Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
PPS 2 december 2019 Proton Power Systems plc ("Proton" or the "Company") Order from Fincantieri Proton Power Systems plc (AIM: PPS), the designer, developer and producer of fuel cells and fuel cell electric hybrid systems with a zero-carbon footprint, announces that it has agreed with Fincantieri, one of the world's largest shipbuilding groups, to provide a 38 kW fourth generation fuel cell, to validate it as a pilot project for one of their vessels. The order includes a feasibility study for the integration into the first ship and other potential collaborations. Dr. Nahab, CEO of Proton, commented: "This is excellent news, with Proton having been the world's first fuel cell system provider that has powered a ferry in Hamburg for 6 years between 2009 and 2014 with a 50 kW fuel cell system, this is a great opportunity to enter the maritime market at the ship building stage."www.lse.co.uk/rns/PPS/order-from-finc...
TU Delft toont prototype van auto die op waterstof rijdt TU Delft heeft een prototype getoond van een auto die op waterstof rijdt. Het team gaat uiteindelijk een stadsauto maken die zo efficiënt mogelijk op waterstof rijdt.www.nu.nl/277837/video/tu-delft-toont...
EU wil in 2025 een miljoen laadpunten en waterstofstations in lidstaten hebben De Europese Commissie heeft via de Nederlandse EU-vicepresident en klimaat-Commissaris Frans Timmermans officieel bekendgemaakt dat er tegen 2025 een miljoen vul- en laadpunten moeten zijn, ten behoeve van voertuigen die geen of een zeer lage emissie hebben. De Commissie heeft bij de bekendmaking van de zogeheten Europese Groene Deal per terrein uiteengezet welke maatregelen worden ingesteld om te komen tot het hoofddoel om tegen 2050 het eerste klimaatneutrale continent te worden. In 2030 moet de koolstofdioxide-uitstoot met 50 procent zijn gedaald. Om deze doelen te halen wordt binnen honderd dagen een speciale Europese klimaatwet gepresenteerd, maar de belangrijkste punten zijn nu al bekendgemaakt. Voor het verwezenlijken van het het 2050-doel wordt minstens 25 procent van het langetermijnbudget van de EU ingezet. Ook de Europese Investeringsbank zal een belangrijke rol spelen, waarbij straks de helft van de investeringen groen moet zijn. Ten aanzien van het wegverkeer stelt de Commissie dat de productie en het gebruik van duurzame alternatieve brandstoffen opgeschaald zouden moeten worden. Tegen 2025 zijn er volgens de Commissie een miljoen publieke laad- en tankstations nodig, gelet op de verwachting dat er dan dertien miljoen voertuigen op Europese wegen rondrijden die geen of heel weinig CO2 uitstoten. Het gaat daarbij met name om geheel elektrisch aangedreven auto's, maar ook waterstofvoertuigen en hybride voertuigen. Volgens cijfers van de EU zijn er nu zo'n 975.000 auto's met een lage emissie in de EU en 140.000 laadpunten. De Commissie gaat de plaatsing van deze stations ondersteunen op plekken waar blijvende gaten in de dekking zijn, met name in afgelegen gebieden en om het afleggen van lange afstanden te ondersteunen. Dit wordt zo snel mogelijk uitgevoerd, al is dat nog wel afhankelijk van het daartoe bestemde voorstel om dit te financieren, dat 'vanaf volgend jaar' wordt verwacht. Volgens de Commissie is dit plan een aanvulling op beleid van nationale lidstaten. Over concrete investeringen in de elektriciteitsnetwerken wordt niet heel specifiek gesproken. Wel wordt gesproken over een 'raamwerk om de uitrol van innovatie technologieën en infrastructuur' te stimuleren. Daarbij spreekt de Commissie over de implementatie van smart grids, waterstofnetwerken, koolstofafvang en -opslag en energieopslag.tweakers.net/nieuws/161056/eu-wil-in-...
ITM is ook opnieuw lekker bezig
Auto op waterstof? Dan tank je voor de halve prijs in Arnhem Wie een ritje maakt in waterstofauto heeft nauwelijks in de gaten dat-ie rijdt. De weg glijdt geruisloos onder de auto door. Als het aan de gemeente Arnhem en provincie Gelderland ligt, rijden er binnenkort 90 waterstofauto’s in Arnhem. Automobilist Erik Geensen was misschien wel de eerste particulier in Arnhem met een waterstofauto, maar zijn waterstofauto was geen Arnhemse primeur. Die eer was weggelegd voor de gemeente Arnhem. ,,Wij reden in de allereerste Nederlandse waterstofauto die Hyundai in 2013 in Park Sonsbeek presenteerde”, zegt Marc de Kroon van de gemeente Arnhem Waterstofcity Arnhem was als ‘waterstofcity’ min of meer aan zijn stand verplicht een waterstofauto aan het wagenpark toe te voegen. ,,Inmiddels heeft Arnhem 14 of 15 waterstofbedrijven als HyGear binnen de gemeentegrens, we hebben een waterstoftankstation en willen een waterstofcentrale gaan bouwen. De waterstofauto mocht niet ontbreken”, vertelt De Kroon. Vandaag start H2-Drive. Dit project van provincie Gelderland en gemeente Arnhem moet ervoor zorgen dat 90 waterstofauto’s in Arnhem en omgeving gaan rijden. Eigenaren van waterstofauto’s kunnen vanaf vandaag tanken voor de helft van de prijs. ‘Waterstof is duurzamer’ Arnhemmer Erik Geensen reed van mei 2017 tot september 2018 milieubewust in een waterstofauto. Doordat hij van baan veranderde, raakte hij zijn (lease)auto kwijt. Dat vindt hij jammer. ,,Ik ben veel met het milieu bezig. Ik heb zonnepanelen op mijn huis en een goed geïsoleerd huis. Bovendien vind ik het belangrijk dat er minder fijnstof, CO2 en stikstof wordt uitgestoten.” Maar waarom niet voor een elektrische auto gekozen? ,,Mijn gevoel zegt dat de waterstofauto duurzamer is. De auto is niet meer dan een brandstofcel met tank. Terwijl een elektrische auto accu’s heeft met zware metalen.” ‘Tank in een paar minuten vol’ Vooral de snelheid waarmee Geensen de tank van zijn waterstofauto vulde, ervoer hij als voordeel. ,,Een tank van een waterstofauto is in een paar minuten gevuld.’’ Bij een elektrische auto duurt dat 12 uur of met een snellader 2 uur, weet hij. ,,En bij snelladen kun je je afvragen hoe milieuvriendelijk dat is.” Geensen ging regelmatig voor zaken naar Duitsland en Oostenrijk. ,,Dan kom je 35 tankstations met een waterstofpunt tegen. In Nederland zijn er nog maar een paar. Met de toename van het aantal tankstations zal de waterstofauto populairder worden. www.gelderlander.nl/arnhem/auto-op-wa...
Zo kan het ook. Een regering met visie. www-spiegel-de.cdn.ampproject.org/c/s...
Zwitsers plannen klein waterstof tankstation voor elke woningwww.spiegel.de/wissenschaft/technik/w...
Joni-2 schreef op 15 december 2019 11:13 :
Zwitsers plannen klein waterstof tankstation voor elke woning
www.spiegel.de/wissenschaft/technik/w... Ik zat hier ook aan te denken. Elk huis een klein waterstoffabriekje. Voor auto en ipv gas. Gekoppeld aan landelijk netwerk zodat je bij overschot/tekort kunt leveren/ontvangen. In combi met elektriciteitsopwekking.
EDP Project to Test Hydrogen at Central do Ribatejo EDP intends to develop a pilot hydrogen production project with storage at the Ribatejo Combined Cycle Plant with support from the European Union. The project, once approved, is due to start in early 2020, with the demonstration and hydrogen production part of the plant to be built by 2022. With an electrolyser with an installed capacity of 1MW and 12 MWh of storage capacity, this pilot will be a reference and one of the largest projects of its kind in Portugal. This will certainly be the technology of the future for hydrogen production, allowing the use of renewables, and essential for Portugal to achieve its carbon neutral targets by 2050. The main objective of the project is to develop new power-to-X-to-power (P2X2P) solutions integrated in CCGT combined-cycle thermal power plants and dedicated ammonia and hydrogen burning turbines. hydrogen in natural gas pipelines, a solution which will in future lead to economies of scale in the generation, transport and distribution of hydrogen. With this project, EDP intends to gain experience in the production of hydrogen and its conversion into electricity, including also the laboratory validation of other concepts. This will allow an in-depth analysis of the hydrogen value chain by studying the most favorable applications and business models. Source : Strategic Research Institute
fuelcellsworks.com/news/germany-stadt... Dit zie ik hier ook liever gebeuren dan aan de warmtepomp te moeten met alles wat erbij komt kijken. Liever een ketel die waterstof aankan en gebruik maken van het reeds bestaande netwerk aan gasleidingen wat er al ligt.
Eerste waterstoftanker te water gelaten Op dit moment varen er tankers de wereld rond met olie, gas en andere brandstoffen. In Japan is nu het eerste schip in gebruik genomen dat vloeibare waterstof kan vervoeren. Het schip, de Suiso Frontier, werd gebouwd door Kawasaki Heavy Industries en is het eerste in zijn soort. De eigenaar wordt het eveneens Japanse Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA), dat ermee een investering voor de toekomst doet. Vloeibaar waterstof heeft een temperatuur van -253 graden Celsius. Het kost nogal wat energie om dat te bereiken en er gaat door verdamping (boil off) een deel verloren. Tenminste in de relatief kleine tanks waarin dat nu wordt gedaan. Vloeibare waterstof Bij HySTRA denken ze dat de kosten en verliezen omlaag kunnen als er veel grotere hoeveelheden vloeibaar worden gemaakt. Dat wordt straks gedaan in het Australische Latrobe Valley. In een proefproject wordt met behulp van een bruinkoolvergassingsproces steenkool omgezet in waterstof. Alle geproduceerde waterstof gaat vervolgens per vrachtwagen naar de 150 kilometer verderop gelegen haven waar het over wordt gepompt in de Suiso Frontier. Die brengt de vloeibare waterstof naar Japan waar het gebruikt gaat worden in allerlei industriële processen en op den duur misschien wel voor de aandrijving van vliegtuigen en auto’s. Hoewel de Suiso Frontier te water is gelaten, is het 115,8 meter lange schip nog niet klaar. Een van de belangrijkste ontbrekende onderdelen is een 1250 kubieke meter grote, supergeïsoleerde tank. Die word nu gebouwd en als alles volgens plan verloopt kan die eind volgend jaar in het ruim worden geplaatst. Klein minpuntje in dit fraaie project. De motoren van de Suiso Frontier draaien gewoon op diesel.www.kijkmagazine.nl/tech/tanker-vloei... Kwestie van tijd tot de tanker zelf ook op waterstof draait ;)
PPSwww.hamburg-news.hamburg/de/medien-it... 23 december 2019 | grootstedelijke regio Schone logistiek maakt dieselwagens milieuvriendelijker De startup Clean Logistics van Winsen an der Luhe converteert vrachtwagens naar waterstofhybride aandrijving met de steun van de federale overheid Volgens de Duitse vereniging van de automobielindustrie ( VDA ) wordt momenteel ongeveer driekwart van het vrachtverkeer in Duitsland door vrachtwagens afgehandeld en neemt de trend toe. Een bedrijf uit de metropoolregio Hamburg wil ervoor zorgen dat de ladingen in de toekomst milieuvriendelijker worden getransporteerd . Clean Logistics van Winsen an der Luhe is gespecialiseerd in het ontwikkelen en vermarkten van alternatieve aandrijvingen voor de logistieke sector. De start-up van de joint venture in Nedersaksen zet zware dieseltrucks om zodat deze in de toekomst worden uitgerust met een hybride waterstofaandrijvingrijden. Het federale ministerie van Transport heeft zojuist een schenkingsbericht van 3,3 miljoen euro overhandigd aan Clean Logistics voor de uitvoering van dit idee. Een actieradius tot 500 kilometer wordt verwacht De bedrijven Höpen, HARY en Proton Motors hebben Clean Logistics opgericht samen met het doel om emissievrije aandrijvingen te ontwikkelen . De directeuren Dirk Graszt en Dirk Lehmann zeggen dat ze de eerste omgebouwde vrachtwagens in het derde kwartaal van volgend jaar op de weg kunnen krijgen, dankzij de steun van de federale overheid "aanzienlijk sneller dan verwacht". Dit is waarschijnlijk zelf van groot belang: vrachtvervoer over de weg veel milieuvriendelijker maken is ook cruciaal voor de doelstellingen van de klimaatbeschermingsovereenkomst van Parijs, De ondernemers zien een groot potentieel in het bedrijf: ongeveer 600.000 vrachtwagens met een gewicht van meer dan twaalf ton worden alleen in Duitsland geregistreerd en meer dan twee miljoen in Europa. Het bedrijf concentreert zich momenteel op "zware" vrachtwagens van 40 ton. Volgens de directeuren hebben ze in eerste instantie een bereik van 400 tot 500 kilometer met een waterstofhybride-aandrijving , maar dit kan later aanzienlijk worden verhoogd. De ombouw van een standaardtrekker, inclusief financiering (van de federale overheid) voor een bedrag van 50.000 euro, kost ongeveer 260.000 euro als een serievoertuig. De benodigde waterstof wordt gegenereerd door windenergie De diesel- en hulpeenheden worden gedemonteerd van de bestaande vrachtwagens, zodat de voertuigen kunnen worden omgevormd tot zogenaamde HyBat-vrachtwagens, zoals het bedrijf de vrachtwagens op waterstof noemt. "Deze conversie kan ook worden uitgevoerd door gecertificeerde samenwerkingspartners", zegt directeur Dirk Graszt. "Hiermee kunnen we in de toekomst grotere hoeveelheden verwerken." De voor de werking benodigde waterstof moet op een milieuvriendelijke manier worden opgewekt door windenergie. Clean Logistics wil hiertoe windturbines huren en de productie van waterstof als operator kosteloos maken . "Vanaf eind 2020 komen duizenden oudere windturbines niet langer in aanmerking voor EEG- financiering", zegt algemeen directeur Dirk Lehmann. "Dat zijn mogelijk 1500 tot 2500 fabrieken voor de productie van waterstof alleen in Noord-Duitsland." De resulterende waterstof wordt in zogenaamde trailers gevuld en de voertuigen worden vervolgens bijgevuld met behulp van een mobiel tanksysteem. in / KK Bron en verdere informatie:www.cleanlogistics.de
Ørsted and Partners Secure Funding for Renewable Hydrogen Project Together with partners Everfuel Europe A/S, NEL Hydrogen A/S, GreenHydrogen A/S, DSV Panalpina A/S, Hydrogen Denmark and Energinet Elsystemansvar A/S, Ørsted has received funding of DKK 34.6 million for the construction of a 2MW electrolysis plant with appurtenant hydrogen storage. The plant will use electricity from offshore wind turbines to produce renewable hydrogen for buses, lorries and potentially taxis. The daily hydrogen production is expected to total around 600kg, enough to power 20-30 buses, while also making testing its use in lorries and taxis possible. The funding awarded to the H2RES project is the largest among the 53 projects which have received funding from the EUDP in this second 2019 call for applications. Hydrogen is widely used in heavy industry in Europe, but it is mainly produced by converting fossil fuels in a process which emits large amounts of greenhouse gases. Hydrogen may also be produced by means of electrolysis, a process in which electricity is used to split water into hydrogen and oxygen. If the power used for electrolysis originates from renewable energy sources, the hydrogen produced will be renewable. Therefore, the H2RES project, for which Ørsted and partners have just now received funding, will be using power directly from Ørsted's two 3.6MW offshore wind turbines at the Avedøre Power Station. Moreover, electrolysis can be run flexibly, thereby helping to ensure flexible use of the fluctuating power production from the offshore wind turbines. Ørsted, Everfuel Europe A/S, NEL Hydrogen A/S, GreenHydrogen AS, DSV Panalpina A/S, Hydrogen Denmark and Energinet Elsystemansvar A/S have been awarded funding of DKK 34.6 million for the H2RES project from EUDP's second 2019 call for applications. H2RES is a demonstration project for renewable hydrogen production for road transport based on offshore wind power. In general, the power for the demonstration project will be sourced directly from Ørsted's two 3.6MW offshore wind turbines at Avedøre. The purpose of the project is to produce renewable hydrogen to be used in buses, lorries and potentially taxis. Source : Strategic Research Institute
finance.yahoo.com/news/ballard-powere... Ballard Power Systems (NASDAQ: BLDP; TSX: BLDP) today announced that 8 ExquiCity tram-buses built by Van Hool NV ("Van Hool"; www.vanhool.be) and powered by 8 Ballard FCveloCity®-HD 100-kilowatt fuel cell modules have been inaugurated at a ceremony in Pau, France and are now in revenue service in Pau's Bus Rapid Transit System.
HYUNDAI ZET IN OP 700.000 WATERSTOFAUTO'S PER JAAR De waterstofauto blijft nog een beetje een ondergeschoven kindje in de transitie naar elektrische auto's. Onterecht, zo vinden Hyundai en Kia. Zij zien wel toekomst in auto's met een brandstofcel, en niet zo'n beetje ook. Een groot pijnpunt voor velen in de overweging van een EV blijft de tijd die nodig is om een volle 'tank' te krijgen. Met een waterstofauto is dat probleem er niet en kan er gewoon na een paar minuten weer met volle actieradius verder worden gereden. De brandstofcel levert de elektriciteit voor de motor en je weet zeker dat je niet vervuilt; de enige uitstoot is water. Een ander groot voordeel is dat er - in tegenstelling tot reguliere EV's - geen schaarse metalen nodig zijn voor de productie van de aandrijflijn. Hyundai en Kia zien er dan ook wel toekomst in en investeren de komende jaren maar liefst zes miljard euro in de ontwikkeling van waterstofauto's. In een gesprek met AutoWeek legt ontwikkelingschef Sae-Woo Kim uit dat de beperkte logistieke mogelijkheden, die de waterstofauto nu nog tegenwerken, geen breekpunt zijn. "De omstandigheden zijn flink veranderd. In 2013 keken we nog hoeveel stations er waren, om daar de aantallen op af te stemmen. Een paar honderd per jaar. Van daaruit hebben we dat langzaam opgeschroefd, maar er zijn er nog steeds niet meer dan ruim duizend gebouwd", aldus Kim. Dat gaat de komende jaren veranderen, want de productie gaat fors omhoog naar 700.000 per jaar over tien jaar, zo vertelt hij. "De aantallen gaan vanaf komend jaar razendsnel omhoog en de kosten zullen bijpassend snel dalen. Binnen vijf jaar is de waterstofauto kostentechnisch concurrerend met een batterij-elektrisch auto", aldus de Zuid-Koreaan.www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hy...
Mooie run zo aan het einde van het jaar, hopen op een mooi 2020 met veel aandacht voor waterstof rond de olympische spelen!
MOL and e5 Lab Launch Study on Hydrogen Hybrid Pure Car Carrier Mitsui OSK Lines Ltd and e5 Lab Inc, which are working to develop and promote electrically powered zero emission vessels, have concluded a Memorandum Of Understanding to conduct a joint study of a hybrid pure car carrier equipped with a hydrogen fuel cell system and large-capacity batteries, hydrogen hybrid PCC. The companies aim to develop a hydrogen hybrid PCC, which do not emit carbon dioxide CO2, sulfur oxides SOx, nitrogen oxides NOx or particulate matter while underway in coastal waters or in ports, in other words, achieving zero emissions, since its propulsive force would come from electricity supplied by the hydrogen fuel cell system and large-capacity batteries. When navigating in the open sea, the hydrogen hybrid PCC’s motor would be powered by an LNG-fueled generator and the large-capacity batteries, resulting in significantly lower emissions than current vessels equipped with diesel engines that run on heavy oil. Both companies will first conduct technological and business feasibility studies of the hydrogen hybrid PCC, and when they gain positive results, they will move on to the next phase of joint development for a practical of hydrogen hybrid PCC based on the results. MOL and e5 Lab continually engage in measures to reduce merchant vessels' environmental impact by taking full advantage of both companies' wide-ranging technological knowledge to ensure the sustainable growth of the shipping industry. Source : Strategic Research Institute
ITM start ook lekker in 2020.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
867,29
-0,77%
EUR/USD
1,0685
-0,12%
FTSE 100
8.061,38
+0,26%
Germany40^
17.854,00
-1,30%
Gold spot
2.316,67
+0,02%
NY-Nasdaq Composite
15.712,75
+0,10%
Stijgers
Dalers