jaarbasis om naar werk te gaan. Met deze cijfers verbruikt een Model 3 gemiddeld zo’n 1.036 kWh per jaar aan energie. Dat is – volgens energiesite.nl – ruim twee derde van een eenpersoonshuishouden. Maar wonen er meer mensen in huis, dan wordt het aandeel van de EV steeds kleiner.
  10. forum rang 4 DWB Happy 22 februari 2020 14:26
    quote:

    Dutcheon schreef op 22 februari 2020 13:47:

    Plasterk moet denk ik even terug de boeken in en leren rekenen...

    De gemiddelde . Een Tesla Model 3 Standard Range Plus verbruikt volgens ev-database.nl 11,6 kWh per 100 km. Per jaar werkt de gemiddelde Nederlander zo’n 235 dagen. De gemiddelde Nederlander rijdt dus 8930 kilometer op jaarbasis om naar werk te gaan. Met deze cijfers verbruikt een Model 3 gemiddeld zo’n 1.036 kWh per jaar aan energie. Dat is – volgens energiesite.nl – ruim twee derde van een eenpersoonshuishouden. Maar wonen er meer mensen in huis, dan wordt het aandeel van de EV steeds kleiner.
    Ik denk dat jij beter eens kunt verdiepen welke klanten nu echt een Tesla (kunnen)rijden, dat is echt niet het klootjesvolk wat elke dag braaf gemiddeld een woon-werk-afstand aflegt van 19 km.

    Tesla rijders zijn hoofdzakelijk zakelijke (lease) rijders, medewerkers in de buitendienst die minimaal vanaf zo'n 30K kilometers per jaar rijden.

  11. Dutcheon 22 februari 2020 14:48
    Het gaat hier uiteraard om de nabije toekomst waarin iedereen straks tegelijk gaat laden. Dat Tesla nu het boegbeeld is van elektrisch rijden maakt voor het verbruik niet veel uit... de veelrijders zijn de eogoisten. Toen ze dat in een brandstofauto deden was het nog kwalijker, nu in een EV enkel iets minder slecht.

    Plasterk is duidelijk al in de verkiezingsmodus om hier makkelijk punten te scoren onder het klootjesvolk.

  12. Dutcheon 22 februari 2020 14:53
    quote:

    DWB Happy schreef op 22 februari 2020 14:26:

    [...]
    Ik denk dat jij beter eens kunt verdiepen welke klanten nu echt een Tesla (kunnen)rijden, dat is echt niet het klootjesvolk wat elke dag braaf gemiddeld een woon-werk-afstand aflegt van 19 km.

    Tesla rijders zijn hoofdzakelijk zakelijke (lease) rijders, medewerkers in de buitendienst die minimaal vanaf zo'n 30K kilometers per jaar rijden.

    Daar hoef ik me niet in te verdiepen.... maar net zoals ik altijd in het gemiddelde op ga als het gaat om berekeningen vanuit Den Haag, is het wel zo eerlijk dat we die gemiddelden dan ook altijd gaan hanteren.

    Als je toch met gemiddeld huishoudverbruik aan het rekenen bent is het wel zo eerlijk. Ik weet namelijk dat veel Tesla eigenaren zelf een partij zonnepanelen hebben gelegd op zowel hun huis als hun bedrijfspand en zo ver gaan dat ze rekening houden met de tijden waarop ze hun auto laden zodat die vanaf de panelen word volgeladen....

  13. forum rang 4 DWB Happy 22 februari 2020 15:27
    quote:

    Dutcheon schreef op 22 februari 2020 14:53:

    [...]

    Daar hoef ik me niet in te verdiepen.... maar net zoals ik altijd in het gemiddelde op ga als het gaat om berekeningen vanuit Den Haag, is het wel zo eerlijk dat we die gemiddelden dan ook altijd gaan hanteren.

    Als je toch met gemiddeld huishoudverbruik aan het rekenen bent is het wel zo eerlijk. Ik weet namelijk dat veel Tesla eigenaren zelf een partij zonnepanelen hebben gelegd op zowel hun huis als hun bedrijfspand en zo ver gaan dat ze rekening houden met de tijden waarop ze hun auto laden zodat die vanaf de panelen word volgeladen....

    Dit zijn hoofdzakelijk ondernemers die volop profiteren van de gunstige subsidies en afschrijf mogelijkheden. (Privé schrijven ze vaak ook zakelijk af)

    Ik ken ook een paar ondernemers die het zo doen.

  14. Dutcheon 22 februari 2020 15:33
    quote:

    DWB Happy schreef op 22 februari 2020 15:27:

    [...]

    Dit zijn hoofdzakelijk ondernemers die volop profiteren van de gunstige subsidies en afschrijf mogelijkheden. (Privé schrijven ze vaak ook zakelijk af)

    Ik ken ook een paar ondernemers die het zo doen.

    En terecht, je betaald je blauw aan de belasting als ondernemer.
    Vergeten we allemaal even dat ze het mogen aftrekken van de winst??
    dat betekend dat je de winst anders moet inleveren en nu mag gebruiken om er wat van te kopen.... is dat zo bijzonder?

    Vind jij het leuk om de helft van de winst die je hier bij elkaar gegokt hebt met veel risico zo weer in te leveren? het is niet dat wanneer het andersom is en jij flink mis gegokt hebt, de belastingdienst de helft van je verlies even afdekt

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 224 225 226 227 228 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links