Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -5,610 (-3,61%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 556.272 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 183 184 185 186 187 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 9 december 2019 11:39
    Nederland grootste afzetmarkt voor Tesla in Europa

    Noorwegen was traditioneel gezien de beste Europese afzetmarkt voor Tesla, maar door een eindsprint haalt Nederland het Scandinavische land op de valreep in.

    Erik Kouwenhoven 09-12-19, 07:30 Laatste update: 09:09

    In Noorwegen zijn zes op de tien auto's voorzien van elektrische aandrijving. Dat komt door de vele financiële voordelen die elektrisch rijden daar traditioneel gezien met zich meebrengt door overheidssubsidies. Het is dus niet verrassend dat het Amerikaanse merk Tesla het daar goed doet. In november werden er bijvoorbeeld 546 Tesla's verkocht.

    Lees ook
    Meer elektrische auto’s verkocht dan diesels in 2019

    Toch is er een land dat het nóg beter doet. In Nederland verandert per 1 januari de wetgeving rond de voordelen van elektrisch rijden en dus is er qua verkoop sprake van een ware eindsprint voor Tesla. Met als resultaat dat hier in november maar liefst 4116 Tesla’s werden verkocht.

    Daardoor haalt Nederland Noorwegen ook in als het gaat om de verkoopcijfers van januari tot en met november. In totaal is de score nu 18.460 Tesla’s voor Nederland, tegenover 17.403 inschrijvingen in Noorwegen. Volgend jaar zal het Scandinavische land het vast weer beter doen, maar de kans is groot dat er in december nóg meer Tesla’s worden afgeleverd in Nederland.

    Het gaat bij de verkooppiek vooral om de ongeveer 48.000 euro kostende Tesla Model 3, die net onder de grens van de 50.000 euro blijft. Daarmee profiteren de eigenaren van een zakelijk gereden Tesla volledig van de fiscale voordelen voor elektrische auto's tot 50.000 euro. Per 1 januari gaat die regeling op de schop.

    www.ad.nl/auto/nederland-grootste-afz...
  2. [verwijderd] 9 december 2019 12:59
    Je mag toch gewoon meer dan 50 ruggen uitgeven, alleen krijg je boven die streep geen lagere bijtelling?
    Anders zou die vriendin van me mooi zuur zijn met die Dual Motor Model 3 die niemand echt nodig heeft. Geinig natuurlijk, die extra acceleratie en actieradius, maar nódig...?
  3. [verwijderd] 9 december 2019 13:55
    quote:

    Dutcheon schreef op 9 december 2019 13:47:

    Uiteraard skater, het gedeelte boven de 50k moet ze aftikken tegen het reguliere bijtellingstarief.... beetje vreemd blijft het wel.
    Echt vreemd waren de wereldwijd geziene incentives die alleen voor de niet-Teslas waren.
    Maar ook "onze" regeling is alleen voor lease rijders. Niet bepaald het brede publiek. En rijdt niet het soort auto's dat het brede publiek koopt, zelfs niet tweedehands.
    Een overheid die echt geeft om het milieu zou een hele zwik betaalbare BEVs inkopen, betaalbaar beschikbaar stellen aan mensen die een auto nodig hebben maar nooit een BEV kunnen betalen. En dan na de overheid-lease periode betaalbaar 2e hands de markt in zetten. Hoeveel zouden ze DAN per bespaarde ton CO2 betaald hebben?
    De overheid weet onze 1% nog wat rijker te maken, maar het gaat weer over Tesla...
  4. forum rang 6 boem! 11 december 2019 01:46
    Zelfde verhaal, jammer dat hij zich leent om aan het commerciele uitbatingscircus van een vooringenomen podcaster deel te nemen.

    Ik ga zelf verder op zoek naar de analyses van Ed N. want die lijken wel gestoeld te zijn op integriteit, historisch besef en gebaseerd op de door hem gevonden werkelijkheid iets dat bij de interviewer volstrekt ontbreekt.
  5. [verwijderd] 11 december 2019 15:01
    Ed kwam niet zo goed uit zijn woorden. Het is nu niet bepaald de De Stoel, zo'n podcast.
    Wel veel punten van herkenning uiteraard.

    Hater is een groot woord en misplaatst. Alleen gepast als iemand het over zichzelf gebruikt. Matt is geen subtiel typje maar heeft wel argumenten (en gelijk) als het gaat om zijn redenen om Musk niet bepaald de droom-CEO voor een automerk te zien. Maar in deze tijd en zéker dit onderwerp, mag je alleen discipel of hater zijn, hè?
    Wat vond je zelf van Musk's houding en verwoordingen in de pedo zaak? Gedistingeerde ondernemer en role model die vooral met rust gelate moet worden anders dan bediend van applaus? :-D

    Deze? twit.tv/shows/triangulation/episodes/409

    Het wordt trouwens grappig (of zwaar) als Matt zometeen bij Rogan op bezoek gaat. Instant bromance of wordt het matten? Reken maar van yes dat ze het over Tesla gaan hebben. Joe geeft Musk een joint, Matt vindt hem onverantwoord als mens en CEO. Ben benieuwd!
  6. löngterm 11 december 2019 16:32
    Tesla is aan een flinke rally bezig. Inmiddels begint de parkeerplaats in shanghai ook goed te lopen en zijn de auto's onderweg naar klanten. Model Y staat voor komend jaar voor de deur en gigafactory 4 in duitsland gaat een capaciteit van 500.000/jaar krijgen (model y en 3)

    Waar ik vooral naar uitkijk is opheldering over de toekomst van de cellen en of we hier eigen productie gaan zien of dat het joint ventures blijven met huidige spelers.
  7. [verwijderd] 11 december 2019 17:51
    Begin volgend jaar komt er een batterij event van Tesla. Te verwachten valt dat ze meer gaan vertellen over de verschillende acquisities, samenwerkingen met universiteiten en de beoogde cellen voor de volgende generatie wagens.
    Of GF1 makkelijk omgebouwd kan worden naar nieuwe tech...? Ik kan me voorstellen dat het weglaten van het droogproces dankzij Maxwell tech (aangekocht) te doen moet zijn. En het levert mogelijk meteen wat extra dichtheid op. Samen goed voor 20-40% kostenverlaging? En belachelijk grote actieradius wordt dat alleen maar makkelijker. Dit is nog niet de volgende grote revolutie, maar mogelijk wel nog in 2020 deels te implementeren. Goed voor enige batterijproduct.
    Nu zal GF3 in China niet heel goedkoop draaien op lokaal ingekochte cellen. Die hebben echt eigen productie nodig. Zeker omdat de lokale markt mogelijk eerder verzadigd zal zijn met wat toch echt dure auto's blijven. Die 20-40% (natte vinger) besparing zal meer dan welkom zijn. Maarrrr...het is wel mogelijk achterhaalde technologie. Cilindrisch gaat er mógelijk uit, als pouches gewoon beter zijn. Grotere cellen, minder bedrading, meer inhoud vs verpakking, gewoon goedkoper en lichter. Als het qua koeling kan, zeer wenselijk.

    Er even van uit gaande dat cilindrisch eruit gaat, was te doen met die lijnen in GF3? Voor nu zijn ze nodig vooral voor auto's. Maar als er nieuwe cellen aankomen met tot wel dubbele capaciteit aan bescheiden kilokosten... Dan wil je die zsm implementeren, op elke auto bespaar je een hoop geld en die hoef je pas echt door te spelen naar de consument zodra de concurrent ook zoiets vindt.
    Zouden de Panasonic lijnen van GF1 verkocht worden, of een nieuw leven krijgen in GF3 zo lang? Die setup zijn ze bekend mee. In China lijken ze auto's minder actieradius te willen geven. Deels omdat de meeste Chinezen hard en veel werken en zelden hun gigasteden verlaten.

    500.000 per jaar van die wagens in Europa zou wel en hoop zijn. De prijzen moeten echt wat omlaag want bij die aantallen ga je zonder voldoende kapitaalkrachtige klanten komen te zitten. Tenzij, eigen private lease en verzekering en dergelijke... De prijs kan ietsjes omlaag zodra er beter cellen zijn, of dat nu versimpelde cilinders zijn of nieuwe pouches.

    Idealiter, als Tesla echt een bijzondere ontwikkeling heeft op het gebied van cellen en productie, zou ik willen zien dat ze niet alleen een beetje gissen en rommelen, maar écht veel te veel productie opzetten en de overflow in de markt zetten. Er moeten klanten zijn voor dergelijk niveau cellen. Als je er nu 300 GWh van zou veilen voor levering over de komende 5 jaar, heb je gewoon je veilingzaal volzitten met automotive COO's. Met huidig niveau Tesla cellen misschien ook nog wel, maar iedereen krijgt wel door dat er meer aan te komen is. En ik vermoed dat dat nu een grotere rem is dan afwachten of BEVs wel echt een succes worden. Wie wil er 20 miljard steken in huidige tech cellen als er nieuwe aan zitten te komen vanuit verschillende oorden?

    Dat gezegd hebbende verwacht ik 100% dat ik meer vragen heb na het batterij event dan ervoor. De vaagheid zal oorverdovend zijn. We gaan weer horen over de beste goedkoopste cellen. En bizarra production ramps, etc, etc. Maar als ze grote dichtheid en besparingen kunnen noemen, gaat het het aandeel wel een boost geven. Ik zou vooral willen horen dat ze cellen als een OEM product gaan beschouwen. En de machines die ze maken, of zelfs de robots die de machinelijnen maken. Zoiets wordt al jaren geroepen.
  8. [verwijderd] 12 december 2019 00:42
    Oké, breng je stem uit!
    Zien we eerder $300 terug, of de eerste $400 koers op de borden?
    Terwijl de omzet (in aantallen) groeit, zo ook de schulden en vertragingen. Een kanaal van $200-$400 is niet zo heel onredelijk.
    Ik ga weer handelen, sprinters en turbo's waren voorheen mijn ding. Ik zou nu even niet weten of ik long of short zou gaan. Misschien gewoon allebei en steeds winstjes pakken?
  9. Dutcheon 12 december 2019 10:38
    Met het runnetje van q4 gaat de koers nog wel even leuk pieken richting 400 of er over, daarna uiteraard de correctie die we altijd wel zien in de loop van q1.

    Ik zet er net als met q3 geen hefbomen op maar heb ruim voor q3 wel mijn positie meer als verdubbeld en inmiddels heb ik dat ook weer gedaan voor deze run, de correctie is nu wel klaar ;).
    Met die hefbomen ben ik te weinig eigen baas en er zit teveel wekelijkse manipulatie op die korte termijn producten richting de vrijdagsluiting
  10. forum rang 6 boem! 12 december 2019 13:37
    Ik ben een jaar terug in Tesla gestapt tegen 335 dollar.
    Uiterst risicovol aandeel naar boven als naar beneden.

    Heb direct bij aankoop mijn verkoop vastgesteld:
    20% bij 450, 600, 750, 900 en 1,050 dollar.

    Ik zie nu een overgewaardeerd aandeel tov de huidige financiele resultaten dat echter steeds meer haar beloften invult waardoor ik nu 400 dollar eerder op de borden zie verschijnen dan de 300 dollar.
    Kan ook de vermalijde tweet van 420 dollar de geschiedenisboekjes in als, hoewel verlaat, een juiste voorspelling.
  11. [verwijderd] 12 december 2019 22:52
    quote:

    boem! schreef op 12 december 2019 22:19:

    Uiteraard wel!

    Ieder kwartaal probeer ik de risicoanalyse te maken tussen het slagen/mislukken van het disruptormodel waarvan Tesla zich bediend.

    Indien Tesla kenmerken vertoont van een afname van het disruptormodel zal ik mijn verkoopdoelstellingen bijstellen.
    Niemand ontkent dat ze de pan uit disrupten. Dus bespaart je die analyse elk kwartaal :-D

    Maar hoe gaan ze om met de kansen die ze zelf creëren?
    Als ze fabriek ontwerpen die iets moet gaan doen, lukt dat dan ook op tijd voor ze weer verdere investeringen moeten doen? In 2018 gingen ze heel snel van "voortaan keiharde winst en uitbreiding uit cashflow doen" naar "miljarden bijlenen, tot veel van Chrystler-Fiat krijgen en ook nog een hoop aandelen uitgeven.
    Dit gaf een daling tot $178 ofzo. En niet echt onterecht denk ik, een dergelijk groot bedrijf moet doelstellingen gewoon beter halen. Verkoop is het probleem niet, falen des te meer een fail.

    GF3 lijkt op schema, dat is heel mooi. Echter, ingekochte cellen ipv de zelfgemaakte goedkoopste beste op aarde. Ze gaan auto's maken voor de Chinese markt, maar wat nog meer? Alleen eigen motoren, of nog veel meer?
    En of ze vlot genoeg op capaciteit zitten valt uiteraard nog te bezien. Wel is dit een eitje vergeleken met het begin van Model 3 in Fremont. Copy paste.
  12. Mr sponge 13 december 2019 12:21
    Mooi verhaal over Lithium-ion accu's en de verborgen kosten, voordelen en nadelen.
    Voor Tesla zie ik echt veel kansen/mogelijkheden met hun powerwall.
    Maar na het lezen van dit artikel vraag ik mij wel af wat de levensduur is van een Powerwall en wat de werkelijke kosten zijn van het recyclen... Vooral voor die grote projecten zoals in Australië. Wat als je die accu's inderdaad elke 4 jaar moet vervangen/recyclen...
    "The Secret Economics of Energy Batteries"
    lnkd.in/grBwmJR

    Dit is natuurlijk een verkooppraatje van een concurrerende technologie. Maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in....
  13. forum rang 6 boem! 13 december 2019 13:38
    @Skater

    Is het ooit bij jou opgekomen dat de door jou erkende disruptiefactor zelfs E. Musk heeft verrast en dat hij probeert gebruik te maken van dit voordeel door versneld de productiecapaciteit op te voeren waardoor hij gebruik maakt van de rugwind die de EV nu veel nadrukkelijker eigen is tov ICE indien je het vergelijkt met 1, 2 of 3 jaar terug.
  14. forum rang 10 voda 13 december 2019 15:26
    thyssenkrupp in talks with Tesla about German Factory

    Handelsblatt reported that Thyssenkrupp is hoping to win contracts for a planned factory Tesla plans to build near Berlin. Thyssenkrupp board member Mr Klaus Keysberg told Handelsblatt editor-in-chief Mr Sven Afhüppe at Handelsblatt-Industriegipfel "We are in discussions about the implementation of certain services."

    Tesla boss Mr Elon Musk announced a few weeks ago that he would set up a factory for electric cars in the Grünheide region. The construction of the Tesla gigafactory is due to start already in the spring of 2020. 100,000 vehicles are expected to roll off the production line from 2021 and from there onwards, they will increasingly compete with manufacturers in Germany, who are increasingly focusing their portfolio on e-vehicles themselves.

    Source : The Handelsblatt
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 183 184 185 186 187 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links