Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 317,5K

TomTom, februari 2020; de maand van de cijfers maar vooral van wat te doen met 400 Miljoen cash

1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 14 februari 2020 10:22

    TT voelt alsof het aandeel wat wil gaan rennen naar de 11 euro, maar heb dit al eerder gehad en dat werkt niet
    zit nu voor het eerst sinds jaren weer aan de plus kant 9.50 versus 10.40

    ga er toch vanuit dat het moet kunnen de waardering van eind 2015 van 2.850 miljard weer te bereiken ( 235 mio uitstaande aandelen aan 12 euro)
    na de kapitaaluitkering van 750mio en de reductie naar 132 mio uitstaande aandelen zou dat toch op die basis 15 euro moeten geven per aandeel, mooie target voor HG dat de komende 24 maand voor elkaar te krijgen
  2. forum rang 6 tatje 14 februari 2020 10:37
    Ja Boem, jij berekent dus aan orders 2e HJ 2019 275.

    2e HJ geen HD deals en wel SD en Adas.
    1e HJ 2019 wel enkele HD deals Adas en SD.

    Stel ze hadden een orderboek bekend gemaakt tussen de 550 en 600.

    Dan was de koers niet meer te houden :-)

    Voor de share buyback voor opties ed voor de medewerkers.
    TT zegt het heel mooi :
    The share
    buyback will be used to cover commitments arising from its long-term employee incentive plans.

    Waarom geen share buyback na de CMD, toen wisten ze al hoe ze 2019 gingen draaien.

    Nee share buyback eind Q1 2020 eventueel tm eind Q4 2020.

    We will give an update of the Automotive backlog on an annual basis
    during our full-year results.

    Dus hebben gewoon tijd gekocht voor 2019 en 2020.

    - backlog ( Boem berekent orderboek zelf ! ) pas feb 2021.
    - deferred alles doen wat binnen grenzen MAG
    - Consumer sturen
    - koers laten sturen
    - geen dividend verhaal ( nee is nee )
    - op tesla en huawei nieuws net doen of je gek bent.
    - omzet Enterprise te regelen met Microsoft :-)

    Ik denk dat Adas al in 2019 knalde in het orderboek naast SD en een beetje HD.
    Ik denk dat Adas in 2020 met SD en HD super knalt en wij krijgen pas mistig nieuws feb 2021.

    Wij wikken over 2020, zij beschikken over 2020 :-)

    Prettige dag verder, de koers is de koers.

    Er zit voor mij een grote mate van logica in, in het handelen van de RVB, met goedvinden van de RVC.

    Willem zei op de CMD, dat alle oems hun HD keuze voor sept 2021 moeten hebben gemaakt.

    Komt nogal wat binnen aan orders in 2020 denk ik zo.

    Veel SD veel Adas veel HD.

    Maar mistig zien, doen we pas feb 2021.

    Of we moeten de berekeningen van Boem voor waar nemen.
    Kan.

    Boem 2e HJ 2019 orders 275.

    Als de markt dit ook zo ziet, moet de koers veel hoger staan.

  3. forum rang 6 tatje 14 februari 2020 10:51
    trouwens Boem.

    Ik ga mee met die 275 aan orders in 2e Hj 2019.

    2019 als geheel zit ik tussen de 500 en 600 aan orders.

    Maar analisten zijn een beetje pierewiet.

    Heb maar enkele turbos Brunel voor de joeks.

    KBC hanteert een hold-advies en koersdoel van 9,50 euro voor Brunel. ING geeft een buy-advies en koersdoel van 16,25 euro. Het aandeel stond vrijdag omstreeks 10,10 uur 1,6 procent lager op 8,73 euro.

    De 1 zegt hold op 9,50, de ander buy op 16,25.
    Een verschil hold en buy en 71% verschil in koersdoel.

    Je zou bijna zeggen: Kan de ING in de keuken kijken :-)
  4. forum rang 6 boem! 14 februari 2020 11:18
    @Tatje

    Laat je niet gek maken door koersdoelen van banken.

    Ten eerste zijn koersdoelen bestemd voor de komende 18 maanden.

    Ten tweede weet je niet of de reden van een hoog/laag koersdoel bepaald wordt door een ingenomen/ in te nemen positie van de bank in het betreffende aandeel.

    Ik heb geen idee hoe Brunel ervoor staat.

    Wat ik wel weet is dat TT er super lean bijstaat. Assets met een onderwaardering en voorzieningen die grotendeels bestaan uit uitgstelde brutowinst.

    Jij geeft aan dat jij denkt dat er in 2019 500-600 mio orders is geboekt.
    Ik denk dat jij er niet ver vanaf zit.

    Of analisten een beetje p(k)ierewiet zijn weet ik niet wat ik wel constateer dat zij alles geloven wat HG aangeeft voor de korte termijn(Cagr 10%) maar dat zij verzuimen aan te geven waar dat op langere termijn naar leidt.

    Ook verzuimen zij aan te geven dat de tijdelijke verlaging van de CAGR van 15% naar 10% veroorzaakt is door wijziging van toepassing deferred.

    De gefactureerde omzet is winstbepalend, ik kijk erdoor heen, dat men er bij TT voor kiest om een groot deel van die behaalde winst op te potten onder deferred revenue.

    Ik ben blij met de ruil van orderboek in backlog omdat die in ieder geval de prestaties van het ingegane contract monitoort en verschillen kwantificeert tussen schattingen en werkelijkeid.
  5. forum rang 6 tatje 14 februari 2020 11:58
    Ha Boem.

    Ik kijk slechts naar de productie omzet in de periode en laat het camouflage spel van deferred aan me voorbijgaan.
    Daarbij is het duidelijk dat TT Automotive meer dan goed op koers ligt.
    Omzet Automotive 2017 245 mio; 2018 317 mio(+30%) ; 2019 381 mio(+20%).

    Je weet toch dat geboekte omzet automotive en netto movement deferred and unbilled revenu = operational omzet automotive.

    390,3 2019 is de operationele omzet.
  6. forum rang 6 tatje 14 februari 2020 12:27
    quote:

    Erg chebbi schreef op 14 februari 2020 12:03:

    Ik heb ook zin in Antiqua..! Gaan ze daar zeilen met vriendjes van de westcoast?
    Beetje zeilen en tegen de avond voor anker in een mooie baai.

    Daarna mooi visrestaurant zal niet moeilijk te vinden zijn.

    Vaak zijn die plaatsen het begin van deals :-) :-)

    www.eliteislandresorts.com/
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2020 15:20
    Deze ochtend een echte opleving in de handel in TT Turbo's.
    Bijna 80.000 turbo's in de boeken
    Verschil in koersverwachting (op basis van Stoploss en aankoopbedrag) kruipt vandaag naar elkaar toe.
    van 10.79 tot 11,37 (gisteren verschil 0,70 vandaag 0,58) Voor wat het waard is!

    Tweede dag op rij met een koersverwachting van boven de 11,00.
    De Turbohandel in TT was de afgelopen weken flinterdun. Vandaag echt een opleving.
    De 11E-plus verwachting zie ik als een indicatie dat de belangstelling bij particulieren aantrekt.
    Maar de forse handelsvolume van 15.000 tot 21.000 met een waarde van € 61.110 tot € 71.700 duidt op meer vermogende handelaren of particulieren.


    verwachting minimale koers:
    Turbo Long BNP 8,3 2,91 11,21
    Turbo Long BNP 5 5,79 10,79
    Turbo Long BNP 8 3,15 11,15
    Turbo Long BNP 6,1 4,78 10,88
    Turbo Long BNP 4,4 6,55 10,95
    Turbo Long BNP 9,8 1,57 11,37

    Long
    14-2-2020 14.00 uur
    Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 8,3 3,56 2,94 2,96 0,02 2,910 +0,17% 21.000 12:01
    Turbo Long BNP 5 1,77 5,84 5,89 0,05 5,790 -0,43% 20.000 12:00
    Turbo Long BNP 8 3,26 3,21 3,23 0,02 3,150 -0,79% 19.200 11:52
    Turbo Long BNP 6,1 2,12 4,86 4,91 0,05 4,780 +24,64% 15.000 11:50
    Turbo Long BNP 4,4 1,56 6,62 6,67 0,05 6,550 +6,68% 4.200 11:44
    Turbo Long BNP 9,8 6,71 1,56 1,58 0,02 1,570 +2,28% 500 12:26
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 14 februari 2020 15:46
    Vanaf vandaag te bestellen de nieuwe Kia met TT inside

    De line-up begint met de DynamicLine. Deze uitvoering biedt standaard onder meer een 10,25 inch full map navigatiesysteem met UVO Connect en TomTom Live Services, DAB+ radio en een voorbereiding voor Apple CarPlay en Android Auto.

    De DynamicPlusLine biedt boven de DynamicLine onder meer adaptieve cruise control, de autonome rijbaanvolgassistentie, snelheidsbordenherkenning, privacy glass en stoel- en stuurverwarming.

    Vanaf april leverbaar
  9. forum rang 6 boem! 14 februari 2020 15:59
    Indien de verkopen tegenvallen zal TT niet aarzelen de waarde van het totale contract aan te passen en hiermee onafhankelijk van de werkelijke verkopen pro rata de bedragen verwerken in het backlog met een groot gedeelte naar verkopen in de toekomst.
    Indien de verkopen meevallen zal TT aarzelen om het de waarde van het totale contract aan te passen gegeven de onzekerheid naar de toekomst(eerst zien dan geloven).

    Vanuit dit gegeven zal de impact op de IFRS minimal zijn.

    Beter is het daarom te kijken naar de gefactureerde bedragen.
  10. forum rang 5 hvasd2 14 februari 2020 17:16
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2020 15:20:

    Deze ochtend een echte opleving in de handel in TT Turbo's.
    Bijna 80.000 turbo's in de boeken
    Verschil in koersverwachting (op basis van Stoploss en aankoopbedrag) kruipt vandaag naar elkaar toe.
    van 10.79 tot 11,37 (gisteren verschil 0,70 vandaag 0,58) Voor wat het waard is!

    Tweede dag op rij met een koersverwachting van boven de 11,00.
    De Turbohandel in TT was de afgelopen weken flinterdun. Vandaag echt een opleving.
    De 11E-plus verwachting zie ik als een indicatie dat de belangstelling bij particulieren aantrekt.
    Maar de forse handelsvolume van 15.000 tot 21.000 met een waarde van € 61.110 tot € 71.700 duidt op meer vermogende handelaren of particulieren.


    verwachting minimale koers:
    Turbo Long BNP 8,3 2,91 11,21
    Turbo Long BNP 5 5,79 10,79
    Turbo Long BNP 8 3,15 11,15
    Turbo Long BNP 6,1 4,78 10,88
    Turbo Long BNP 4,4 6,55 10,95
    Turbo Long BNP 9,8 1,57 11,37

    Long
    14-2-2020 14.00 uur
    Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 8,3 3,56 2,94 2,96 0,02 2,910 +0,17% 21.000 12:01
    Turbo Long BNP 5 1,77 5,84 5,89 0,05 5,790 -0,43% 20.000 12:00
    Turbo Long BNP 8 3,26 3,21 3,23 0,02 3,150 -0,79% 19.200 11:52
    Turbo Long BNP 6,1 2,12 4,86 4,91 0,05 4,780 +24,64% 15.000 11:50
    Turbo Long BNP 4,4 1,56 6,62 6,67 0,05 6,550 +6,68% 4.200 11:44
    Turbo Long BNP 9,8 6,71 1,56 1,58 0,02 1,570 +2,28% 500 12:26

    Niet onlogisch als de korte termijn weerstand 10,57 is.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2020 17:25
    Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik begrijp de logica niet.
    Enerzijds zie ik niet een weerstand op 10,57 (maar wie ben ik?)
    Anderzijds begrijp ik niet de relatie tussen een opleving in turbohandel en een weerstand 11 cent boven de actuele koers.

    Als klein en onwetend beleggertje denk ik dan: even inhouden, eerst de weerstand slechten voordat ik instap.

    quote:

    hvasd2 schreef op 14 februari 2020 17:16:

    [...]

    Niet onlogisch als de korte termijn weerstand 10,57 is.
1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links