Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,220 25 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+0,78%) Dagrange 22,940 - 23,580
  • 108.936 Gem. (3M) 241K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Haegen 30 december 2019 12:57
    quote:

    ff_relativeren schreef op 28 december 2019 00:49:

    Net voor Kerstmis werden we verrast door aandeelhouder Susquehanna.
    Deze partij heeft haar LONG positie van ruim 5% in 1x afgebouwd naar 0,00%.
    ...
    Die LONG positie bestond uit meer opties dan aandelen. Door alles op te doeken,
    heb je een tekort aan fysieke aandelen. (een netto short positie)
    ...

    Ik denk ook dat het tijdelijke short-positie is van Susquehanna.

    En voor het gedeelte dat Susquehanna long zat met opties zal er ook een partij short gezeten hebben. Deze positie zal dus ook een dezer dagen afgemeld moeten worden.
  2. forum rang 7 ff_relativeren 30 december 2019 21:24
    CNBC : energie-opslagkosten kunnen nog 66% tot 80% dalen in de komende 10 jaar.
    De schaalgrootte van energie-opslag zal enorm toenemen, maar dat is geen plus voor aandeelhouders :

    UBS estimates that over the next decade energy storage costs will fall between 66% and 80%, and that the market will grow to as much as $426 billion worldwide. Along the way entire ecosystems will grow and develop to support a new age of battery-powered electricity, and the effects will be felt throughout society.

    (..)

    “Eventually this will come down to some industry leaders who make some money,” JMP Securities’ Joe Osha said. “I think all these companies are going to do a good job of delivering declining prices for [electric vehicle] manufacturers over the course of the next 5-10 years. I am not so sure that they are going to generate great stockholder returns in the process.”

    bron : www.cnbc.com/2019/12/30/battery-devel... .
  3. forum rang 7 ff_relativeren 31 december 2019 02:26
    In het zelfde artikel ook een uitleg waarom de prijzen van grondstoffen voor de lithium batterijen zo sterk gedaald zijn ; de toevloed van ruw materiaal overtrof de marktvraag ruimschoots.

    De komende 5 jaar kan een omgekeerde beweging plaatsvinden :

    Electric vehicles now outpace consumer electronics in the demand for lithium. While there’s a growing demand for the mineral, prices have plummeted in the last decade after a ramp-up in production outpaced slower-than-expected sales of electric vehicles, S&P Global Platts said. The firm said that it expects demand from transportation and power sectors to nearly triple over the next five years, and that as “momentum builds, demand could outweigh supply.”
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 januari 2020 15:42
    Uitgelicht: 2020 jaar te vroeg voor echte ommekeer AMG

    Advanced Metallurgical Group heeft in 2019 de neerwaartse trend die halverwege 2018 werd ingezet, niet weten de de keren.

    In het tweede deel van 2018 moest het aandeel bijna 50 procent aan waarde inleveren en het afgelopen jaar ging er nog eens een ruim 20 procent af.

    De kwartaalcijfers die in 2019 gepubliceerd werden, verrasten beleggers elke keer negatief. Met name na de bekendmaking van de cijfers over het tweede kwartaal werd het aandeel hard afgestraft op de beurs met maar liefst 18 procent. "Op korte termijn zullen onze financiële resultaten worden beïnvloed door lagere prijzen van met name vanadium en lithium, tevens hebben we te kampen met hogere kosten voor voorraden”, zo liet AMG destijds weten.

    AMG is een uitdagend bedrijf die te maken heeft met lastige marktomstandigheden, stelde analist Stijn Demeester van ING. “Het is een kwaliteitsbedrijf die onder moeilijke omstandigheden moet opereren” Daarmee doelde deMeester onder andere op de lage prijs voor vanadium en lithium.

    Analist Paul Weeteling van IEX noemde het een misstap van AMG om de voorraden vanadium te lang aan te houden. “De prijs van vanadium is absurd hard gedaald en daar heeft AMG erg last van gehad en doordat er niet tijdens de daling genoeg is doorverkocht moest het bedrijf afboeken op de voorraad.”

    Beide analisten noemen het positief dat AMG een contract heeft getekend met Glencore voor de levering van ferrovanadium. Het betreft een langjarige overeenkomst om 100 procent van de ferrovanadiumproductie van de fabriek in Ohio te leveren, inclusief de nog te bouwen faciliteit.

    Zo blijf je niet met onverkochte voorraad zitten, de geproduceerde volumes zullen worden afgenomen, aldus Demeester. “Je hebt nog steeds geen zekerheid over de prijs die je gaat krijgen maar het timings element haal je er hierdoor wel uit, je krijgt gedurende het jaar op die manier wel een gemiddelde prijs”, zo gaf Weeteling aan.

    “De prijs van vanadium lijkt wel te bodemen, maar we verwachten niet dat de prijs echt zal aantrekken, eerder gaan we er vanuit dat de prijs zal stabiliseren op een laag niveau”, stelde Demeester. “Voor vanadium hebben we te maken met overcapaciteit en een zwakke economische vraag.”

    De analisten waren eveneens positief over de joint venture die AMG aan is gegaan met Shell Catalysts & Technologies om een langdurige duurzame oplossing te bieden voor het terughalen en recyclen van gebruikte katalysatoren.

    Volgens beide partijen zullen olieraffinaderijen profiteren van de gecombineerde technische mogelijkheden en middelen door de risico's en kosten van het transport en afvoeren van gebruikte katalysatoren weg te nemen. Bovendien neemt hierdoor de behoefte aan stortplaatsen af.

    Volgens Demeester is de joint venture positief voor het beleggerssentiment, omdat het groeimogelijkheden biedt voor AMG Vanadium buiten Noord-Amerika en het de recyclingtechnologie van AMG erkent. Ook analist Paul Weeteling van IEX Group stelde dat het initiatief veel potentie heeft. "Voor AMG biedt deze stap een stukje extra potentie die er tot dusver niet was. Een partner als Shell geeft de mogelijkheid sneller op te schalen dankzij de kapitaalkracht en het netwerk van het bedrijf", aldus de analist. “En deze stap past goed in de vraag naar duurzaam ondernemen”, voegde de analist van IEX toe.

    Lithium

    De lithium prijs is ook ingestort, gaf Weeteling aan. “AMG heeft de plannen voor een tweede lithium fabrieken laten varen en houdt het bij één, wel wordt deze uitgebreid. “

    Lithium heeft te maken met een sterk onderliggende groei ten aanzien van de markt voor elektrische voertuigen, maar aan de prijs van de lithium is dat niet af te zien, stelde Demeester. “Op de elektrische revolutie is al te veel geanticipeerd en dat heeft een drukkend effect op de prijs, er is ook hier sprake van overcapaciteit.”

    Wel verwacht Demeester dat op den duur de prijzen van Lithium zullen aantrekken, “China wil dat in 2025 van alle auto’s die verkocht worden 25 procent elektrisch is, nu is dat nog maar 5 procent. Dit zal een stuwend effect hebben op de prijs van lithium.”

    AMG kan lithium produceren tegen lagere kosten dan de concurrentie, merkte Weeteling nog op, “dit is een erg sterk punt van het bedrijf.”

    Technologies-tak

    AMG doet onderzoek naar een aparte beursnotering voor zijn Technologies-tak. De divisie Technologies werd begin dit jaar gecreëerd door het onderdeel Titanium Alloys en Coatings, dat high-tech-legeringen en materialen maakt voor te luchtvaartindustrie, samen te voegen met AMG Engineering. “Een aparte beursnotering voor de Technologies-tak van AMG kan aandeelhouderswaarde ontsluiten, omdat de markt de groei en winstgevendheid van AMG Technologies nu niet beloont”, aldus de analist van ING.

    Weeteling van IEX denkt dat de synergievoordelen om de Technologies-tak te behouden beperkt zijn, “dus deze naar de beurs brengen is op zich niet een gekke gedachte, maar alles hangt af van de prijs die je ervoor krijgt.”

    Demeester verwacht niet dat de IPO in 2020 plaats zal vinden. “Het is nog te vroeg, deze tak heeft nog geen track record opgebouwd en daarnaast is het beursklimaat ook niet ideaal."

    2020

    Voor 2020 zijn beide analisten nog voorzichtig wat betreft de koersontwikkeling van AMG. Voor een krachtige ommekeer lijkt het nog wat te vroeg. “Ik denk het aandeel op de korte termijn wispelturig zal zal zijn, maar als we wat verder kijken, dan kan het bedrijf gaan profiteren van de duurzaamheidstrend”, meent Weeteling. Daarnaast verwacht de analist dat de grondstofprijzen op termijn zullen aantrekken, “daar gaat AMG ook van profiteren."

    "Voor het komende jaar moeten we niet direct te veel verwachten van AMG, maar voor de langere termijn heeft het aandeel veel potentie", sloot Demeester af.
  5. forum rang 7 ff_relativeren 2 januari 2020 19:19
    quote:

    ff_relativeren schreef op 25 december 2019 23:20:

    Norges Bank neemt een nieuwe aanloop : Long positie uitgebreid naar 3,50%.
    bron : www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .

    Het was te verwachten .. Norges Bank heeft haar LONG positie weer afgebouwd,
    van 3,50% naar 2,81%.
    bron : www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .
  6. forum rang 7 ff_relativeren 2 januari 2020 22:11
    quote:

    geldmaker schreef op 2 januari 2020 15:40:

    Ook vanadium index ( 30 dagen)weer beter gestart dit jaar denk binnen 5 werkdagen of eerder weer up...
    Geen idee over welke index je het hebt. Ik kijk hier naar :
    www.asianmetal.com/VanadiumPrice/Vana... .

    (en dan specifiek naar Warehouse Pittsburgh)
  7. [verwijderd] 3 januari 2020 08:55
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 2 januari 2020 19:33:

    Heb geen idee wat ik van dit aandeel mag verwachten. Ik ben denk iets minder positief dan vele anderen, omdat ik in 2020 een wereldwijde recessie verwacht, te beginnen in de VS en behoorlijk snel overslaand naar Europa.
    Mogelijk met nog wat grotere onrusten in de wereld na de laatste actie van de VS....
  8. Margin Call 3 januari 2020 13:38
    quote:

    Huppeldepepup schreef op 3 januari 2020 13:08:

    [...]
    Kan je eens aangeven waar je dit vandaan haalt? Ik zie nergens iets van stijging. Of is het alleen bij jou in de straat?
    Het enige wat ik kan bedenken is dat doordat er geen transactie heeft plaatsgevonden de afgelopen dagen, het 30 daags gemiddelde merkbaar stijgt (vanuit een daling).
  9. forum rang 5 geldmaker 6 januari 2020 06:43
    quote:

    TegenBeterWetenIn schreef op 3 januari 2020 13:38:

    [...]

    Het enige wat ik kan bedenken is dat doordat er geen transactie heeft plaatsgevonden de afgelopen dagen, het 30 daags gemiddelde merkbaar stijgt (vanuit een daling).
    Inderdaad @ Tegenbeterwetenin goed gezien de index van 30-day Ferro vanadium vandaag weer gedaald 6 van de 8 indices verbeteren zich t.o.v.vorige peilingen.
    Denk nog enkele dagen en we gaan ook hier weer groen zien.
    Starten in ieder geval weer goed.
  10. [verwijderd] 6 januari 2020 09:24
    quote:

    ff_relativeren schreef op 3 januari 2020 17:49:

    2 short meldingen. 1x goed nieuws en 1x slecht nieuws ;

    Susquehanna gaat van 0,53% naar 0,43%. Hun positie was idd tijdelijk.
    Hound Partners gaat van 4,04% naar 4,12%. (balen)
    Ik wachtte op een beweging van Hound, maar niet op deze beweging.....
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links