Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,040 24 apr 2024 17:35
  • -0,240 (-1,03%) Dagrange 23,000 - 23,560
  • 200.737 Gem. (3M) 241K

AMG - januari 2020

721 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 37 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. handelsboer 31 januari 2020 10:02
    We shall see, het is mijn motto om aan te geven, dat met al mijn inschattingen, ook ik moet afwachten wat er gebeurd.Wat China betrefd er kan een groeivertraging optreden, maar die wordt wel weer ingehaald.AMG is vooral klaar voor de grote transitie van electrisch rijden, dat geeft het bedrijf vleugels, mijns inziens.
  2. [verwijderd] 31 januari 2020 11:20
    Nou, ik post ook maar eens wat. Sinds 2 maanden volg ik de posts. De meeste gelukkig erg zinvol van mensen als Kaspersky. Dank voor iedereen met een opbouwende input. Helaas ook wel wat narigheid, maar dan snap ik niet wat de moderator doet, afijn, de ruis dan maar overslaan.

    De reden dat ik het hier volg is dat ik 2 ritjes met AMG maakte. Gelukkig wel met een winstje verkocht. Meestal handel ik in ArcelorMittal maar een topbedrijf als AMG zou de voorkeur moeten genieten.

    AMG viel mij jaren geleden al op, op niveaus van € 5 en aangezien ik toen weinig te beleggen had, max 10.000 had ik me daar beter in kunnen verdiepen dan in dat ArcelorMittal. Staal kan immers bijna iedereen wel maken. In 2016 nog stond AMG rond de € 5. Erg veel spijt dat ik toen niet een positie daarin nam terwijl ik nog geld in ArcelorMittal had zitten.

    Aangezien ik onder werktijd niet bezig wilde zijn met aandelenhandel, je moet immers een werkgever geen stok geven om jou mee te slaan, gaf ik de koop- en verkooporders de avond van tevoren op.

    Nadat ik onlangs dus AMG kocht, 29-11 op 21.95 ging ik hier pas lezen. Het aandeel kwam immers van € 25...dus had er een goed gevoel bij. Mijn maag keerde zich om van wat ik hier las. De strapatsen van Heinz, de koersontwikkeling, de fluctuerende prijzen...4-12 weer een plukje gekocht op 20,95. Net als met ArcelorMittal fluctueert het enorm, aangezien ik dat aandeel wel goed ken, kan ik daar beter mee overweg. Voor de langere termijn is AMG natuurlijk een topaandeel. Uiteindelijk ben ik dus met winst uit AMG gestapt.

    Enige wat me overigens nog steeds dwarszit is in hoeverre lithium het product blijft voor in de toekomst. Na het onlangs gedeelde FD artikel, met een lange lap tekst (fd.nl/ondernemen/1332805/amg-hoopt-me...), met zeerngoed nieuws over de toekomst werd ik weer superenthousiast en als ik dit maandag had gelezen was ik zeker ingestapt, want dit is wat je lezen wil!!! Maar ik kom net dit artikel tegen wat mij erg negatief stemt....:

    oilprice.com/Alternative-Energy/Renew...

    Can Seawater Batteries Replace Lithium?

    Lithium and cobalt: the two components of a rechargeable battery that have spurred a research and development rush may eventually meet their match in the future, in a simple element available in abundance in seawater.

    Sodium, unlike lithium is widely available everywhere there is saltwater. And since saltwater makes up the bulk of the Earth’s surface, it’s safe to say that it is quite abundant and easy to access. It also has properties that make it an excellent substitute for the lithium in batteries.

    The challenge, however, is the electrodes. For this type of battery, better electrodes would be necessary.

    A research team from the University of Southern Denmark is currently working on new electrodes that are made of iron, phosphorus, and manganese. According to the lead researcher, USD associate professor Dorthe Bomholdt Ravnsbæk, manganese is the key element. Thanks to it, the sodium ion battery that her team is developing has higher voltage and a greater energy storage capacity.

    The Danish team is working in partnership with the University of Technology and the Massachusetts Institute of Technology to address two of the problems associated with the now dominant lithium ion technology.

    One of these, of course, is the relative scarcity of lithium supply and, more than that, the fact that the world’s reserves of the metal are concentrated in just a handful of places. There used to be talk of a lithium shortage a couple of years ago that caused prices to shoot up, but the rally ended when it became clear that EV sales had not yet lived up to the hype. But now, lithium prices are on the rise again not least because of ambitious EU plans for cutting emissions by encouraging EV manufacturing.

    The other problem is cobalt. Here, the problem is more moral: the bulk of the world’s supply of cobalt is located in the Democratic Republic of Congo where human rights violations are rife. In addition to the ethical concerns, this concentration of cobalt makes it more expensive. The sodium ion battery that Bomholdt Ravnsbæk and her colleagues are working on does not use cobalt at all, so this will be one problem that is instantly solved.

    Another fact that makes sodium-ion batteries a serious contender is that they can be produced at any factory that also produces lithium ion batteries. It won’t make much difference for troubled European carmakers that are now trying to tackle a battery shortage because they rely entirely on imported batteries, but it could make a transition from lithium ion to sodium ion batteries easier and cheaper.

    There are, of course, drawbacks as there are with every technology. For now, it is difficult to fit the sodium ion battery into a small space, so it will be a while before sodium ion batteries replace the lithium ion batteries of smartphones. Yet they can be made into large batteries and used for energy storage: a growing field of interest for battery researchers.

    Some sodium batteries are also prone to breaking because their cathode swells and shrinks during charging and recharging, and, more importantly, they have lower energy density than lithium ion equivalents because of the larger size of the sodium atoms.

    Yet size does not always matter; more and more solar and wind energy tenders require the bidders to include energy storage in their offers. A cheaper but comparably efficient battery than lithium ion ones could be instrumental in bringing down the costs of solar and wind installations with storage.

    Bomholdt Ravnsbæk and her team are currently working on shortening the charging times of their sodium ion battery and extending its life.

    By Irina Slav for Oilprice.com
  3. forum rang 4 Erny 31 januari 2020 11:52
    quote:

    Kortetermijnbelegger schreef op 31 januari 2020 11:20:

    Nou, ik post ook maar eens wat. ...................
    Bomholdt Ravnsbæk and her team are currently working on shortening the charging times of their sodium ion battery and extending its life.

    By Irina Slav for Oilprice.com
    Ja, de accutechnologie ontwikkelt zich razendsnel en daarnaast wordt ook ingezet op waterstof als energiedrager voor de toekomst. Dat electrisch rijden is nog maar een onderdeel van de energietransitie, welk proces dus nog alle kanten uit kan gaan. Maar goed, dat duurt nog vele jaren.
    AMG is in mijn ogen handelstechnisch meer een goederentermijnmarkt met een praatjesmaker aan het roer.
  4. [verwijderd] 31 januari 2020 17:44
    quote:

    Kaspersky schreef op 31 januari 2020 08:19:

    AMG:
    Goed toekomstperspectief, maar momenteel erg onder druk door verwachte vertraging van China en de wereld.
    De grondstoffenmarkt staat een langere periode onder druk.
    Bij verbetering een buy and trade stock.
    Nu: sell/hold and trade
    Vandaag wat winstnemingen, morgen weer een betere dag.. of is er iets aan de hand?

    Mijn putoptie ter bescherming heeft expiratie maart 2020: we zullen het zien.
  5. kerel66 31 januari 2020 19:20
    quote:

    handelsboer schreef op 31 januari 2020 10:02:

    We shall see, het is mijn motto om aan te geven, dat met al mijn inschattingen, ook ik moet afwachten wat er gebeurd.Wat China betrefd er kan een groeivertraging optreden, maar die wordt wel weer ingehaald.AMG is vooral klaar voor de grote transitie van electrisch rijden, dat geeft het bedrijf vleugels, mijns inziens.
    Heeft u de lagere school wel afgemaakt? Wat een taalfouten zeg, vermoeiend en storend. Verder moet iedereen afwachten wat er gebeurt en weet iedereen dat AMG het vooral moet hebben van het electrisch rijden.
721 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 37 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links