Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 18 apr 2024 14:07
  • -0,077 (-5,84%) Dagrange 1,235 - 1,298
  • 1.770.518 Gem. (3M) 2,2M

Januari 2020 Nederlanders verkopen steeds meer aandelen Niet zo slim als je aandelen Post.nl hebt , toch ?

2.486 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 125 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. toontjeavanti 16 januari 2020 22:32
    quote:

    DWB Happy schreef op 16 januari 2020 22:21:

    [...]

    Je plaatst hier verschillende berichten met zwaar MISLEIDENDE informatie
    kom op man, een excuses op dit forum zou op zijn plaatst zijn.
    Waarschijnlijk ontgaat het u dat Postnl ook buiten Euronext verhandeld word. en bij Investing.com geven ze de koers van BATS aan. En als u verder kijkt ziet u dat er grote aantallen zijn verhandeld op deze beurs vandaag.

    Fijne avond.
  2. [verwijderd] 16 januari 2020 22:33
    Je plaatst hier verschillende berichten met zwaar MISLEIDENDE informatie

    Dat is jouw constatering. Ik heb vanmiddag zelf gezien, dat er op dat moment deze grote aantallen verhandeld werden, dus ik denk dat jou gegevens niet kloppen.
    Ook toontjeavanti, geeft dit aan, en daar reageer je niet eens op.

    Misschien dat er iemand anders, ook nog meer duidelijkheid kan geven?

  3. forum rang 4 DWB Happy 16 januari 2020 22:42
    quote:

    POSTNLTT schreef op 16 januari 2020 22:33:

    Je plaatst hier verschillende berichten met zwaar MISLEIDENDE informatie

    Dat is jouw constatering. Ik heb vanmiddag zelf gezien, dat er op dat moment deze grote aantallen verhandeld werden, dus ik denk dat jou gegevens niet kloppen.
    Ook toontjeavanti, geeft dit aan, en daar reageer je niet eens op.

    Misschien dat er iemand anders, die duidelijkheid kan geven?

    Wat jullie zien zijn een optelling van verschillende orders, investing.com geeft die in pieken weer, dus een groot aantal orders in een klein tijdbestek bij elkaar opgeteld.

    De tickerlist van Euronext geeft elke transactie op de tiende seconde nauwkeurig weer wat er precies verhandeld is.
  4. forum rang 4 DWB Happy 16 januari 2020 23:05
    quote:

    POSTNLTT schreef op 16 januari 2020 17:57:

    [...]

    Geloof er niets van. Er waren, net als gisteren, giga verkopen. Gisteren een van 1,4 miljoen, en verschillende van 100 tot 400 k.
    Vandaag ook weer een aantal van 100k tot 400k. Dat is duidelijk geen vestzak broekzak

    Hier boven schrijf je duidelijk dat het om verschillende grote blok trades gaat, en nu vraag je aan mij wat er tussen 14:50 en 15:10 uur verhandelt is!
    Je vraagt nu om al die kleine ordertjes op te tellen.

    Niet gaan draaien aub...
  5. [verwijderd] 17 januari 2020 04:15
    Totale netto shortpositie op 17 januari 2020: 4,18%Transactiegeschiedenis voor de geselecteerde periode en hedgefunds:
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    15 Jan 2020 UBS Asset Management 0,50%
    14 Jan 2020 Voleon Capital Management 0,70%

    13 Jan 2020 Voleon Capital Management 0,61%
    13 Jan 2020 AHL Partners 0,60%
    10 Jan 2020 AHL Partners 0,50%
  6. toontjeavanti 17 januari 2020 08:13
    quote:

    DWB Happy schreef op 16 januari 2020 23:24:

    Aanvulling,

    de grootste blok die vandaag verhandeld is was 100.071 groot.

    Zie afbeelding een lijst van de grootste blokken vandaag.
    Dat waren transacties op Euronext, maar er werd gisteren ook flink gehandeld op BATS, alternatieve beurs uit UK.

    en.wikipedia.org/wiki/BATS_Chi-X_Europe

  7. forum rang 6 prinszicht 17 januari 2020 08:52
    quote:

    GunoVin schreef op 17 januari 2020 04:15:

    Totale netto shortpositie op 17 januari 2020: 4,18%Transactiegeschiedenis voor de geselecteerde periode en hedgefunds:
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    15 Jan 2020 UBS Asset Management 0,50%
    14 Jan 2020 Voleon Capital Management 0,70%

    13 Jan 2020 Voleon Capital Management 0,61%
    13 Jan 2020 AHL Partners 0,60%
    10 Jan 2020 AHL Partners 0,50%
    Op naar de 15 procent.....
  8. forum rang 6 prinszicht 17 januari 2020 09:08
    Vandaag dus....kan me zo voorstellen dat ze deze week een extra zetje hebben gegeven. Dat heet gebruik maken van miscommunicatie over bijvoorbeeld volumes q4. Het lijkt toevallig. Maar dat is het zelden. PostNL kon na jaren niet meer de volumes berekenen van de pakketjes in de piekperiode. Omdat er een dag meer of minder was.

    Maar als DFT dan met een bericht komt over exacte aantallen brieven en pakketten op tijd en te laat, vandaag, weten ze wel ineens dat de aantallen niet kloppen. Ofwel, bij navraag ir PostNL of het klopt, keel ir even op de spreadsheets. Daar stonden alle aantallen besteld, bezorgd en te laat. Tot 3 cijfers achter de komma. Het lijkt er op dat HV haar bonus 2020 heeft omgezet in een Sprinter Short.
  9. Ronald14mei 17 januari 2020 09:17
    NOS vandaag om 05:30 : www.nos.nl/l/m/2318952

    "Minder pakketjes te laat in december, wel 'bizar veel' klachten over kerstpost

    Minder pakketjes te laat in december, wel 'bizar veel' klachten over kerstpost
    Webwinkels en pakketbezorgers hebben in december - procentueel gezien - minder pakketjes te laat bezorgd dan andere jaren. Vooral in de Sinterklaas-periode waren de prestaties een stuk beter dan in 2018. Afgelopen 5 december kwam 3,5 procent te laat, in 2018 was dat nog 5,5 procent.

    Wat minder goed ging, was de bezorging van de kerstkaarten door PostNL. Een derde van de deelnemers aan een onderzoek van Q&A meldt dat kerstkaarten pas na Kerstmis, of zelfs na Oud en Nieuw, op de deurmat vielen.

    Volgens onderzoeker Frank Quix van Q&A heeft een reclamecampagne van de webshops en pakketbezorgers goed gewerkt. "Daarin werd consumenten vanaf begin november al opgeroepen cadeautjes op tijd te bestellen en niet te wachten tot het laatste moment. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Wat ook hielp is dat de impact van Black Friday enorm groeide afgelopen jaar, en dat was een week voor Sinterklaas. Mensen hadden dus een hele week de tijd om te bestellen."

    Wat er met de kerstpost aan de hand was, weet Quix niet. "Het is in ieder geval geen beste prestatie als 36 procent van de mensen zegt dat er kaarten te laat zijn gekomen. 36 procent is echt bizar veel."
    'Veel kaarten op tijd'

    In het NOS Radio 1 Journaal zegt PostNL zich niet te herkennen in de resultaten van het Q&A-onderzoek. "Er is heel veel goed gegaan", zegt woordvoerder Tahira Limon. "Een klein deel is vertraagd en dat vinden we vervelend. Dat gebeurt elk jaar. Op een normale dag brengen we in het land 7 miljoen brieven rond, in de kersttijd is dat het dubbele."

    Ze spreekt tegen dat PostNL de zaakjes niet op orde had. "Heel veel collega's hebben extra gewerkt. Op maandag voor Kerst, normaal geen bezorgdag, is er ook gewerkt."

    PostNL bezorgt naar eigen zeggen nog "tientallen miljoenen" kerstkaarten per jaar. Eind vorige eeuw waren dat er nog 200 miljoen.
    Het postbedrijf wil geen eigen cijfers geven over het aantal te laat bezorgde kerstwensen. "Wij rapporteren elk kwartaal onze prestaties. De laatste keren is steeds 95 procent op tijd aangekomen. Daar streven we nog steeds naar. In februari zullen we rapporteren over het afgelopen kwartaal."
  10. forum rang 6 Tordan 17 januari 2020 09:21
    quote:

    Ronald14mei schreef op 17 januari 2020 09:17:

    NOS vandaag om 05:30 : www.nos.nl/l/m/2318952

    "Minder pakketjes te laat in december, wel 'bizar veel' klachten over kerstpost

    Minder pakketjes te laat in december, wel 'bizar veel' klachten over kerstpost
    Webwinkels en pakketbezorgers hebben in december - procentueel gezien - minder pakketjes te laat bezorgd dan andere jaren. Vooral in de Sinterklaas-periode waren de prestaties een stuk beter dan in 2018. Afgelopen 5 december kwam 3,5 procent te laat, in 2018 was dat nog 5,5 procent.

    Wat minder goed ging, was de bezorging van de kerstkaarten door PostNL. Een derde van de deelnemers aan een onderzoek van Q&A meldt dat kerstkaarten pas na Kerstmis, of zelfs na Oud en Nieuw, op de deurmat vielen.

    Volgens onderzoeker Frank Quix van Q&A heeft een reclamecampagne van de webshops en pakketbezorgers goed gewerkt. "Daarin werd consumenten vanaf begin november al opgeroepen cadeautjes op tijd te bestellen en niet te wachten tot het laatste moment. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Wat ook hielp is dat de impact van Black Friday enorm groeide afgelopen jaar, en dat was een week voor Sinterklaas. Mensen hadden dus een hele week de tijd om te bestellen."

    Wat er met de kerstpost aan de hand was, weet Quix niet. "Het is in ieder geval geen beste prestatie als 36 procent van de mensen zegt dat er kaarten te laat zijn gekomen. 36 procent is echt bizar veel."
    'Veel kaarten op tijd'

    In het NOS Radio 1 Journaal zegt PostNL zich niet te herkennen in de resultaten van het Q&A-onderzoek. "Er is heel veel goed gegaan", zegt woordvoerder Tahira Limon. "Een klein deel is vertraagd en dat vinden we vervelend. Dat gebeurt elk jaar. Op een normale dag brengen we in het land 7 miljoen brieven rond, in de kersttijd is dat het dubbele."

    Ze spreekt tegen dat PostNL de zaakjes niet op orde had. "Heel veel collega's hebben extra gewerkt. Op maandag voor Kerst, normaal geen bezorgdag, is er ook gewerkt."

    PostNL bezorgt naar eigen zeggen nog "tientallen miljoenen" kerstkaarten per jaar. Eind vorige eeuw waren dat er nog 200 miljoen.
    Het postbedrijf wil geen eigen cijfers geven over het aantal te laat bezorgde kerstwensen. "Wij rapporteren elk kwartaal onze prestaties. De laatste keren is steeds 95 procent op tijd aangekomen. Daar streven we nog steeds naar. In februari zullen we rapporteren over het afgelopen kwartaal."
    Hier kun je verder geen conclusies uit trekken denk ik. Ben veel meer benieuwd naar de volumes bij pakketten.Daar kan weleens de pijn zitten.
  11. kanhetlager 17 januari 2020 09:43
    quote:

    Ronald14mei schreef op 17 januari 2020 09:17:

    NOS vandaag om 05:30 : www.nos.nl/l/m/2318952

    "Minder pakketjes te laat in december, wel 'bizar veel' klachten over kerstpost

    Minder pakketjes te laat in december, wel 'bizar veel' klachten over kerstpost
    Webwinkels en pakketbezorgers hebben in december - procentueel gezien - minder pakketjes te laat bezorgd dan andere jaren. Vooral in de Sinterklaas-periode waren de prestaties een stuk beter dan in 2018. Afgelopen 5 december kwam 3,5 procent te laat, in 2018 was dat nog 5,5 procent.

    Wat minder goed ging, was de bezorging van de kerstkaarten door PostNL. Een derde van de deelnemers aan een onderzoek van Q&A meldt dat kerstkaarten pas na Kerstmis, of zelfs na Oud en Nieuw, op de deurmat vielen.

    Volgens onderzoeker Frank Quix van Q&A heeft een reclamecampagne van de webshops en pakketbezorgers goed gewerkt. "Daarin werd consumenten vanaf begin november al opgeroepen cadeautjes op tijd te bestellen en niet te wachten tot het laatste moment. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Wat ook hielp is dat de impact van Black Friday enorm groeide afgelopen jaar, en dat was een week voor Sinterklaas. Mensen hadden dus een hele week de tijd om te bestellen."

    Wat er met de kerstpost aan de hand was, weet Quix niet. "Het is in ieder geval geen beste prestatie als 36 procent van de mensen zegt dat er kaarten te laat zijn gekomen. 36 procent is echt bizar veel."
    'Veel kaarten op tijd'

    In het NOS Radio 1 Journaal zegt PostNL zich niet te herkennen in de resultaten van het Q&A-onderzoek. "Er is heel veel goed gegaan", zegt woordvoerder Tahira Limon. "Een klein deel is vertraagd en dat vinden we vervelend. Dat gebeurt elk jaar. Op een normale dag brengen we in het land 7 miljoen brieven rond, in de kersttijd is dat het dubbele."

    Ze spreekt tegen dat PostNL de zaakjes niet op orde had. "Heel veel collega's hebben extra gewerkt. Op maandag voor Kerst, normaal geen bezorgdag, is er ook gewerkt."

    PostNL bezorgt naar eigen zeggen nog "tientallen miljoenen" kerstkaarten per jaar. Eind vorige eeuw waren dat er nog 200 miljoen.
    Het postbedrijf wil geen eigen cijfers geven over het aantal te laat bezorgde kerstwensen. "Wij rapporteren elk kwartaal onze prestaties. De laatste keren is steeds 95 procent op tijd aangekomen. Daar streven we nog steeds naar. In februari zullen we rapporteren over het afgelopen kwartaal."
    Wat mij persoonlijk opviel als postbezorger is dat er zoveel kerstkaarten worden verzonden zonder correct adres, bijvoorbeeld zonder huisnummer of naar mensen die verhuisd zijn. Dan is het wel heel gemakkelijk om te klagen dat die kaarten niet aankomen op het juiste adres.
2.486 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 125 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links