Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,870 19 apr 2024 09:43
  • -0,110 (-1,84%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 119.780 Gem. (3M) 304,1K

Tomtom december '19...het kan vriezen of dooien ;-)

962 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 49 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 13 december 2019 10:49
    Microsoft beurswaarde 1170 miljard dollar.

    Bod in aandelen van 1% is 11,70 miljard dollar zeg 10,50 miljard euro.

    Om even de verhoudingen te schetsen.

    10,50 miljard euro, Harold en Corinne hebben samen 22%, is 2,3 miljard euro.

    Het fenomeen van de beurs jatten door de founders steekt weer de kop op.

    Ga je dan op de CMD vertellen :

    - dat je in 2030 tussen de 1,5 en 2 miljard van de private vehicle automation ( 3 miljard ) wilt hebben.
    - dat Enterprise APIs markt momenteel 1 miljard, groeit
    - but we definitely have high expectation in the overall Maps API space.
    - Large opportunity, first in private vehicles, later in robotaxi ( 2030 5 miljard )

    Naar mijn mening zegt Tom Tom.

    - 60% van de markt in private vehicle automation ( in 2030 3 miljard ) tussen de 1,5 en 2 miljard voor ons aan omzet in 2030.
    - Robotaxis ( 2030 5 miljard ) daar zul je toch ook al mee bezig zijn om in 2025 mee te kunnen doen.
    - APIs markt nu 1 miljard groeiend, maar wij hebben hoge verwachtingen voor de toekomst.

    Je denkt toch niet dat Microsoft, want alles loopt via Microsoft, de robotaxis markt ( 2030 5 miljard groot en groeiend ) links laat liggen !

    In mijn ogen, heeft Tom Tom te veel laten zien, om het van de beurs te jatten.

    Ik ga voor de optie.

    De koers gaat vanaf 2021 sterk oplopen en dan kun je een share consolidation en capital payback toepassen op A en E.
    Founders krijgen dan de centen ook belasting vrij.

    Blijft over Tom Tom met Consumer.

    Microsoft doet nu al de ( TT ) APIs onder eigen brand.
    Zal straks met A in MCVP niet anders gaan.

    Harold: Microsoft heeft niet de in - car technologie tav de deal Microsoft Volkswagen en daar liggen kansen om eventueel met een gezamenlijk bod te komen.

    Er gaat nog veel gebeuren :-)

  2. forum rang 6 tatje 13 december 2019 11:09
    Chris Pendleton hoofd Azure maps :

    And that's the enterprise scale we’re talking about and so the infrastructure that TomTom has built on Azure is actually scalable too. They have to scale with us. We treat them as a backend engineering team. Globally available. So, this is accessible to all the customers that Microsoft has around the world.

    Tom Tom moet gewoon schaalgrootte leveren.
    We behandelen Tom Tom als een backend ingenieur team.

    De back-end van een toepassing is het gedeelte dat niet zichtbaar is voor de gebruiker.

    We're going to continue to grow. We're going to continue to innovate and I will continue to push requirements on TomTom to keep their engineering team on their toes as well.

    requirements - vereisten.

    Mee doen met de grote jongens, vereist een andere druk bij de ingenieurs van Tom Tom ?

    Tja het is net als bij voetbal.

    Ik speel super goed bij Heracles, maar ga ik naar de engelse top, dan wordt alles, maar dan ook alles intensiever.

    Oh ja, nog wat duimpjes voor die gasten die Tom Tom telkens weer in 1 zin kunnen typeren.

    Prettig weekend.
  3. forum rang 4 marathon 11 13 december 2019 11:33
    Ja Tatje, ook een prettig weekend.
    Had wel graag een bestuur gezien dat gewoon zijn belofte nakomt en echt aandeelhouderswaarde gaat creëren.
    Dan worden de weekenden ook wat plezieriger.
    Dat downplayen doet de vraag naar het aandeel en dito koers geen goed natuurlijk.
    Verder zoals gebruikelijk geen nieuws vanuit HQ dus we zullen nog wel even door sukkelen en dat is jammer.
    Een bestuur is er voor alle aandeelhouders en dat is men bij TT uit het oog verloren.
  4. forum rang 6 boem! 13 december 2019 13:00
    De koers van TT wordt als ieder ander aandeel geregisseerd door wat de "markt" daar aan "aandeelhouderswaarde" aan toekent.

    De door de markt bepaalde aandeelhouderswaarde op enig moment is niets meer of minder dan het aantal uitstaande aandelen maal de koers van dat moment, waarbij de geprojecteerde DCF een prominente rol speelt.

    Om meer aandeelhouderswaarde te creeren is het van belang om de Discounted Cashflow te verhogen.

    De DCF kan worden verbeterd door 1. outsourcing van activiteiten, 2. aandeleninkoop of 3. nieuwe activiteiten.

    Outsourcing van activiteiten is niet aan de orde bij TT maar aandeleninkoop en ontwikkeling van nieuwe activiteiten middels A&E staan beide prominent op de agenda bij TT.

    Ik zie in het geheel geen downplayen door HG met zijn vergezicht van 1,5 a 2 miljard omzet bij A&E in 2030 komend van 372 mio in 2018.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 13 december 2019 13:18
    Voor de dagelijkse turbohandel in TT:
    een opvallende aankoop van 5000 stuks a 4,26.

    13-12-2019
    Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 7 3,07 3,04 3,09 0,05 3,150 +1,29% 200 9:32
    Booster Long BNP 5,38 2,24 4,19 4,24 0,05 4,260 +2,65% 5.000 9:48
    Booster Long BNP 8,5 8,36 1,15 1,17 0,02 1,190 +14,98% 1.500 9:06
    Booster Long BNP 7,99 5,77 1,65 1,67 0,02 1,750 +13,27% 1.000 9:26
  6. forum rang 6 pwijsneus 13 december 2019 13:50
    quote:

    boem! schreef op 13 december 2019 13:00:

    De koers van TT wordt als ieder ander aandeel geregisseerd door wat de "markt" daar aan "aandeelhouderswaarde" aan toekent.

    De door de markt bepaalde aandeelhouderswaarde op enig moment is niets meer of minder dan het aantal uitstaande aandelen maal de koers van dat moment, waarbij de geprojecteerde DCF een prominente rol speelt.

    Om meer aandeelhouderswaarde te creeren is het van belang om de Discounted Cashflow te verhogen.

    De DCF kan worden verbeterd door 1. outsourcing van activiteiten, 2. aandeleninkoop of 3. nieuwe activiteiten.

    Outsourcing van activiteiten is niet aan de orde bij TT maar aandeleninkoop en ontwikkeling van nieuwe activiteiten middels A&E staan beide prominent op de agenda bij TT.

    Ik zie in het geheel geen downplayen door HG met zijn vergezicht van 1,5 a 2 miljard omzet bij A&E in 2030 komend van 372 mio in 2018.

    Laten we het houden op 1,5 miljard in 2030.

    Vind het echt knap dat ze al zo ver vooruit durven kijken trouwens.

    Wat zou het aandeel doen in 2030??
  7. [verwijderd] 13 december 2019 13:51
    quote:

    boem! schreef op 13 december 2019 13:00:

    Ik zie in het geheel geen downplayen door HG met zijn vergezicht van 1,5 a 2 miljard omzet bij A&E in 2030 komend van 372 mio in 2018.

    Als je HD maps, een fabriek voor supersnelle verwerking van veranderingen hebt opgetuigd waarmee je groei denkt te realiseren naar dat soort omzetten, waarom zet je het dan voor nagenoeg nul op de balans?

    mistig, rook, niet meer niet minder
  8. Dokus. 13 december 2019 14:04
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 december 2019 13:18:

    Voor de dagelijkse turbohandel in TT:
    een opvallende aankoop van 5000 stuks a 4,26.

    13-12-2019
    Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 7 3,07 3,04 3,09 0,05 3,150 +1,29% 200 9:32
    Booster Long BNP 5,38 2,24 4,19 4,24 0,05 4,260 +2,65% 5.000 9:48
    Booster Long BNP 8,5 8,36 1,15 1,17 0,02 1,190 +14,98% 1.500 9:06
    Booster Long BNP 7,99 5,77 1,65 1,67 0,02 1,750 +13,27% 1.000 9:26

    wat wil je nu eigenlijk zeggen met je posts elke dag over de turbo handel?

    dit zijn zo ver ik het kan zien gewoon normale volumes turbo handel...
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 13 december 2019 14:25
    Beste Dokus,

    moet ik daar iets mee zeggen?
    wat voor jou misschien gewone normale turbo handel is, is voor een ander misschien wel niet.
    Volg je deze handel dan ook? Of is "zo ver je kan zien" jouw leidraad.

    Ik vind 5000 turbo's tegen een prijs van 4,26 per stuk een stevig aantal en een stevig bedrag voor een fonds wat door bijna iedereen als doodverklaard wordt.

    Wanneer een persoon € 21.300 in turbo's stopt terwijl de koers van het aandeel belabberd gaat, dan word ik nieuwsgierig. Waarom maakt iemand die keuze?

    Anticipeert deze persoon op de roadshow van vandaag?

    New York - Roadshow - Barclays
    Barclays analyst: Andrew Gardiner
    TomTom representative: Claudia Janssen (Group Controller and Head of Investor Relations)

    quote:

    Dokus. schreef op 13 december 2019 14:04:

    [...]

    wat wil je nu eigenlijk zeggen met je posts elke dag over de turbo handel?

    dit zijn zo ver ik het kan zien gewoon normale volumes turbo handel...
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 13 december 2019 14:35
    Beste Dokus,
    wanneer ik kijk naar de aantallen bij de turbohandel in Fugro dan is er nogal een groot verschil.
    deels verklaarbaar door volatiliteit van de koers van het aandeel.
    Maar ik blijf me verbazen over de weinige turbohandel in TomTom.

    Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    BEST Turbo Long Commerzbank 7,67 4,92 0,38 0,39 0,01 0,390 +1,30% 47.970 13:03
    BEST Turbo Long Commerzbank 8,97 13,7 0,13 0,14 0,01 0,150 +15,38% 32.700 12:00
    Turbo Long BNP 7,9 4,07 2,29 2,33 0,04 2,350 +2,62% 6.000 12:47
    Booster Long BNP 7,05 3,35 2,81 2,85 0,04 2,900 +2,84% 4.040 11:08
    Turbo Long BNP 9,3 9,78 0,9 0,94 0,04 0,950 0,00% 4.000 13:21
    Turbo Long BNP 9,1 8,27 1,09 1,13 0,04 1,060 -3,64% 4.000 10:25
    BEST Turbo Long Commerzbank 5,21 2,18 0,87 0,88 0,01 0,890 +2,30% 3.000 12:24
    Limited Turbo Long Commerzbank 5,75 2,43 0,77 0,78 0,01 0,780 +1,30% 1.000 10:02
    Turbo Long BNP 5,8 2,23 4,24 4,28 0,04 4,260 +0,47% 750 10:08
    Turbo Long BNP 5,2 2 4,74 4,78 0,04 4,750 +0,21% 375 9:23
  11. forum rang 6 boem! 13 december 2019 15:03
    quote:

    Sunshine Band schreef op 13 december 2019 13:51:

    [...]

    Als je HD maps, een fabriek voor supersnelle verwerking van veranderingen hebt opgetuigd waarmee je groei denkt te realiseren naar dat soort omzetten, waarom zet je het dan voor nagenoeg nul op de balans?

    mistig, rook, niet meer niet minder
    Omdat de fiscus daar accoord mee gaat en daar cash flow matig aan mee betaald.
    Daarnaast verkleint het het downside risico bij een disruptie.
    De kleine 400K die er na de versnelde afschrijving resteert als asset realiseert wel een double-digit FCF.

    Dit aan de aandeelhouders toekomende bedrag kan aangewend worden voor acquisities, dividenduitbetaling of aandeleninkoop.

    De aangekondigde aandeleninkoop in 2020 brengt het aantal uitstaande aandelen weer terug naar het nivo van voor de emissies terwijl ook het belang van de FF nauwelijks is veranderd.

    Ik lees daarin dat men voorsorteert op een dividenduitkerend aandeel.

    Ik vind de mist en rook wel meevallen met de vermelding van double digit FCF en de target voor de daaraan gekoppelde omzet.

    Met een omzet van 1,5 mio levert dat bij een 15% FCF een aan aandeelhouders tooekomend bedrag op van 1,70 euro bij 132 mio uitstaande aandelen.

    Het is deze thesis die beleggers proberen te vatten en op basis van de FCF van 70 mio te behalen in 2019 (50 cent FCF per aandeel) geeft men HG voorlopig het voordeel van de twijfel.



  12. [verwijderd] 13 december 2019 15:34
    quote:

    boem! schreef op 13 december 2019 13:00:

    De koers van TT wordt als ieder ander aandeel geregisseerd door wat de "markt" daar aan "aandeelhouderswaarde" aan toekent.

    ...

    Dat klopt theoretisch gezien, maar zo werkt de markt niet. Dat de share consolidatie op 7,30 heeft plaatsgevonden, heeft niks met de 'markt' te maken. Er was belang om op een zo laag mogelijk niveau aandelen uit de markt te halen. De efficiënte-markthypothese heeft af en toe ook een afwijking.

    Ik geloof niet in downplayen, want dan pak je niet zo uit met de CMD. Ik ben alleen nog wel steeds bang voor een delisting, want hoe ik ook reken op deze koers, het is voor de FFF gewoon te aantrekkelijk.

  13. [verwijderd] 13 december 2019 15:53
    quote:

    boem! schreef op 13 december 2019 13:00:

    De koers van TT wordt als ieder ander aandeel geregisseerd door wat de "markt" daar aan "aandeelhouderswaarde" aan toekent.

    De door de markt bepaalde aandeelhouderswaarde op enig moment is niets meer of minder dan het aantal uitstaande aandelen maal de koers van dat moment, waarbij de geprojecteerde DCF een prominente rol speelt.
    Voor wie praat jij hier eigenlijk? Je zou eens wat oude draadjes moeten doorlezen, over hoe de koers van TT zich gedraagt en hoe die wordt gemanipuleerd.
  14. forum rang 6 boem! 13 december 2019 15:55
    quote:

    vCalker schreef op 13 december 2019 15:34:

    [...]

    Dat klopt theoretisch gezien, maar zo werkt de markt niet. Dat de share consolidatie op 7,30 heeft plaatsgevonden, heeft niks met de 'markt' te maken. Er was belang om op een zo laag mogelijk niveau aandelen uit de markt te halen. De efficiënte-markthypothese heeft af en toe ook een afwijking.

    Ik geloof niet in downplayen, want dan pak je niet zo uit met de CMD. Ik ben alleen nog wel steeds bang voor een delisting, want hoe ik ook reken op deze koers, het is voor de FFF gewoon te aantrekkelijk.

    Ik denk dat de markt nog steeds zo werkt.

    Je bent als belegger bereid te investeren in een bedrijf indien het te behalen rendement overeen stemt met je verwachtingen.

    Het rendement wordt bepaald door de FCF.

    Dat de shareconsolidatie dit process vertroebelt ben ik met je eens maar met vertraging zal ook de markt de resultante van deze actie inzien.

    Ter verduidelijking.
    Aantal uitstaande aandelen voor de shareconsolidatie was 232 mio en geeft een FCF van 30 cent.
    In de boeken komt het gemiddeld uitstaand aantal te staan van 157 mio en levert daarbij een FCF van 45 cent.
    Het aantal uitstaande aandeln bedraagt nu 132 mio wat 53 cent oplevert.

962 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 49 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links