Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TITAN AEX:TITAN.NL, NL0010389508

  • 1,440 19 apr 2024 12:25
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,440 - 1,450
  • 959 Gem. (3M) 3K

PERSBERICHTEN

1.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 86 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bambricks 7 februari 2020 14:49
    quote:

    aextracker schreef op 5 februari 2020 22:07:

    [...]

    Spot on Leefloon !

    Het is het beeld wat sinds enkele jaren in AvA's geadresseerd werd en waar zowel MT als RvC hoegenaamd niet mee aan de slag is\gaat\ hard op stuurt Bijv. zwaarwegend aandeel -> CEO bonus (winstgevende) omzetgroei gerelateerd.
    Elk jaar een ander argument en uitleggen, waarom het "anders uitpakt", dan potentieel haalbaar, danwel planbaar.

    - De zwaarwegende over vertegenwoordiging van meer IT-technisch onderlegde financials\ algemeen managers in de RvC, key stakeholders & MT, anders dan de broodnodige"messcherpe commerciant, met een neus voor new business (development) is het "limiting succes factor topic" & issue t.g.v. welke TIE de laatste 6 jaar niet realiseert, wat het uit de markt kan trekken.
    Voorspelbaar is het argument boekjaar 2019, waarom de uitbouw van omzet achter blijft op MLT plan 2022; "kunnen niet de juiste en gekwalificeerde commercianten aan boord krijgen\houden", lastige arbeidsmarkt...…(er zijn er genoeg in Griekenland, Spanje, Oost Europa (Tjech) etc.

    De key stakeholders vinden het ogenschijnlijk prima en geven het MT extra tijd. De waardering van het aandeel koerst ondertussen onder intrinsiek (7,-) de beurswaarde van TIE, bedraagt minder dan 1 * de omzet "de rule of thumb" waar eerder aan werd gerefereerd als "target for valuation".

    Benieuwd naar de inhoud van het slide deck t.b.v. de AvA.
    Het kost TIE nu zelfs veel tijd om de financiele data op de website te updaten. Agenda managemnt van de andeelhouder interesseert TIE weinig. Joe later bekend, hoe beter.... zo lijkt het. Verbeteren van het stakeholdermanagement was overigens een van de 3 prio';s van de nieuwe RvC. Hopelijk dat het spoedig zichtbaar wordt.

    Gelukkig kan de liefhebber in de spits via BNR nu vernemen welke ongekende integrale mogelijkheden FLOW de fileerder biedt. Nu nog uit de stilstaande rij van aanbod zien te breken, voordat de E-invoicing & MA partner trein vertrokken is.

    Een technisch uitontwikkeld geintegreerd platform als FLOW met high end partners zonder klinkende klantportfolio houdt geen stand.
    De sales engine moet bovenal en eerst nu in de overdrive.
    O.b.v. de afspraken is het feitelijk zo, TIE de afgelopen 4 maanden niet gelukt is een klant a Euro 250K omzt\jaar aan boord te trekken.
    Er is nl. niets van dat gemeld, sinds een algemeen persbericht op 12 september 2019 i.r.t. automotive, wat wsl. betrekking heeft op uitbouw Michelin als global account en de USA automotive supplier.
    De salesfunnel & pipeline zit vol, doch de conversie blijft achter. Ooit was de doelstelling "1 persbericht waardige nieuwe klant per kwartaal" te realiseren + 1 Mln nieuwe omzet\jaar).
    O.b.v. een volwaardig platform is dat niet gelukt in jaar 4 van FLOW , q-1 boekjaar 2020 (volgens de rules of play, door TIE's CEO\MT zelf ooit benoemd).

    TIE'm will tell, but for now TIE seems "to be a sell".....
  2. bambricks 7 februari 2020 14:59
    Ik begrijp van de concurrentie van Tie het volgende: Tie heeft zijn tarieven voor E invoicing zolaag gemaakt dat de competitie er bijna niets meer aan kan verdienen.
    Alleen wat ik niet begrijp Tie kan dus blijkbaar alleen op prijs concurreren en niet op toegevoegde waarde. T.o.v lean en mean concurrenten heeft Tie een hoog kosten niveau waardoor het hun zelfs geld kost om klanten te werven. Ondanks hun voorsprong in marktaandeel.

    Blijkbaar is de strategie de winner takes ALL en dat mag iets kosten.

    Alleen dat geeft Tie niet aan als strategie.

  3. forum rang 8 Leefloon 7 februari 2020 15:25
    quote:

    bambricks schreef op 7 februari 2020 14:59:

    hun voorsprong in marktaandeel.

    Blijkbaar is de strategie de winner takes ALL en dat mag iets kosten.

    Alleen dat geeft Tie niet aan als strategie.
    Dat laatste geeft echter niet, wanneer de uiteindelijke winner de online tarieven flink kan opdrijven. Denk maar aan onvermijdelijke hotelwebsites, het de maffia jaloers makende percentage dat een Takeaway.com kan vragen, het nieuwe Binck na het hebben veroverd van marktaandeel, of de in de toekomst onbeheersbare kosten van SaaS, zoals Microsoft Office.

    Of het gaat werken is een ander verhaal, maar het is op de Schaal van Máxima een beetje dom om klanten van je afhankelijk te willen maken door vooraf al te laten weten dat het je strategie is om een technisch monopolie en afhankelijkheidsrelaties te gaan gemisbruiken om ooit de winstgevendheid schandalig hoog op te voeren.

    Er is dus iets voor te zeggen om zo'n strategie of verdienmodel vertrouwelijk te houden, voor zover de stichting TIE een dergelijke, werkende strategie zou hebben. Eerst zaaien, en dan oogsten.

    ALL-taking verwacht ik overigens niet, met meerdere nichespelers en spelers.
  4. bambricks 7 februari 2020 23:30
    quote:

    Leefloon schreef op 7 februari 2020 15:25:

    [...]
    Dat laatste geeft echter niet, wanneer de uiteindelijke winner de online tarieven flink kan opdrijven. Denk maar aan onvermijdelijke hotelwebsites, het de maffia jaloers makende percentage dat een Takeaway.com kan vragen, het nieuwe Binck na het hebben veroverd van marktaandeel, of de in de toekomst onbeheersbare kosten van SaaS, zoals Microsoft Office.

    Of het gaat werken is een ander verhaal, maar het is op de Schaal van Máxima een beetje dom om klanten van je afhankelijk te willen maken door vooraf al te laten weten dat het je strategie is om een technisch monopolie en afhankelijkheidsrelaties te gaan gemisbruiken om ooit de winstgevendheid schandalig hoog op te voeren.

    Er is dus iets voor te zeggen om zo'n strategie of verdienmodel vertrouwelijk te houden, voor zover de stichting TIE een dergelijke, werkende strategie zou hebben. Eerst zaaien, en dan oogsten.

    ALL-taking verwacht ik overigens niet, met meerdere nichespelers en spelers.
    Ik verwacht niet dat Tie dat expliciet vermeld. Alleen diverse bedrijven in de andere sectoren stellen wel dat ze de grootste willen zijn in hun sector dat is voor mij voldoende.
  5. forum rang 8 Leefloon 8 februari 2020 00:55
    quote:

    bambricks schreef op 7 februari 2020 23:30:

    diverse bedrijven in de andere sectoren stellen wel dat ze de grootste willen zijn in hun sector
    Zo'n stelling zou in het geval van TIE nietszeggend gepruttel worden, lijkt mij helaas. Veel belovend. Als ik google op de tekst e-invoicing, dan staat een voormalig onderdeel van PostNL bij mij bijvoorbeeld hoger dan TIE. Ik denk dat TIE zich beter op nichemarkten kan richten, met een hogere toegevoegde waarde, waarbij niet past dat je de grootste wilt worden binnen de hele e-invoice sector.

    Ik snap de droom, gedachte of wens. Maar als je de autistische stichting TIE eigenhandig op de sectorale e-invoice troon zou neerzetten, dan vluchten ze waarschijnlijk. Teveel prikkels. Te innovatief. Je zou bijna willen dat ze niet eens een poging gaan wagen, als ze inderdaad op prijs gaan concurreren en de sectorale troon toch nooit zullen gaan bestijgen.

    Ik zou liever zien dat TIE zich veel meer met het wat dan met het hoe gaat vermoeien. Want daar is nog een wereld te winnen, en dat gat in markten wordt ook niet opgevuld door bijvoorbeeld de BizTalk-zooi van een Microsoft. Zou ik ergens een bod in aandelen op moeten uitbrengen om ergens Buffettiaans voldoende van de macht te grijpen, dan staat TIE, met hun bestaande klantenportefeuille, om die reden op mijn lijstje. Ondanks alles.
  6. forum rang 8 aextracker 8 februari 2020 09:04
    quote:

    Kwiirk schreef op 7 februari 2020 22:07:

    TIE is erg goed in zaaien. Ik heb ze over lange jaren, sinds 2003, nooit zien oogsten. Zou hier gelden zeg nooit nooit, dat lijkt toch onwaarschijnlijk.
    Zaaien zonder concreet oogstplan levert gewassen op, die op het verkeerde moment uit de bodem komen en daarmee te weinig rendement opleveren.
  7. forum rang 8 aextracker 8 februari 2020 09:20
    quote:

    bambricks schreef op 7 februari 2020 14:59:

    Ik begrijp van de concurrentie van Tie het volgende: Tie heeft zijn tarieven voor E invoicing zolaag gemaakt dat de competitie er bijna niets meer aan kan verdienen.
    Alleen wat ik niet begrijp Tie kan dus blijkbaar alleen op prijs concurreren en niet op toegevoegde waarde. T.o.v lean en mean concurrenten heeft Tie een hoog kosten niveau waardoor het hun zelfs geld kost om klanten te werven. Ondanks hun voorsprong in marktaandeel.

    Blijkbaar is de strategie de winner takes ALL en dat mag iets kosten.

    Alleen dat geeft Tie niet aan als strategie.
    Bambricks,

    Dan maakt de concurrentie in NL van TIE zich blijkbaar zorgen :).
    Zorgen over de vraag hoe TIE dat kan doen.
    Nou dat is simpel...…….publiekelijk (AvA) bekend gemaakte strategie van TIE.....
    TIE werkt naar eigen zeggen middels de inzet van zgn. "killer-apps" waarmee ze klanten naar hun FLOW platform willen trekken.
    Het FLOW platform biedt dan aanvullende geintegreerde oplossingen (waaronder Google channel \ partner automation) waarmee de klanten services uitgebreidt kunnen worden.
    Een ingewikkeld en indirect werkende strategie, die mijns inziens niet standalone kan slagen. Communicatie, en effectieve marketing automation campaigning gericht op klanten werving voor hun eigen FLOW platform.

    Snelle uitbouw van enterprise salesteam uitbouw (Business development) gericht op acquireren en onboarden van grotere accounts die grotere (demand\channel partner) budgetten te besteden hebben is een betere way forward. Indirecte conversie approach kost teveel tijd en maakt het waarschijnlijk, dat TIE de volgende IT market-trend & Forrester wave mist.

    Waarom?
    Marktleider zijn in een Mickey Mouse land als Nederland op e-invoicing, waar je niets mee verdiend, brengt geen cash in het laatje, d.m.v. welke inkomsten TIE versneld zijn commerciele apparaat kan uitbouwen.
    Daar ligt de oplossingen i.c.m. internationalisering (Duitsland, Frankrijk, UK, USA van het "FLOW platform en de aan FLOW verbonden (paid) services. Zo ingewikkeld is het niet, maar blijkbaar voor TIE lastig te doorgronden.

    Het is allemaal niet zo ingewikkeld, doch je moet snappen hoe het spel van "zaaien en oogsten" werkt. Belangrijker dan weten met welke machines je de meeste zaden voor noppes het snelst in de grond stopt.
    Bij TIE draait het allang niet meer om de techniek, het draait om de vercommerialisering van de features, leidend tot herkenning van customer benefits en een stevige inkomstenstroom voor TIE.

    fact; De laatste 4 maanden is er GEEN 1 melding gemaakt door TIE van nieuwe (grote) Enterprise accounts die onbaorden. Dit ondanks het tromgeroffel van september 2019.

    Het blijf; Kiek'n wat ut wordt !
  8. forum rang 10 voda 15 april 2020 08:28
    TIE stelt verkoop van onderdeel uit

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    TIE Kinetix
    6,75 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) TIE Kinetix heeft de verkoop van zijn bedrijfsonderdeel Google-Ads-for-the-Channel en Demand Generation aan Impartner voor 6 miljoen euro in contanten uitgesteld tot 21 juni van dit jaar. Dit maakte het bedrijf woensdag bekend.

    Het uitstel volgt op een verzoek van de kopende partij die in afwachting is van de afronding van het financieringsproces, dat is vertraagd door de uitbraak van het coronavirus.

    Het aandeel TIE Kinetix sloot dinsdag op een vlak Damrak 0,8 procent hoger op 6,75 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  9. forum rang 8 aextracker 25 april 2020 21:27
    quote:

    Leefloon schreef op 7 februari 2020 15:25:

    [...]
    Dat laatste geeft echter niet, wanneer de uiteindelijke winner de online tarieven flink kan opdrijven. Denk maar aan onvermijdelijke hotelwebsites, het de maffia jaloers makende percentage dat een Takeaway.com kan vragen, het nieuwe Binck na het hebben veroverd van marktaandeel, of de in de toekomst onbeheersbare kosten van SaaS, zoals Microsoft Office.

    Er is dus iets voor te zeggen om zo'n strategie of verdienmodel vertrouwelijk te houden, voor zover de stichting TIE een dergelijke, werkende strategie zou hebben. Eerst zaaien, en dan oogsten.

    ALL-taking verwacht ik overigens niet, met meerdere nichespelers en spelers.
    Leefloon,
    Vergelijk met de digitale (service) platforms als Trivago, Takeaway, Binck met TIE's FLOW gaat niet op.

    Waarom niet ?
    1.) In de eerste plaats is de waarde van de services i.r.t. de beoogde transactie groots verschillend, bij TIE gaat het om "fracties van centen" per service transactie, bij Binck, Trivago & takeaway om toentallen, honderden of duizenden van euri's waar de service fee aan gerelateerd wordt.
    2.) In de tweede plaats zal zelfs bij een monopolie de houdbaarheid van een waardegroei strategie \ services binnen een B2G omgeving (te) beperkt houdbaar zijn i.r.t. de platform contracten die de gemeenten en overheidsinstanties met de provider hebben. dat ligt in de vrije sector uiteraard anders.

    wat ik na al die jaren bij TIE zie is meer een "trial & error" based strategie in een dermate snel wijzigende omgeving, dat noch "all taking" in Mickey mouse NL"\ B2G, noch een "global niche strategie" wereldwijd gaat werken.



    De afgelopen 15 jaar heeft het MT bewezen dat;
    a.) Ze niet opgeven en als een kat over "zeven levens" blijken te beschikken.
    b.) Ze meermaals "geen geluk Hebben" i.r.t. acquisitie en partner keuzes c.q. afwikkeling van compliance\legal issues.
    c.) Ze dankzij loyale & royale grootaandeelhouders niet gestrand zijn.
    d.) Grenzeloos emitteren geen wens van die aandeelhouders is.
    e.) Ze juist sterk zijn in het "de tering naar de nering" zetten.
    f.) Ze liever niets melden, dan weinig als er iets te melden valt.
    g.) Ze permanent gevangen zitten in een cash drain & cash need, t.g.v. een haperende commerciele module achter de technologie (te weinig cash flow genereren).
    h.) Ze het ontwikkelen van FLOW als totally integrated digitaal platform technisch goed voor elkaar hebben.
    i.) Ze er de laatste 5 jaar niet in slagen het FLOW platform, commercieel uit te nutten.

    Aan een ieder die het kan\wil aanvullen met kennis en kunde die er toe doet..... bij deze uitgenodigd.
    Is bie TIE is volgens iets anders nodig dan een van de twee bovengenoemde strategieën ?
    Wat dan ?: Wie het weet mag het zeggen :)……

    Tot dan zeg ik; Kiekn'n wat ut wordt bie TIE !
  10. forum rang 8 Leefloon 26 april 2020 00:46
    quote:

    aextracker schreef op 25 april 2020 21:27:

    Vergelijk met de digitale (service) platforms als Trivago, Takeaway, Binck met TIE's FLOW gaat niet op.
    Alles kan met alles worden vergeleken, maar daarmee is nog niet gezegd dat iets dan ongeveer hetzelfde is. Je maakt precies dezelfde vergelijking, en vindt belangrijke verschillen. Niemand die zegt dat de 15 cent van TIE ongeveer identiek is aan 15 procent van Takeaway.com...
  11. forum rang 8 Leefloon 27 april 2020 10:17
    quote:

    marcello106 schreef op 25 april 2020 22:49:

    https://flow.tiekinetix.net/onboarding/pdf2flow
    Ik vind ...

    Om uw PDF factuur te kunnen vertalen naar het juiste SI/UBL formaat, dient uw PDF aan een aantal criteria te voldoen. U ontvangt deze criteria in de bevestigings e-mail.

    ... een beetje zwak, wanneer je eerst een gegevens verzamelend bedrijfsaccount moet aanmaken, om daarna pas te kunnen beoordelen of je er überhaupt iets aan hebt. Detail...
  12. forum rang 8 aextracker 27 april 2020 10:56
    quote:

    Leefloon schreef op 26 april 2020 00:46:

    [...]
    Alles kan met alles worden vergeleken, maar daarmee is nog niet gezegd dat iets dan ongeveer hetzelfde is. Je maakt precies dezelfde vergelijking, en vindt belangrijke verschillen. Niemand die zegt dat de 15 cent van TIE ongeveer identiek is aan 15 procent van Takeaway.com...
    Toch wel;

    Takeaway vraagt 6% service fee over de geleverde omzet van de afhaalmaaltijd.
    Stel je besteld voor Euro 5-15 een maaltijd bij een horeca outlet aangesloten op takeaway.com, dan heb je het dus over factor 2 tot 6 aan opbrengsten.
    Daarbij is de frequentie van gebruik van de platforms ook nogal verschillend. Eten moet je elke dag, facturern uitwisselen met de overheid wsl. hooguit eens per maand\kwartaal\jaar.
  13. forum rang 8 aextracker 27 april 2020 11:00
    quote:

    marcello106 schreef op 25 april 2020 22:49:

    [...]

    Ahum, vanaf 15 cent per factuur.......

    flow.tiekinetix.net/onboarding/papier...

    flow.tiekinetix.net/onboarding/pdf2flow

    AB Marcello!
    Scherp waargenomen.

    Moet eerlijk toegeven, dat mijn interesse in dit fonds betaamd is.
    Helaas beklijft bij mij niet het beeld dat TIE met FLOW "successen aan elkaar rijgt".
    Mogelijk ben ik wat bi-assed geraakt i.r.t. het toekomstig potentieel van TIE :)
  14. Argus 27 april 2020 18:17
    quote:

    aextracker schreef op 27 april 2020 11:00:

    [...]

    AB Marcello!
    Scherp waargenomen.

    Moet eerlijk toegeven, dat mijn interesse in dit fonds betaamd is.
    Helaas beklijft bij mij niet het beeld dat TIE met FLOW "successen aan elkaar rijgt".
    Mogelijk ben ik wat bi-assed geraakt i.r.t. het toekomstig potentieel van TIE :)
    Beste Tracker.

    Mijn dienaar Tom Poes luistert niet alleen, maar denkt ook na over de toekomstige gevolgen van de technologische veranderingen. De wereld die er nu is kan er voor zorgen dat wat onze beursparel in petto heeft de toekomst kan begeleiden in een zo'n efficiënt en kostenbesparend bedrijfsmodel.
    De vraag is of het economische model zoals wij die kennen nog houdbaar blijft naar de toekomst.
    De toekomst is uitermate onzeker en er zal zeker op kosten moeten worden afgerekend.
    Wie de kosten weet te minimaliseren is spekober ! Mogelijk is Flow de oplossing.

    met vriendelijke groeten
    Olie B Bommel.
  15. forum rang 8 aextracker 28 april 2020 07:22
    quote:

    Olie B Bommel schreef op 27 april 2020 18:17:

    [...]

    Beste Tracker.

    Mijn dienaar Tom Poes luistert niet alleen, maar denkt ook na over de toekomstige gevolgen van de technologische veranderingen. De wereld die er nu is kan er voor zorgen dat wat onze beursparel in petto heeft de toekomst kan begeleiden in een zo'n efficiënt en kostenbesparend bedrijfsmodel.
    De vraag is of het economische model zoals wij die kennen nog houdbaar blijft naar de toekomst.
    De toekomst is uitermate onzeker en er zal zeker op kosten moeten worden afgerekend.
    Wie de kosten weet te minimaliseren is spekober ! Mogelijk is Flow de oplossing.

    met vriendelijke groeten
    Olie B Bommel.

    Geachte heer van stand,
    In een wereld van sociale afstand en behoefte aan kosten minimaliserende processen die margedruk in bedrijfsmodellen compenseren om te kunnen overleven in krimpende markten, biedt digitalisering een bijdrage. De goedkoopste en breed geaccepteerde e-invoicing via FLOW biedt zeker een oplossing.
    Het economisch model van de laatste 20-30 jaar houdt geen stand i.r.t. bevolkingsgroei en klimaatbalans.
    Minder papier voor facturen draaght bij tot meer bomen die langer blijven staan, die compenseren meer Co2 en leveren een gezondere bijdrage aan de klimaatbalans.

    Wat dat betreft biedt e-invoicing zeker een bijdrage. Echter, minder economische aktiviteit betekent ook, minder facturen, ergo is de oplossing en de opportuniteit daarmee niet tegelijk het badwater waar het kind in zat ?

    Een goed werkende digitale e-oplossing, die veilig, vertrouwd en aanbevolen wordt vanuit overheden, zal zeker een kans maken. Echter de massa bepaald uiteindelijk de kassa , ook voor TIE.
    Met 17 miljoen Nederlanders is die massa qua schaal mogelijk te beperkt qua benodigde\beoogde kassa !

    Tenslotte een vraag die "niet voor de poes is"; Zal er in juni 2020 (g)een outlook en\of strategie &\of een investorday zijn ?

    Met vriendelijke groet,
    Tracker
1.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 86 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links