Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,8K

AMG - december 2019

925 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 47 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 december 2019 20:46
    quote:

    Lamsrust schreef op 9 december 2019 18:13:

    [...]

    Het management heeft niet met de voorraad gespeculeerd maar het is gebleken dat bij zeer volatiele vanadiumprijzen AMG een groot prijsrisico loopt op de vanadiumvoorraad, i.e. niet alleen t.g.v. het feit dat bij de inkoop van spent catalyst wordt afgerekend tegen de vigerende vanadiumprijzen doch ook omdat er geen gegarandeerde afzetgarantie was van het geproduceerde vanadium. Hierdoor bleef AMG met een te hoge dure vanadiumvoorraad zitten die vervolgens afgewaardeerd moest worden.

    Het oplopen van de voorraad in aantallen is opgelost met het Glencore contract op basis waarvan de gehele productie wordt opgenomen tegen indexprijzen.

    Het prijsrisico op vanadium tijdens de periode tussen inkoop van spent catalyst en verkoop van vanadium wordt opgelost door dit op een andere wijze te regelen in de nieuw af te sluiten inkoopcontracten.

    In de toekomst lijkt dit probleem derhalve gemitigeerd. Uiteraard zal er altijd enig prijsrisico blijven bestaan aangezien de voorraad nooit nihil zal zijn.
    Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, vraag blijft dan wel waarom deze voorraadrisico’s niet zijn afgedekt, hierover niet eerder melding is gemaakt bij voorgaande cijfers, etc. Het kwam nu voor beleggers als donderslag bij heldere hemel. Toen e.e.a. bekend werd gemaakt werd er ook aangegeven dat de aangehouden voorraden wel erg groot was en mogelijk kon wijzen op speculatie door het management, dit is niet bewezen inderdaad, daarin was mijn aanname te voorbarig, maar dat AMG zich hiervoor niet heeft ingedekt voor deze risico’s blijft bedenkelijk.
  2. [verwijderd] 9 december 2019 20:47
    quote:

    Trader T schreef op 9 december 2019 18:37:

    De laatste tijd heb ik hier weinig meegelezen omdat ik geen positie meer heb. Wat opvalt is dat er een hoop kennis is vertrokken en dat de onzin en geroeptoe... de boventoon voert.
    Wat is jouw visie momenteel op AMG en de voorbereidingen die ze treffen voor de toekomst? Heb je er vertrouwen in? Ben benieuwd naar je visie.
  3. [verwijderd] 9 december 2019 21:25
    Heinz zijn ego staat boven de tevredenheid en het welzijn van de werknemers en van aandeelhouders. Heinz steekt 6 miljoen per jaar in zijn zak voor het gokken met voorraaden terwijl hij zijn personeel matig tot slecht betaald. De deal met glencore is enkel nog een doekje voor het bloeden. Als Heinz karakter had zou hij voor de 6 miljoen aandelen AMG inkopen en zijn personeel belonen. Ik koop weer aandelen AMG als Heinz karakter toont of met pensioen gaat.
  4. [verwijderd] 9 december 2019 21:34
    quote:

    Clowns n Animals schreef op 9 december 2019 21:25:

    Heinz zijn ego staat boven de tevredenheid en het welzijn van de werknemers en van aandeelhouders. Heinz steekt 6 miljoen per jaar in zijn zak voor het gokken met voorraaden terwijl hij zijn personeel matig tot slecht betaald. De deal met glencore is enkel nog een doekje voor het bloeden. Als Heinz karakter had zou hij voor de 6 miljoen aandelen AMG inkopen en zijn personeel belonen. Ik koop weer aandelen AMG als Heinz karakter toont of optyft.
    Je verwoord het iets anders, maar deel wel je mening. De beloning van de CEO is in mijn ogen buitensporig gezien de prestaties van AMG. Heb al wel eens eerder geopperd dat Heinz zichzelf iets minder laat belonen in mindere tijden.
  5. [verwijderd] 9 december 2019 21:50
    Mee eens; of op laten sparen en als bonus geven als de koers weer op €45,00 staat. Op die manier houden we hem ook gemotiveerd. :o)

    AMG gaat over Q4 2019 nog afschrijving doen op de voorraden.
    In Q1 2020 gaan de prijzen stabiliseren en neemt de winst toe.
    In Q2 2020 verwacht ik een lichte toename in de prijzen, dit zal leiden tot explosief meer winst.

    Vanaf eind 2020 en begin 2021 gaat lithium steeds meee bijdragen aan de winst en komt er meer duidelijkheid over de nieuwe projecten in Saudi Arabië.

    Dat is mijn visie.
  6. aandeeltje! 9 december 2019 22:03
    quote:

    FluitendeVogels schreef op 9 december 2019 20:46:

    [...]

    Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, vraag blijft dan wel waarom deze voorraadrisico’s niet zijn afgedekt, hierover niet eerder melding is gemaakt bij voorgaande cijfers, etc. Het kwam nu voor beleggers als donderslag bij heldere hemel. Toen e.e.a. bekend werd gemaakt werd er ook aangegeven dat de aangehouden voorraden wel erg groot was en mogelijk kon wijzen op speculatie door het management, dit is niet bewezen inderdaad, daarin was mijn aanname te voorbarig, maar dat AMG zich hiervoor niet heeft ingedekt voor deze risico’s blijft bedenkelijk.
    De voorraad was gewoon heeeeel groot, dat is dus speculatie op zichzelf, maar ja in de tijdsgeest van stijgende prijzen een prima keuze. Maar ja de prijzen gingen toen hard omlaag. Met sterke prjjsfluctuaties is het maar de vraag of het opbouwen van grote voorraad posities verstandig is. Je krijgt dan grote schommelingen in voorraadresultaten die de operationele resultaten overschaduwen.
    De voorraden waren disproportioneel tov de afname. Op zichzelf moet je je daarvoor behoeden als 'producent'.
    Omdat prijzen eigenlijk niet te plannen zijn, moet je er ook niet op speculeren. Dat is namelimk gewoon gokken. Management wordt niet betaald voor gokken.
  7. Woody woodpecker 10 december 2019 01:09
    De beloning van Heinz in salaris is misschien wel buiten proportioneel. Maar volgens mij heeft hij ook zeker een groot belang bij een hoge waarde van het AMG aandeel. Hij heeft zelf een flink aantal stukken in zijn portefeuille en is dus gebaat bij een hoge waarde mocht hij ze na zijn pensioen willen gaan verzilveren. Misschien is de aandelen inkoop daar wel een bewijs van geweest. Zijn de aangekochte aandelen inmiddels verwerkt? Heeft toch wel een invloed als deze worden ingetrokken. Dan wordt het short percentage ook automatisch weer iets hoger.
  8. [verwijderd] 10 december 2019 06:30
    quote:

    Woody woodpecker schreef op 10 december 2019 01:09:

    De beloning van Heinz in salaris is misschien wel buiten proportioneel. Maar volgens mij heeft hij ook zeker een groot belang bij een hoge waarde van het AMG aandeel. Hij heeft zelf een flink aantal stukken in zijn portefeuille en is dus gebaat bij een hoge waarde mocht hij ze na zijn pensioen willen gaan verzilveren. Misschien is de aandelen inkoop daar wel een bewijs van geweest. Zijn de aangekochte aandelen inmiddels verwerkt? Heeft toch wel een invloed als deze worden ingetrokken. Dan wordt het short percentage ook automatisch weer iets hoger.
    Interessante visie. Ik wil hier in twee delen op reageren.

    1. Het klopt dat Heinz een eigen belang heeft, doch er zijn zeer veel mensen die een dergelijk belang hebben in een bedrijf maar doordat ze incapabel zijn zichzelf alsnog in hun eigen vingers snijden. Mogelijk is Heinz een van deze lieden.

    2. Mocht de aandeleninkoop door Heinz zijn geïnitieerd om zijn eigen belang te dienen en om zijn incapabel zijn te compenseren, dan is dit nog misdadiger dan velen dit heerschap al vinden.

    Verder verbaasd het mij ook dat het intrekken van de stukken maar op zich laat wachten. Het is nu al geruime tijd geleden dat is aangegeven dat 2mln stukken zouden worden ingetrokken, maar hier inderdaad nog niets over vernomen. Zo ingewikkeld kan het toch ook weer niet zijn.

    Verder is aangegeven dat 800k van het totaal aantal ingekochte stukken van 2,8mln zal worden gebruikt voor toekomstige beloning van personeel en niet zal worden ingetrokken. Lees hier management i.p.v. personeel. Het personeel gaat hier echt niets van zijn, Heinz en zijn vriendjes gaan deze stukjes mooi in hun eigen zakken laten vloeien. De aandeelhouders hebben hier niets aan.

    Laat ze eerst maar eens in hun eigen beloning snijden totdat er weer acceptabele cijfers gepresenteerd worden, dan kan er daarna wel weer een keer besloten worden hoe ze daarvoor beloond worden.
  9. Margin Call 10 december 2019 08:14
    quote:

    Bio-marker schreef op 10 december 2019 07:44:

    AMGs activiteiten zullen zeer waarschijnlijk wel green zijn.
    ec.europa.eu/info/sites/info/files/bu...
    Ook de lening die ze in de VS kregen was op basis van hún sustainability bijdrage.

    Gaat zeker positief zijn
    Oké. Thanks. Interessant dus inderdaad.
  10. [verwijderd] 10 december 2019 10:19
    www.nytimes.com/2007/08/10/business/w...
    Artikel uit 2007 over het roemruchte verleden bij Metalgesellschaft van vriend Heinz.

    www.glassdoor.nl/Overzicht/Werken-bij...
    Beeld van werknemerstevredenheid en voorwaarden bij AMG.

    Geven me niet bepaald het beeld van een hele 'fijne vent'
  11. Föhn 10 december 2019 10:21
    quote:

    mvhcordoba schreef op 10 december 2019 10:12:

    Ik ben benieuwd wanneer deze downtrend voor AMG doorbroken gaat worden. Gezien de stand van de beurzen wereldwijd, denk ik niet al te vlug.
    Alle indexen plussen al tijden. All time highs vliegen je om de oren. AMG blijft modderen. Lijkt me wijs om heel voorzichtig te zijn.. als er een correctie komt gaan de cyclische fondsen nog harder down. Het shortgilde zit al lang klaar.
  12. mvdln 10 december 2019 11:52
    Artikel uit De Tijd over klimaatdoelstellingen Europese Commissie, een citaat:

    Ook van de industrie wordt meer verwacht. Staal en batterijen moeten milieuvriendelijker worden gemaakt. Om concurrentie van vervuilende producten van buiten de EU tegen te gaan zou er een groene grensbelasting komen op die producten. Bernd Lange, een invloedrijk SPD-lid van het Europees Parlement, zei deze week aan Politico dat hij een CO2-taks op cement verwacht.
  13. mvdln 10 december 2019 11:54
    quote:

    Piformer schreef op 10 december 2019 10:19:

    www.nytimes.com/2007/08/10/business/w...
    Artikel uit 2007 over het roemruchte verleden bij Metalgesellschaft van vriend Heinz.

    www.glassdoor.nl/Overzicht/Werken-bij...
    Beeld van werknemerstevredenheid en voorwaarden bij AMG.

    Geven me niet bepaald het beeld van een hele 'fijne vent'

    Heel leuk hoor, hij heeft er 10 jaar gewerkt maar oh wat was het slecht! Objectiviteit valt in twijfel te trekken.
  14. [verwijderd] 10 december 2019 12:32
    Je kan zeggen wat je wilt, maar het aandeel is nu nog steeds in een wurggreep van partijen die geen belang hebben bij een hogere koers.

    Het is pijnlijk om te zien dat na iedere opleving het vertrouwen weer zo’n tik krijgt.

    Succes aan allen. Ik hoop dat het vertrouwen dat velen hier hebben rijkelijk beloond wordt.

    Ik begin er niet meer aan de komende tijd, aan AMG. Eerst die Q4-cijfers maar eens afwachten.
  15. forum rang 4 Louis Pasciuto 10 december 2019 13:02
    Ondertussen heeft 'Brussel'ingestemd met een Europees pact voor de ontwikkeling van 'Europese' accu's. Miljarden aan privaat geld en overheidssubsidies. Waar AMG bij Leipzig een fabriek voor lithium gaat bouwen, bouwt 150 km verderop in Erfurt het Chinese CATL een fabriek van 1,8 miljard voor het maken van accu's.
  16. forum rang 4 Erny 10 december 2019 13:31
    quote:

    Louis Pasciuto schreef op 10 december 2019 13:02:

    Ondertussen heeft 'Brussel'ingestemd met een Europees pact voor de ontwikkeling van 'Europese' accu's. Miljarden aan privaat geld en overheidssubsidies. Waar AMG bij Leipzig een fabriek voor lithium gaat bouwen, bouwt 150 km verderop in Erfurt het Chinese CATL een fabriek van 1,8 miljard voor het maken van accu's.
    Het is de wereldwijde concurrentie die AMG het laatste duwtje in het zelf gegraven ravijn zal geven. Zoals ik het zie is een overname van AMG nog de enige hoop.
925 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 47 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links