Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,015 24 apr 2024 17:38
  • +0,135 (+0,40%) Dagrange 33,955 - 34,230
  • 5.309.503 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 1380 1381 1382 1383 1384 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. K-123 20 februari 2020 09:13
    T'begint toch een vreemd koersverloop te worden , olieprijs enkele procenten omhoog , Shell niet ... Ik vraag me dan af wat er deze middag zal gebeuren wanneer het bericht komt dat de olievoorraden meer gestegen zijn dan verwacht ... Of wanneer ze minder gestegen zijn dan verwacht , gaan we dan eindelijk omhoog ? Afwachten dus
  2. kwekkel 20 februari 2020 09:19
    quote:

    K-buyssetje schreef op 20 februari 2020 09:13:

    T'begint toch een vreemd koersverloop te worden , olieprijs enkele procenten omhoog , Shell niet ... Ik vraag me dan af wat er deze middag zal gebeuren wanneer het bericht komt dat de olievoorraden meer gestegen zijn dan verwacht ... Of wanneer ze minder gestegen zijn dan verwacht , gaan we dan eindelijk omhoog ? Afwachten dus
    *API: VS olievoorraden +4,2 mln vaten in week

    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires
    February 19, 2020 16:41 ET (21:41 GMT)

    Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.
  3. Hansvdz 20 februari 2020 09:27
    Ik zit sinds kort met een redelijk bedrag in dit aandeel. Heb redelijk hoog gekocht en nu telkens bijgekocht om mijn gemidd. naar beneden te halen. Volgende maand wordt het dividend uitgekeerd, dat is dat toch al en voor de rest heb ik er vertrouwen in, wat naar beneden gaat zal ooit wel weer terug stijgen.
  4. forum rang 8 Leefloon 20 februari 2020 09:42
    quote:

    Hansvdz schreef op 20 februari 2020 09:27:

    Heb redelijk hoog gekocht en nu telkens bijgekocht om mijn gemidd. naar beneden te halen.
    voor de rest heb ik er vertrouwen in, wat naar beneden gaat zal ooit wel weer terug stijgen.
    Ah, na ingrijpen gaan hopen op 0% koersrendement. Als het toch vanzelf weer stijgt, en dat dan niet van €16 naar €17, waarom haal je dan het gemiddelde naar beneden door nóg meer bij te kopen? Dat straalt terecht juist geen enkel vertrouwen uit in de eigen aanname.
  5. Oil Bear 130 20 februari 2020 10:24
    quote:

    Yes we can schreef op 20 februari 2020 08:27:

    [...]
    Voor wat betreft marktaandeel: ten aanzien van de prognoses van 5 jaar geleden zitten we in realiteit een dikke 5 keer lager. [/quote]

    Welke prognoses? Die kan ik nergens vinden.

    [quote alias=Yes we can id=12137321 date=202002200827]
    [...]
    En voor wat betreft capaciteit van het net: ik zit op studie afdeling van een netbeheerder en ons net kan dit vermogen alvast niet aan. De nodige investeringen zijn van dien aard dat politici zich verslikken in hun koffietje als ze de bedragen horen. We zoeken dan ook naar begeleidende maatregelen om de investeringen realistisch te houden.
    [/quote]

    Over welk vermogen heeft u het in deze zin? Met andere woorden, waar verwijst u naar met "dit vermogen"? De huidige vraag van elektrische auto's? De 30% waar ik het over had? Alle auto's (7 miljoen) elektrisch? Wat is het percentage elektrische auto's dat door uw studieafdeling nog wel wordt gezien als behapbaar met het huidige net?

    [quote alias=Yes we can id=12137321 date=202002200827]
    [...]
    We houden de statistieken van marktaandeel EV’s nauwgezet in de gaten en de percentages waar jij over spreekt zijn er bijlange na niet. Ik vermoed dat dat nog 10 jaar zal duren.
    [/quote]

    Die 30% is er inderdaad bij lange na nog niet. Maar 10 jaar gaat dat niet duren. Eerder 5 jaar.

    [quote alias=Yes we can id=12137321 date=202002200827]
    [...]
    En over mijn eigen aankoop: voor wat mij betreft is de actieradius te klein en koop ik dus geen elektrische auto. Ik koop trouwens ook geen auto voor de overnamewaarde aangezien die op einde leven verwaarloosbaar is. Maar wat is de ovenamewaarde van een EV ?? Een tweedehandse bv. tesla zou ik alvast niet durven kopen vanwege veroudering van de batterijpack.
    Ik denk dat mensen gewoon niet goed begrijpen hoe prettig het is elke dag met een volle accu te vertrekken. Het voelt zo natuurlijk. En nooit meer langs die mistroostige, stinkende benzinestations. Wat een vooruitgang. En tweedehands Tesla's hebben juist een veel hogere waarde dan traditionele auto's. De batterij gaat zo 300.000 km mee. Degradatie is minimaal. Taxi-bedrijven kunnen het weten. Zij stappen niet voor niets een voor een over op elektrisch.
  6. Hansvdz 20 februari 2020 10:24
    quote:

    Leefloon schreef op 20 februari 2020 09:42:

    [...]
    Ah, na ingrijpen gaan hopen op 0% koersrendement. Als het toch vanzelf weer stijgt, en dat dan niet van €16 naar €17, waarom haal je dan het gemiddelde naar beneden door nóg meer bij te kopen? Dat straalt terecht juist geen enkel vertrouwen uit in de eigen aanname.
    Ik doe dat altijd bijkopen om het gemidd. naar beneden te halen, jij niet dan? Dat heeft me tot nu toe het meeste opgebracht.
  7. forum rang 4 Yes we can 20 februari 2020 11:00
    quote:

    Oil Bear 130 schreef op 20 februari 2020 10:24:

    [...]

    Ik denk dat mensen gewoon niet goed begrijpen hoe prettig het is elke dag met een volle accu te vertrekken. Het voelt zo natuurlijk. En nooit meer langs die mistroostige, stinkende benzinestations. Wat een vooruitgang. En tweedehands Tesla's hebben juist een veel hogere waarde dan traditionele auto's. De batterij gaat zo 300.000 km mee. Degradatie is minimaal. Taxi-bedrijven kunnen het weten. Zij stappen niet voor niets een voor een over op elektrisch.
    Wij krijgen als netbedrijf jaarlijks prognoses door van verwachte evolutie marktaandeel EV’s voor mlt en lt zodat we ons investeringsbeleid kunnen afstemmen.
    Verder maken wij simulaties op onze netten voor verschillende aantallen EV’s. Op vandaag hebben we idd. geen problemen wegens de lage aantallen. We souperen de reservecapaciteit die er is dus in eerste instantie op. Als deze capaciteit op is moet je gaan investeren... ook de overheid hanteert steevast hogere cijfers dan de cijfers die we in realiteit zien, en die verschillen zijn heel erg groot. Een feit is dat het marktaandeel van EV’s slechts ingrijpend en sneller kan stijgen door een overheidsstimulans, zijnde subsidies onder een of andere vorm. Als je dan ziet dat de subsidies worden teruggeschroefd, tja dan weet je hoe de evolutie loopt. Veel trager dus als de officiele prognoses en jouw cijfers.
    Een batterij gaat niet ineens kapot maar verliest over de tijd een heel stuk van haar capaciteit. Jouw Tesla zal op 300000 km inderdaad nog wel werken maar misschien met een bereik van 200 km. Daarom trek ik de 2e hands waarde zeer zwaar in twijfel.
  8. lostcause 20 februari 2020 11:31
    quote:

    rentmeester schreef op 20 februari 2020 10:20:

    Geachte forumleden,
    Weet iemand hoe het zit met Shell B aandelen met betrekking tot het dividend, wordt dit gelijk afgerekend of moet gewacht worden tot de uitbetalings datum.
    Met vriendelijke groet,
    Rentmeester

    Wachten tot uitbetalingsdatum. Laatste keer moest ik zelfs vragen aan Binck om het bij te schrijven, de dag na de uitbetalingsdatum.
  9. Oil Bear 130 20 februari 2020 13:49
    quote:

    Yes we can schreef op 20 februari 2020 11:00:

    [...]
    Wij krijgen als netbedrijf jaarlijks prognoses door van verwachte evolutie marktaandeel EV’s voor mlt en lt zodat we ons investeringsbeleid kunnen afstemmen.
    Verder maken wij simulaties op onze netten voor verschillende aantallen EV’s. Op vandaag hebben we idd. geen problemen wegens de lage aantallen. We souperen de reservecapaciteit die er is dus in eerste instantie op. Als deze capaciteit op is moet je gaan investeren... ook de overheid hanteert steevast hogere cijfers dan de cijfers die we in realiteit zien, en die verschillen zijn heel erg groot. Een feit is dat het marktaandeel van EV’s slechts ingrijpend en sneller kan stijgen door een overheidsstimulans, zijnde subsidies onder een of andere vorm. Als je dan ziet dat de subsidies worden teruggeschroefd, tja dan weet je hoe de evolutie loopt. Veel trager dus als de officiele prognoses en jouw cijfers.
    Een batterij gaat niet ineens kapot maar verliest over de tijd een heel stuk van haar capaciteit. Jouw Tesla zal op 300000 km inderdaad nog wel werken maar misschien met een bereik van 200 km. Daarom trek ik de 2e hands waarde zeer zwaar in twijfel.
    In Noorwegen zijn de helft van alle nieuwgekochte auto's inmiddels elektrisch. Wanneer je in een stad als Oslo komt dan zie je ook met eigen ogen dat 50% van de auto's die daar rondrijden elektrisch is. Problemen met het grid hebben ze in Oslo niet, zover ik weet. De luchtkwaliteit in Oslo is inmiddels spectaculair goed (kom daar eens om in Amsterdam wanneer je in de buurt van de ring woont).
  10. [verwijderd] 20 februari 2020 14:01
    quote:

    Oil Bear 130 schreef op 20 februari 2020 13:30:

    Voor de mensen die van mening zijn dat aardgas een goede tussenoplossing is:

    www.nationalgeographic.com/science/20...
    Als je aardgas vrij in de atmosfeer laat ontsnappen heeft het per kg 25x zo'n groot opwarmend effect als 1 kg CO2.

    Je kunt het maar beter in de fik steken.
    en.wikipedia.org/wiki/Global_warming_...
    For instance, burning methane to carbon dioxide would reduce the global warming impact, but by a smaller factor than 25:1 because the mass of methane burned is less than the mass of carbon dioxide released (ratio 1:2.74).[14] If you started with 1 tonne of methane which has a GWP of 25, after combustion you would have 2.74 tonnes of CO2, each tonne of which has a GWP of 1. This is a net reduction of 22.26 tonnes of GWP, reducing the global warming effect by a ratio of 25:2.74 (approximately 9 times).

    Grofweg geeft steenkool per calorie 2x zoveel CO2 bij verbranding als aardgas: www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=73&...

    Om het klimaat te redden moeten we dus vooral veel methaan/aardgas opstoken!
  11. K-123 20 februari 2020 14:05
    quote:

    Gastone schreef op 20 februari 2020 10:05:

    Laatste jaren volgt RD redelijk de olieprijs, maar wat zou de reden zijn dat RD niet volgt? Vaak zie je wel na publicatie van slechte cijfers een periode van verdere verkoopdruk, die meerdere weken aanhoudt voordat herstel optreedt.
    Geen idee , het is vreemd maar ik denk dat de koers wel zal bijtrekken , goede grafiek trouwens, toont aan dat we dit nog niet veel meegemaakt hebben en dat daarna de sprong van Shell naar omhoog telkens weer groter is . Dus het kan niet meer lang uitblijven aangezien de olieprijs blijft stijgen , futures wijzen al richting 60 .
  12. forum rang 4 Yes we can 20 februari 2020 14:47
    quote:

    Oil Bear 130 schreef op 20 februari 2020 13:49:

    [...]

    In Noorwegen zijn de helft van alle nieuwgekochte auto's inmiddels elektrisch. Wanneer je in een stad als Oslo komt dan zie je ook met eigen ogen dat 50% van de auto's die daar rondrijden elektrisch is. Problemen met het grid hebben ze in Oslo niet, zover ik weet. De luchtkwaliteit in Oslo is inmiddels spectaculair goed (kom daar eens om in Amsterdam wanneer je in de buurt van de ring woont).
    tja dat zal wel, maar het is hier Noorwegen niet he. En daar hebben ze ook een probleem: mensen zoeken zich te pletter naar een laadpaal aangezien de laadinfrastructuur op dit moment ontoereikend is. Deze case kennen we en is een voorbeeld wat we niet wensen te volgen. We zullen deze discussie hierop afsluiten, heeft niets te maken met de koers van Shell. Vanuit je short positie hoop je natuurlijk dat het daalt en je vind dan een hoop argumenten die ooit wel eens waar zullen worden maar nu nog irrelevant zijn. Shell bereidt zich voor op de energietransitie en heeft daar het geld en de tijd voor. Ook bij ons als netbeheerder is er geen onmiddellijke sense of urgency rekening houdend met de trage evolutie in dit alles. Zal ooit wel anders worden, misschien. Wij moeten er als bedrijf over waken geen investeringen te doen die nooit renderen, dus vandaar ook enige terughoudendheid in investeringen.. en zo zal Shell ook gradueel zijn business model wel aanpassen wanneer de tijd daarvoor rijp is.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 1380 1381 1382 1383 1384 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links