Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,750 24 apr 2024 10:36
  • +0,280 (+1,19%) Dagrange 23,550 - 23,950
  • 535.907 Gem. (3M) 2,5M

ArcelorMittal januari 2020

865 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 44 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Archie Steelman 16 januari 2020 16:47
    quote:

    Pokkertje schreef op 16 januari 2020 16:24:

    [...]1 ding is in iedergeval heel vreemd dat met slecht nieuws over de handelsdeal de boel naar beneden zakt, en dat voor en na t nieuws van tekenen ook gebeurt.
    Klopt Pokkertje, ik vraag mij soms ook af waarom de koers soms zo daalt zonder dat er aanwijsbare zaken aan ten grondslag liggen. Je komt er gewoonweg niet achter. Dit is duidelijk nieuws: In de AEX was Randstad (-1,3%) donderdagmiddag de grootste verliezer. De uitzender had last van de Britse detacheerder Hays, die waarschuwde dat de marktomstandigheden op de korte termijn lastig blijven.
    Maar dergelijk nieuws over Arcelor waaruit je de aanleiding van een koersdaling kunt halen, zie je bij Arcelor bijna nooit.
    Het is en blijft daarom een raadselachtig aandeel zullen we maar zeggen.....
  2. [verwijderd] 16 januari 2020 17:18
    quote:

    Archie Steelman schreef op 16 januari 2020 16:47:

    [...] Klopt Pokkertje, ik vraag mij soms ook af waarom de koers soms zo daalt zonder dat er aanwijsbare zaken aan ten grondslag liggen. Je komt er gewoonweg niet achter. Dit is duidelijk nieuws: In de AEX was Randstad (-1,3%) donderdagmiddag de grootste verliezer. De uitzender had last van de Britse detacheerder Hays, die waarschuwde dat de marktomstandigheden op de korte termijn lastig blijven.
    Maar dergelijk nieuws over Arcelor waaruit je de aanleiding van een koersdaling kunt halen, zie je bij Arcelor bijna nooit.
    Het is en blijft daarom een raadselachtig aandeel zullen we maar zeggen.....
    had me eigen ook voor genomen om niet in n aandeel te stappen waar shorters in zitten, persentage short is in Arcelor ook aardig toegenomen, zit er daarom ook hard aan te denken om bij eigen geld uit te stappen.
  3. finance2u 16 januari 2020 20:02
    Data from the International Securities Exchange (ISE), Cboe Options Exchange (CBOE), and NASDAQ OMX PHLX (PHLX) shows there's been unusual interest in long call options. The steel concern's 10-day call/put volume ratio comes in at 12.63, a reading that ranks in the bullish 97th annual percentile. In short, traders seem to be betting MT shares are going to keep rising. From a broader perspective, call open interest overall ranks in the 81st annual percentile.

    Read More
    Bron: schaeffer
  4. finance2u 16 januari 2020 20:52
    LONDEN (Reuters) - Toen elektrische autofabrikant Tesla Inc. afgelopen zomer zijn eerste massamarktmodel lanceerde, stuurde het een schokgolf door de aluminiumindustrie door grotendeels over te schakelen op staal en weg van het lichtere metaal dat het in zijn eerste twee luxemodellen had gebruikt.

    De omschakeling van Elon Musk's Tesla naar het zwaardere maar goedkopere metaal benadrukt hoe staal terugvecht tegen aluminium, waarvan algemeen werd verwacht dat het de grootste begunstigde zou zijn van de revolutie in elektrische voertuigen.

    Aluminium werd gezien als de sleutel tot het compenseren van het gewicht van batterijen om het bereik van elektrische voertuigen uit te breiden, cruciaal voor een grotere acceptatie door de consument.

    Oud verhaal wat naadloos aansluit bij de call van alcoa gisteren....staal (lichtgewicht staal als fortissimo) wint steeds meer terrein ten opzichte van aluminium..het is simpelweg goedkoper, 4x zo sterk, makkelijker recyclebaar. De zwaarte doet er minder toe bij de batterijauto, maar ook dat verschil vervaagd meer en meer
  5. forum rang 10 voda 16 januari 2020 20:56
    Arcelor speelt daar al goed op in (zie ouder artikel)

    Fortiform®
    ArcelorMittal België is uitgekozen als pilootsite voor de ontwikkeling van Fortiform®. Fortiform® is de naam van een nieuwe generatie geavanceerde hogesterktestalen voor koudvervorming. Geavanceerde staalsoorten zijn veel sterker, waardoor automobielconstructeurs dunnere, en dus lichtere auto-onderdelen kunnen produceren.

    Voor meer, zie link:

    belgium.arcelormittal.com/innovatie/p...
  6. finance2u 16 januari 2020 21:22
    De staalexport van China blijft in 2020 laag na een daling van 7% in 2019
    in droge bulkmarkt , vrachtnieuws 16/01/2020

    De uitvoer van afgewerkt staal in China daalde met 7,3% op jaarbasis tot 64,293 miljoen ton in 2019, het laagste jaarlijkse totaal sinds 2014, en een indicatie van de vraag naar robuust staal ondanks een hogere capaciteit voor ruw staal.

    In december 2019 daalde de staalexport van China op jaarbasis met 15,7% tot 4,684 miljoen ton, bleek uit de Chinese douanegegevens die dinsdag werden vrijgegeven. Dagelijks daalde het exportvolume in december met gemiddeld 0,9% ten opzichte van november. Sommige staalhandelaren verwachten dat de export in januari 2020 vergelijkbaar zal zijn met die in december.

    Volgens de analyse van S&P Global Platts zal de export van afgewerkt staal in 2020 waarschijnlijk niet veel toenemen ten opzichte van vorig jaar vanwege de aanhoudende sterke binnenlandse vraag.

    De staalexport van China groeide in 2015 toen overcapaciteit op de binnenlandse markt China hielp om wereldwijd te concurreren. Vanwege de campagne van China om overcapaciteit te elimineren, die 150 miljoen ton / jaar staalproductiecapaciteit en 140 miljoen ton / jaar inductieovencapaciteit in 2016-2018 verkleinde, hebben de Chinese staalprijzen een opwaartse impuls gekregen, wat resulteerde in de daling in de staalexport sinds 2016.

    Hoewel de staalcapaciteit van China sinds 2019 opnieuw is uitgebreid door capaciteitsvervangingen, heeft de robuuste binnenlandse vraag, vooral uit de bouw van onroerend goed, het grootste deel van de incrementele staalproductie opgevangen, waardoor de staalexport in 2019 is gedaald.

    Volgens de analyse van Platts zal de ruwe staalcapaciteit van China in 2020 met 14 miljoen ton / jaar blijven toenemen, nadat deze met ongeveer 42 miljoen ton / jaar is gestegen tot 1,21 miljard ton / jaar in 2019. Als gevolg daarvan is de ruwe staalproductie van China zal naar verwachting in 2020 met 2% toenemen tot ongeveer 1.005 miljoen ton. De productie van ruw staal steeg met 7% op jaarbasis in januari-november 2019 tot 904,18 miljoen ton.

    Ondanks de aanhoudende stijging van de staalproductie zal de Chinese binnenlandse vraag naar verwachting in 2020 stevig blijven vanwege de inspanningen van de regering om de vastgoedontwikkeling te stabiliseren en de infrastructuur en productie te ondersteunen. Als gevolg hiervan zal de binnenlandse markt waarschijnlijk aantrekkelijker blijven dan de overzeese markten.

    Een bron bij een grote Chinese staalfabriek zei dat zijn bedrijf van plan was om hun exportquota voor staal verder te verlagen in 2020, omdat het betere winsten verwacht van de binnenlandse verkoop.

    Een exporteur zei dat de Chinese staalprijzen waarschijnlijk in de eerste helft van 2020 hoog zouden blijven, omdat de bouw- en productiesectoren zouden worden ondersteund door het proactieve monetaire en fiscale beleid van China. Deze omvatten het bijsnijden van de reserve-eisenratio voor financiële instellingen en de vroege uitgifte van speciale staatsobligaties.

    Het bleef echter afwachten of de kracht van de stimuleringspakketten van de regering in de tweede helft van 2020 zou kunnen volhouden, zei hij.

    In 2019 daalde de staalimport van China op jaarbasis met 6,5% tot 12.304 miljoen ton, waardoor de netto-uitvoer steeg tot 51.989 miljoen ton, een daling met 7,4% op jaarbasis.

    De staalimport van China in december 2019 keerde terug met een sterke 42,3% maand op maand en 47,4% op jaarbasis tot 1.483 miljoen, het hoogste niveau sinds begin 2011. Dit was voornamelijk te wijten aan een toename van importorders in oktober en november, toen robuuste binnenlandse vraag en het Chinese verbod op de invoer van schroot stimuleerde de invoer van halffabrikaten van staal, evenals enkele afgewerkte producten.
    Bron: Platts



  7. naarden 16 januari 2020 22:43
    (ABM FN-Dow Jones) Op Wall Street zijn donderdag 5 van de negen AEX-genoteerde fondsen ten opzichte van het slot in Amsterdam hoger gesloten.
    Aegon (-0,49%)
    ArcelorMittal (-0,29%)
    ASML (+0,04%)
    Galapagos (-0,08%)
    ING Groep (+0,18%)
    Philips (+0,58%)
    RELX (+0,46%)
    Royal Dutch Shell (-0,39%)
    Unilever (+0,08%)
    Euro/dollar: 1,1138
    Op basis van de bovenstaande koersuitslagen zou de AEX index, die sloot op 612,06 punten, zijn geëindigd op 612,68 punten.
  8. ABCM 17 januari 2020 09:19
    quote:

    Pussy schreef op 17 januari 2020 09:17:

    Niet te voorbarig, er komen nog cijfers en winstwaarschuwingen, vandaag groen morgen diep rood zo gaat dat , ik hoor alweer de 20 voorbij komen , let op mittal het is en blijft voorlopig Papen en nat houden
    Diep rood op een dag dat de beurs gesloten is? Knap hoor die glazen bol van jou.
  9. down 17 januari 2020 09:39
    Nou vandaag geen black friday voor arcelor en ja zelfs een flinke stijging.!? Blijkbaar hebben we toch weer meer staal nodig?? En alle zorgen zijn vergeten ondanks dat handels boycotten en oorlogen conflicten.... Het vergaan/onbewoonbaar (dat laatste vooral) van deze aardkloot nog nooit zo dichterbij zijn gekomen dan 2020 dat net is begonnen!!!
    Winters in west europa zijn voorgoed verleden tijd met enige uitzonderingen na... We blijven industrie koesteren omdat de rijken der aarde het Duitse spreekwoord aanhouden,,,Gein arbeit gein fressen,,,,, Hierdoor moet de mens dagelijks naar zijn werk en ontstaan er meer dan 600km file alleen al in dit landje per dag!.....
    Dus waarom zich druk maken dat de koersen op de beurzen niet stijgen naar wens van geldwolven speculanten en zwendelaars die denken dat ze hun hachje gaan redden als de wereld onbewoonbaar is geworden...... En o ja ze zijn naarstig op zoek naar en planeet waar ze met hun zak vol geld naar toe kunnen.... Maar ze lopen daar dan wel rond in een ruimtepak of wonen in een ruimtestation van een paar vierkante meter!!?????!!????
865 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 44 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links