Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom, februari 2020; de maand van de cijfers maar vooral van wat te doen met 400 Miljoen cash

1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 7 februari 2020 21:38
    www.automotivehalloffame.org/announci...

    The Mobility Innovator Award

    The Automotive Hall of Fame is proud to introduce the Mobility Innovator Award. This award recognizes the outstanding work an individual has accomplished to introduce the new technologies and services that are redefining mobility. The inaugural 2020 Mobility Innovator awardee is Harold Goddijn, CEO of TomTom and a member of its Management Board. TomTom created the easy-to-use navigation device, one of the most influential inventions of all time.
  2. forum rang 4 vreemdvermogen 8 februari 2020 05:38
    Ik had liever gezien dat ie een award had gekregen voor beste CEO van Nederland. Beoordlingscriterea: openheid, duidelijkheid, heldere cijferpresentatie en toelichtingen, het delen van informatie met alle belanghebbenden,geen eigen belang nastreven maar ook die van de werkenden en de overige aandeelhouders.
    Dus zoiets als This man (HG) created an easy-to-understand company
  3. forum rang 6 boem! 8 februari 2020 06:14
    Uit het gegeven dat analisten naadloos aansluiten op de afgegeven outlook en de gevolgen daarvan voor de FCF in het jaar 2020 kan ik slechts opmaken dat de verstrekte info vanuit TT bij die groep duidelijk, helder en verdedigbaar is overgekomen.

    Wat mis jij dan nog aan info waarop jij je beleggingsbeslissing bij TT wil baseren. Indien dat bewijs is moet ik je helaas teleurstellen, de onzekerheid in de verstrekte info maakt het een belegging. Met de uitkomst voorhanden is het meer een koe in de kont kijken.
  4. forum rang 6 tatje 8 februari 2020 10:12
    Waarom tijdens de webcast geen vragen over Bing Cortana, lopen die al op TT.

    Harold wanneer is Bing maps op TT klaar : in the future.

    TomTom selects Microsoft Azure as its preferred cloud provider; TomTom location-based services will be utilized across Microsoft technologies for cloud services including Microsoft Azure, Bing Maps and Cortana

    Waarom geen vragen over de bijna grootste IPhone verkoper, Huawei.

    Waarom geen interview met Harold bij BNR op 5 feb.

    De hele wereld zit te wachten wat Harold over Huawei gaat zeggen.

    Mijn mening:

    Die analisten tijdens de webcast Q4 2019 en FY 2019, hebben de wacht aangezegd gekregen, geen vragen over Huawei.

    Maar bij BNR als daar Ben van de Burg zit, die vraagt dat gewoon live en dat wil Harold niet.

    Ik weet niet of Harold nav Q4 2019 een interview heeft gegeven, waarin Huawei en Bing aan bod zijn gekomen.
    Denk het niet.

    Backlog geeft een veel betere indicatie dan het orderboek.

    Amehoela.

    Ze willen het orderboek niet laten zien, want door de eerste HD deals en Adas deals zal het super zijn.
    Harold : niet dit of volgend jaar dus 2019 2020, maar dan gaan we het zien in de omzet.

    Huidige take rate tussen 30 en 40%, maar gaat naar 80%.

    De versnelling in groei komt dus hoofdzakelijk van de take rates.

    Het verbloemen van de grootte van het ordeboek.

    backlog eind Q2 2019 1,6 miljard
    - recognised revenu
    + de order intake
    + of - herwaardering van de bestaande contracten.
    Backlog eind vh jaar 1,8 miljard.

    Haal daar maar eens de grootte van het orderboek uit.
    Gaat niet, want je weet de herwaardering van bestaande contracten niet :-)

    Niets anders dan dwaalsporen :-)

    Huawei.
    Is toch niet normaal, de hele wereld wil het weten en het contract is volgens iemand van IR al lager geleden getekend.

    En niemand van de analisten durft de vraag over Huawei aan Harold te stellen.

    Ieder analist zou de vraag willen stellen, maar ik denk dat het niet mag.

    Op de AVA komt Harold er niet onder uit, maar dat duurt nog 2 maanden :-)

    Tijd winnen, door dwaalsporen te leggen.

    Oh ja, de nieuwe backlog komt pas in februari 2021.

    Iedereen moet handelen, naar wat ie denkt te zien in de strategie.

    Ketchup zal tegen zijn klanten zeggen, 13 tot 15 krijgen we altijd, maar er is een kans dat we veel meer krijgen.
  5. [verwijderd] 8 februari 2020 10:21
    quote:

    tatje schreef op 8 februari 2020 10:12:

    Waarom tijdens de webcast geen vragen over Bing Cortana, lopen die al op TT.

    Harold wanneer is Bing maps op TT klaar : in the future.

    TomTom selects Microsoft Azure as its preferred cloud provider; TomTom location-based services will be utilized across Microsoft technologies for cloud services including Microsoft Azure, Bing Maps and Cortana

    Waarom geen vragen over de bijna grootste IPhone verkoper, Huawei.

    Waarom geen interview met Harold bij BNR op 5 feb.

    De hele wereld zit te wachten wat Harold over Huawei gaat zeggen.

    Mijn mening:

    Die analisten tijdens de webcast Q4 2019 en FY 2019, hebben de wacht aangezegd gekregen, geen vragen over Huawei.

    Maar bij BNR als daar Ben van de Burg zit, die vraagt dat gewoon live en dat wil Harold niet.

    Ik weet niet of Harold nav Q4 2019 een interview heeft gegeven, waarin Huawei en Bing aan bod zijn gekomen.
    Denk het niet.

    Backlog geeft een veel betere indicatie dan het orderboek.

    Amehoela.

    Ze willen het orderboek niet laten zien, want door de eerste HD deals en Adas deals zal het super zijn.
    Harold : niet dit of volgend jaar dus 2019 2020, maar dan gaan we het zien in de omzet.

    Huidige take rate tussen 30 en 40%, maar gaat naar 80%.

    De versnelling in groei komt dus hoofdzakelijk van de take rates.

    Het verbloemen van de grootte van het ordeboek.

    backlog eind Q2 2019 1,6 miljard
    - recognised revenu
    + de order intake
    + of - herwaardering van de bestaande contracten.
    Backlog eind vh jaar 1,8 miljard.

    Haal daar maar eens de grootte van het orderboek uit.
    Gaat niet, want je weet de herwaardering van bestaande contracten niet :-)

    Niets anders als dwaalsporen :-)

    Huawei.
    Is toch niet normaal, de hele wereld wil het weten en het contract is volgens iemand van IR al lager geleden getekend.

    En niemand van de analisten durft de vraag over Huawei aan Harold te stellen.

    Ieder analist zou de vraag willen stellen, maar ik denk dat het niet mag.

    Op de AVA komt Harold er niet onder uit, maar dat duurt nog 2 maanden :-)

    Tijd winnen, door dwaalsporen te leggen.

    Oh ja, de nieuwe backlog komt pas in februari 2021.

    Iedereen moet handelen, naar wat ie denkt te zien in de strategie.

    Ketchup zal tegen zijn klanten zeggen, 13 tot 15 krijgen we altijd, maar er is een kans dat we veel meer krijgen.
    Tatje, iPhone is Apple. Je zegt het heel vaak, maar je bedoelt dan smartphone, niet iPhone. Smartphone is de algemene term, iPhone is één van de vele smartphones (ook niet de eerste smartphone, alhoewel velen dat denken. In de jaren 90 waren de eerste smartphones er al).

    Ik bedoel het niet betweterig, maar het is nou eenmaal nogal een verschil... ;-)
  6. RESEARCH 8 februari 2020 10:44
    Mooi verwoord Tatje. TT maakt volop gebruik van de mogelijkheden van positive accounting (de manieren waarop er omgegaan wordt met de keuzes die men maakt in waardering en resultaatbepaling en toelichting erop). Dit heeft natuurlijk een doel. Wat wel zeker is dat niet alle stakeholders hierbij voordeel hebben. Ik heb steeds meer twijfels of wij als kleine shareholders wel gaan profiteren van de toekomstige ontwikkelingen. Zal mij niets verbazen als straks het bericht komt dat Apple haar maps ook gaat uitrollen in Europa weer breed wordt uitgemeten. Laten we ons er tevens van bewust zijn dat er mensen op dit forum zitten met een dubbele agenda. Hoop dat wij dit jaar nog uit het aandeel worden gezet. Denk ook dat dit gaat gebeuren. Het is toch van de zotte dat TT niet transparant is over deals en samenwerkingen en als klap op de vuurpijl weer een aandeleninkoop voorstelt voor eigen bonus doeleinden zonder prestatieplicht. Terwijl je voldoende cash hebt en dit niet goed aanwend. Laten ze het daarom maar van de beurs halen. Een beursnotering heeft geen enkel nut.
  7. forum rang 6 tatje 8 februari 2020 11:24
    Kijk die opties die zijn er gewoon.

    Dan kun je beter aandelen inkopen als treasure shares, om straks te gebruiken voor die opties.

    Nog 1 keer, wie profiteert er van de aandelen inkoop voor opties !

    132 miljoen aandelen.

    Bod ( gewoon als voorbeeld ) 6 miljard en geen aandelen inkoop dus 132 plus 5 is 137 miljoen aandelen, per aandeel 43,79

    Nu halen we 5 miljoen aandelen a 10 euro bv uit de markt voor die opties.
    We blijven dus op 132 miljoen aandelen.
    Maar hebben 50 miljoen euro betaald voor die aandelen.
    6 miljard min 50 miljoen is 5950 miljoen en 132 miljoen aandelen is per aandeel 45,07.

    Dus iedereen die aandelen heeft krijgt ( 45,07 - 43,79 ) is dus 1,28 euro per aandeel meer, omdat ze aandelen inkopen voor de opties.

    Ik moet er zelfs een kanttekening bijmaken.

    Stel ze kunnen er 5 miljoen a 10 euro uit de markt halen.
    Dasssss 50 miljoen, maar als je een optie hebt, kun je het aandeel kopen voor de gemiddelde prijs dat jaar.

    Stel het gemiddelde per jaar is voor al die jaren 5 euro.

    Dan geef je geen 50 miljoen uit voor aandelen inkoop maar 25 miljoen.

    Dus 1,28 voordeel per aandeel wel of niet aandelen inkoop moet zijn 1,28 plus 25 miljoen : 132 miljoen aandelen is 1,28 plus 0,19 is 1,47.

    Alleen al voor de founders maakt dat 58 miljoen maal 1,47 = 85 miljoen uit.
    Hebben of niet.

    Iedereen kan dus bij een aandelen inkoop voor de opties uitrekenen hoeveel meer hij zou kunnen krijgen bij een bod van 6 miljard.

    Verwacht nog wel een share consolidation en capital payback bij Consumer.

    Misschien niet dit jaar of volgend jaar, maar daarna kan het gezien de omzet die dan in A en E gaat lopen.

    Dus ik hoop dat ze het niet van de beurs halen voor 13 of 15, want volgens mij zit er veel meer in.

    Zo, ga wat leuks doen :-)

    Zit toch nog een foutje in.

    Ga je geen aandelen inkoop doen voor de opties, dan krijg je toch 25 miljoen voor die aandelen.
  8. forum rang 6 NewKidInTown 8 februari 2020 13:11
    Mooi verhaal tatje, dit volgens mij onrealistische scenario, die 6 miljard, zover boven de huidige marktkapitalisatie.
    Voor een meer afgewogen oordeel, zou je ook eens een eveneens onrealistisch scenario moeten schetsen, dat er GEEN bod komt binnen een redelijk afzienbare termijn, zeg 10 jaar en de koers aanzienlijk onder de huidige marktkapitalisatie noteert. Wat zijn dan de gevolgen voor de aan het personeel uitgegeven opties ?
    Op zich goed om zowel rekening te houden met scenario's waar je op hoopt als op scenario's die je niet wenst.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 8 februari 2020 13:48
    quote:

    boem! schreef op 8 februari 2020 13:29:

    Hoe bedoel je onrealistisch waarom zou een aandeel wat nu een waardering heeft van 1,350 miljard binnen 10 jaar niet kunnen stijgen naar 6 miljard of dalen naar 300 mio.
    Gezien het track-record van TT lijkt me het eerste onrealistisch, eigenlijk een vorm van TA op de historische resultaten (niet perse de koers) losgelaten.
    Het tweede, het noteren onder het huidige cash-bedrag lijkt me ook onrealistisch, ervan uitgaande dat de cash nog groeit en er geen onverantwoorde investeringen worden gedaan die vanaf het begin in fors tempo worden afgeschreven zoals TM. Onrealistisch maar niet geheel uitgesloten.

    (btw, heb geschreven gisteren: ben gedeeltelijk weer aan boord, gedeeltelijk en ben van plan nxt wk nog wat bij te kopen, maar alleen op lager niveau, kansrijk, laat ik het transparant houden)
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 8 februari 2020 14:10
    Mooi dat u weer (gedeeltelijk) aan boord bent.
    - Begin volgende week een wat lager niveau komt mij ook goed uit.
    - Daarna mag de koers wel weer boven de 10E noteren ((-;

    quote:

    NewKidInTown schreef op 8 februari 2020 13:48:

    [...]
    Gezien het track-record van TT lijkt me het eerste onrealistisch, eigenlijk een vorm van TA op de historische resultaten (niet perse de koers) losgelaten.
    Het tweede, het noteren onder het huidige cash-bedrag lijkt me ook onrealistisch, ervan uitgaande dat de cash nog groeit en er geen onverantwoorde investeringen worden gedaan die vanaf het begin in fors tempo worden afgeschreven zoals TM. Onrealistisch maar niet geheel uitgesloten.

    (btw, heb geschreven gisteren: ben gedeeltelijk weer aan boord, gedeeltelijk en ben van plan nxt wk nog wat bij te kopen, maar alleen op lager niveau, kansrijk, laat ik het transparant houden)

  11. forum rang 6 NewKidInTown 8 februari 2020 14:18
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 8 februari 2020 14:10:

    - Begin volgende week een wat lager niveau komt mij ook goed uit.
    Gezien het iets verder terug lopen nabeurs, ook de NL fondsen in de US, lijken me lagere koersen mogelijk. Afgezien van of er in het weekend nog iets opmerkelijks gebeurt.
  12. forum rang 6 tatje 9 februari 2020 10:41
    Daarom !

    During our Capital Markets Day, we introduced automotive backlog as a new KPI to give you better visibility in our future Automotive revenue development. The automotive backlog represents the sum of the total expected IFRS revenue, resulting from all existing awarded deals. The automotive backlog increased since the end of Q2 2019 from EUR 1.6 billion to around EUR 1.8 billion. Order intake and win rate were high. We converted most of the opportunities that were available to us, including the first HD Map deals.

    "" Order intake and win rate were high. We converted most of the opportunities that were available to us, including the first HD Map deals. ""

    We will further strengthen our Maps APIs, they are successful. We have early traction, especially in the enterprise space.

    All in all, we're in a strong position. We're in a stronger position than last year.
    Dank je de koekkoek, je bent helemaal binnen bij Microsoft.

    We'll give an update on the automotive backlog on an annual basis during our full year results.
    Dat wordt dus weer een jaar wachten, op ......... niets, met 2 onbekenden :-)

    So we are happy that we haven't lost any customers. We get repeat orders. And generally speaking, we're winning market share.

    Harold je leutert :-)
    I don't want to say anything about the size of the available market in 2020, I think, that wouldn't be right. We don't know enough about it at this stage to give you an accurate report.

    Taco:Yes. On the new order, yes, I would say everything you mentioned, but with the exception from HD mapping deals, we closed some of those, but that was in the H1. There was nothing that we lost, by the way, but there was nothing to win in H2. But the nature of the order intake was a combination of mapping and ADAS -- traditional mapping, ADAS and services.

    Even voor de duidelijkheid.

    Waarom zijn die analisten zo bang.
    Ik zou vragen.
    - huawei
    - hoe groot was het orderboek in 2019
    - Loopt TT al in Bing en Cortana.

    Dat zijn toch logische vragen.
    Heb het idee, als ik dat zou vragen, dan was dat de laatste keer, voor mij ?

    Backlog
    eind Q2 2019 1,6 miljard.
    - recognised revenu 125
    + order intake
    + of min herwaardering bestaande contracten.
    eind Q4 2019 1,8 miljard.

    Dus 325 order intake en herwaardering bestaande contracten, dat laatste kan ook een min zijn.

    lekker een Backlog niemand vraagt naar de order intake ?

    Zou je dus de Backlog maken voor 2020, met de backlog eind Q2 tm eind Q4 als leidraad.

    1 jan 2020 backlog 1,8
    - recognised revenu 280
    + order intake
    + of - herwaardering bestaande contracten
    31 dec 2020 Backlog 2,2

    Dan zou de order intake plus of min de herwaardering contracten 680 miljoen zijn.

    backlog better visibility .

    Amehoela, met 2 onbekenden !
    Waarom geef je niet gewoon ook het orderboek, dan ben je 100% transparant.

    Blijf erbij, geen dirty, dan wordt het een goudmijn.

    Tot morgen.
  13. forum rang 6 win some... 9 februari 2020 19:47
    quote:

    Lionfart schreef op 9 februari 2020 17:26:

    Nieuw verdienmodel:

    bundelz.nl/tomtom-B?utm_source=tomtom...
    Goed gevonden! Of het echt een nieuw verdienmodel is vraag ik me af. De kilometerteller lijkt op de TomTom Curfer van een aantal jaren geleden. Dit apparaatje was destijds ook icm een app en kostte toen 79,95 bij Bol.com en Coolblue. Nooit echt een succes geworden. Inmiddels daar ook niet meer verkrijgbaar, maar nu dus wel icm autoverzekering van NN. Voor aansluitkosten wordt door NN 35 euro gevraagd, dit is voor poliskosten en de kilometerteller.
  14. forum rang 6 NewKidInTown 9 februari 2020 20:21
    Ik kijk liever even op independer. Is dat wel onafhankelijk ?

    Ben wel benieuwd OF en zoja, hoeveel er mee verdiend gaat worden.

    "Financiele details worden niet bekend gemaakt" zal het t.z.t. wel worden. Of ben ik dan te pessimistisch ? Ben van het type: moet het eerst nog zien.
  15. forum rang 6 NewKidInTown 9 februari 2020 20:28
    "Je hebt een smartphone met mobiel internet en bluetooth nodig
    We sturen je een kilometerteller toe"

    Stel: je hebt GEEN smartphone maar uiteraard wel een kilometerteller in je auto, wat dan ? Zouden ze je in dat geval niet beter een smartphone kunnen sturen ? Eigenlijk gewoon afhankelijk van wat een client nodig heeft, precies dat leveren. En geen koppelverkoop van het een of ander.

  16. [verwijderd] 9 februari 2020 21:11
    Huawei zet eerste stappen zonder Google
    Door LENNO VAN DEKKEN
    Updated 2 min geleden
    3 min geleden in FINANCIEEL

    Na jaren van explosieve groei en een indrukwekkende omzet van €110 miljard euro in 2019 gaat 2020 het jaar van de waarheid worden voor Huawei. Zeker op het gebied van smartphones. Vorig jaar gingen er 240 miljoen telefoons uit China onder de merknamen Huawei en Honor over de toonbank, maar of dit aantal opnieuw gehaald of overtroffen gaat worden is nog maar de vraag.

    Walter Ji, president Consumer Business Europa van Huawei met de Mate 30. Het eerste Android-toestel in Nederland zonder de Google Play Store.
    Walter Ji, president Consumer Business Europa van Huawei met de Mate 30. Het eerste Android-toestel in Nederland zonder de Google Play Store.? FOTO: LENNO VAN DEKKEN
    Het U.S. Department of Commerce plaatste Huawei op de zogenoemde Entity List en verbiedt Amerikaanse bedrijven (zoals Google) zaken te doen met de Chinese technologiegigant. De regering van president Trump ziet het bedrijf als een bedreiging voor de nationale veiligheid. De toekomst zal uitwijzen Trump Huawei niet als onderhandelingstroef heeft gebruikt voor de totstandkoming van een handelsakkoord met China.

    De ceo van Huawei, Eric Xu, liet ruim een maand geleden weten dat 2020 een moeilijk jaar gaat worden: ,,In 2018 groeide de winst met 19,5%, afgelopen jaar iets minder, maar toch met 18%. Externe factoren zijn gecompliceerder dan ooit te voren en op de lange termijn zal de Amerikaanse regering doorgaan met het onderdrukken van leidende technologie. Voor Huawei een uitdagende omgeving om te overleven en te gedijen.”

    Impact

    De economische impact van Huawei in Europa is in kaart gebracht door Oxford Exonomics. In totaal droeg het bedrijf in 2018 voor €12,8 miljard bij aan het bruto Europees product en zijn bijna 170.000 personen werkzaam dankzij Huawei. In Nederland zorgt het bedrijf voor bijna 9000 banen, had een omzet van €723 miljoen en droeg voor €322 miljoen belasting af.

    Huawei is wereldleider op het terrein van telecom apparatuur (netwerken) en nummer twee bij de smartphoneleveranciers (18,1% marktaandeel). Alleen Samsung scoort in dit segment beter (21,8%). Apple neemt met 13% een derde positie in.

    Walter Ji, president consumer business voor Europa, zweeft niet tussen hoop en vrees liet hij in een gesprek met De Telegraaf weten: ,,De toekomst is schitterend, maar uitdagend. Huawei is een sterk bedrijf en heeft veel mogelijkheden. We willen graag samenwerken met iedereen en zeker met onze Amerikaanse partners, maar plan B ligt klaar.”

    Een deel van dat plan is al in uitvoering. ,,Dit jaar zullen wij een recordbedrag van €18 miljard investeren en R&D (onderzoek en ontwikkeling). Het hoogste bedrag wereldwijd. Vorig jaar was dit nog €16 miljard”, aldus Ji.

    TomTom

    Drie miljard van dit R&D-geld steekt Huawei in de interne ontwikkeling van het Huawei Mobile Services-platform (HMS). Dit platform is een verzameling van toepassingen die door ontwikkelaars in de apps voor Android gebouwd kunnen worden. Nu worden doorgaans alleen die van Google gebruikt.

    De apps met HMS komen dan ook niet in de Play Store van Google te staan, maar in de AppGallery van Huawei. Eén van de 24 zogenoemde Core Kits heeft sterke Nederlandse invloed. Onlangs sloot Huawei een deal met TomTom. De navigatiekennis en kaarten komen voor ontwikkelaars via de Maps Kit beschikbaar voor apps.

    In Munchen presenteerde ceo Richard Yu enige maanden geleden de Mate 30.
    In Munchen presenteerde ceo Richard Yu enige maanden geleden de Mate 30.? FOTO: LENNO VAN DEKKN
    Enige maanden geleden bracht Huawei de Mate 30 op de markt. Pas deze maand in Nederland, want voor deze telefoon is door de Amerikaanse ban geen Google-licentie afgegeven. De Mate 30 is soft- en hardwarematig gezien een superieure smartphone, met name door gebruik van kunstmatige intelligentie, en draait op het Android-besturingssysteem van het Android Open Source Project (AOSP). Dit is vrij verkrijgbaar en overigens ontwikkeld door Google.

    Zonder de licentie mag Huawei geen gebruik maken van Google Mobile Services (GMS). De Google Play Store voor het installeren van apps en bijvoorbeeld het populaire Google Maps ontbreken om die reden. Met de Mate 30 maakt Huawei in Nederland dus zijn eerste stappen zonder Google.

    Google

    De Telegraaf testte de Mate 30 zonder GMS. De telefoon maakt technologisch alle beloften waar, al is het even wennen. Echter een smartphone-leven zonder Google is zeker mogelijk.

    Het ontbreken van de Google Play Store is niet onoverkomelijk voor gebruikers, maar wel een complicerende factor, omdat je apps nu ergens anders vandaan moet halen of de apps van je oude telefoon via een copieerfunctie naar de Mate 30 haalt. Bij Google zullen ze er overigens ook niet blij mee zijn. Analisten geven aan dat het niet licenseren aan Huawei de zoekgigant op jaarbasis 200 tot 250 miljoen euro kost.

    Huawei hoopt op het terugdraaien van de Amerikaanse maatregelen, omdat Google met zijn app winkel buiten China nu eenmaal sterk ingeburgerd is, maar zit ondertussen niet stil: ,,Wij stellen €1 miljard beschikbaar voor externe ontwikkelaars, om ze te subsidiëren bij de ontwikkeling van de apps, maar om ze daarna ook samen succesvol te maken door ze flink te promoten via alle beschikbare kanalen. Er gaat sowieso een sterke en grote AppGallery komen en een heel comfortabel ecosysteem, waarbij alle apparaten zoals tv, tablet en computer naadloos met elkaar samenwerken. Uitgebreider dan met GMS van Google”, aldus Ji.

    Hij gaat verder: ,,Er zijn al veel bekende apps die GMS van Google niet nodig hebben, dus die kunnen in onze AppGallery en daarnaast zijn we druk bezig om ook ontwikkelaars over te halen om naast GMS ook HMS in combinatie met Android te gebruiken.”

    Of de strategie van Huawei gaat slagen zal de toekomst uitwijzen. Geld, kennis, veel mensen, hoogstaande technologie en een duidelijk visie zijn in ieder geval voorhanden. Het wel of niet opheffen van de Amerikaanse maatregelen zal zeker invloed hebben, maar als het aan Huawei ligt geen bepalende.

    Elke ochtend het laatste financiële nieuws in je inbox?

    Aanmelden
    Uitschrijven kan met 1 klik

    author
  17. forum rang 6 NewKidInTown 9 februari 2020 21:17
    quote:

    POSTNLTT schreef op 9 februari 2020 21:11:

    ......Vorig jaar gingen er 240 miljoen telefoons uit China onder de merknamen Huawei en Honor over de toonbank, maar of dit aantal opnieuw gehaald of overtroffen gaat worden is nog maar de vraag.
    Ik zou het proberen met een "gratis" 3-maands autoverzekering.
1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links