Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Boeing ontdekt nog een softwarefout in 737 MAX

Lees over dit aandeel ook

  1. 09 apr Boeing levert minder 737 MAX toestellen
  2. 18 mrt Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. kwast-c 18 januari 2020 14:09
    quote:

    Show_Me_The_Money schreef op 18 januari 2020 12:45:

    Snap niet dat ze nog proberen dat ding op te lappen.
    Ik stap er niet meer in en ik ben vast niet de enige.
    Kansloos verhaal.
    Dit toestel is echt zo'n maandagochtend ontwerp!
    Het is überhaupt een schande dat de FAA dit toestel in de lucht heeft laten gaan.
    Dat deze catastrofale blunder de baas van de FAA nog niet de kop gekost heeft is mij een volkomen raadsel!
    Deze man heeft net als de baas van Boeing 346 doden op zijn geweten.

    Het vertrouwen in deze 'club' is bij mij totaal gebroken.
  2. forum rang 7 Ron Kerstens 18 januari 2020 15:01
    Het blijft me verbazen dat het aandeel nog zo redelijk is blijven liggen, weliswaar van de top rond de 400 naar de huidige 325 maar 3 jaar geleden stond het aandeel nog op 125 dollar. Dit schandaal moet toch, behalve de reputatieschade en vertrouwensbreuk, uiteindelijk een vermogen gaan kosten.
  3. IkWilVanIEXAf 18 januari 2020 15:49
    Het toestel is te snel ontwikkeld, goedgekeurd door de FAA en zo snel mogelijk ingezet voor lijnvluchten. Hoe dat komt? Geld, ego, prestige, druk van aandeelhouders ik weet het niet. Ik vind het veelzeggend dat de FAA het toestel veilig bleef verklaren terwijl andere landen al een vliegverbod hadden oplegt. Dat bewijst de invloed van Boeing binnen de FAA.

    Toch zie ik het niet als een verloren zaak voor de Boeing 737 max. De basis is goed maar de ongelukken zijn veroorzaakt door besturingstechnische problemen. Die zijn op te lossen maar dat kost tijd. En het is heel goed mogelijk dat als Boeing dit leertraject heeft afgerond dat er dan een goed en zeer veilig product staat. Want als het nog een keer misgaat dan kan het zomaar zijn dat Boeing failliet gaat. Geen enkele maatschappij zal daar dan nog een vliegtuig bestellen.

    Iets wat moeilijker ligt is het reputatieverlies wat Boeing en de FAA heeft geleden. Omdat Boeing veel invloed had op de goedkeuring van de FAA krijg ik het gevoel van "wij van WC-eend adviseren WC-eend". Omdat ze in het verleden hebben gelogen over de veiligheid van de Boeing 737 max vertrouw ik deze vliegtuigbouwer en de Federal Aviation Administration niet meer.
  4. Patmania 18 januari 2020 19:50
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 18 januari 2020 15:01:

    Het blijft me verbazen dat het aandeel nog zo redelijk is blijven liggen, weliswaar van de top rond de 400 naar de huidige 325 maar 3 jaar geleden stond het aandeel nog op 125 dollar. Dit schandaal moet toch, behalve de reputatieschade en vertrouwensbreuk, uiteindelijk een vermogen gaan kosten.
    Het is een Amerikaans icoon. Het zou mij niet verbazen als aandelen Boeing door specifieke partijen worden gekocht om het aandeel hoog te houden. Als Boeing failliet gaat wordt Airbus de grote winnaar. Dat zullen de Amerikanen nooit toestaan.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Boeing Company

170,210 17 apr
-0,340 -0,20%
Premium

Turbulent jaar voor Boeing: aandeel fors onder druk op Wall Street

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links