Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,520 25 apr 2024 17:35
  • -0,030 (-0,19%) Dagrange 15,320 - 15,540
  • 43.784 Gem. (3M) 224,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 414 415 416 417 418 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 JdeFL 23 januari 2020 17:32
    quote:

    schreef:

    .... Na sluitingstijd zal de VS de koers waarschijnlijk weer een boost geven en zeker door die recommendaties van de analysten. Volgens mij zitten we nu op een bodemkoers en kunnen we terug gaan stijgen!
    Je koopt wel een aandeel, hè. Dat in een markt verhandeld wordt. Focus ligt hier iets teveel op rates, bunker, scrubbers, etc... Aandelenmarkten globaal tellen ook mee.
  2. Vavli 23 januari 2020 17:38
    “ Weer een boost”. ?
    We zitten nu al een tijdje in een onafgebroken neergang.
    Elk positief advies met concrete argumenten duwt de koers verder naar beneden in de US en bij ons. Het is bizar maar niet te ontkennen,
    Van een boost is er voorlopig geen sprake. Hopelijk zullen de resultaten op 30 januari voor een ander sentiment zorgen maar tot dan zie ik sober in.
  3. PAPA JOE 23 januari 2020 18:49
    Dit aandeel is in 2 weken met bijna 2€ gezakt . Dit betekent voor EURN een min van bijna 400 mlj €.
    Alleen met een opflakkering van bijna 6% op vrijdag 17 jan ll.
    Volgens mijn bescheiden mening heeft die daling niets te maken met

    1) de mooie forecast voor 2020 - volgens marketscreen zou net income verdriedubbelen
    2) de aanhoudende hoge rates ivg met begin 2019 en met een mooie forecast
    3) dividenduitbetalingen
    4) eventueel de kost voor installatie scrubbers maar volgens Risky ( en hij slaat meestal de nagel op de kop) kan dit snel terug gewonnen worden
    5) Het management die heel visionair omspringt met de huidige marktsituatie.
    6) de veelvuldige koersdoelen en adviezen die ze internationaal ontving

    Maar vooral denk ik dat er nogmaals shorters zijn die totaal geen oog hebben voor de economische situatie en die op vrijdag de 17/01 fel terug gekocht hebben om daarna deze week terug snel te verkopen . De speeltuin voor die gasten zal nog duren tot max maandag 03/02 met in het spoor een grote pak beleggers die hun sentiment gevolgd hebben.

    Ik hoop daadwerkelijk dat die gasten door de hopelijk goede resultaten de mond zullen gesnoerd worden en dat we definitief de weg naar boven kunnen vinden wat dit aandeel enorm verdient.en heel ondergewaardeerd staat
    Volgens verschillende bronnen werd begin dit jaar op KT , MT en LT 'Bullisch' market voorzien voor EURN.
    De beren moeten eruit.....
  4. [verwijderd] 23 januari 2020 19:47
    Graag wil ik dus even de technische kant van de koers blootleggen:
    - Bullish Divergence van de RSI: dit betekent dat er een hoge kans is dat de koerstrend bullish gaat worden.
    - Hammer Candlestick (daily chart): een hammer candlestick geeft een van de sterkste signalen dat we op bodemniveau zitten.
    - RSI oversold: Dit geeft in principe niet aan dat we op een bodem zitten, enkel het feit dat we oververkocht zijn. Het oversold zijn kan weken, soms maanden doorgaan. Het key punt is dat wanneer de RSI curve terug in de roze zone komt, we terug richting hogere koersen kunnen gaan.

    Overal gezien duidt mijn analyse erop dat we nu op bodemniveau zitten en dat we vanaf morgen terug volle vaart gaan stijgen. Ik ga zeker en vast morgen bijkopen!
  5. Risky bets 24 januari 2020 11:03
    gisteren waren er geruchten dat de US ze vrij zou geven. Maar de AIS transponders liggen nog steeds stil. Mogelijk worden daar spelletjes mee gespeeld, maar zo niet, dan bewegen COSCO-Dalian tankers in ieder geval nog niet.

    www.nat.bm/wp-content/uploads/2020/01...
    Rates nog steeds gigantisch hoog (voor eind Januari)
  6. Becb 24 januari 2020 13:12
    tiens, interessant. (misschien stamp ik wel een open deur in; nog niet lang in euronav belegd). Ik heb nooit veel naar de suezmax rates gekeken, maar blijkbaar kunnen die hoger zijn dan de vlcc's. Die zijn toch een pak kleiner? Met lagere kosten? Dus EURN verdient op dit moment meer met hun suezmaxen dan met hun vlcc's?
  7. Jan Frans B 24 januari 2020 15:06
    quote:

    Erik VG schreef op 24 januari 2020 14:54:

    Toch vreemd, hoge rates en de koersen ondervinden enorme druk....misschien toch ook de angst voor tankers/vraag vanuit China door het virus?
    Ik heb daar zo mijn twijfels over, de daling in de koers was al bezig voor er behoorlijke informatie en maatregelen werden bekend gemaakt in China. Gelukkig is het in China uitgebroken, de mogelijkheden om op heel korte tijd fenomenale aanpassingen te maken dat zie je daar alleen. En zoals altijd worden die dingen voor een stuk overroepen, er sterven percentsgewijs meer mensen elke winter door de grip.
  8. forum rang 6 Tordan 24 januari 2020 17:51
    quote:

    Erik VG schreef op 24 januari 2020 17:47:

    Nou, met deze koers en de verwachting van Risky voor 1USD dividend voor Q1 en 2USD over heel 2020 gaan we straks onder een k/w van 5!!!
    Dat valt nog te bezien. Q1 zal nog wel lukken bij deze rates, echter voor het hele jaar valt nog niets te zeggen. Er is simpelweg veel angst voor een sterke vraaguitval voor olie door dit virus. Stel dat deze zich ook nog razendsnel verspreid, dan is 6 euro nog te duur.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 414 415 416 417 418 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links