Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,225 19 apr 2024 16:43
  • -0,016 (-1,29%) Dagrange 1,212 - 1,238
  • 1.397.198 Gem. (3M) 2,2M

POST. NL December :kado maand voor beleggers?

1.389 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 manuss 23 december 2019 18:09
    quote:

    prinszicht schreef op 23 december 2019 16:28:

    Ja. RM wil graag 3 euro bieden. En daarom houden ze de koers op exact 50 procent marge.....
    Zijn er serieuze signalen of is het slechts luchtfietserij? Nergens is iets in die richting te ontdekken , dat RM interesse in PNL heeft. Maar van mij mag het, liefst nog dit jaar!!!
  2. forum rang 6 gpjf 23 december 2019 18:19
    Och Prinszicht heeft dezelfde hoop als wij maar er is geen enkel signaal alhoewel ik denk dat een overname de enige optie is om in deze markt te overleven. UPD loopt terug, daar zit voldoende rendement op om de rit uit te zingen. Parcels nemen toe maar tarievenslag door concurrentie . Benelux heeft de focus, de rest is of wordt afgestoten. Dus of samen met Bpost dan sta je echt sterk of overname door UPS of Royal Mail ivm Brexit. Houd je aandelen maar lekker vast want eerste integratie Sandd afronden, Q 1 en Q 2 cijfers goed, Postwet herzien ook ergens in eerste helft 2020 en dan tweede helft 2021 / eerste helft 2021 bod . Dat is de visie die ik zie in mijn glazen bol
  3. forum rang 6 prinszicht 23 december 2019 22:05
    quote:

    Go Go Go ! schreef op 23 december 2019 18:54:

    www.nieuwsuitwestfriesland.nl/regio/c...

    Oftewel, weer eentje die omvalt ... Toedeledoki !

    Sandd laat een spoor van ellende achter zich sinds de oprichting .... en het is nog niet voorbij. Nog lange niet, nog lange niet

    Probeer maar eens te bedenken wat voor rare constructies er wel niet waren!? En dat je als PostNL moet concurreren op prijs. Als hoofdaannemer heb je geen fatsoenlijk contract met je 14.000 postbezorgers, Sandd dus. Je huurt in de regio subcontractors in op stukloon. En de rest mag je bij de concurrent over de schutting gooien. En dat voor een duppie per brief. Niemand maakte winst omdat a) Sandd op omvallen stond b) de rest het nu nog geen maand weet vol te houden.

    De situatie was onhoudbaar. Zie jaarcijfers Sandd. En de rechter maakte een einde aan het verzamelen en over de schutting gooien van post. Deze ellende deed alleen de overheid goed. Goedkoop personeel voor de grootste verzender en minder uitkeringen. En dan kun je afrekenen met deze shit op voorspraak van de rechter middels een claim, maar in plaats daarvan koop je de ellende voor 200 miljoen cash out. Ipv afwachten en een claim indienen. 400 miljoen euro van de aandeelhouder op de laatste pijler van de strategische missie van de ceo na afwijzen BPost. 2 euro is gewoon nog veel!
  4. alida1 24 december 2019 00:27
    PostNL keert terug naar monumentaal stationspostgebouw
    Het nieuwe Stationspostgebouw. De leiding van PostNL heeft besloten het hoofdkantoor te verplaatsen en terug te keren naar het voormalig bedrijfspand in Den Haag.
    Het nieuwe Stationspostgebouw. De leiding van PostNL heeft besloten het hoofdkantoor te verplaatsen en terug te keren naar het voormalig bedrijfspand in Den Haag.Artist's impression: KCAP Architects&Planners
    In het kort

    PostNL verbouwt voormalig sorteercentrum tot hoofdkantoor voor 2000 medewerkers.De verhuizing vindt plaats in de zomer van 2021 en levert de post- en pakketbezorger miljoenen op. Het nieuwe Haagse hoofdkantoor biedt onderdak aan zowel de post- als de pakketdivisie.
    Tot ver in de jaren negentig was het de locatie waar medewerkers van PTT Post postzakken sorteerden en de posttreinen laadden en losten. Straks, als het leegstaande gebouw volledig is gerenoveerd, krijgt het Stationspostgebouw een nieuw leven en biedt het onderdak aan vele honderden kantoormedewerkers.
    De leiding van PostNL heeft besloten het hoofdkantoor te verplaatsen en terug te keren naar het voormalig bedrijfspand in Den Haag. De beursgenoteerde onderneming vestigt zich in de loop van 2021 in het markante rijksmonument, gelegen naast NS-station Hollands Spoor. PostNL huurt straks het grootste deel van gebouw, 19.000 m2, voor een periode van vijftien jaar.
    Geglazuurde bakstenen
    Het Stationspostgebouw, gebouwd in de jaren veertig door rijksbouwmeester G.C. Bremer, is bekend vanwege de glazen bouwstenen en de geglazuurde bakstenen. De posttrein bestaat allang niet meer. Die werd in 1997 afgedankt: te traag, te weinig flexibel. Bestelbussen en vrachtwagens namen het vervoer van brieven over.
    De vaste gebruiker van het gebouw, PTT Post, verhuisde naar een industrieterrein elders in de stad. Het rijksmonument kwam leeg te staan. De buurt rond het treinstation - hoek Waldorpstraat en Rijswijkseweg - had een slechte reputatie en was niet erg gewild bij ontwikkelaars van kantoren. Daar is de laatste jaren pas een kentering in gekomen.
    Vrijdag werd het officiële sein gegeven voor de verbouwing van het rijksmonument dat sinds 2016 eigendom is van een Belgische projectontwikkelaar. Die werkte eerst aan een plan voor verbouwing tot woningen, maar kwam terug op dat voornemen.
    Nieuw leven
    PostNL, dat nu nog gevestigd is in een groen gekleurd kantoorpand in de Haagse Prinses Beatrixlaan, zocht een nieuwe locatie voor het hoofdkantoor. Het oude huurcontract liep af en de indeling van het kantoorgebouw paste niet meer bij de eisen die de onderneming stelt. ‘We hadden drie opties', vertelt een woordvoerder. 'Het huidige pand opknappen en inrichten volgens de laatste inzichten, een pand van KPN in de Binkhorst overnemen of het oude sorteercentrum bij Den Haag Holland Spoor een nieuw leven geven.'
    De eerste optie viel af, omdat het te kostbaar zou worden. De Prinses Beatrixlaan is de duurste grond van Den Haag, met huurprijzen tot wel €250 per m2 per jaar. Ook de optie-KPN viel af, na een bezoek aan het stationspostgebouw. Na raadpleging van het personeel was de keuze snel gemaakt.
    PostNL wil graag al zijn medewerkers huisvesten op één locatie. Op de nieuwe locatie komen ook 400 tot 500 mensen te werken van het pakkettenbedrijf dat tot voor kort ondergebracht was in Hoofddorp.
    Lasten omlaag
    Het is de bedoeling dat straks 2000 PostNL-kantoormedewerkers werkzaam zijn in het voormalige sorteercentrum. Een prominente plek krijgt de zogeheten controlroom: het zenuwcentrum waar alle logistieke operaties nauwlettend worden gepland en gevolgd.
    De jaarlijkse huurlasten liggen op de nieuwe locatie miljoenen lager dan op de huidige. Maar er waren meer overwegingen om te verhuizen. ‘De bereikbaarheid zo dicht bij een groot treinstation was een belangrijk punt voor ons', zegt de woordvoerder van PostNL. ‘En dat we het pand volledig duurzaam kunnen gaan maken.'
    De eigenaar en ontwikkelaar van het pand, het Belgische Life, trekt in totaal €80 mln uit voor de aankoop van het pand en de interne verbouwing. Het gebouw krijgt acht verdiepingen, een atrium en binnentuinen. Naast PostNL wordt ook Fosbury & Sons huurder van enkele etages.

    Bron FD
  5. [verwijderd] 24 december 2019 08:15
    quote:

    alida1 schreef op 24 december 2019 00:27:

    PostNL keert terug naar monumentaal stationspostgebouw
    Het nieuwe Stationspostgebouw. De leiding van PostNL heeft besloten het hoofdkantoor te verplaatsen en terug te keren naar het voormalig bedrijfspand in Den Haag.
    Het nieuwe Stationspostgebouw. De leiding van PostNL heeft besloten het hoofdkantoor te verplaatsen en terug te keren naar het voormalig bedrijfspand in Den Haag.Artist's impression: KCAP Architects&Planners
    In het kort

    PostNL verbouwt voormalig sorteercentrum tot hoofdkantoor voor 2000 medewerkers.De verhuizing vindt plaats in de zomer van 2021 en levert de post- en pakketbezorger miljoenen op. Het nieuwe Haagse hoofdkantoor biedt onderdak aan zowel de post- als de pakketdivisie.
    Tot ver in de jaren negentig was het de locatie waar medewerkers van PTT Post postzakken sorteerden en de posttreinen laadden en losten. Straks, als het leegstaande gebouw volledig is gerenoveerd, krijgt het Stationspostgebouw een nieuw leven en biedt het onderdak aan vele honderden kantoormedewerkers.
    De leiding van PostNL heeft besloten het hoofdkantoor te verplaatsen en terug te keren naar het voormalig bedrijfspand in Den Haag. De beursgenoteerde onderneming vestigt zich in de loop van 2021 in het markante rijksmonument, gelegen naast NS-station Hollands Spoor. PostNL huurt straks het grootste deel van gebouw, 19.000 m2, voor een periode van vijftien jaar.
    Geglazuurde bakstenen
    Het Stationspostgebouw, gebouwd in de jaren veertig door rijksbouwmeester G.C. Bremer, is bekend vanwege de glazen bouwstenen en de geglazuurde bakstenen. De posttrein bestaat allang niet meer. Die werd in 1997 afgedankt: te traag, te weinig flexibel. Bestelbussen en vrachtwagens namen het vervoer van brieven over.
    De vaste gebruiker van het gebouw, PTT Post, verhuisde naar een industrieterrein elders in de stad. Het rijksmonument kwam leeg te staan. De buurt rond het treinstation - hoek Waldorpstraat en Rijswijkseweg - had een slechte reputatie en was niet erg gewild bij ontwikkelaars van kantoren. Daar is de laatste jaren pas een kentering in gekomen.
    Vrijdag werd het officiële sein gegeven voor de verbouwing van het rijksmonument dat sinds 2016 eigendom is van een Belgische projectontwikkelaar. Die werkte eerst aan een plan voor verbouwing tot woningen, maar kwam terug op dat voornemen.
    Nieuw leven
    PostNL, dat nu nog gevestigd is in een groen gekleurd kantoorpand in de Haagse Prinses Beatrixlaan, zocht een nieuwe locatie voor het hoofdkantoor. Het oude huurcontract liep af en de indeling van het kantoorgebouw paste niet meer bij de eisen die de onderneming stelt. ‘We hadden drie opties', vertelt een woordvoerder. 'Het huidige pand opknappen en inrichten volgens de laatste inzichten, een pand van KPN in de Binkhorst overnemen of het oude sorteercentrum bij Den Haag Holland Spoor een nieuw leven geven.'
    De eerste optie viel af, omdat het te kostbaar zou worden. De Prinses Beatrixlaan is de duurste grond van Den Haag, met huurprijzen tot wel €250 per m2 per jaar. Ook de optie-KPN viel af, na een bezoek aan het stationspostgebouw. Na raadpleging van het personeel was de keuze snel gemaakt.
    PostNL wil graag al zijn medewerkers huisvesten op één locatie. Op de nieuwe locatie komen ook 400 tot 500 mensen te werken van het pakkettenbedrijf dat tot voor kort ondergebracht was in Hoofddorp.
    Lasten omlaag
    Het is de bedoeling dat straks 2000 PostNL-kantoormedewerkers werkzaam zijn in het voormalige sorteercentrum. Een prominente plek krijgt de zogeheten controlroom: het zenuwcentrum waar alle logistieke operaties nauwlettend worden gepland en gevolgd.
    De jaarlijkse huurlasten liggen op de nieuwe locatie miljoenen lager dan op de huidige. Maar er waren meer overwegingen om te verhuizen. ‘De bereikbaarheid zo dicht bij een groot treinstation was een belangrijk punt voor ons', zegt de woordvoerder van PostNL. ‘En dat we het pand volledig duurzaam kunnen gaan maken.'
    De eigenaar en ontwikkelaar van het pand, het Belgische Life, trekt in totaal €80 mln uit voor de aankoop van het pand en de interne verbouwing. Het gebouw krijgt acht verdiepingen, een atrium en binnentuinen. Naast PostNL wordt ook Fosbury & Sons huurder van enkele etages.

    Bron FD
    Dat zal de winst behoorlijk drukken de komende jaren. 80 miljoen uitgeven om de huurkosten jaarlijks met een paar miljoen te verlagen. Tijd dat Herna leert rekenen, maar ja daar was ze op de basisschool al niet goed in.
  6. [verwijderd] 24 december 2019 08:40
    quote:

    alrob schreef op 24 december 2019 08:15:

    [...]
    Dat zal de winst behoorlijk drukken de komende jaren. 80 miljoen uitgeven om de huurkosten jaarlijks met een paar miljoen te verlagen. Tijd dat Herna leert rekenen, maar ja daar was ze op de basisschool al niet goed in.
    Er staat dat:

    "De eigenaar en ontwikkelaar van het pand, het Belgische Life, trekt in totaal €80 mln uit voor de aankoop van het pand en de interne verbouwing."

    Ofwel de eigenaar verbouwt waarna PostNL huurt!

    Deze centralisatie levert dus uiteindelijk wel degelijk geld op voor PostNL.
  7. Hansbeleg 24 december 2019 08:43
    quote:

    alrob schreef op 24 december 2019 08:15:

    [...]
    Dat zal de winst behoorlijk drukken de komende jaren. 80 miljoen uitgeven om de huurkosten jaarlijks met een paar miljoen te verlagen. Tijd dat Herna leert rekenen, maar ja daar was ze op de basisschool al niet goed in.
    Volgens mij staat er dat de Belgische eigenaar 80M uittrekt en dat PostNL het voor een lagere prijs gaan huren tov waar ze nu zitten.
  8. Damokless 24 december 2019 08:50
    quote:

    alrob schreef op 24 december 2019 08:15:

    [...]
    Dat zal de winst behoorlijk drukken de komende jaren. 80 miljoen uitgeven om de huurkosten jaarlijks met een paar miljoen te verlagen. Tijd dat Herna leert rekenen, maar ja daar was ze op de basisschool al niet goed in.
    Die basisschool, wordt daar ook niet het zaadje geplant voor begrijpend lezen ; ))
1.389 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links