Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom, februari 2020; de maand van de cijfers maar vooral van wat te doen met 400 Miljoen cash

1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 13 februari 2020 09:57
    Ik ben nieuwsgierig. Hoe ziet u zichzelf?
    Aandeelhouder of kapitaalverschaffer?

    Ik vraag dit om uw bijdragen op dit TT forum te kunnen duiden.
    Maar ook omdat ik onderstaande conclusie wel heel erg kort door de bocht vind en daardoor elke tijdelijke aandeelhouder over één kam scheert.

    citaat: "Met name degenen die er voor de handel inzitten hebben niets gemeen met het bedrijf het zal hun worst zijn of het bedrijf floreert of te gronde gaat het is hun alleen te doen om het handelsresultaat wat zij daarbij hopen te realiseren."

    quote:

    boem! schreef op 13 februari 2020 03:08:

    [...]

    Inderdaad bedankt HG hier zijn stakeholders.

    De klanten vanwege het gestelde vertrouwen in de ontwikkelde producten.
    Het personeel omdat zij het zijn die die producten hebben bedacht en ontwikkelt.
    En de kapitaalverschaffers die het mogeijk hebben gemaakt om die producten te ontwikkelen.

    Er wordt hier op het forum veelvuldig aangegeven dat aandeelhouder dezelfde betekenis zou hebben als kapitaalverschaffer.

    Dat beiden hetzelfde doel hebben te weten rendement maken op hun investering wil nog niet zeggen dat iedere aandeelhouder ook een kapitaalverschaffer is.

    Met name degenen die er voor de handel inzitten hebben niets gemeen met het bedrijf het zal hun worst zijn of het bedrijf floreert of te gronde gaat het is hun alleen te doen om het handelsresultaat wat zij daarbij hopen te realiseren.

    Op zich is daar niets mis mee en in het geval dat die tijdelijke aandeelhouder in het aandeel is gelokt door overnamegeruchten en bij het niet uitkomen daarvan gedesilllusioneert afscheid neemt geeft dat voor de kapitaalverschaffer de mogelijkheid te profiteren van de dip die dat veroorzaakt.

  2. forum rang 6 tatje 13 februari 2020 10:03
    Key Produkts

    - maps: SD, ADAS AND HD
    - TRAFFIC AND TRAVEL INFORMATION
    - NAVIGATION
    - MAPS APIs

    What we create
    As a location technology company, maps are central to all our
    products and services. We have built a leading mapmaking
    platform and have transitioned over the years into a software
    engineering company.

    How we create it
    Our data and information come from multiple sources.
    Dealing with big data to develop our products and services
    requires advanced, scalable and state-of-the-art technolog

    Strategy
    Our strategy is to grow our core Location Technology business
    by providing our customers and users with the most up-to-date
    and relevant content for their applications

    Our products hold the same
    promise for both our customers and
    their end-users: uncompromising
    quality, continuous innovation, ease
    of use and reduced complexity

    Oh ja Harold zei ook nog op de CMD.

    De ambitie voor 2030 1,5 tot 2 miljard omzet, omvat the whole stack.
    - integrated produkt in the dashboard.
    - nieuwe produkten zoals Adas en HD
    - what we hope to achieve in the Enterprise world.

    Ik weet niet hoe het komt, maar ik lees tussen de regels door MICROSOFT :-)
  3. forum rang 6 tatje 13 februari 2020 10:07
    Key Automotive customers
    Our Automotive business unit licenses to
    automotive customers – both automakers,
    known as original equipment manufacturers
    (OEMs), and head-unit vendors, known as
    Tier 1 suppliers. We license components
    for embedded navigation systems, mobile
    applications, advanced driver assistance
    systems and autonomous driving applications.
    Customers include BMW, Daimler, Fiat Chrysler,
    Groupe PSA, Hyundai Kia, Mitsubishi, Nissan,
    Renault, Subaru, Toyota and Volkswagen Group,
    among others.

    Key Enterprise customers
    Our Enterprise business unit licenses to some
    of the world’s most innovative companies,
    such as web and mobile application developers,
    on-demand service providers, location
    intelligence platforms, cloud providers, and
    fleet and logistics management suppliers.
    We license uncompiled maps, traffic data and
    Maps APIs for location-enabled applications.
    Customers include Alteryx, Apple, Microsoft,
    Pitney Bowes, Uber and Verizon, among others.
  4. forum rang 6 tatje 13 februari 2020 10:10
    Hebben of niet hebben ( platform )

    For real-time maps it’s essential that a
    transactional map production system
    is in place. This enables changes to
    be made independently and verified
    automatically. Having such production
    systems in TomTom is a huge step
    towards real-time mapmaking.

    KEY FIGURES
    >>Our global SD Map covers over 69 million
    km of roads, over 426 million address
    points and over 131 million POIs.
    >>Our ADAS Map for driver assistance
    covers nearly 6 million km of roads
    across all continents.
    >>Our HD Map covers over 500 thousand
    km of roads across Europe, the US, Japan
    and South Korea.

    Prettige dag verder.

    De koers van de dag, leuker als ie stijgt :-)

    ADAS en HD de eerste orders zijn binnen, gezien de omzetting orderboek naar backlog.

    Gewoon een dwaalspoor.

    Ik zie het als een dwaalspoor, anderen misschien niet.

    Gewoon handelen naar je eigen mening :-)
  5. Hoop.... 13 februari 2020 10:20
    quote:

    NewKidInTown schreef op 13 februari 2020 07:53:

    Algeheel beursniveau kon wel eens gaan kantelen vandaag. Na de sterke stijging van gisteren, lijkt de aex te gaan dalen. Alle fondsen kunnen hierin mee gaan. Ook bij mij slaat de onzekerheid toe. Vandaar dat ik even geen verdere verwachting doe hier na mijn verwachting gisteren al gepost (TT blijft binnen de range 9,60-10,50). Ik had het eigenlijk gisteren al geschreven: u r on ur own now.
    Zoals de wind waait waait mijn jasje.
  6. forum rang 6 tatje 13 februari 2020 10:22
    De laatste voor vandaag, anders kunnen forumleden zich er aan storen.

    DIFFERENT MAPS FOR DIFFERENT NEEDS

    SD MAPS FOR HUMANS
    >>Used in infotainment systems for search, routing and visualization.
    >>Features road geometry POIs, addresses, speed limits, speed cameras, vertical clearance.
    >>Heights for bridges, sign trusses and pedestrian overpasses.
    >>Built using mobile mapping vans, field surveys and probe data.
    >>Data accuracy ±0 to 20 meters.

    ADAS MAPS FOR MACHINES
    >>Used in advanced driver assistance systems for increased safety, comfort and fuel efficiency.
    >>Features road curvature, gradient, lane information, traffic signs and speed limits.
    >>Built using vehicle sensor data, mobile mapping vans and field surveys.
    >>Data accuracy ±0 to 20 meters.

    HD MAPS FOR MACHINES
    >>Used in autonomous driving for precise localization, smoother path planning and improved
    sensor perception.
    >>Features lane marking and composition, road edges and barriers and road and traffic signs.
    >>Built using vehicle sensor data and mobile mapping vans.
    >>Data accuracy: centimeter-level accuracy.

    Leuker kan TT het niet maken.

    Begrijp ik het goed, Adas en HD maps, zie je niet :_)
  7. forum rang 6 boem! 13 februari 2020 10:30
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 februari 2020 09:57:

    Ik ben nieuwsgierig. Hoe ziet u zichzelf?
    Aandeelhouder of kapitaalverschaffer?

    Ik vraag dit om uw bijdragen op dit TT forum te kunnen duiden.
    Maar ook omdat ik onderstaande conclusie wel heel erg kort door de bocht vind en daardoor elke tijdelijke aandeelhouder over één kam scheert.

    citaat: "Met name degenen die er voor de handel inzitten hebben niets gemeen met het bedrijf het zal hun worst zijn of het bedrijf floreert of te gronde gaat het is hun alleen te doen om het handelsresultaat wat zij daarbij hopen te realiseren."

    [...]
    Mijn opmerking mbt de tijdelijke aandeelhouder behoeft inderdaad wat nadere duiding van mijn kant.

    Iedere tijdelijke aandeelhouder is omdat hij deelneemt in het kapitaal van de onderneming een kapitaalverschaffer.
    Daarnaast is het ook de kapitaalverschaffer pur sang te doen om het rendement wat hij kan bereiken met zijn investering en zal open staan voor verkoop van zijn belang in het geval de geboden prijs zijn in de buurt komt van zijn projectie.

    Het onderscheid dat ik maak is met welke intenties de kapitaalverschaffer bereid was zijn bedrag tijdelijk ter beschikking te stellen aan de onderneming.
    Indien dat is omdat hij vertrouwen heeft in het mgt en van daaruit rendement denkt te kunnen maken kwalificeer ik hem als aandeelhouder(hoe tijdelijk ook).

    Indien de prikkel ingegegeven is om dmv een overname de winst op te schrijven zie ik die personen niet als belegger/aandeelhouder maar als handelaar/aandeelhouder.
    Niets mis mee want zoals gezegd kan de eerste catagorie profiteren bij de uittocht van terleurgestelde handelaren.

    Wat ik probeerde aan te geven is dat ik de stellige overtuiging heb dat er veel negatief gestemde aandeelhouders zijn die hun misnoegen uiten door te wijzen op het feit, dat zij aandeelhouder=kapitaalverschaffer zijn en dat probeerde ik te ontzenuwen want zij hebben in hun afweging om in TT te stappen nooit de bedoeling gehad om als kapitaalverschaffer op te treden voor het bedrijf.
  8. forum rang 6 tatje 13 februari 2020 10:33
    Echt de laatste dan :-)

    SD maps zullen dus altijd blijven, want je wilt toch weten waar je bent :-)

    As we move into a more autonomous
    driving experience, SD Maps, navigation and
    online services, such as traffic information,
    will continue to be sourced by OEMs.
    Our expectation is that even at Level 4 or
    5, where the vehicle will drive itself, we see
    opportunities to continue to provide our
    current portfolio of maps, navigation and online
    services, as the passengers will continue to
    need to locate themselves and interact with
    the machine responsible for driving.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 13 februari 2020 10:47
    quote:

    Hoop.... schreef op 13 februari 2020 10:20:

    Zoals de wind waait waait mijn jasje.
    Nee hoor, ben erg consistent en transparant.

    - Consistent, heb diverse keren, in ieder geval vanaf januari, gemeld dat ik VERWACHT dat TT tussen de 9,60 - 10,50 zal bewegen. Tot nu toe klopt dat ook, behalve de plotselinge dip naar 9,278 op cijferdag 05-02
    - Transparant, ik meld mijn positie/tx's hier conform mijn verwachtingen die onveranderd blijven.
    - Een waarschuwing: wees voorzichtig met shorters, ze hebben belang bij het laten OPLOPEN van de koers om DAARNA goedkoop SHORT-positie in te nemen. Zeg maar even in het kort: PUMP & DUMP. Het is niet altijd alles wat het lijkt.
  10. forum rang 4 Kuiken 13 februari 2020 11:22
    bron FD:

    3 uur Van onze redacteur
    VERVOER
    Uber breidt fors uit in Amsterdam

    Kantoorcomplex Tripolis van de architect Aldo van Eyck. Het kantoor is gebouwd in de jaren negentig. Uber zal zo'n 30.000 van de 45.000 vierkante meter ruimte in het gerenoveerde en vergrote complex huren.
    Kantoorcomplex Tripolis van de architect Aldo van Eyck. Het kantoor is gebouwd in de jaren negentig. Uber zal zo'n 30.000 van de 45.000 vierkante meter ruimte in het gerenoveerde en vergrote complex huren.Foto: Berlinda van Dam/Hollandse Hoogte
    Taxidienst Uber UT1$41,25-0,05% gaat flink uitbreiden in Amsterdam. Het Amerikaanse techbedrijf betrekt in 2022 een groot nieuw Europees hoofdkantoor aan de Zuidas.
    Dat heeft Uber donderdag bekendgemaakt. Het kantorencomplex moet ruimte bieden aan 3000 medewerkers, het dubbele van wat Uber nu in Nederland heeft.
    Uber al jaren in Amsterdam
    Uber zit sinds 2012 in Amsterdam. Vooral de voorbije drie jaar is het aantal medewerkers in de Nederlandse hoofdstad rap gegroeid: van 400 naar 1500. Dat komt onder meer omdat het bedrijf mensen nodig heeft voor nieuwe activiteiten zoals Jump, een dienst voor het delen van elektrische fietsen, en vrachtdivisie Uber Freight.
    Het Amerikaanse bedrijf heeft zijn Europese hoofdkantoor nu gevestigd in een pand naast het Amstel-station, maar groeit daar uit zijn jasje. Om het stijgende aantal medewerkers te kunnen huisvesten, totdat het nieuwe kantoor klaar is, gaat Uber tijdelijk extra kantoorruimte met 600 werkplekken huren elders in de stad.
    De uitbreiding van Uber in Amsterdam is tegen de trend in: wereldwijd schrapt het bedrijf juist banen om zijn aanhoudende verliezen te temperen. Uber, dat ruim 27.000 werknemers heeft, heeft beleggers beloofd dat het voor het einde van dit jaar een kwartaal met winst zal draaien.
    Tripolis-complex
    Het nieuwe Amsterdamse kantoor komt tussen het Olympisch Stadion en snelweg A10, onder meer in de momunentale Tripolis-gebouwen. Ooit was dat de vestigingsplaats van uitzender Vedior en advocatenkantoor De Brauw, maar na 2010 heeft het verouderde pand jarenlang leeggestaan.
  11. forum rang 6 NewKidInTown 13 februari 2020 11:25
    quote:

    ketchup schreef op 13 februari 2020 08:18:

    zou niet weten, buiten wat winstnemers en daghandelaren wie er nu TT zou verkopen
    denk dat er meer opwaartse druk zit dan neerwaarts, ook met dit beperkte inkoopprogramma
    Heel recent heb je aangegeven dat je somber bent over het beursklimaat in het algemeen. Daar ben ik het met je eens.
    Zou toch betekenen dat, bij een correctie, waarvan we wellicht het begin van zien (AEX terug van gisteren 630 naar nu 623) nagenoeg ALLE fondsen terug kunnen en gaan. Niet in het minst TT, waarvan ik vind dat het kwetsbaar is, zeker ook door het aantal particliere beleggers dat bij het minste of geringste zenuwachtig wordt.
    Korte termijn staat volledig los van eventuele kansen in de toekomst, waar overigens wat mij betreft behoorlijk overspannen verwachtingen over zijn.
    Dan denk ik, eerst zien, dan GELOVEN. Te vaak teleurgesteld.
  12. forum rang 4 Kuiken 13 februari 2020 11:26
    bron Parool:

    Uber vestigt zich in het nieuwe Tripolis Park
    Het internationale hoofdkantoor van taxibedrijf Uber met ruim 1.500 werknemers wordt gevestigd in het nieuw te ontwikkelen Tripolis Park langs de A10, nabij het Olympisch stadion. Op deze ‘bedrijvencampus’ komt een Landscraper, nieuw flatgebouw, verbonden met de drie bestaande monumentale Tripolis-gebouwen, ontworpen door Aldo van Eyck.

    Ton Damen13 februari 2020, 6:00

    Uber Kantoor op het nieuwe Tripolis-Park.BEELD FLOW
    Projectontwikkelaar Flow, thans gevestigd in de Tripolis-gebouwen, maakt dit later donderdag bekend. De ontwikkelaar spreekt van een bruisende stadscampus. Op het te bouwen Tripolis-Park zullen naast kantoren ook voorzieningen als een sportcentrum, en een nog onbekend aantal ‘betaalbare’ woningen, sociale- of middenhuur-woningen, worden gevestigd. De bouw begint volgende week en neemt tweeënhalf jaar in beslag.

    Hoofdhuurder Uber gaat waarschijnlijk in meerdere gebouwen van het Tripolis-Park kantoor houden. Daarbij neemt Uber dertigduizend van de beschikbare 45.000 vierkante meter in beslag. Het snel groeiende technologiebedrijf kan daar ook wel 3000 mensen in kwijt. De onderneming is nu nog gevestigd in het kantoor The Cloud bij het Amstel Station plus nog enkele andere locaties.

    ‘Landscraper’
    Het icoon van Tripolis-Park wordt de ‘Landscraper’, een enorm flatgebouw dat vlak naast de torens van Tripolis wordt gebouwd. De architect is Winy Maas van architectenbureau MVRDV. Drie ingangen, waaronder een hoofdentree, leiden via een arcade, een tussenstraat, naar de kantoren. De liften zijn uit het monument gehaald en vervangen door liften in de Landscraper waardoor het geheel als een logisch nieuw complex functioneert.

    Het bestaande Tripolis-complex werd onlangs nog door de gemeente aangewezen als gemeentelijk monument. Aldo van Eyck ontwierp het gebouw in de jaren negentig. Hij deed dat om het naastgelegen Burgerweeshuis uit 1960 te redden. Het weeshuis wordt gezien als het kernwerk van Van Eyck en werd in 2014 rijksmonument.

    Nadat Flow het complex twee jaar geleden voor 70 miljoen euro kocht ontstond een heftige discussie over de vraag of het monument bij de vastgoedontwikkelaar in goede handen was. Enkele architecten en oud-politica Hedy d’Ancona meenden dat erfgoed wordt verkwanseld ter faveure van winstbejag. Kunsthistorica Michelle Gulicks pleitte echter te kijken naar de gebruikswaarde van monumenten, omdat anders hun voortbestaan wordt bedreigd.

    ‘Een groot feest’
    Sjoerd Lycklama van Flow noemt de nieuw te bouwen campus met kantoren, woningen en voorzieningen op Tripolis-Park ‘een groot feest’. “Het wordt een plek waar je een markt kunt organiseren, kunt sporten, eten en drinken.” Flow denkt aan een ‘athletics-club’ met wellness, een restaurant, een koffiebar en een bakker voor zowel kantoorpersoneel als de bewoners.

    Flow wilde van de stille kantoorlocatie een wervelend gebied maken voor technologiebedrijven. “We zijn langs de nieuwste vestigingen van Apple, Google, Slack en andere moderne bedrijven geweest om een analyse te maken van wat de toekomst van dit soort werkomgevingen is,” aldus Lycklama. Dat de Tripolis-torens een nieuwe toekomst krijgen is volgens hem altijd een hoofddoel geweest. “De meeste mensen zeiden tegen ons, gooi het maar plat,” aldus Lycklama. “Maar wij zijn blij dat we van de kracht van heritage, erfgoed, gebruikt kunnen maken. Vroeger maakten bedrijven imposante kantoren op de Zuidas. Advocaten en banken wilden een glazen doos en liften. Alles moest vooral nieuw zijn. Tegenwoordig vinden jonge innovatieve bedrijven het ook gaaf om in gebouwen met een bijzondere geschiedenis te zitten.”

    Groei Uber
    Technologiebedrijf Uber laat weten zich met de huur van het toekomstige Tripolis-complex verzekerd te hebben van een vestiging op de groei. “Waar we verder in groeien weten we nog niet,” zegt Marloes van der Laan van Uber. In 2012 heeft Uber het internationaal hoofdkantoor in Amsterdam gevestigd. Vijf jaar later verhuisde de onderneming naar The Cloud.

    Sinds 2017 groeide het bedrijf van vierhonderd tot meer dan 1500 werknemers. Een deel van de medewerkers moet de komende twee jaar bij Spaces Westerpark worden ondergebracht. Tripolis-Park wordt ook de thuisbasis voor bezorgdienst Uber Eats, Uber Freight, een vrachtvervoerder, en het bedrijf voor elektrische deelfietsen Jump teams.
  13. forum rang 6 tatje 13 februari 2020 11:31
    Volgens mij voor het eerst.

    Het woordje between :-)

    2019

    Name % issued capital/
    voting rights
    Founder – Harold Goddijn 11.2%
    Founder – Corinne Vigreux 11.2%
    Founder – Peter Frans Pauwels 11.1%
    Founder – Pieter Geelen 10.7%
    J.H.H. De Mol between 5% and 10%
    DNB Asset Management AS between 3% and 5%

    2018 stond het er nog zo.

    As at 31 December 2018, the following
    shareholders owning 3% or more of the
    company’s issued capital and/or voting rights
    were registered with the AFM.
    Name
    % issued
    capital/voting
    rights
    Founder – Harold Goddijn 11.2%
    Founder – Corinne Vigreux 11.1%
    Founder – Peter Frans Pauwels 11.1%
    Founder – Pieter Geelen 10.7%
    J.H.H. De Mol* 5.1%
    * Source AFM register.

    jaarverslag 2018 De Mol 5,1%
    jaarverslag 2019 De mol between 5% and 10%

    Tja !
1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links