Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,140 16 apr 2024 17:35
  • -0,160 (-0,66%) Dagrange 23,760 - 24,600
  • 271.509 Gem. (3M) 243,4K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. eddy59 17 februari 2020 08:27
    Goede morgen,
    Ik kan jullie als AMG share holders aanbevelen om te luisteren naar Tony Seba.
    Ga er even lekker voor zitten, Tony is een echte visionaire en geeft je een kijkje in de heel nabije toekomst van vervoer en autonome huizen.

    De verandering staat echt voor de deur.
    Er komen minder auto's maar autonome auto's rijden dag en nacht.
    Uber wordt 0.10 cent per mile.
    Vervoer wordt gratis als je een bakkie koffie drinkt in een rijdende star bucks.

    Ik denk dat AMG sneller dan verwacht gaat exploderen.

    youtu.be/y916mxoio0E

    Veel kijk plezier, it will put a big smile on your face.

  2. forum rang 10 voda 18 februari 2020 08:31
    Norges Bank verkleint belang in AMG licht

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    AMG Advanced Metallurgical Group
    23,48 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Norges Bank heeft een iets kleiner belang in AMG Advanced Metallurgical Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 14 februari 2020.

    Norges Bank meldde een kapitaalbelang van 2,81 procent met een dito stemrecht.

    Op 12 februari meldde Norges nog een kapitaalbelang van 3,04 procent met eenzelfde stemrecht.

    Wet op het financieel toezicht

    De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  3. forum rang 4 roloff 19 februari 2020 11:38
    quote:

    ff_relativeren schreef op 19 februari 2020 01:03:

    En aangepast : Links factoren die de beurskoers beinvloeden bij de jaarcijfers 2019,
    en Rechts een mogelijk tijdspad naar omzetgroei voor AMG.

    Zie de bijlage :
    @ff, mooi lijstje (AB). Ik mis echter: (verwachte) stijging relevante grondstofprijzen.
  4. rendement_zoeker 19 februari 2020 14:50
    quote:

    ff_relativeren schreef op 19 februari 2020 13:13:

    Hoi @ roloff,

    goed punt. Het is toegevoegd bovenin het rechter rijtje. Zie de bijlage :

    Je geeft aan blijvend herstel. Hoe staan mensen hierin? Om de energietransitie mogelijk te maken zal elektrisch rijden en home storage divices goedkoper moeten worden. De meeste kosten zitten in de grondstoffen. Dus om het breed in te kunnen zetten, zullen de prijzen van deze grondstoffen naar beneden moeten.

    Hoe gaat dit verlopen? Kan dit überhaupt? En wat zijn de gevolgen voor AMG?
  5. forum rang 7 ff_relativeren 19 februari 2020 18:21
    @ rendement_zoeker,

    prima vraag ! Ik denk dat je een goed punt hebt. Voor AMG (en haar aandeelhouders) zou het prettig zijn als de prijzen van Lithium en FerroVanadium nog wat omhoog gaan en dan stabilizeren.

    Daarom staan ze ook in het rijtje van factoren die de omzetgroei bepalen.

    Voor de brede ontwikkeling van accu's zal er inderdaad prijsdruk blijven op de grondstoffen. Waaronder Lithium. Jouw terechte vraag wat dit betekent voor AMG, hangt af van de prijs waarvoor AMG hoogwaardige lithium kan produceren. (eigen Spodumene mijn + eigen opwerkingsfabriek in Brazilie + nog-te-realiseren eigen Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland)

    AMG heeft heel de produktieketen in eigen handen, en kan dus tegen kostprijs aan haar voorraad komen. Kan AMG daarmee haar plaats in de brede markt uitbreiden ? Ik hoop dat dit ter sprake komt in de toelichting op de jaarcijfers.

    Nogmaals, prima vraag.

    Greetzzz
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 19 februari 2020 20:47
    www.ft.com/content/7264bdda-5310-11ea...

    Dit gaat over Tesla's keuze om (in China) af stappen van kobalt-gerelateerde batterijen, en dus over te gaan naar lithium-based.
    Het FT bericht is wat duidelijker en 'krachtiger' dan het korte bericht op seekingalpha dat gisteren in de maanddraad niet erg belangrijk gevonden werd.

    Ik zou denken dat deze ontwikkeling op z'n minst indirect gunstig is voor AMG.
    Wat mij betreft zet je het erbij in je lijstje, ff-rel!

  7. Margin Call 19 februari 2020 23:25
    Uit een artikel van Bloomberg 19-02.
    "Europe Floors It in the Race to Dominate Car Batteries"

    www.bloomberg.com/news/articles/2020-...

    [...]

    But there is little mining of key ingredients like lithium, and no capacity to turn those resources into high quality vehicle batteries. A desire to bring  lithium and other materials closer to the production line is partly driving the efforts. “Lithium hydroxide doesn’t travel well,” say Andreas Scherer of AMG Advanced Metallurgical Group NV. “It doesn’t like to sit in a bag in the belly of a ship for six weeks—that’s bad for quality.”
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links