Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,204 25 apr 2024 17:35
  • -0,029 (-2,35%) Dagrange 1,195 - 1,239
  • 1.803.919 Gem. (3M) 2,2M

Januari 2020 Nederlanders verkopen steeds meer aandelen Niet zo slim als je aandelen Post.nl hebt , toch ?

2.486 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 125 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Saibee 7 januari 2020 19:32
    quote:

    GaatHernaleveren schreef op 7 januari 2020 17:23:

    [...]AAN DE REDACTIE VAN IEX: gelet alle postings PostNL is het voorstel van Alias Perry1 m.i. dé methode. Zou e.e.a. via IEX gearrangeerd kunnen worden. Als de eventuele kosten bekend zijn, dan kunnen we via dit forum bezien of er de benodigde dekking gevonden kan worden.
    Een artikel in de krant....

    Wie denkt u hiermee te bereiken; het MT, de beleggers in Postnl, de lezers van de krant, het Nederlandse volk,...?
    Denkt u daarmee de sympathie van de lezer of het Nederlandse volk op te wekken?
    Ik schat dat minimaal 99,9% van de mensen geen aandelen Postnl heeft en het dus geen ruk kan schelen (of juist wel leuk vindt want beleggers zijn toch alleen maar kapitalistische honden).

    Inderdaad, de aandeelhouders zijn er sinds de afsplitsing van Postnl (2010 als ik me niet vergis) uitermate bekaaid vanaf gekomen.
    Veel andere stakeholders hebben wel degelijk alle reden tevreden te zijn; ik hoop niet dat ik dit verder nog hoef uit te leggen.

    Ik weet niet hoelang u meeloopt in de beleggingswereld maar als u actie wilt ondernemen dan moet u naar de aandeelhoudersvergadering.
    Stel daar uw vraag en misschien krijgt u ook nog antwoord maar het meest waarschijnlijke scenario is dat u ook daar met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

    Op de aanstelling van een lid van de RvB heb je bij Postnl als aandeelhouder geen invloed.
    De RvC stelt een nieuwe CEO aan; wel kun je tegen de voordracht van een nieuw lid van de RvC stemmen.
    Verder kun je tegenstemmen bij het verlenen van kwijting aan de leden van RvB en de RvC.

    Als een bedrijf het echt bont maakt dan neem je contact op met de VEB (wel eerst lid worden).
    De VEB stuurt vaak ook een vertegenwoordiger naar de aandeelhoudersvergadering; afgelopen jaar stelde deze persoon kritische vragen/opmerkingen.
  2. forum rang 4 Erny 7 januari 2020 19:42
    quote:

    POSTNLTT schreef op 7 januari 2020 18:24:

    [...]

    Goed lezen is ook een kunst!!!

    Nieuwe regels Wereldpostunie
    Volgens PostNL is de wijziging een verplichting en het gevolg van veranderende internationale regelgeving. Uit veiligheidsoverwegingen moet voortaan strikt onderscheid worden gemaakt tussen brieven en goederen. ,,Zo kunnen landen van te voren bepalen wat ze wel en niet accepteren”, zegt woordvoerder Tahira Limon. De regelgeving is in de Wereldpostunie (UPU), de internationale vereniging van 193 postbedrijven, tot stand gekomen.

    Mochten Nederlandse webshops tóch goederen per brief naar het buitenland versturen dan worden die niet in Nederland onderschept door PostNL of de douane. Dat gebeurt door de buitenlandse autoriteiten, zegt Limon. Dáár ligt het risico.

    Ook zonder prijs kun je afspreken of iets dient te worden gedefinieerd als brief of pakket. Een hogere prijs maakt een zending heus niet meer/minder veilig.
  3. forum rang 4 Toekomstbeeld 7 januari 2020 20:21
    Mooi nieuws vandaag van onze regering. Geen abnormale stijging vh minimumloon. Dat zal de idiote 14 euro wens vd FNV geen goed doen. Nu maar hopen dat het nog idiotere postnl management zich niet opwerpt als proeftuin onder het motto van "wij willen een sociaal gezicht tonen en maatschappelijk ondernemen".

  4. [verwijderd] 7 januari 2020 20:30
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 7 januari 2020 20:21:

    Mooi nieuws vandaag van onze regering. Geen abnormale stijging vh minimumloon. Dat zal de idiote 14 euro wens vd FNV geen goed doen. Nu maar hopen dat het nog idiotere postnl management zich niet opwerpt als proeftuin onder het motto van "wij willen een sociaal gezicht tonen en maatschappelijk ondernemen".

    No way! Er is in de afgelopen jaren reeds genoeg "geproeftuind" bij PostNL.....

    Vanaf Q4 2019 is het nu "leveren" voor dit MT !!
  5. [verwijderd] 7 januari 2020 20:34
    Failliete transporteur eist €250.000 van PostNL
    Door YTEKE DE JONG
    2 min geleden in FINANCIEEL

    PostNL Koninklijke1.9310.13%
    AMSTERDAM - De failliete onderaannemers Plieger Snel Transport (PST) eisen woensdag bij de rechtbank in Haarlem een voorlopige schadevergoeding van €250.000 van het pakkettenbedrijf van PostNL.

    Schadeclaim van 250.000 euro tegen PostNL.
    Schadeclaim van 250.000 euro tegen PostNL.? FOTO DIJKSTRA BV
    Het in 2015 failliet verklaarde PST probeert bewezen te krijgen dat PostNL het bedrijf benadeeld heeft. „Dit schadebedrag gaat om een voorschot. De totale schade moet daarna bepaald worden in een staatsschadeprocedure”, zegt Johan Plieger uit Valkenburg in een reactie.

    Bij een tweetal hoorzittingen in oktober bleek dat de betrokken PostNL-medewerkers zich inhoudelijk weinig meer herinneren van afspraken, pilots, tariefverlagingen en het inperken van ritten. Zij werden onder ede gehoord.

    Niet betrouwbaar

    Uit de dagvaarding voor woensdag blijkt dat de advocaten van de Pliegers de verklaringen van de toenmalige PostNL-manager Pieter de Ruijter voor de rechtbank niet betrouwbaar vinden. Dat wordt volgens de juristen ondersteund door bandopnames. Een voorstel om toch samen te werken, werd door hem afgeschoten omdat PostNL geen concurrentie naast zich duldde, zo is in de dagvaarding te lezen.

    De Limburgers begonnen in 2011 voor PostNL pakketjes te rijden. PostNL besloot hen na een tijdje exclusief een groot bezorgingsgebied toe te wijzen. Zij moesten zelf investeren in auto’s en gebouwen. Echter vlak nadat zij op verzoek van PostNL grote investeringen hadden gedaan verlaagde deze de vergoedingen voor bezorging waardoor het bedrijf opeens niet meer rendabel bleek.

    In 2013 raakten zij in een conflict over de afhandeling van de zaak, en uiteindelijk ging Plieger Snel Transport failliet.
  6. forum rang 4 Toekomstbeeld 7 januari 2020 20:37
    quote:

    keffertje schreef op 6 januari 2020 11:04:

    [...]

    Als het management bevestigt dat ze in 2019 31,5 cent per aandeel hebben verdiend doe ik graag met je mee, maar dit geloof je hopelijk zelf niet!
    Geschoond voor buitenland en integratie kosten Sandd zal het niet veel schelen. 53 mln nettowinst is 11 cent eerste 9 maanden (bron q3 report).

    Met buitenland en integratiekstn inderdaad een stuk lager. 10 cent of zo voor geheel 2019.

    Geeft gelijk aan wat de potentie is als we vd Klote Duitsers en Italianen af zijn, en de integratiekstn verwerkt hebben.

    35 tot 40 cent.
  7. [verwijderd] 7 januari 2020 20:51
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 7 januari 2020 20:37:

    [...]

    Geschoond voor buitenland en integratie kosten Sandd zal het niet veel schelen. 53 mln nettowinst is 11 cent eerste 9 maanden (bron q3 report).

    Met buitenland en integratiekstn inderdaad een stuk lager. 10 cent of zo voor geheel 2019.

    Geeft gelijk aan wat de potentie is als we vd Klote Duitsers en Italianen af zijn, en de integratiekstn verwerkt hebben.

    35 tot 40 cent.
    En in dit jaar 2020 gaan we van deze kwelgeesten worden verlost en zal een groot deel van de integratie gaan plaatsvinden.

    Dus plak daar alvast dan ook maar eens een hypothetische koers op ....... ;-)
  8. forum rang 4 DWB Happy 7 januari 2020 21:04
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 7 januari 2020 20:37:

    [...]

    Geschoond voor buitenland en integratie kosten Sandd zal het niet veel schelen. 53 mln nettowinst is 11 cent eerste 9 maanden (bron q3 report).

    Met buitenland en integratiekstn inderdaad een stuk lager. 10 cent of zo voor geheel 2019.

    Geeft gelijk aan wat de potentie is als we vd Klote Duitsers en Italianen af zijn, en de integratiekstn verwerkt hebben.

    35 tot 40 cent.
    Gelukkig dat jij hier nog steeds de moeite neemt om inhoudelijk te reageren, vriend Toekomstbeeld:)

    Gisteren heb ik nog eens bijgekocht, mocht het verder inzakken door het slecht sentiment koop ik steeds bij.

    Dat shorters het hazepad gekozen hebben, geeft maar al te vaak aan dat er iets staat te gebeuren.
    Dit heb ik zelden gezien bij Postnl dat het short percentage nagenoeg nul is,
    shorters zijn maar al te vaak veel beter geïnformeerd (voorkennis) dan Piet particulier!



  9. forum rang 6 keffertje 7 januari 2020 22:36
    quote:

    Reply schreef op 7 januari 2020 20:51:

    [...]

    En in dit jaar 2020 gaan we van deze kwelgeesten worden verlost en zal een groot deel van de integratie gaan plaatsvinden.

    Dus plak daar alvast dan ook maar eens een hypothetische koers op ....... ;-)
    Als die 35 tot 40 cent door het management wordt bevestigd, ben ik het met je eens.

    Echter gezien de historie gaat men die uitspraken niet doen omdat ze niet 'in control' (ze snappen hun eigen business en verdienmodel niet).

    Eerder is hier al een aantal factoren genoemd waardoor ook 2020 mogelijk weer gaat tegenvallen, maar ik ben erg benieuwd wat tuthola bij de jaarcijfers eind februari hierover gaat zeggen.
  10. Slnc 7 januari 2020 22:44
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 7 januari 2020 20:37:

    [...]

    Geschoond voor buitenland en integratie kosten Sandd zal het niet veel schelen. 53 mln nettowinst is 11 cent eerste 9 maanden (bron q3 report).

    Met buitenland en integratiekstn inderdaad een stuk lager. 10 cent of zo voor geheel 2019.

    Geeft gelijk aan wat de potentie is als we vd Klote Duitsers en Italianen af zijn, en de integratiekstn verwerkt hebben.

    35 tot 40 cent.
    in 2022 misschien
  11. forum rang 4 Guus_Geluk 8 januari 2020 00:17
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 7 januari 2020 20:37:

    [...]
    Geeft gelijk aan wat de potentie is als we vd Klote Duitsers en Italianen af zijn, en de integratiekstn verwerkt hebben.

    35 tot 40 cent.
    Bij een normale K/W verhouding van 10 zou dit dus een koers van 3.50 tot 4.00 moeten opleveren.
  12. Sander13677 8 januari 2020 08:01
    'Veel Sandd-personeel op straat door fusie'

    Gepubliceerd op 8 jan 2020 om 07:53

    DEN HAAG (AFN) - Door de overname van Sandd door PostNL raakt het leeuwendeel van de Sandd-medewerkers hun baan kwijt. Dat meldt de NOS. Sandd stopt per 1 februari en fuseert met PostNL, maar nu is volgens de omroep al duidelijk dat minder dan de helft van de ongeveer 16.000 Sandd-medewerkers zeker is van een baan bij het fusiebedrijf, ondanks de vele vacatures bij PostNL.

    De grootste groep Sandd-medewerkers bestaat uit ongeveer 10.400 bezorgers. Die hebben allemaal een aanbod gekregen om bij PostNL te komen werken, maar bij vakbond Bond van Post Personeel zijn volgens de NOS signalen binnengekomen dat een groot gedeelte van de bezorgers niet op het aanbod ingaat. Dit komt onder meer door werkroosters, werkwijze of het aanbod van ofwel te veel ofwel te weinig uren. Ook zouden sommige medewerkers er financieel op achteruit gaan.

    Een tweede groep waar klappen vallen, is volgens de omroep het ondersteunend personeel van Sandd. Dat zijn 1800 medewerkers, zoals chauffeurs, kantoormedewerkers en postsorteerders. Voor sommige is de afstand woon-werkverkeer te groot. Ook wordt geklaagd over het lage loon en het tekort aan uren. Ook het aanbod van tijdelijke contracten staat Sandd-medewerkers tegen.

    Buiten de boot

    Een derde groep dreigt volgens de NOS helemaal buiten de boot te vallen. Volgens vakbond FNV gaat het om zo'n 3000 bezorgers en 450 mensen aan ondersteunend personeel die voor franchisenemers van Sandd werken. Voor deze bedrijven en bezorgers geldt dat er nog geen afspraken zijn met PostNL, terwijl de stroom van Sandd-post 1 februari opdroogt. Voor deze groep is er ook geen sociaal plan, terwijl dat voor anderen die voor Sandd werken er wel is.

    Een woordvoerder van PostNL was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Tegen de NOS wilde PostNL niet zeggen hoeveel Sandd-bezorgers en ondersteunende medewerkers er ondertussen wel zijn aangenomen omdat er nog gesprekken lopen.

  13. forum rang 6 pietje-2005 8 januari 2020 08:08
    Denk, dat zo lang er een politieke invloed is (voor werkgelegenheid?) en een wettelijk kader (postwet, upd) voor aard van werk en maximale winsten en dat soort vreemde wurgkoorden , kun je niet van een "normale" k/w=verhouding spreken, als je dat al ooit kan.
    Elk bedrijf en/of bedrijfstak/sector is weer net even anders.
    Defensief is het zeker niet, of het is de laatste jaren qua koers bezig met een grote defensieve terugtrekking :-(.
    Ook met dat "riante" progressieve dividend (wat nu wat jaren tot het verleden gaat behoren) , zakte de koers elk jaar een veelvoud van het uitgekeerde dividend, tenslotte.
    Eens afwachten wat dat nieuws vandaag over Sandd-medewerkers die niet verder gaan met PostNL (stemmingmakerij, en flauwekul van alledag?) weer met de koesr gaat doen.
    Grote(re) investeerders zitten niet te wachten op dat soort bedrijven met dat soort management, wat nooit ergens verantwoordelijk voor schijnt te zijn; The Untouchables vanuit de politiek op het pluche bij PostNL ;-)
    Succes
  14. forum rang 5 Go Go Go ! 8 januari 2020 08:10
    Vandaag vermoedelijk beurs eerst een stukje naar beneden I.v.m. de Iraanse raketaanslag op luchtmachtbases van de VS in Irak.

    Het wordt voor Harlekijn steeds gemakkelijker om het verwachtingspatroon van beleggers straks wat te temperen ... afkoelende economie etc ... bladibladibla. Altijd een reden gelegen buiten de onderneming.

    Eens met wat keffertje hierboven als eens riep. Dit MT is gewoonweg niet in control. Absolute lichtgewichtjes ... Gewichtsklasse vlieggewicht.

2.486 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 125 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links