Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 801 802 803 804 805 ... 1949 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 rationeel 16 februari 2020 13:47
    quote:

    gokker schreef op 16 februari 2020 12:17:

    [...]

    Past helemaal in het romantische beeld van Cliteur en Baudet.
    Ieder zijn meug.

    14 februari is overigens voltooid verleden tijd, maar dat deert een copy/paster natuurlijk niet.
    Jouw levensvreugde haal je uit KRITIEK leveren?

    In een artikel dat poogt een zeer lange tijdsperiode te analyseren, is natuurlijk de DAG waarop het geplaatst wordt van essentieel belang.

    En de inhoudelijke kritiek? Ben je daartoe in staat, Gokkertje?

    Valt niet mee he, communiceren met woorden ipv met lijstjes.
  2. forum rang 10 voda 16 februari 2020 13:49
    Vermogen elektrische laadpalen omlaag, anders stad ‘op zwart’

    Het vermogen van laadpalen wordt steeds vaker ingeperkt om stroomstoringen in woonwijken te voorkomen want één elektrische auto slurpt evenveel stroomt als tien huishoudens. Opladen wordt een probleem nu er steeds meer elektrische auto’s komen en ook de verkoop van hybride auto’s weer sterk in de lift zit.

    Ton Voermans 13-02-20, 19:00 Laatste update: 19:22

    Amsterdam heeft al laadpalen die tussen 18.00 en 21.00 uur minder stroom leveren om te voorkomen dat de stad op zwart gaat. Maar ook buiten de hoofdstad neemt de vraag naar elektriciteit enorm toe door de groeiende populariteit van de elektrische auto. Elaad.nl – een samenwerkingsverband van de netbeheerders – presenteerde deze maand de ‘sociale module’ voor laadpalen. Dat klinkt vriendelijk, maar het houdt gewoon in dat er vanuit de wijktransformator een seintje naar de laadpaal gaat om vermogen terug te schroeven als het net overbelast dreigt te worden.

    Lees ook
    Tesla-pesten: onterecht parkeren bij een laadpaal is nu een ding
    ‘Laadkoorts in plaats van reikwijdte-angst bij bezitters elektrische auto's’
    Lees meer
    Het bestaande stroomnet zal steeds zwaarder worden belast

    Elaad.nl
    ,,Het aantal elektrische auto’s groeit spectaculair en dit is pas het begin’’, aldus Elaad.nl. ,,Het bestaande stroomnet zal hierdoor steeds zwaarder worden belast, met name op plekken waar veel ladende auto’s zijn. Omdat een moderne elektrische auto een piekvermogen heeft dat gelijkstaat aan dat van tien huishoudens, kan het hard gaan. Wanneer in een straat tien auto’s allemaal tegelijk gaan opladen, dan zijn er dus ineens honderd huishoudens extra. Afhankelijk van de lokale situatie kan dan overbelasting ontstaan van het net en daardoor mogelijk een stroomstoring.’’

    Vergroten van de netcapaciteit vergt een investering van miljarden euro’s. De straten moeten open om dikkere kabels te leggen. Als de door de overheid gewenste 1,7 miljoen laadpalen in 2030 gerealiseerd moeten zijn dan moeten er per dag vierhonder laadpalen bijkomen. Die zullen vrijwel zeker gebruik moeten maken van ‘smart laden’, ofwel niet altijd voldoende stroom voor het laden van de auto beschikbaar stellen.

    Je krijgt onzeker­heid of je accu wel vol is als je wegrijdt

    Steven van Eijck, RAI
    ,,Op de korte termijn is er geen andere oplossing’’, zegt hoogleraar transportbeleid Bert van Wee. Met prijsdifferentiatie kan ook voorkomen worden dat iedereen tussen 17.00 en 21.00 uur – dan is de vraag naar elektriciteit in de huizen het grootst – wil laden. ,,Maak het opladen dan bijvoorbeeld twee keer zo duur.’’

    Automakers proberen juist auto’s te maken die zo snel mogelijk laden, maar als de laadpaal niet meewerkt heeft dat weinig zin. De RAI Vereniging, waarin autofabrikanten en -importeurs zijn verenigd, vreest dat de laadperikelen de verkoop van elektrisch geen goed doen. Steven van Eijck van de RAI: ,,Je krijgt onzekerheid of je accu wel vol is als je na drie uur laden weer vertrekt. Het enthousiasme om elektrisch te gaan rijden wordt er niet beter op. We zijn bang dat dit de sceptici voedt en dat die toch voor een brandstofauto kiezen. Als je een Tesla model X aan een laadpaal met verlaagde vermogen hangt dan duurt het wel een dag voor ie vol is.’’

    Een terechte vrees, vindt Van Wee. ,,De kwaliteit van de oplaadinfrastructuur is voor veel mensen een belangrijke factor bij de aanschaf van een elektrische auto.’’

    Van het gas
    De druk op het elektriciteitsnet wordt komende jaren alleen maar groter. Huizen moeten van het gas af en de verkoop van elektrische auto’s gaat crescendo. Dit jaar worden er volgens de autobranche 50.000 volledig elektrische auto’s gekocht en ook nog eens minimaal 12.500 plug-in hybrides. Die laatste categorie is zeer sterk in opkomst. Autofabrikanten proberen zoveel mogelijk plug-in hybrides te verkopen om de CO2-doelstellingen te halen en die auto’s moeten óók allemaal aan de laadpaal.

    Plug-in is terug
    De plug-in hybride, een auto met een benzine- én elektromotor – leek morsdood nadat de fiscale voordelen werden geschrapt, maar ze zijn helemaal terug. In 2019 kwamen er 24 nieuwe hybridemodellen op de markt en dit jaar zelfs 32. BMW, dat al acht hybride modellen heeft wil er over drie jaar nog eens dertien introduceren. Het zijn vooral de grote suv’s en andere grote auto’s die de hybride-techniek krijgen. De benzineslurpers dus met een hoge uitstoot. De Volvo XC 90 heeft in de benzinevariant een uitstoot van 165 gram CO2 per kilometer, maar de hybride slechts 52 gram. Ruim onder de nieuwe eis dat in 2022 de gemiddelde uitstoot van de verkochte nieuwe auto's niet meer dan 95 gram mag bedragen. Hybrides hebben een elektrische actieradius van 30 tot 80 kilometer, voldoende voor de meeste ritten.

    De verkoop van hybrides zit ook in de lift omdat de aanschafbelasting bpm afhankelijk is van de CO2 uitstoot waardoor de halfgroene auto tegenwoordig zelfs goedkoper kan zijn dan de brandstofversie. Een Mitsubishi Outlander hybride kost bijvoorbeeld 5000 euro minder dan het brandstofmodel.

    www.ad.nl/auto/vermogen-elektrische-l...
  3. forum rang 10 rationeel 16 februari 2020 13:54
    quote:

    Chiddix schreef op 16 februari 2020 12:25:

    Op 12/2 verscheen het bericht, Amsterdamse huishoudens krijgen voor 80% electriciteit uit zon en wind in 2030. Over enkele jaren ligt een flink deel van de grote daken vol zonnepanelen in de hoofdstad en zijn zeventien windmolens bijgebouwd. Getekend Hare Majesteit Halsema , burgermeester van Amsterdam.
    Ze laat er geen gras over groeien. Heb geen idee wie dat allemaal gaat betalen.
    Voorlopig is de hele stad onbegaanbaar door werken aan de weg. Dus aan de daken zullen ze wel voorlopig niet toekomen.
  4. forum rang 6 Chiddix 16 februari 2020 13:59
    quote:

    gokker schreef op 16 februari 2020 13:12:

    [...]

    energieregionhz.nl/app/uploads/2020/0...
    Vrees, dat ik zit mee te betalen evenals de burgers van Nederland aan de plannen van de koningin van Amsterdam op energiegebied. Dat heeft met subsidies te maken die de overheid verstrekt op windmolens.
    Volgens Poetin vliegen veel vogels zich te pletter op de windmolens. Moet een slagveld zijn.
  5. forum rang 10 rationeel 16 februari 2020 13:59
    quote:

    voda schreef op 16 februari 2020 13:49:

    Vermogen elektrische laadpalen omlaag, anders stad ‘op zwart’

    Het vermogen van laadpalen wordt steeds vaker ingeperkt om stroomstoringen in woonwijken te voorkomen want één elektrische auto slurpt evenveel stroomt als tien huishoudens. Opladen wordt een probleem nu er steeds meer elektrische auto’s komen en ook de verkoop van hybride auto’s weer sterk in de lift zit.

    Ton Voermans 13-02-20, 19:00 Laatste update: 19:22

    Amsterdam heeft al laadpalen die tussen 18.00 en 21.00 uur minder stroom leveren om te voorkomen dat de stad op zwart gaat. Maar ook buiten de hoofdstad neemt de vraag naar elektriciteit enorm toe door de groeiende populariteit van de elektrische auto. Elaad.nl – een samenwerkingsverband van de netbeheerders – presenteerde deze maand de ‘sociale module’ voor laadpalen. Dat klinkt vriendelijk, maar het houdt gewoon in dat er vanuit de wijktransformator een seintje naar de laadpaal gaat om vermogen terug te schroeven als het net overbelast dreigt te worden.

    Lees ook
    Tesla-pesten: onterecht parkeren bij een laadpaal is nu een ding
    ‘Laadkoorts in plaats van reikwijdte-angst bij bezitters elektrische auto's’
    Lees meer
    Het bestaande stroomnet zal steeds zwaarder worden belast

    Elaad.nl
    ,,Het aantal elektrische auto’s groeit spectaculair en dit is pas het begin’’, aldus Elaad.nl. ,,Het bestaande stroomnet zal hierdoor steeds zwaarder worden belast, met name op plekken waar veel ladende auto’s zijn. Omdat een moderne elektrische auto een piekvermogen heeft dat gelijkstaat aan dat van tien huishoudens, kan het hard gaan. Wanneer in een straat tien auto’s allemaal tegelijk gaan opladen, dan zijn er dus ineens honderd huishoudens extra. Afhankelijk van de lokale situatie kan dan overbelasting ontstaan van het net en daardoor mogelijk een stroomstoring.’’

    Vergroten van de netcapaciteit vergt een investering van miljarden euro’s. De straten moeten open om dikkere kabels te leggen. Als de door de overheid gewenste 1,7 miljoen laadpalen in 2030 gerealiseerd moeten zijn dan moeten er per dag vierhonder laadpalen bijkomen. Die zullen vrijwel zeker gebruik moeten maken van ‘smart laden’, ofwel niet altijd voldoende stroom voor het laden van de auto beschikbaar stellen.

    Je krijgt onzeker­heid of je accu wel vol is als je wegrijdt

    Steven van Eijck, RAI
    ,,Op de korte termijn is er geen andere oplossing’’, zegt hoogleraar transportbeleid Bert van Wee. Met prijsdifferentiatie kan ook voorkomen worden dat iedereen tussen 17.00 en 21.00 uur – dan is de vraag naar elektriciteit in de huizen het grootst – wil laden. ,,Maak het opladen dan bijvoorbeeld twee keer zo duur.’’

    Automakers proberen juist auto’s te maken die zo snel mogelijk laden, maar als de laadpaal niet meewerkt heeft dat weinig zin. De RAI Vereniging, waarin autofabrikanten en -importeurs zijn verenigd, vreest dat de laadperikelen de verkoop van elektrisch geen goed doen. Steven van Eijck van de RAI: ,,Je krijgt onzekerheid of je accu wel vol is als je na drie uur laden weer vertrekt. Het enthousiasme om elektrisch te gaan rijden wordt er niet beter op. We zijn bang dat dit de sceptici voedt en dat die toch voor een brandstofauto kiezen. Als je een Tesla model X aan een laadpaal met verlaagde vermogen hangt dan duurt het wel een dag voor ie vol is.’’

    Een terechte vrees, vindt Van Wee. ,,De kwaliteit van de oplaadinfrastructuur is voor veel mensen een belangrijke factor bij de aanschaf van een elektrische auto.’’

    Van het gas
    De druk op het elektriciteitsnet wordt komende jaren alleen maar groter. Huizen moeten van het gas af en de verkoop van elektrische auto’s gaat crescendo. Dit jaar worden er volgens de autobranche 50.000 volledig elektrische auto’s gekocht en ook nog eens minimaal 12.500 plug-in hybrides. Die laatste categorie is zeer sterk in opkomst. Autofabrikanten proberen zoveel mogelijk plug-in hybrides te verkopen om de CO2-doelstellingen te halen en die auto’s moeten óók allemaal aan de laadpaal.

    Plug-in is terug
    De plug-in hybride, een auto met een benzine- én elektromotor – leek morsdood nadat de fiscale voordelen werden geschrapt, maar ze zijn helemaal terug. In 2019 kwamen er 24 nieuwe hybridemodellen op de markt en dit jaar zelfs 32. BMW, dat al acht hybride modellen heeft wil er over drie jaar nog eens dertien introduceren. Het zijn vooral de grote suv’s en andere grote auto’s die de hybride-techniek krijgen. De benzineslurpers dus met een hoge uitstoot. De Volvo XC 90 heeft in de benzinevariant een uitstoot van 165 gram CO2 per kilometer, maar de hybride slechts 52 gram. Ruim onder de nieuwe eis dat in 2022 de gemiddelde uitstoot van de verkochte nieuwe auto's niet meer dan 95 gram mag bedragen. Hybrides hebben een elektrische actieradius van 30 tot 80 kilometer, voldoende voor de meeste ritten.

    De verkoop van hybrides zit ook in de lift omdat de aanschafbelasting bpm afhankelijk is van de CO2 uitstoot waardoor de halfgroene auto tegenwoordig zelfs goedkoper kan zijn dan de brandstofversie. Een Mitsubishi Outlander hybride kost bijvoorbeeld 5000 euro minder dan het brandstofmodel.

    www.ad.nl/auto/vermogen-elektrische-l...
    Wat een ondingen.

    Ik heb toevallig in eentje gereden die moest laden. Het duurde eindeloos en toen zat er weer voor 150km in.

    Daarna gingen we maar weg, want er waren meer liefhebbers voor die ene plek. Een benzine station.

    Die auto had capaciteit voor 200 km. Iedere dag aan de laadpaal.
    Lekker handig als nog meer mensen zich laten verleiden om zo'n onding te kopen, alleen maar omdat je subsidie krijgt.
  6. forum rang 10 rationeel 16 februari 2020 14:03
    quote:

    Chiddix schreef op 16 februari 2020 13:59:

    [...]

    Vrees, dat ik zit mee te betalen evenals de burgers van Nederland aan de plannen van de koningin van Amsterdam op energiegebied. Dat heeft met subsidies te maken die de overheid verstrekt op windmolens.
    Volgens Poetin vliegen veel vogels zich te pletter op de windmolens. Moet een slagveld zijn.
    Het is natuurlijk een slacht... veld.

    Daar geven ze blijkbaar bij de Groenen niet om.
  7. [verwijderd] 16 februari 2020 14:10
    quote:

    rationeel schreef op 16 februari 2020 13:47:

    [...]
    Valt niet mee he, communiceren met woorden ipv met lijstjes.
    Discussiëren, meneer copy/paste, daar gaat het om. Er is helemaal niets verkeerd wanneer iemand een terugblik geeft op de maatschappelijke ontwikkelingen in het gebied van de huidige EU sinds het jaar nul, zelfs al die met allerlei persoonlijke meningen wordt vermengd. Conclusies voor de toekomst kan eenieder zelf trekken. De minder intelligenten doen dit door achter een idool aan te lopen. Anderen zijn wat individueler ingesteld en vormen hun eigen meningen.
  8. forum rang 10 voda 16 februari 2020 14:42
    637 kilometer lange dijk als noodoplossing tegen klimaatverandering

    VIDEO
    Een dijk rond de Noordzee van Frankrijk tot Noorwegen: het klinkt als een waanzinnig plan. Maar het zou weleens de minst slechte manier kunnen zijn om ons en onze buurlanden rond de Noordzee te beschermen tegen de stijgende zeespiegel, blijkt uit een wetenschappelijke studie.

    Annemieke van Dongen 14-02-20, 11:00 Laatste update: 13:40

    Stel je eens voor: een 160 kilometer lange dam van Bretagne naar het zuidwestelijkste puntje van Engeland, én een 475 kilometer lange dijk die het noorden van Schotland met het westen van Noorwegen verbindt. Daarmee vergeleken is onze 32 kilometer lange Afsluitdijk - wereldwijd nog altijd beschouwd als wonder der waterbouw - een peulenschilletje.

    Lees ook
    Klaar met alle meningen over klimaatverandering? Dit zijn de feiten
    Brief aan alle Nederlanders: ‘Hoe leg je uit dat je niets deed om het zeewater tegen te houden?

    Toch zou een dergelijk monsterproject financieel weleens voordeliger uit kunnen pakken dan alternatieve oplossingen om Noordwest-Europa te beschermen tegen de gevolgen van klimaatverandering. Technisch is het bovendien haalbaar, concludeert oceanograaf Sjoerd Groeskamp van het Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee samen met een Zweedse collega in een onderzoek dat deze week verschijnt in het wetenschappelijk tijdschrift van de Amerikaanse Meteorologische Vereniging.

    ,,We zijn uitgegaan van het slechtste scenario. Als we klimaatverandering niet weten te stoppen, zou de zeespiegel tot het jaar 2300 5 meter kunnen stijgen. Ga maar eens op het strand staan en denk er 5 meter water bovenop: dan redden we het niet meer met dijkverhogingen’’, zegt Groeskamp. ,,Als de ijskappen sneller smelten, kan de zeespiegelstijging in de eeuwen daarna zelfs richting 10 meter gaan. Je zou dan een dijk om heel Nederland kunnen bouwen. Maar als België niet meedoet, komt het water alsnog van de zijkant binnen. Dan kun je beter de hele Noordzee afsluiten, was onze gedachte. Daarmee bescherm je ook onze buurlanden én kunnen we de bouwkosten delen.’’

    Die beramen jullie op 250 tot 500 miljard euro. Dat is nogal een bedrag!
    ,,Dat is maar hoe je het bekijkt. Je kunt de kosten uitsmeren over een langere periode, bijvoorbeeld twintig jaar. Dan heb je het over 0,1 procent van het bruto binnenlands product van alle veertien landen die door zo’n dam worden beschermd. Vergeleken met niets doen zijn de kosten juist heel laag. Dan verliezen we Amsterdam, grote delen van ons land verdwijnen onder water. De zeespiegel stijgt hoe dan ook; over tachtig jaar kunnen we in het slechtste geval de 2 meter al bereiken. Dus moeten we sowieso meer geld gaan uittrekken voor onze kustverdediging.’’

    Hoe hoog zou de dijk moeten worden?
    Sjoerd Groeskamp. © *

    ,,We zijn uitgegaan van 20 meter boven zeeniveau. Tussen Frankrijk en Engeland is de Noordzee maximaal 100 meter diep. Tussen Schotland en Noorwegen gemiddeld 127 meter, met een maximum van 321 meter vlakbij de Noorse kust. Ja, dat is een ander verhaal dan de Afsluitdijk; het IJsselmeer is maximaal 10 meter diep. Maar er zijn ook boorplatformen die vaststaan op dieptes van meer dan 500 meter. Natuurlijk, zo’n constructie is iets anders dan een complete dijk. Maar technisch lijkt het haalbaar.’’

    Schepen zullen de Rotterdamse haven niet meer kunnen bereiken...
    ,,We zouden een gezamenlijke haven kunnen bouwen aan de buitenkant van de dijk. De Rotterdamse haven is ook niet bestand tegen 5 meter zeespiegelstijging, die zou hoe dan ook grondig moeten worden aangepast of verplaatst. Economisch biedt de dijk ook nieuwe mogelijkheden. Je kunt hem vol zetten met windmolens en zonnepanelen, er een snelweg op aanleggen. Iemand suggereerde al om er een EK tegenwindfietsen op te organiseren. Of de Noordzee leeg te pompen en er land van te maken, net als de Flevopolder.’’

    Zo’n dijk zou de Noordzee veranderen in een bak stilstaand, zoet water. Net als het IJsselmeer.

    ,,Helaas wel. Over ongeveer honderd jaar zal het water zoet zijn. Dat heeft desastreuze gevolgen voor dieren die in de de Noordzee leven, ecosystemen verdwijnen. Ook de vissers zullen daar niet blij mee zijn. Er blijft wat stroming, omdat we het rivierwater naar buiten moeten pompen om te voorkomen dat ons land alsnog overstroomt. Maar eb en vloed verdwijnen. We verliezen de Waddenzee, met haar unieke getijdennatuur. Dat zou ik vreselijk vinden; ik ben geboren en getogen op Texel. Maar als we niets doen, raken we de Waddeneilanden ook kwijt.’’

    Hoe realistisch is dit plan? Bent u de nieuwe Johan van Veen, de eigengereide ingenieur die al vóór de Watersnoodramp van 1953 de Deltawerken bedacht?
    ,,Johan van Veen heeft in de wandelgangen ook weleens gesproken over een dijk om de Noordzee, net als twee Britse meteorologen in de jaren 30. Voor zover ik weet, is het plan echter nooit verder uitgewerkt dan een paar lijntjes op een kaart. Wij hebben dat wel gedaan, meer als waarschuwing dan als serieuze optie: als we niks doen tegen klimaatverandering, zal een dergelijk extreem scenario misschien nodig zijn. Eerlijk gezegd waren we zelf ook verbaasd dat een Noord-Europese Afsluitdijk zowel technisch als financieel haalbaar lijkt. Maar ik ambieer geen standbeeld, zoals Johan van Veen. Al was het maar omdat minder rijke laaggelegen landen, zoals Bangladesh, nooit een dergelijke dam zullen kunnen betalen. Ik heb liever dat deze dam nooit gebouwd hoeft te worden omdat we erin slagen klimaatverandering te stoppen.’’

    De Northern European Enclosure Dam (Need) zou de Noordzee afsluiten tussen Frankrijk en Engeland en tussen Schotland en Noorwegen © *

    De zeespiegel stijgt, dus kustverdediging is hot. Hogere dijken zijn niet de oplossing. Laat het zandstrand het werk doen, is het idee. Want zand is een perfecte buffer, aldus Matthieu De Schipper, kustwaterbouwkundige aan de TU Delft, in onderstaand college van de Universiteit van Nederland....

    www.ad.nl/binnenland/637-kilometer-la...
  9. forum rang 10 rationeel 16 februari 2020 15:56
    quote:

    gokker schreef op 16 februari 2020 14:10:

    [...]
    Discussiëren, meneer copy/paste, daar gaat het om. Er is helemaal niets verkeerd wanneer iemand een terugblik geeft op de maatschappelijke ontwikkelingen in het gebied van de huidige EU sinds het jaar nul, zelfs al die met allerlei persoonlijke meningen wordt vermengd. Conclusies voor de toekomst kan eenieder zelf trekken. De minder intelligenten doen dit door achter een idool aan te lopen. Anderen zijn wat individueler ingesteld en vormen hun eigen meningen.
    Waarom dicussieer je dan niet, maar houdt het bij beledigen?
  10. forum rang 10 luchtschip 16 februari 2020 22:13


    nergieproductie op zondag 16 februari 2020
    Op zondag 16 februari 2020 is er tot nu toe genoeg hernieuwbare energie geproduceerd om een gebied met 2.070.433 inwoners te voorzien van energie.
    Dit komt overeen met alle energieverbruik van de provincie Gelderland.

    energieopwek.nl
  11. forum rang 7 hirshi 16 februari 2020 22:26
    Groen links kennissen gaven hoog op over hun milieubewustzijn en hadden zelfs een hybride auto gekocht.

    Dus een dubbele vervuiler. Fossiel en niet-fossiel maar met milieu vervuilende batterijen met grondstoffen grotendeels uit kinderarbeid verkregen.

    Ze zijn groen links dus voelen ze zich niet schuldig. Mijn vraag waar blijven de zonnepanelen en waarom niet met het openbaar vervoer?
    Het antwoord bleef schuldig.

    Ook het antwoord op de vraag of airconditioning nu echt wel nodig is voor de drie hete dagen in zomer bleef uit.

    Bij hun feestje stonden enkele tientallen auto's van vrienden geparkeerd rond hun vrijstaande huis. Over milieueffecten gesproken.

    Ik heb bedankt voor hun uitnodiging want ik kots van zulke groene hypocrieten.
  12. down 16 februari 2020 23:07
    Er is geen houden meer aan,,,,,,en de wereld draait door zonder de mens De mens is een dom wezen die denkt dat hij het eeuwig leven heeft en dat zijn nakomelingen verder gaan met de opvatting dat die op dezelfde voet kunnen doorgaan Dus in het vliegtuig stappen auto rijden de aarde uitputten en ijsbergen de baas zullen zijn, die nu smelten door invloed van diezelfde domme mens!!!!!!!!
  13. forum rang 4 hjs64 16 februari 2020 23:14
    quote:

    up en down schreef op 16 februari 2020 23:07:

    Er is geen houden meer aan,,,,,,en de wereld draait door zonder de mens De mens is een dom wezen die denkt dat hij het eeuwig leven heeft en dat zijn nakomelingen verder gaan met de opvatting dat die op dezelfde voet kunnen doorgaan Dus in het vliegtuig stappen auto rijden de aarde uitputten en ijsbergen de baas zullen zijn, die nu smelten door invloed van diezelfde domme mens!!!!!!!!
    Tsja, dat is nu eenmaal de mens. En ook nog eens zo egocentrisch om kinderen op de wereld te zetten, hoe aso kun je zijn?
  14. forum rang 7 hirshi 16 februari 2020 23:25
    Het is een feit.

    De wereldbevolking moet niet toenemen en Nederland dat zo graag gidsland wil zijn moet het voortouw nemen.

    Nu wordt een Nederland het krijgen van kinderen gesubsidieerd met kinderbijslag dat toeneemt naar mate het aantel kinderen stijgt terwijl de kosten juist afnemen simpelweg omdat die kinderen elkaars kleding kunnen dragen en gezamenlijke inkopen relatief minder duur worden..

    De kinderbijslag moet daarom herzien worden. Maar dat is onbespreekbaar. Onbegrijpelijk.
  15. [verwijderd] 17 februari 2020 03:11
    quote:

    Chiddix schreef op 16 februari 2020 12:25:

    Op 12/2 verscheen het bericht, Amsterdamse huishoudens krijgen voor 80% electriciteit uit zon en wind in 2030. Over enkele jaren ligt een flink deel van de grote daken vol zonnepanelen in de hoofdstad en zijn zeventien windmolens bijgebouwd. Getekend Hare Majesteit Halsema , burgermeester van Amsterdam.
    Ze laat er geen gras over groeien. Heb geen idee wie dat allemaal gaat betalen.
    Nog maar eens zeggen: Agenda 21/2030.

    2030? Wat een toeval!
    Dag het dus niet.

    Opgezet door de psychopaten en pedofielen van de U.N. !

    En blijkbaar vertrouwen de mensen deze zeer zieke geesten blindelings?

    Wat een wereld.
38.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 801 802 803 804 805 ... 1949 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,91 -0,51%
EUR/USD 1,0660 +0,15%
FTSE 100 7.845,30 -0,40%
Germany40^ 17.729,70 -0,60%
Gold spot 2.377,03 -0,10%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

EBUSCO...
+3,22%
WDP
+3,04%
Heineken
+1,80%
Vopak
+1,58%
Pharming
+1,50%

Dalers

VIVORY...
-3,62%
ADYEN NV
-2,79%
AMG Cr...
-2,69%
RENEWI
-2,65%
Fugro
-2,56%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links