Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,145 18 apr 2024 14:52
  • -0,040 (-0,65%) Dagrange 6,050 - 6,230
  • 296.268 Gem. (3M) 301,7K

Tomtom eerste kwartaal 2020...

1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 31 januari 2020 08:27
    AB Bert,

    met name de reacties lezen!, kan je veel uit opmaken !

    Apple maakt serieus werk om haar maps concurrerend te krijgen met Google.
    Tomtom levert nu nog slechts basisinfo aan vwb traffic en speed-limits.
    Op het moment dat Apple ook HD-maps nodig is gaat de teller lopen.

    TT verklaarde nl dat Enterprise-verdienmodel is gebaseerd op het "all you can eat"principe.
    Waarbij gebruik door app-ontwikkelaars dan wel upgrading van het pakket voor slagroom op de taart moeten zorgen.
  2. [verwijderd] 31 januari 2020 11:22
    Ik ben nog niet helemaal bekomen van verbazing over de deals die afgelopen weken bekend zijn geworden.

    Met name de reactie van ING kan ik nog niet helemaal plaatsen:

    Uit de telegraaf van 28 jan:
    AMSTERDAM (AFN) - Het contract dat navigatiedienstverlener TomTom bekendmaakte met Fiat Chrysler is geen nieuw contract, maar het Nederlandse bedrijf kon de naam van de opdrachtgever nooit eerder bekendmaken, schrijven analisten van ING. De marktkenners stellen dat de toevoeging van Chrysler een groot Amerikaans contract is dat eind 2017 al werd aangekondigd.

    Punt 1:
    toen de deal dus eind 2017 (of kort daarna) bekend gemaakt zou zijn aan analisten is bij ING niet de rating verhoogd of het koersdoel aangepast; vanaf februari 2018 is ING zelfs gestart met het verlagen van het koersdoel. Dat past niet echt bij een goeden deal.
    punt 2:
    hoe weet ING eind januari dat dit de deal betreft die stamt uit eind 2017? Als er contact geweest is met T2 dan is dat een toelichting geweest buiten de regels om. In de stille periode mag T2 wel communiceren naar buiten toe, maar niet specifiek ingaan op vragen van en aan 1 analist.
    Punt 3
    Indien ING nu plotseling weet hoe belangrijk die nieuwe deal is (plus de andere deals zoals Huawai) waarom passen ze hun koersdoel dan niet aan?

    corporate.tomtom.com/analysts/marc-zw...
  3. forum rang 7 ketchup 31 januari 2020 11:38

    Chrysler ging al jaren rond in de wandelgangen als de Amerikaanse auto fabrikant die TT voor zich had gewonnen

    het niet aankondigen destijds is vanuit TT volkomen onbegrijpelijk en kan enkel te maken hebben dat TT toen al ondanks al dat fake-news vanuit TT dat ze uit meerdere cilinders gingen vuren, men intern al wist we hakken Sports uit en we zetten Telematics in de etalage, maar bovenal we willen geen externe kopers in ons aandeel, dus alles wat we doen moet het doel dienen zoveel mogelijk aandelen uit de free-float te halen aan een zo'n laag mogelijke kost, hence de cash voor share operatie na de verkoop van Telematics, en het verwelkomen van degradatie uit midcap naar smallcap en de late aankondiging van de Huawei deal

    Bij TT werken ze maar aan één ding en dat is de Agenda die bij een handvol geweten is en als ze nu straks bij de cijferpresentatie geen strak inkoop programma afgeven of geen vooruitzicht voor dividend , dan moge het duidelijk zijn dat de berg cash in TT gebruikt gaat worden niet om uit de free-float te kopen, maar om de free-float uit te kopen en dat zijn toch echt 2 verschillende dingen, de eerste is prijsondersteunend voor alle aandeelhouders , de tweede is een exit premie voor de reguliere aandeelhouder.

    en dan moet jezelf maar oordelen wat je bij een 10 euro notering als fair ziet ?
    voor mij is 15 euro prima en als het dan toch staat te gebeuren, liever eerder dan later.
  4. forum rang 6 tatje 31 januari 2020 12:32
    Ze willen geen hogere koers.

    Ze zetten helemaal in op A en E.

    Die ebitda van Telematics, weg ermee, 71,7 miljoen in 2018.

    Waarom geen notering in de VS.

    Kosten verhaal, is een l.lverhaal.

    Gewoon lekker in Nederland aan het kikkerbeursje.
    Toch niet in de spotlight in de VS.
    Tenminste als je de koers laag wilt houden.

    Waarom hebben de founders geen belang bij dividend.

    Wij kunnen de dividendbelasting in Box 3 verrekenen met VRH.
    Als je dus een beetje portefeuille hebt geen dividendbelasting en dividend blijft 100%

    De founders krijgen dus dividend min 15% dividend belasting en betalen over die 85% aanmerkelijk belang heffing.

    bv 100 min 15% dat wordt ingehouden is 85 en dan 25% aanmerkelijk belang heffing
    85 min 25% is 21,25 over 63,75

    Geen dividend en meer cash.

    Straks een hoger overname bod.

    100 min 25% is dan 75.

    Als ik founder was, dan heb ik liever 75 dan 63,75

    Tja.

    De koers rond de 10 heeft een doel, misschien horen we het 5 februari 2020.

    Maar ze kunnen ook weer alles vooruit schuiven :-)

    Ik verwacht totaal niets, dan KAN het meevallen :-)

    Misschien is mijn berekening helemaal niet juist, kan niet beter :-)

    Grappig bij de Q en A op de CMD dag.

    Q en A Harold Taco Alain, vooral bij harold en taco een heel hoog euh gehalte.

    Q en A Chris en Anders helemaal geen euh.

    Q en A Antoine Cees Willem en Erik geen euh gehalte, kwam pas toen Taco zich er mee ging bemoeien.

    Euh staat bij mij, voor niet willen of kunnen zeggen en liegen.

  5. forum rang 6 tatje 31 januari 2020 12:41
    Zomaar een mening over euh

    als iemand bijvoorbeeld aan het nadenken is komt er vrijwel altijd het bekende "euh" uit..
    Is dit een gewoonte en hoe kun je dit eventueel afleren?
    Helpt het je beter nadenken dan zonder dat je het zegt?
    Wordt het gebruikt om stiltes te vullen?

    Juist euh gebruiken, als je even wilt nadenken of je wel iets mag zeggen.
    Je zegt dus euh om bedenktijd te krijgen over de samenstelling van je volgende zin.

    Iemand die euh dus gebruikt, moet nadenken of hij iets wel of niet wil of mag zeggen.

    Euh dus vooral bij de cijfertjesman en de strateeg :-)
  6. forum rang 6 tatje 31 januari 2020 12:55
    - APIs die via Microsoft lopen groeien tot in de hemel.
    - Bing zal in 2020 toch geld gaan opleveren.
    - Huawei gaat in 2020 toch ook geld opleveren.

    Here heeft nog geen platform, van Google weet Alain het niet.

    Logisch dat Microsoft Here inruilt voor Tom Tom.

    Chris
    - And so, as you start to see these wins announcements coming through Azure that include location and effectively Azure Maps, we are effectively talking about TomTom.
    - As Azure grows, our location capabilities need to grow and keep up with our customer needs. 62% toch :-)
    - We don't get pinned against Google Maps anymore. It's an Azure discussion. It’s higher level.

    Daarom zit ik in TT, dat wil ik horen als bevestiging van mijn keuze :-)

    Bing, Huawei groei Microsoft APIs.

    Benieuwd hoe ze dat onder de deken houden :-)

    Tot vanavond.

    En ja, de koers is de koers.
  7. forum rang 7 sniklaas 31 januari 2020 14:19
    quote:

    ketchup schreef op 31 januari 2020 11:38:

    Chrysler ging al jaren rond in de wandelgangen als de Amerikaanse auto fabrikant die TT voor zich had gewonnen

    het niet aankondigen destijds is vanuit TT volkomen onbegrijpelijk en kan enkel te maken hebben dat TT toen al ondanks al dat fake-news vanuit TT dat ze uit meerdere cilinders gingen vuren, men intern al wist we hakken Sports uit en we zetten Telematics in de etalage, maar bovenal we willen geen externe kopers in ons aandeel, dus alles wat we doen moet het doel dienen zoveel mogelijk aandelen uit de free-float te halen aan een zo'n laag mogelijke kost, hence de cash voor share operatie na de verkoop van Telematics, en het verwelkomen van degradatie uit midcap naar smallcap en de late aankondiging van de Huawei deal

    Bij TT werken ze maar aan één ding en dat is de Agenda die bij een handvol geweten is en als ze nu straks bij de cijferpresentatie geen strak inkoop programma afgeven of geen vooruitzicht voor dividend , dan moge het duidelijk zijn dat de berg cash in TT gebruikt gaat worden niet om uit de free-float te kopen, maar om de free-float uit te kopen en dat zijn toch echt 2 verschillende dingen, de eerste is prijsondersteunend voor alle aandeelhouders , de tweede is een exit premie voor de reguliere aandeelhouder.

    en dan moet jezelf maar oordelen wat je bij een 10 euro notering als fair ziet ?
    voor mij is 15 euro prima en als het dan toch staat te gebeuren, liever eerder dan later.
    precies mijn gedachten maar verwacht een beetje meer premie te incasseren, na 16 'a 17 jaar beursnotering op nagenoeg dezelfde koers eruit als indertijd bij de introductie van de 107142857 aandelen in 2005 zijn opgehaald 17,50...
  8. [verwijderd] 31 januari 2020 16:06
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 31 januari 2020 14:45:

    Goedemiddag, Ik ben weer online na een lang isolement en ik hoop door mijn positieve posten weer een goede bijdrage te kunnen leveren betreffende de mooie, ondergewaardeerde ruwe diamant TomTom.
    nou, heel hartelijk welkom terug namens de feestcommissie (die verder werkloos is zoals je zult begrijpen).
    Aan positivisme op zich geen gebrek, aan ideeen over het management van T2 ook niet. Het ventileren ervan moet zelfs met enige terughoudendheid gebeuren zoals je bemerkt hebt;-)

    Onderbouwing, dat wordt toch steeds meer het ding, zowel voor outlook als voor effect van samenwerkingen.
    Misschien goed om een nieuw maanddraadje te openen met de cijfers op komst. In een kwartaaldraadje is over een paar maand niets meer terug te vinden
  9. [verwijderd] 31 januari 2020 19:30
    De markt in truck platooning wordt een belangrijke groei toegedicht van 35% cagr:

    Global Truck Platooning Market to reach USD 91.6 million by 2025.
    Global Truck Platooning Market valued approximately USD 8.3 million in 2017 is forecasted to grow with a healthy growth rate of more than 35.01% over the forecast period 2017-2025. The major factors speculated to augment the markets are road safety laws, reduction in the CO2 emission, minimizing the fuel consumption, insufficiency of skilled drivers and self-driving trucks. Self-driven trucks are an opportunity where the market growth can be exponential in the forecast period. Truck Platooning consists of several trucks furnished with state-of-the-art driving support systems – one closely following the other. This forms a platoon with the trucks driven by smart technology and communicating with each other.
    Global Truck Platooning Market is segmented into Type, Systems, Sensors and Services. The Image Sensors subsegment is forecasted to grow with the highest CAGR in the sensor type segment. Whereas, Adaptive Cruise Control (ACC) is speculated to remain dominant in the systems segment.

    Read more: www.digitaljournal.com/pr/4574921#ixz...

    TomTom heeft met contracten met o.a. Daimler en Volvo (nrs 1 en 5 top tien producenten) een belangrijke positie

1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links