Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,580 25 apr 2024 16:15
  • -0,150 (-2,62%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 282.789 Gem. (3M) 321,3K

off-topic

23.315 Posts
Pagina: «« 1 ... 221 222 223 224 225 ... 1166 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 18 februari 2020 08:07

    Goud en Zilver proberen nu aan deze nieuwe hogere waardes in euro/kg te stabiliseren
    Goud aan 47.000 en Zilver aan 530
    Goud staat nu aan new highs en is de vorige top van 8 jaar geleden van 42.000 euro ruim gepasseerd
    Zilver staat nu met 525 euro aan de helft van de top van 8 jaar geleden van 1000 euro
    laat al zien hoe ongelofelijk ruim de spread nu is tussen goud en zilver, wat dat betreft zou zilver, zeker als goud blijft aantrekken, op de lange termijn meer potentie kunnen en eigenlijk moeten hebben, maar ja bij vlucht naar veiligere oorden opteren de meesten voor goud, vandaar deze grote spread.

    Na gisteren een Olie-waarschuwing voor minder vraag vanwege de mogelijke economische gevolgen van het virus in China komt nu ook Apple met een omzet-waarschuwing vanwege de onzekere outlook voor China, zowel voor afname van Apple producten in China, als leveringen naar Apple producten voor onderdelen/fabricage
    (Trump gaat dit volop gebruiken om America Inc nog meer onder druk te zetten vooral domestic te produceren, en dat bij toch al zeer fragiele onderhandelingen voor een akkoord, gaat weer meer onzekerheid geven, precies wat hij wil om dan net voor de verkiezingen als Mr. Fix-it alsnog een papieren akkoord te bereiken)

    Andere bedrijven zoals bvb een Maersk ( werelds grootste shipping-container-vervoer bedrijf ter wereld ) begint dit ook te voelen en ook de havenautoriteiten in Antwerpen hebben in 8 week de omzet uit/naar China met 20% zien dalen

    het virus is verre van verdisconteert bij de huidige hoera stemming aan de beurzen, maar pas-op, vele aandelen en zelfs sectoren hebben het al loodzwaar en kraken in al hun voegen, die kunnen nu geen slecht nieuws verwerken

    zie vanochtend ook een advies binnenkomen om Philips ( die het goed doen ) toch eerst maar wat af te bouwen voor de komende 6 maand, want Philips heeft ook een grote exposure naar China

    ben benieuwd wat dit allemaal gaat geven over 3-6 maand
    de Beurzen geven qua performance aan dat je elke dip moet kopen, de outlook geeft aan dat je vol defensief moet gaan zitten en deze hoge waardes gebruiken om af te bouwen.

    Banken willen je geld niet en willen dat je vol risico neemt, bij dit klimaat een recipe for disaster.
  2. forum rang 7 sniklaas 18 februari 2020 08:27
    quote:

    ketchup schreef op 18 februari 2020 08:07:

    Goud en Zilver proberen nu aan deze nieuwe hogere waardes in euro/kg te stabiliseren
    Goud aan 47.000 en Zilver aan 530
    Goud staat nu aan new highs en is de vorige top van 8 jaar geleden van 42.000 euro ruim gepasseerd
    Zilver staat nu met 525 euro aan de helft van de top van 8 jaar geleden van 1000 euro
    laat al zien hoe ongelofelijk ruim de spread nu is tussen goud en zilver, wat dat betreft zou zilver, zeker als goud blijft aantrekken, op de lange termijn meer potentie kunnen en eigenlijk moeten hebben, maar ja bij vlucht naar veiligere oorden opteren de meesten voor goud, vandaar deze grote spread.

    Na gisteren een Olie-waarschuwing voor minder vraag vanwege de mogelijke economische gevolgen van het virus in China komt nu ook Apple met een omzet-waarschuwing vanwege de onzekere outlook voor China, zowel voor afname van Apple producten in China, als leveringen naar Apple producten voor onderdelen/fabricage
    (Trump gaat dit volop gebruiken om America Inc nog meer onder druk te zetten vooral domestic te produceren, en dat bij toch al zeer fragiele onderhandelingen voor een akkoord, gaat weer meer onzekerheid geven, precies wat hij wil om dan net voor de verkiezingen als Mr. Fix-it alsnog een papieren akkoord te bereiken)

    Andere bedrijven zoals bvb een Maersk ( werelds grootste shipping-container-vervoer bedrijf ter wereld ) begint dit ook te voelen en ook de havenautoriteiten in Antwerpen hebben in 8 week de omzet uit/naar China met 20% zien dalen

    het virus is verre van verdisconteert bij de huidige hoera stemming aan de beurzen, maar pas-op, vele aandelen en zelfs sectoren hebben het al loodzwaar en kraken in al hun voegen, die kunnen nu geen slecht nieuws verwerken

    zie vanochtend ook een advies binnenkomen om Philips ( die het goed doen ) toch eerst maar wat af te bouwen voor de komende 6 maand, want Philips heeft ook een grote exposure naar China

    ben benieuwd wat dit allemaal gaat geven over 3-6 maand
    de Beurzen geven qua performance aan dat je elke dip moet kopen, de outlook geeft aan dat je vol defensief moet gaan zitten en deze hoge waardes gebruiken om af te bouwen.

    Banken willen je geld niet en willen dat je vol risico neemt, bij dit klimaat een recipe for disaster.
    Niet alleen de gevolgen van het Corona virus drukken op de export naar en import uit China maar Trump blijft druk uitoefenen om de Chinezen op allerlei manieren dwars te zitten en schroomt er niet voor om eigen bedrijven, zoals nu weer met @GE die geen exportvergunning krijgt voor vliegtuigmotoren.

    @GE zal vandaag wel een veertje laten..
  3. forum rang 7 sniklaas 18 februari 2020 09:07
    @RNO, kan ook vandaag de markt niet bekoren en ik ben m'n extra stukken aan het oprapen, eerst rapen en dan maar kijken of de verkoopcijfers van januari mee of tegenvallen, aan de koers te zien vallen de cijfers tegen.
    group.renault.com/en/finance-2/regula...

    EDIT, inmiddels ruimschoots aan de 3% op 32,58 gemiddeld en daar blijft het vooralsnog bij, boven de 33 bouw ik af naar target..
  4. forum rang 7 sniklaas 18 februari 2020 10:06
    quote:

    sniklaas schreef op 18 februari 2020 09:07:

    @RNO, kan ook vandaag de markt niet bekoren en ik ben m'n extra stukken aan het oprapen, eerst rapen en dan maar kijken of de verkoopcijfers van januari mee of tegenvallen, aan de koers te zien vallen de cijfers tegen.
    group.renault.com/en/finance-2/regula...

    EDIT, inmiddels ruimschoots aan de 3% op 32,58 gemiddeld en daar blijft het vooralsnog bij, boven de 33 bouw ik af naar target..
    @RNO, de overheid als aandeelhouder heeft ook wat te vinden over het reilen en zeilen bij Renault;
    www.reuters.com/article/renault-resul...

    ik raap nog wat meer stukken op en ook bij @ABN zijn de eerste extra extra stukken onder de 15 euro binnen...
  5. forum rang 6 boem! 18 februari 2020 15:45
    Ik laat dit buitenkansje niet aan mijn fundamentele neus voorbijgaan.

    Iets meer dan een jaar geleden ingestapt tegen $ 335 bij Tesla met een worst- base- en bestcase scenario van $ 100, $300 en $ 1.500.
    Rustig blijven zitten tijdens de door de shorters veroorzaakte koersdaling naar $ 175 om daarna wel te profiteren van de enorme koersstijging door diezelfde shorters toen bleek dat de OEM Tesla wel degelijk toekomstperspectief bezit.

    op basis van mijn nieuwe inschatting maar nu als OEM-Tech bedrijf is mijn Worst- base- en bestcase scenario aangepast naar $ 300 $ 900 en $ 9.000.

    Ik zal op basis van risk-reward mijn laatse 15 aandeeltjes rond 16.00 uur tegen bestens verkopen om het dan vrijgekomen geld aanvullend te steken in TT dieik waardeer op 8 euro 12 euro en 240 euro.
  6. forum rang 7 sniklaas 18 februari 2020 20:12
    quote:

    P2020 schreef op 18 februari 2020 19:41:

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-180220-265/Mood...
    jammer genoeg na sluiting van de beurs, had anders de laatste pluk niet meer genomen en de ruimte bewaard voor morgenvroeg.
    Zit inmiddels aan 32,03 gemiddeld en heb ook een 40% target @DAI binnengeharkt aan 42,49, moet jaren teruggaan om deze lage koers in mijn al enkele jaren favoriete handelsaandeel tegen te komen.

    had een opluchting verwacht op de beurs nu onze buren een oud malaria middel hebben gevonden met een veelbelovende werking op het COVID-19 virus, idem als enkel jaren terug succesvol op SARS..
  7. forum rang 7 sniklaas 18 februari 2020 21:05
    @FUR, morgen de cijfers en ben zeer benieuwd naar de reactie daarop van de beurs. Sedert 7 jan 2020 geen positie meer ingenomen en verwacht wanneer morgen de cijfers enigszins tegenvallen het aandeel weer onder de 10 duikelt.

    De schulden waarvan een deel volgend jaar moet worden afgelost zijn nog steeds hoog, dat geld ook voor het percentage shorters 17% en daarnaast is de prijs van olie en gas laag.

    Al met al verwacht ik na de hosanna van de afgelopen maanden dat morgen de mindere delen uit de cijfers en outlook worden aangegrepen om winst te nemen.

    Duikelt de koers onverhoopt richting de 9 euro begin ik te rapen!
  8. forum rang 7 sniklaas 18 februari 2020 21:23
    quote:

    boem! schreef op 18 februari 2020 15:45:

    Ik laat dit buitenkansje niet aan mijn fundamentele neus voorbijgaan.

    Iets meer dan een jaar geleden ingestapt tegen $ 335 bij Tesla met een worst- base- en bestcase scenario van $ 100, $300 en $ 1.500.
    Rustig blijven zitten tijdens de door de shorters veroorzaakte koersdaling naar $ 175 om daarna wel te profiteren van de enorme koersstijging door diezelfde shorters toen bleek dat de OEM Tesla wel degelijk toekomstperspectief bezit.

    op basis van mijn nieuwe inschatting maar nu als OEM-Tech bedrijf is mijn Worst- base- en bestcase scenario aangepast naar $ 300 $ 900 en $ 9.000.

    Ik zal op basis van risk-reward mijn laatse 15 aandeeltjes rond 16.00 uur tegen bestens verkopen om het dan vrijgekomen geld aanvullend te steken in TT dieik waardeer op 8 euro 12 euro en 240 euro.
    @TESLA in 2010 naar de beurs voor $17 en doet nu $850, krap 5000% rendement en @TOMTOM 5 jaar eerder in 2005 naar de beurs voor 17,50 en doet nu 10,50 is 40% verlies en 5 jaar langer de centen kwijt...

    verstandig Martin om de vrijgekomen middelen uit @TESLA in extra aandelen @TOMTOM te investeren, we blijven hoop houden dan eens het moment daar is dat ook dit aandeel voor ons aandeelhouders een succes wordt, zoals ook Eddie the Eagle tot op het laatst toe bleef strijden en hopen op een podiumplaats!
  9. [verwijderd] 19 februari 2020 00:04
    Lekker, 1000 Tommies erbij. Kan per aandeel met 230 euro stijgen. Maakt dat dan niet 230k erbij? Een aardig huisje, vrij van hypotheek, buiten Randstedelijke gebieden.... Martin Luther King droomde wel eens (van andere dingen), maar voor hem zelf liep het niet goed af. Maar O.K., niets mis mee om te blijven dromen van blue-blue-sky-scenario's.

    Probleem is wel dat geen (particuliere) hond de mooie rit helemaal uitzit, zoals van 17 USD naar 850 (of nog veel hoger) Tesla.

    We zien wel weer. Apple-perikelen intussen een storm in een glas water. Bij werkelijke problemen volgt een afstraffing van tientallen procenten. Groupon lijkt bijvoorbeeld weer eens te slippen.
  10. forum rang 6 boem! 19 februari 2020 00:11
    BAH staat voor mij niet gelijk met kopen bij aanvang om daarna de ogen dicht te doen en hopen op een goede afloop.

    Mijn definitie van BAH is om op basis van fundamentals een positie in te nemen die op basis van mijn worst- base- bestcase scenario de beste verhouding bied voor Risk-Reward.

    Anders dan bij traders kijk ik niet terug op historische koersen, huidig algemeen sentiment dan wel overnamegeruchten
    Ik probeer in alle gevallen mijn blik op de toekomst te houden en probeer de marktpotentie in te schatten waarin het betreffende aandeel opereert en haar potentieel marktaandeel daarin.

    Anders dan een trader zal ik op basis van Risk-Reward daarom heel voorzichtig zijn om een positie in te nemen bij Big-Oil en Big-Car vanwege de transitie van fossiele brandstof naar renewable en daaraaan gekoppeld ICE naar EV.
    Dat houdt niet in dat ik nooit en te nimmer een positie in zal nemen bij een van de huidige bedrijven die daar momenteel de dienst uitmaken.
    Ook ik snap dat het huidig economisch belang en/of de financiele weerbaarheid van die bedijven zeer groot is en daarom op steun kan rekenen van andere machtsblokken binnen dat systeem zoals regeringen en Big-Bank.

    Ik wil echter gefundeerd aan kunnen geven waarom ik, een keuze hebbend uit tienduizenden bedrijven, juist aan dat ene bedrijf mijn centen toevertrouw.
    Dat ik me daarbij focus op wat dat bedrijf zelfstandig kan verdienen lijkt me zonneklaar omdat het voor iedereen duidelijk is dat de DCF de enig juiste graadmeter is.

    Dat Tesla 5000% positief heeft gescoord sinds haar oprichting en Tomtom 40% negatief boeit mij niet. Ik probeer in alle gevallen juist NIET achterom te kijken.

    Toen ik tijdens de finnaciele crisis besloot om te stoppen met beleggen met uitzondering van een relatief klein belang in TT vanwege de enorme kansen die ik zag voor dat aandeel op basis van DCF heft mij drie dingen geleerd.

    1. Indien ik kijk naar het rendement dat ik sindsdien behaald heb met TT staat dat niet in verhouding tot het rendement dat ik zou hebben behaald met index-beleggen laat staan met actief goed uitpakkend handelen.
    2. De fundamenten onder de gekozen fundamentals kunnen in een klap verdwijnen (bij TT Google, in-dash navigatie en Sports).
    3. Nieuwe fundamenten binnen de fundamentals kunnen de hoop en het vertrouwen verstevigen dat het ooit tot een mooi einde komt( vergezicht A&E).

    Ik heb geen 5000% gemaakt op Tesla in het 10 jarig bestaan maar 112% in iets meer dan een jaar,
    Bij TT heb ik geen 40% verlies geleden maar in de eerste etappe met dit aandeel de greppel in gereden met een verlies van 90% aan mijn broek van 43.500 euro.
    Met een in eerste instantie veel kleiner bedrag van ca 23.000 euro en met vallen en opstaan en geholpen door de progressie die het business model nu uitstraalt mijn positie van 23.000 euro nu uitgebreid naar 74.000 met een boekwinst van 40.000 euro.
    Per saldo nog steeds een verlies van 3.500 euro waarbij ik me voorhou/voor de gek hou dat die 40K winst veel belangrijker is.

    De vergelijking tussen Eddie the Eagle en TT ontgaat mij volkomen.
    Ik heb vertrouwen in het toekomstbeeld van TT, ik heb veel minnder vertrouwen in het toekomstbeeld van retailers en dan met name de bedrijven die via vastgoed aan die retailers denken te kunnen verdienen terwijl ook de traditionele OEM's en Oil het moeilijk gaan krijgen en zonder nu al een helder beeld te hebben van de overlevers zou mijn eertse keus zeker niet op Renault en Daimler zijn gevallen.


  11. forum rang 7 sniklaas 19 februari 2020 02:13
    quote:

    boem! schreef op 19 februari 2020 00:11:

    BAH staat voor mij niet gelijk met kopen bij aanvang om daarna de ogen dicht te doen en hopen op een goede afloop.

    Mijn definitie van BAH is om op basis van fundamentals een positie in te nemen die op basis van mijn worst- base- bestcase scenario de beste verhouding bied voor Risk-Reward.

    Anders dan bij traders kijk ik niet terug op historische koersen, huidig algemeen sentiment dan wel overnamegeruchten
    Ik probeer in alle gevallen mijn blik op de toekomst te houden en probeer de marktpotentie in te schatten waarin het betreffende aandeel opereert en haar potentieel marktaandeel daarin.

    Anders dan een trader zal ik op basis van Risk-Reward daarom heel voorzichtig zijn om een positie in te nemen bij Big-Oil en Big-Car vanwege de transitie van fossiele brandstof naar renewable en daaraaan gekoppeld ICE naar EV.
    Dat houdt niet in dat ik nooit en te nimmer een positie in zal nemen bij een van de huidige bedrijven die daar momenteel de dienst uitmaken.
    Ook ik snap dat het huidig economisch belang en/of de financiele weerbaarheid van die bedijven zeer groot is en daarom op steun kan rekenen van andere machtsblokken binnen dat systeem zoals regeringen en Big-Bank.

    Ik wil echter gefundeerd aan kunnen geven waarom ik, een keuze hebbend uit tienduizenden bedrijven, juist aan dat ene bedrijf mijn centen toevertrouw.
    Dat ik me daarbij focus op wat dat bedrijf zelfstandig kan verdienen lijkt me zonneklaar omdat het voor iedereen duidelijk is dat de DCF de enig juiste graadmeter is.

    Dat Tesla 5000% positief heeft gescoord sinds haar oprichting en Tomtom 40% negatief boeit mij niet. Ik probeer in alle gevallen juist NIET achterom te kijken.

    Toen ik tijdens de finnaciele crisis besloot om te stoppen met beleggen met uitzondering van een relatief klein belang in TT vanwege de enorme kansen die ik zag voor dat aandeel op basis van DCF heft mij drie dingen geleerd.

    1. Indien ik kijk naar het rendement dat ik sindsdien behaald heb met TT staat dat niet in verhouding tot het rendement dat ik zou hebben behaald met index-beleggen laat staan met actief goed uitpakkend handelen.
    2. De fundamenten onder de gekozen fundamentals kunnen in een klap verdwijnen (bij TT Google, in-dash navigatie en Sports).
    3. Nieuwe fundamenten binnen de fundamentals kunnen de hoop en het vertrouwen verstevigen dat het ooit tot een mooi einde komt( vergezicht A&E).

    Ik heb geen 5000% gemaakt op Tesla in het 10 jarig bestaan maar 112% in iets meer dan een jaar,
    Bij TT heb ik geen 40% verlies geleden maar in de eerste etappe met dit aandeel de greppel in gereden met een verlies van 90% aan mijn broek van 43.500 euro.
    Met een in eerste instantie veel kleiner bedrag van ca 23.000 euro en met vallen en opstaan en geholpen door de progressie die het business model nu uitstraalt mijn positie van 23.000 euro nu uitgebreid naar 74.000 met een boekwinst van 40.000 euro.
    Per saldo nog steeds een verlies van 3.500 euro waarbij ik me voorhou/voor de gek hou dat die 40K winst veel belangrijker is.

    De vergelijking tussen Eddie the Eagle en TT ontgaat mij volkomen.
    Ik heb vertrouwen in het toekomstbeeld van TT, ik heb veel minnder vertrouwen in het toekomstbeeld van retailers en dan met name de bedrijven die via vastgoed aan die retailers denken te kunnen verdienen terwijl ook de traditionele OEM's en Oil het moeilijk gaan krijgen en zonder nu al een helder beeld te hebben van de overlevers zou mijn eertse keus zeker niet op Renault en Daimler zijn gevallen.
    zo moeilijk is die vergelijking tussen TomTom en Eddie de Eagle niet, beide investeren ruimschoots in materieel, onderhoud en voorbereiding maar delen niet mee in de prijzen.

    Martin, wel makkelijk alle beursmiddelen op 1 lot, TomTom kun je nu achterover zitten, genieten van zon, zee en strand en wachten tot de 240 euro jackpot gaat vallen.

    Ik moet er meer voor doen, zit weer 68% gealloceerd in diverse takken van sport, vastgoed, pharma, commodity's, mobility, retail, telecom, food, tech, finance, etc etc etc en moet oppassen dat de winst bij de ene tak van sport niet teniet wordt gedaan bij de andere tak van sport...
  12. forum rang 7 ketchup 19 februari 2020 08:14

    sterk dagje gisteren voor de Miners van edelmetalen
    Barrick, Newmont, WPM en PAA gingen allen tussen de 4-6% op, gesteund door verder aantrekkende prijzen van Goud en Zilver, thans aan 47.500 en 540 euro/kg resp

    Grondstoffen handelaar Glencore ( Zwitsers handelshuis) heeft last van onzekerheid over komende vraag uit China en nogal wat issues die opgelost dienen te worden, verder zijn hun industriële mining projecten erg vraag gedreven en met de huidige onzekerheid en handelsakkoorden valt het voor deze handelaren niet mee, zij die het liefst opereren in een vrij verhandelbare wereld wensen niet gebonden te worden door allerhande trade-sancties
    aandeel blijft vooralsnog in de range 2.15/2.20 onderkant en 2.35/2.40 bovenkant
    aandeel noteert op de FTSE in London
    dividend ongewijzigd voor nu

    ALFEN - mooie resultaten en bevestiging dat dit bedrijf echt op de goede weg is in een sector die zeer gevraagd is, voor nu is het wel 'vol'-gewaardeerd hier aan 27-30 euro en is het in een dik half-jaar van 10 naar een high van 30 gegaan

    denk voor nu range-bound waarbij dips naar onder in de 20-25 mi koopwaardig zijn, het is een bedrijf wat steeds meer op het netvlies van beleggers komt te staan en we zien wat dat bvb ook doet bij een NEL ASA en een Plug Power, ze swingen soms groots - maar de trend is UP
    ( allemaal mini_Tesla's)
  13. forum rang 7 sniklaas 19 februari 2020 10:01
    @RNO, zoals verwacht vandaag ook geen feest, zelfs niet met de presentatie vandaag van de F1 racewagen voor dit jaar.

    Deze morgen nogmaals stukken bijgenomen en heb ze nu aan 31,75 gemiddeld in portefeuille en de reeds opgeschreven winst van dit jaar is in een paar dagen tijd voor 2/3 verdampt...

    Nog niet zo lang geleden nog in de veronderstelling 40 euro is een koopje maar met de junk status aan boord gaat zo meteen de 30 euro eraan, neem daar nog wat laatste stukken omdat ik verwacht dat het ook een trigger zal zijn voor een kortstondig herstel!

    @DAI neem de resterende stukken wanneer zo meteen de 42 wordt getackeld en de tijd zal leren of ik goed geld achter slecht geld aan het weggooien ben, maar persoonlijk verwacht ik een dezer dagen een herstel waarbij de stukken weer van eigenaar gaan verwisselen..
  14. forum rang 7 ketchup 19 februari 2020 12:10

    begin toch weer wat Alfen op te rapen
    zie nu toch wat meer belangstelling van grote investeerders, hoop dat we nog even terugzakken naar onder de 25 of laag in de 20
    maar wil ze toch in de porto hebben, uiteindelijk is het in de sector geen tijd voor pennywise and pound foolish gedrag

    zie hoe NEL ASA en Plug Power uit de startblokken vliegen, nu de interesse groeit, op die basis zit er nog zat in t vat voor Alfen.
  15. forum rang 6 NewKidInTown 19 februari 2020 13:14
    quote:

    NewKidInTown schreef op 19 februari 2020 12:33:

    FUGRO Circa in lijn met de verwachtingen van analisten. Kennelijk had "de markt" op meer gehoopt. Wie weet is het analoog met het TT-koersverloop op cijfer-dag. Ik waag een schot. Is geen advies, ook niet om TT in plaats daarvan even weg te doen, die keuze maak je zelf.

    FUG daglaag 9,945 daghoog 11,15 laatste 10,175 -4,77%

    slot 10,75 ???
    "ik waag een schot" waarom ?

    bescheiden omzetgroei +2,7%
    FUG kiest bewust voor hogere marges boven omzet ten koste van alles. Marge 2018 1,9 naar 4,7% dat schiet op.
    Daarnaast herfinanciering DUS tegen lager kosten.

    Koersreactie was overdreven gedurende de ochtend, waar doet me dat aan denken ?
    Ga maar uit van een slot vrijwel onveranderd tot marginaal hoger, gaan we naar 10,65 - 10,85

    Kempen herhaalt koopadvies 17€ dus die 10,65 - 10,85 van mij is zeer bescheiden (maar ja, dat is "de aard van het beestje").
  16. forum rang 7 sniklaas 19 februari 2020 13:37
    quote:

    NewKidInTown schreef op 19 februari 2020 13:14:

    [...]
    "ik waag een schot" waarom ?

    bescheiden omzetgroei +2,7%
    FUG kiest bewust voor hogere marges boven omzet ten koste van alles. Marge 2018 1,9 naar 4,7% dat schiet op.
    Daarnaast herfinanciering DUS tegen lager kosten.

    Koersreactie was overdreven gedurende de ochtend, waar doet me dat aan denken ?
    Ga maar uit van een slot vrijwel onveranderd tot marginaal hoger, gaan we naar 10,65 - 10,85

    Kempen herhaalt koopadvies 17€ dus die 10,65 - 10,85 van mij is zeer bescheiden (maar ja, dat is "de aard van het beestje").
    het afdekken van de convertible is prima nieuws en brengt rust in het aandeel. De stap naar ruime verdiensten is een ander verhaal, op zich is de ontwikkeling naar een marge van 4,7% prima maar zou gezien de tak van sport vele malen hoger moeten zijn, zijn hoog opgeleide mensen met die met kostbare apparatuur op moeilijk bereikbare plekken de bodem in kaart brengen met alle risico's van dien, daar horen marges tegenover te staan van enkel 10 tallen procenten..

    mijn hoop op een lage 9 is deze morgen verdampt met het afdekken van de convertible en was even te druk met @RNO om mijn koop orders aan te passen, wellicht deze middag nog een kans om < 10 stukken in te slaan..
23.315 Posts
Pagina: «« 1 ... 221 222 223 224 225 ... 1166 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links