Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -0,090 (-0,06%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 556.272 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 3 februari 2020 21:29
    Batterijenmaker Panasonic helpt Tesla vooruit

    Gepubliceerd op 3 februari 2020 21:21 | Views: 130

    SAN FRANCISCO (AFN) - Automaker Tesla heeft duidelijk de wind in de zeilen. Waar het bedrijf onlangs vriend en vijand verraste met beter dan verwachte kwartaalresultaten, was het nu samenwerkingspartners Panasonic die onder meer beleggers in Tesla enthousiast maakte. Dit na de eerste kwartaalwinst ooit voor de gezamenlijke batterijentak van de bedrijven.

    Tesla werkt voor de vervaardiging van accu's samen met het Japanase Panasonic. Lange tijd waren de prestaties van dit onderdeel niet om over naar huis te schrijven, onder meer door vertragingen en productieproblemen. De Japanners beloofden de productie verder op te voeren. Dat zorgt onder meer voor lagere kosten voor materiaal, wat weer goed is voor de winstgevendheid.

    Het aandeel Tesla is sinds de zomer van 2019 zo'n 300 procent meer waard geworden. Het aandeel kreeg recent een impuls na een veel hoger dan verwachte kwartaalwinst die de maker van elektrische auto's in de boeken zette. Ook werd de productie in de Chinese fabriek van Tesla opgevoerd.

    Analisten waren onverminderd enthousiast. In een beleggersrapport werd maandag een vertienvoudiging van de beurswaarde van Tesla voorspelt tegen 2024. Het aandeel Tesla beleefde een koerssprong op Wall Street.
  2. [verwijderd] 3 februari 2020 21:33
    Elon and JB, meet your new daddy
    www.youtube.com/watch?v=MgZbJ-qB49M
    Als ik niet wist waar ik mijn geld moest laten probeerde ik me daar in te kopen. Niet alleen jaren geleden, maar ook nu nog.

    Mate Rimac: in 10 jaar ging Li-Ion van 240 naar 270 Wh/kg. Alleen de kosten zijn nu veel lager.
    Elen en JB: 5-6% per jaar gemiddeld.

    Ik: Next, in 1 keer 30% erbij of het is gewoon niet goed echt spectaculair. Kosten zijn al veel omlaag gekomen.
  3. [verwijderd] 3 februari 2020 22:22
    +20% close op het nieuws dat een leverancier voor het eerst verdiende aan cellen, Tesla er een leverancier voor cellen bij neemt, en een pump en dump investeringsfond de koers voor Tesla die al te gortig was voor de 2012 permalongs, nog even hoger stelde. Ik heb het beste vast gemist.
  4. [verwijderd] 4 februari 2020 08:38
    Voor iedereen die long zit, gefeliciteerd. Had deze run niet verwacht, erg knap!

    Old auto staat nog steeds voor paal en ik vrees dat het ook niet meer zal veranderen. Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet meer, als iets duidelijk geworden is dat er nul innovatie en durf heeft plaatsgevonden.
  5. [verwijderd] 4 februari 2020 12:32
    $817 zie ik nu in voorbeurs.
    Kan haast niet anders dan dat het shorts covering is, toch?
    Zoveel FOMO bestaat niet lijkt me. En de permalongs kopen echt niet massaal bij op $800 als ze het meeste bij <$300 kochten.
    Speculatieve longs lijken me zelfs vergezocht, al is het technisch misschien wel een sure thing.
  6. [verwijderd] 4 februari 2020 12:46
    quote:

    IntimRassiert schreef op 4 februari 2020 12:42:

    Zeer groot deel FOMO-in denk ik zelf. Maar ja wat is mijn mening waard, 100x de winst is tegenwoordig de norm.

    Iedereen praat maar over manipuleren van de crypto's, deze mag ook in het lijstje.

    Maarja, van winst is nauwelijks sprake en er is geen echte intentie tot dividend uitkeren.

    Zolang iedereen blijft kopen en iedereen blijft houdt, vechten we met zijn allen om een paar aandelen die van speculant tot speculant gaan.
    Het hele concept market cap slaat nergens op, alle houders bij elkaar gaven niet de helft voor hun aandelen uit. En als iedereen op zoek gaat naar een geheel nieuwe houder, blijft er minder dan de helft van $400 over.
  7. [verwijderd] 4 februari 2020 13:11
    quote:

    Roels schreef op 4 februari 2020 12:46:

    Heeft iemand een idee hoe ik in NL puts kan kopen op dit aandeel? Via degiro zie ik dit niet staan.
    Ik overweeg over te gaan op DeGiro of Binck om te leren met opties.
    Heb je de gewenste optie al online opgezocht en gewoon de code ingegeven?

    Ik las dat opties op Tesla nu duur zijn en door de lijsten lopende kreeg ik dit weekend ook die indruk. Ervaring ontbreekt mij echter.

    Wat vinden de experts dan de optieprijzen?

    Roels, welke puts zou jij graag nemen? Welk soort targets zou je stellen voor uitstappen?
  8. forum rang 6 RJ 80 4 februari 2020 13:20
    quote:

    thejaguar schreef op 3 februari 2020 18:34:

    straks, als de accountant naar de cijfers van tesla kijkt, zal blijken dat de winst totaal opgeklopt is. het gaat hier om non GAAP cijfers, de echte (GAAP) cijfers moeten dus nog komen. tesla rekent allerlei kosten niet of slechts voor een deel mee, het gaat bijvoorbeeld om kosten voor onderhoud, om de kosten van aandelenopties en om uitgestelde betalingen.
    Non GAAP cijfers worden heel vaak bij groeibedrijven gebruikt omdat de GAAP nog minder relevant is tijdens een periode richting 'maturity'. Bij (deep) value bedrijven zijn GAAP wel veel belangrijker dan non GAAP. Appels en peren, dat soort dingen. Als je het hebt over eenmalige of tijdelijke kosten, zijn de laatste dingen waar ik me persoonlijk zorgen om maak in geval van Tesla.
  9. forum rang 6 RJ 80 4 februari 2020 13:26
    quote:

    löngterm schreef op 3 februari 2020 20:20:

    [...]

    Je portretteerd dat de investeerders meer zo kijken van "oh wow, kijk nou eens hoe cool Tesla wel is, zelfs CATL wil ze gaan beleveren"

    Ondertussen zeg je zelf aan het begin van die alinea dat je als enige reden kan bedenken dat het een grote batterijrevolutie is of het toegeven van Tesla dat ze falen.

    Als er hier iemand is die niet na denk over de onderliggende reden ben je het dus ironisch gezien zelf.

    Hier even een aantal redenen die ik zo 1-2-3 kan bedenken zonder er tijd in te stoppen:

    1: De panasonic joint venture schaalt minder snel dan Tesla zou willen door de conservatieve blik van de Aziatische top.

    2: Tesla wil niet afhankelijk zijn van maar 1 producent om een betere onderhandeling positie te krijgen.

    3: CATL, LG chem, en Panasonic namen alle drie deel aan onderhandelingen en CATL had de beste papieren/prijzen/cel capaciteit.

    4: Panasonic heeft niet genoeg raw-materials om te schalen op het niveau dat Tesla wil. Door gebruik te maken van CATL wordt er een geheel andere supplychain ingeschakeld waar nog wel meer ruimte voor groei is.

    5: Joint ventures raken verwikkeld in learning races. Tesla heeft alles van Panasonic al in beeld in Nevada. CATL heeft andere productie systemen en core capabilities die op deze manier ook rechtstreeks inzichtelijk worden voor Tesla. Hierdoor kan Tesla zich beter voorbereiden op de eigen cell productie in de toekomst.

    En er zijn nog tig andere redenen die mensen met verstand van zaken zullen kunnen geven.

    Nogmaals je beschuldigd mij er van woorden bij anderen in de mond te leggen ect. Zelf generaliseer je alle investeerders met 1 zin alsof het niets is. Zoel hypocriet als naïef als je het mij vraagt.
    In aanvulling hierop, Tesla heeft nu afspraken met CATL zonder een minimum hoeveelheid. Ik denk dat dit juist waarde toevoegt, omdat Tesla wsl. probeert te voorkomen gelimiteerd te zijn aan eigen productie/Panasonic alleen. Mocht de vraag sterker zijn dan geanticipeerd, ofwel de bestaande productie kent problemen, dan hebben ze een nummer 2 om te leveren. Niets meer dan common sense, niet afhanelijk willen zijn van een of maar enkele partijen. Heeft niks te maken met toegeven aan eigen falen. Dat is een aanname of je moet hier een gefundeerde verklaring voor hebben Skater? Heb je iets tegen het bedrijf of zo? Beste werkt om zo objectief mogelijk te blijven.
  10. forum rang 6 RJ 80 4 februari 2020 13:29
    Laatste aanvulling hierop. Kijk uit met puts op dit moment. Als je terugkijkt naar 2013 heeft Tesla ook een enorme stijging in % gekend, om vervolgens daar nooit meer onder terug te keren. Die kans acht ik nu ook wel aanwezig als je het hebt over de 700-1000 dollar range. Er zijn bearscenario's van 1500 dollar per aandeel tegen 2024-2025 en bull scenario's naar 22000 toe.

    Ongeacht wat je hiervan vind, anticiperen op daling van de koers is puur gokken op dit moment. Zeker als dit nog geen shortsqueeze(!) blijkt te zijn...
  11. [verwijderd] 4 februari 2020 13:46
    @RJ 80
    Ik houd het merk en de volgers aan hoge standaarden. Daardoor ben ik een hater, naysayer, troll, shorter, FUDster en wat diets meer zij.

    CATL zou toch voor levering in China zijn? Er is nul intentie uitgesproken Shanghai met cellen uit Nevada te beleveren. Die productie is thans nauwelijks genoeg voor Model 3, laat staan met Model Y nu in productie.
    Een bedrijf dat furore maakt als maker van de eigen cellen kan nu ineens scoren met het sluiten van een "wanneer we beiden willen, kunnen we bestellen" overeenkomst. Nou, poe poe, respect hoor! Ja, goed om niet afhankelijk te zijn van LG, dat is anderen al zuur komen te staan. Maarruh, waarom geen eigen cellen maken, die waren toch zo goed en goedkoop? Ergens gaat iets fout.
    Enige goede reden is dat de doorbraak in cellen nu zo uitkomt dat het beter is die kapitaalinvestering NIET te doen nu, te richten op nieuwe cellen meteen.
    Dus LG en CATL als overbrugging, dan maar duur.
    En als ik laatstgenoemden was, zou ik mijn gewilde capaciteit niet goedkoop verkopen, liefst afspreken erbij te zijn als Tesla met iets beters op de proppen komt. Tesla heeft zichzelf en de wereld bewezen dat ze van iets goeds nooit genoeg gaan kunnen maken. De markt is te groot voor Tesla.

    Met echt betere cellen, zeg 300 Wh/kg ipv nu 260 Wh/kg uit Nevada en daarbij ook nog lagere kosten (ik vermoed dat ze beter gaan doen dan dat) kan een voordeel over de rest van de markt behaald worden dat pas wat waard is als er meer geproduceerd wordt dan Tesla zelf kan.
    Cellen voor niet-concurrenten die auto's maken.
    Voertuig constructie en assemblage uitbesteden.

    Steeds een nieuwe fabriek bouwen voor een product dat elders al gemaakt wordt, schiet niet op. Tesla moet de eigen groei voor gaan zijn.

    Stel dat ze wat voortvarender 2170's waren gaan maken. Realistischer waren in de verwachtingen van Panasonic. Dan zouden ze nu veel besparen op hun Model S/X kosten (8 GWH?), meer S/X kunnen verkopen (zitten onder capaciteit), meer power producten verkopen. Cellen verkopen aan concurrenten als Audi en Hyundai die door de cellenboeren gepiepeld worden.

    Tesla heeft critical mass. Ze zijn geaccepteerd. Enig merk kan er nu mee wegkomen om Tesla tech onder de kap te hebben.
    Die Model 3 motor is gruwelijk goed. Bouw meer fabrieken! Bijna elke BEV kan met zo'n unit opgeleukt worden.

    Ik heb het vaker gezegd, goede tech is een kans en als je die niet ten volle benut, stel je jezelf en hen die in je investeerden teleur.
  12. [verwijderd] 4 februari 2020 13:54
    quote:

    RJ 80 schreef op 4 februari 2020 13:29:

    Laatste aanvulling hierop. Kijk uit met puts op dit moment. Als je terugkijkt naar 2013 heeft Tesla ook een enorme stijging in % gekend, om vervolgens daar nooit meer onder terug te keren. Die kans acht ik nu ook wel aanwezig als je het hebt over de 700-1000 dollar range. Er zijn bearscenario's van 1500 dollar per aandeel tegen 2024-2025 en bull scenario's naar 22000 toe.

    Ongeacht wat je hiervan vind, anticiperen op daling van de koers is puur gokken op dit moment. Zeker als dit nog geen shortsqueeze(!) blijkt te zijn...
    Ik zie mezelf ook niet short gaan met een diep koersdoel.
    Zodra de blowoff er echt lijkt te zijn gooi ik er misschien weer een turbo tegenaan.

    Ik ben vandaag na lang staren toch nog rond $850 met €1200 in een turbo long gestapt, trailing stop order ligt in om met een winstje uit te kunnen stappen. too little too late, maarja, zulke gekte voorstellen is gokken. En we zullen dit met Tesla misschien nooit meer gaan zien, dit is eenmalig, al gaat het misschien binnen een maand nog eens over de kop.
  13. Roels 4 februari 2020 14:31
    quote:

    RJ 80 schreef op 4 februari 2020 13:29:

    Laatste aanvulling hierop. Kijk uit met puts op dit moment. Als je terugkijkt naar 2013 heeft Tesla ook een enorme stijging in % gekend, om vervolgens daar nooit meer onder terug te keren. Die kans acht ik nu ook wel aanwezig als je het hebt over de 700-1000 dollar range. Er zijn bearscenario's van 1500 dollar per aandeel tegen 2024-2025 en bull scenario's naar 22000 toe.

    Ongeacht wat je hiervan vind, anticiperen op daling van de koers is puur gokken op dit moment. Zeker als dit nog geen shortsqueeze(!) blijkt te zijn...
    Goede tip, deze koerssprong is naar mijn idee onhoudbaar zeker op de korte termijn lijkt mij een correctie op zijn plaats. Maar er zit nog steeds 25% short dus ik blijf er idd nog even af.
  14. forum rang 6 RJ 80 4 februari 2020 14:41
    quote:

    Roels schreef op 4 februari 2020 14:31:

    [...]

    Goede tip, deze koerssprong is naar mijn idee onhoudbaar zeker op de korte termijn lijkt mij een correctie op zijn plaats. Maar er zit nog steeds 25% short dus ik blijf er idd nog even af.
    Precies dat laatste, zolang er nog veel short zit blijf ik ook zitten. Als duidelijk/aannemelijk is dat een abrupte stijging door shortsqueeze getriggerd is, stap ik misschien tijdelijk uit.

    je kent de materie wel heel goed lees ik. Dank je voor het delen! Sommige elementen zijn nieuw voor me of had ik me niet terdege beseft. Fijne reacties!
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links