Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,500 16 apr 2024 09:28
  • +0,200 (+0,82%) Dagrange 23,760 - 24,580
  • 42.514 Gem. (3M) 243,4K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Margin Call 20 december 2019 11:00
    Dit is ook een fenomeen wat vaker en vaker voorkomt in China.
    Zal dit uiteindelijk consequenties gaan hebben voor productie in een wat bredere zin?

    The Emergency Command Office of Liaocheng decided to issue a red alert for heavy air pollution on December 19 at 20:00 p.m. and launch the level-one emergency response on December 20 at 8:00 a.m.
    Industries that are required to take measures to reduce emission include iron & steel, ferroalloy, coking, alumina, primary aluminum, carbon, copper smelting, zinc & lead smelting, and secondary copper, aluminum, lead and zinc alloys. Most of the related companies are required to restrict production to varying degrees and China ?-compliant heavy truck (including gas vehicles) and the lower-standard are generally forbidden to transport materials.
  2. [verwijderd] 20 december 2019 13:49
    Ik lees de laatste tijd weer vaker berichten over stijgende (ferro)vanadium prijzen maar een snelle blik op www.asianmetal.com/VanadiumPrice/Vana...
    en kijkende bij - Ferro-vanadium 80%min In warehouse Pittsburgh - geeft echt een ander beeld.
    Gebruik ik de verkeerde bronnen? En waarom?

    quote:

    geldmaker schreef op 20 december 2019 09:23:

    Weer breedte stijging ferro vanadium prijzen.
    Step by step UP..
  3. wesmail 20 december 2019 14:04
    Oud nieuws uit Handelsblatt 14-11 maar het vat het wel samen.
    Ik lees ook ergens dat BASF in Afrikaanse regio aan het shoppen is naar lithium. Er werd ook een samenwerking met AMG in genoemd als optie. Leuk om eens over na te denken onder de Kerstboom.

    Nederlandse AMG plant eerste lithiumraffinaderij in Duitsland
    Frankfurt De Nederlandse groep Advanced Metallurgical Group (AMG) is van plan om een raffinaderij voor lithiumhydroxide te bouwen in Zeitz in Saksen-Anhalt. Daar moet het metaal zodanig worden verwerkt dat het kan worden gebruikt voor de productie van batterijen voor elektrische auto's. Volgens het bedrijf zou dit de eerste fabriek in Duitsland zijn die lithiumhydroxide kan produceren in een zuiverheidsgraad die nodig is voor de productie van batterijcellen.
    AMG wil hiervoor een dubbelcijferig miljoen investeren in Duitsland , zoals de groep donderdag heeft aangekondigd. Naast de goed opgeleide specialisten spreekt Duitsland ook voor de nabijheid van klanten, zegt Stefan Scherer, projectmanager en hoofd van de Duitse dochteronderneming van AMG. "Er heeft een heroverweging plaatsgevonden. De automobiel- en batterijfabrikanten hebben ontdekt dat het volkomen logisch is om batterijen voor elektrische auto's in Europa te bouwen en te plaatsen. ”
    Lithiumhydroxide is vereist voor de productie van kathoden, een centraal onderdeel van een batterij. De productie van hydroxide in de zuiverheid die nodig is voor de productie van cellen zou een andere belangrijke stap zijn in de productie van elektrische auto's voor Duitsland.
    Tesla heeft zojuist aangekondigd dat het van plan is zijn auto 's te bouwen in een Gigafactory in de buurt van Berlijn. CATL, een van 's werelds grootste producenten van batterijcellen, plant een fabriek in Erfurt. Duitse chemische bedrijven, zoals BASF, zijn al leiders in de productie van kathoden voor batterijcellen.
    Het nieuws dat lithiumhydroxide in de toekomst in Zeitz zal worden verfijnd, moet ook met belangstelling voor het Ertsgebergte worden gevolgd. Daar is Deutsche Lithium van plan een mijn te bouwen om het lichte metaal te ontginnen. Als al deze projecten werkelijkheid worden, zou in de toekomst de volledige toegevoegde waarde, van de winning van de grondstof tot de productie van de elektrische auto, in Duitsland kunnen plaatsvinden.
    Het zal echter nog enige tijd duren voordat dit gebeurt: aan het einde van het jaar is AMG van plan met de technische planning voor de raffinaderij te beginnen; de fabriek zou over twee tot drie jaar met de productie moeten kunnen beginnen. "We zijn ervan overtuigd dat de raffinaderij precies op het juiste moment komt", zegt Scherer.
    AMG heeft onlangs een laboratorium in Frankfurt geëxploiteerd, waar het bedrijf onderzoek doet naar batterijmetalen. Over het algemeen is het bedrijf van plan tot 60 miljoen euro te investeren in zijn locaties in Duitsland. AMG is in eerste instantie van plan om het voorlopige product, het zogenaamde 'technische' lithiumhydroxide, te importeren uit Brazilië, waar het bedrijf ook een mijn exploiteert.
    AMG onthult nog niet hoe hoog de capaciteit van de raffinaderij in Duitsland zou moeten zijn. Slechts zoveel: indien nodig kan de capaciteit eenvoudig worden verhoogd. Tot nu toe zijn batterijproducenten extreem afhankelijk van lithiumhydroxide uit China. Andrew Miller, lithium-expert bij Benchmark Minerals, zegt: "Het aanbod buiten China is erg klein."
    Het lithiumhydroxide, dat buiten China wordt vervaardigd , is meestal niet geschikt voor verdere verwerking in batterijen voor elektrische auto's. "Vanwege de dominantie van China in de waardeketen zoeken veel eindklanten naar een manier om hun voorraden op de lange termijn te diversifiëren."
    Vanuit het oogpunt van Joe Lowry, een oude manager bij Amerikaanse lithiumproducenten en een van de toonaangevende experts op dit gebied, is de investering van AMG in Duitsland vrij klein. "Je zult meer geld moeten uitgeven om een fabriek van een aanzienlijke omvang te bouwen." Een grote Chinese fabrikant plant momenteel een lithiumraffinaderij in Australië - voor tien keer het bedrag.
  4. Margin Call 20 december 2019 14:05
    quote:

    Piformer schreef op 20 december 2019 13:49:

    Ik lees de laatste tijd weer vaker berichten over stijgende (ferro)vanadium prijzen maar een snelle blik op www.asianmetal.com/VanadiumPrice/Vana...
    en kijkende bij - Ferro-vanadium 80%min In warehouse Pittsburgh - geeft echt een ander beeld.
    Gebruik ik de verkeerde bronnen? En waarom?

    [...]
    Zoals heel vaak hier herhaald: Dit is de enige juiste index.
    Er gebeurt op dit moment helemaal niets in de FeV markt.
  5. forum rang 4 moneypocket 20 december 2019 21:24
    quote:

    ff_relativeren schreef op 20 december 2019 17:54:

    shorter Eminence Capital gaat van 2,70% naar 2,69%.
    Het is de moeite niet waard, maar . . . Eminence is 1 van de grote shortspelers in AMG.
    Ofwel...een 3k stukken; waarschijnlijk net niet gelijk kunnen eindigen tegen slot, maar het is, denk ik, voor eenieder duidelijk dat er via een algoritme automatisch de koop/verkoop knop ingedrukt wordt om de koers maar niet te laten stijgen. Laten we hopen dat deze shorter binnenkort ook zijn biezen pakt.
  6. Huppeldepepup 21 december 2019 11:36
    quote:

    VanillaSky schreef op 21 december 2019 10:26:

    Is er een kans dat het dividend nog gehandhaafd blijft? Mij lijkt dat bij een verlies over 2019 (wat zeg maar zeker is) dat men het dividend schrapt tot nader order?
    Als de laatste resultaatschatting (van hun zelf) klopt, dan komt er een ebitda uit van ca. 120 mln. Dat levert een verlies van 50 mln. op. Door belastinggehannes is na belasting sprake van een kleine winst van 40 á 50 mln. Bij de pay-out die ze de laatste jaren hanteren geeft dit een dividend van zo’n 40 cent. Interim is 20 cent uitgekeerd. Normaal gesproken kan dus in mei weer zo’n 20 cent uitgekeerd worden. Uiteraard zonder rekening te houden met rampspoed en ellende. Daarnaast kan voorgesteld worden om dividend over te slaan i.v.m. verbetering van de balansverhoudingen. Mogelijk verstandig, maar wel een slecht signaal en een aanleiding om weer eens flink short te gaan op het aandeel. Beetje dubbel dus; voor het bedrijf is het beter om het over te slaan; voor het aandeel is het beter om het uit te betalen. Let wel, dit is een mening, niet een feit.
  7. forum rang 7 ff_relativeren 21 december 2019 17:59
    ik denk dat de afschrijvingen op de FerroVanadiumvoorraad (deels) worden gecompenseerd in Q4, door de overname van Specialty Alloys. Die cijfers worden vanaf Q4 geconsolideerd in de cijfers van AMG.

    Wat er precies met het dividend gebeurt, boeit me niet eens. De outlook vind ik interessanter.
  8. Margin Call 22 december 2019 09:04
    quote:

    TegenBeterWetenIn schreef op 18 december 2019 14:32:

    Een artikel op de Wall Street Journal over de gevolgen van de productiestop van de 737MAX voor GE. General Electric is de producent van o.a. de LEAP motoren waar AMG de turnbineschoepen voor maakt. Het toont aan dat GE desondanks een dik orderboek heeft voor deze motoren (ook omdat het levert aan Airbus). Naar verwachting geen impact voor AMG dus.

    […]
    The extended grounding has already strained GE finances, cutting cash flow by as much as $1.4 billion this year as factories produce fewer engines and GE can’t get fully paid for them. The LEAP engine is a major growth driver for the company’s aviation unit, which accounted for $4.8 billion of GE’s roughly $7 billion in industrial profits in the first nine months of 2019. GE has more than 17,000 orders for the engine.
    Misschien pakt het juist positief uit.
    Op Bloomberg lees ik net dat GE Co de productie voor de Airbus variant van LEAP flink wil verhogen nu de MAX productielijn tot een halt gekomen is. Het LEAP programma maakt zo'n voor 7% onderdeel uit van de omzet van Technologies. Dus onderschat de impact niet van veranderingen in de keten.

    While the engines are similar, it wouldn’t be easy to switch capacity away from the Max. Since the engines are two different sizes, almost every part is manufactured differently. That would imply big bottlenecks for CFM in areas like casting and forging, and the company wouldn’t be able to quickly ramp up given the complexity of the parts and materials.
  9. jessebrown 23 december 2019 18:52
    Home
    Columns
    Schroders: Europese cyclische aandelen kansrijk

    Schroders: Europese cyclische aandelen kansrijk
    Door Belegger.nl op 23 dec 2019 om 14:30 | Views: 1.274

    Europa is aan het herstellen, en dat biedt beleggers kansen. Dat stellen althans Martin Skanberg en James Sym, fondsbeheerders in Europese aandelen bij vermogensbeheerder Schroders, in hun Outlook 2020: European Equities.
    Dit zijn de hoofdpunten:
    Overheden zullen mogelijk meer geld gaan uitgeven, maar de prestaties van de aandelenmarkten zijn daar niet afhankelijk van.
    Er is een groot verschil in waardering tussen diverse marktsectoren.
    Let op de volgende sectoren: industrie, olie- en gasbedrijven en banken.
    Ondanks het slepende handelsconflict tussen de VS en China, Brexit en de zwakke economische groei is de MSCI EMU-index dit jaar met maar liefst 24% gestegen. Beleggers moeten zich ook het komend jaar niet laten afleiden door ruis op politiek en handelsvlak, volgens Skanberg.
    Fiscale verruiming
    De ECB heeft al een ruimer monetair beleid aangekondigd, waaronder een herstart van het obligatie-opkoopprogramma. De grote vraag is of individuele landen bereid zijn fiscale stimulering in te zetten.
    Dat ligt vooral in Duitsland politiek gevoelig. De economische motor van Europa loopt volgens Schroders het risico dat zijn concurrentiepositie verslechtert als andere landen wel belastingverlagingen doorvoeren.
    Maar ook zonder overheidsbemoeienis zijn er kansen te vinden in Europese aandelen. Europese effecten zijn veel goedkoper dan Amerikaanse. Zo heeft de MSCI EMU een koers/winstverhouding van 17,5, vergeleken met 19,1 voor de S&P500.
    Cyclische aandelen winnen het van groei
    Defensieve groeiaandelen, uit bijvoorbeeld de voedsel- en drankensector, hebben een enorme vlucht genomen, vooral vergeleken met waardeaandelen. Maar let op: tegenvallende groeicijfers kunnen zomaar een scherpe marktreactie veroorzaken. Cyclische aandelen (effecten die gevoeliger zijn voor bewegingen in de economische groei) daarentegen, zoals van bedrijven in de industriële sector, zijn relatief laag geprijsd.
    Hoewel de prestaties van de verwerkende industrie nog steeds aan de zwakke kant zijn, kunnen de recente betere koersprestaties van laag gewaardeerde cyclische aandelen erop wijzen dat de markt door de huidige zwakte heenkijkt en herstel verwacht.
    Rotatie van groei naar waarde
    De grote vraag, aldus Sym, is of de rotatie van groei naar waarde doorzet. Hij denkt dat de markten op een keerpunt staan, wellicht ondersteund door een expansief belasting- en uitgavenbeleid. Relatieve waarderingen blijven volgens hem hoog, wat ook pleit voor een beweging van groei naar waarde.
    Sym heeft het afgelopen jaar veel tijd doorgebracht op de werkvloeren van Europese bedrijven, en hij verwacht op basis daarvan dat de kapitaalbestedingen zullen aantrekken.
    Verder zijn de consumentenbestedingen in orde, stijgen de lonen en daalt de werkloosheid. De kiem van Europees herstel is gezaaid, volgens Sym; Europeanen hebben een beetje meer geld in hun zak.
    Olie en gas
    Cyclische waardeaandelen lijken goedkoop. Sym denkt dat het keerpunt in de cyclus is bereikt, met meer gesynchroniseerde groei in 2020.
    In het oog springen vooral de minder geliefde sectoren in de markt. Sym zit potentie in de olie en gasbedrijven, die tegen lage waarderingen koersen. Dagtarieven voor boorplatforms verbeteren en oliemaatschappijen investeren, wat de eerste tekenen van herstel kunnen zijn.
    Banken en tech
    We ondersteunen vooral die Europese banken met sterke franchises en een behoorlijk marktaandeel, zegt Sym.
    Halfgeleiders hebben al een opmars achter de rug; toch ziet Sym ook daar nog potentieel. Software en IT-diensten bieden eveneens kansen.
  10. [verwijderd] 26 december 2019 10:52
    quote:

    nat1966 schreef op 26 december 2019 10:36:

    zou graag ook instappen in het nieuwe jaar analisten gaan er ook voor maar als beginneling weet ik het niet echt ,wat denken jullie ?
    Zodra de resultaten positief worden, zal het herstel van AMG in gang worden gezet. Ik verwacht dat met de resultaten van Q1 2020 of Q2 2020 dit herstel ingezet gaat worden.
  11. forum rang 7 ff_relativeren 28 december 2019 00:49
    Net voor Kerstmis werden we verrast door aandeelhouder Susquehanna.
    Deze partij heeft haar LONG positie van ruim 5% in 1x afgebouwd naar 0,00%.

    (vorige melding 8 oktober 2019 ; laatste melding 23 december 2019)

    Tegelijk met het opdoeken van de LONG positie, is er een netto-short positie ontstaan van 0,53%.
    De reden van die switch zit mogelijk in HOE de longpositie was opgebouwd (tot 8 oktober).
    Die LONG positie bestond uit meer opties dan aandelen. Door alles op te doeken,
    heb je een tekort aan fysieke aandelen. (een netto short positie)

    Zie de melding in het AFM register van 8 oktober 2019 :
    www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .

    Gents and Ladies, ik ga er vanuit dat de shortpositie van Susquehanna een tijdelijke, niet-bedoelde shortpositie is. (en binnenkort wordt afgebouwd)

    Andere meningen en invalshoeken zijn me meer dan welkom. Iemand met input ?
  12. Wolff in schaapskleren 28 december 2019 19:48
    quote:

    ff_relativeren schreef op 28 december 2019 00:49:

    Net voor Kerstmis werden we verrast door aandeelhouder Susquehanna.
    Deze partij heeft haar LONG positie van ruim 5% in 1x afgebouwd naar 0,00%.

    (vorige melding 8 oktober 2019 ; laatste melding 23 december 2019)

    Tegelijk met het opdoeken van de LONG positie, is er een netto-short positie ontstaan van 0,53%.
    De reden van die switch zit mogelijk in HOE de longpositie was opgebouwd (tot 8 oktober).
    Die LONG positie bestond uit meer opties dan aandelen. Door alles op te doeken,
    heb je een tekort aan fysieke aandelen. (een netto short positie)

    Zie de melding in het AFM register van 8 oktober 2019 :
    www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .

    Gents and Ladies, ik ga er vanuit dat de shortpositie van Susquehanna een tijdelijke, niet-bedoelde shortpositie is. (en binnenkort wordt afgebouwd)

    Andere meningen en invalshoeken zijn me meer dan welkom. Iemand met input ?

  13. Wolff in schaapskleren 28 december 2019 19:51
    ik denk dat je gelijk hebt. Belangrijker vind ik echter dat weer duidelijk wordt dat grote partijen en shorters een spel aan het spelen zijn met de aandelen AMG. Zolang dat gaande is blijft een normaal koersverloop lastig, tenzij AMG echt mooie resultaten kan laten zien. Ik heb me afgelopen jaar een paar keer aan AMG gewaagd en ben helaas per saldo tegen een verlies aangelopen. Ik ga nu eerst maar eens wachten tot het spel rondom AMG is afgebouwd en er betere operationele resultaten zijn. Ik blijf nog steeds overtuigd van de LT-potentie van het bedrijf.
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links