Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 18 apr 2024 17:38
  • -0,077 (-5,84%) Dagrange 1,230 - 1,298
  • 2.916.414 Gem. (3M) 2,2M

POST. NL December :kado maand voor beleggers?

1.389 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gpjf 9 december 2019 08:14
    Zojuist op de radio en ook in de Telegraaf, de start van het proces tot verdere aanpak !

    Thuiswinkelen wordt steeds gewoner. Bestelbusjes van PostNL, jDHL, Albert Heijn, maaltijdbezorgers etc. rijden in woonwijken af en aan. Is het toenemend aantal pakketbezorgers een probleem en moet er iets aan gedaan worden?
  2. forum rang 4 Go Go Go ! 9 december 2019 08:16
    “AMSTERDAM (AFN) - Nederlandse bedrijven sparen relatief veel in vergelijking met ondernemingen in andere Europese landen. Dat concludeert De Nederlandsche Bank (DNB) na onderzoek. Nederlandse bedrijven keren nog niet de helft van hun winst (49 procent) uit als dividend. De gemiddelde dividenduitkering in het eurogebied ligt op 83 procent.” ( Bron: www.iex.nl/Nieuws/ANP-091219-084/Nede... )

    PNL geen last vast van ... daar verdwijnt het geld als sneeuw voor de zon :-)

  3. [verwijderd] 9 december 2019 08:43
    quote:

    gpjf schreef op 9 december 2019 08:14:

    Zojuist op de radio en ook in de Telegraaf, de start van het proces tot verdere aanpak !

    Thuiswinkelen wordt steeds gewoner. Bestelbusjes van PostNL, jDHL, Albert Heijn, maaltijdbezorgers etc. rijden in woonwijken af en aan. Is het toenemend aantal pakketbezorgers een probleem en moet er iets aan gedaan worden?
    Het is een probleem. Ze rijden als bezetenen. Ik zei het laatst al een keer, het begint levensgevaarlijk te worden en het bevreemd mij dat er niet allang zware ongelukken zijn gebeurd (gelukkig maar natuurlijk).
    Het zou toch niet zo horen te zijn dat ik mijn kinderen niet op straat kan laten spelen in een woonwijk?
  4. kanhetlager 9 december 2019 08:46
    quote:

    JIBA schreef op 9 december 2019 08:43:

    [...]

    Het is een probleem. Ze rijden als bezetenen. Ik zei het laatst al een keer, het begint levensgevaarlijk te worden en het bevreemd mij dat er niet allang zware ongelukken zijn gebeurd (gelukkig maar natuurlijk).
    Het zou toch niet zo horen te zijn dat ik mijn kinderen niet op straat kan laten spelen in een woonwijk?

    Stel ze doen het niet. Dan krijg je nog veel meer verkeer van mensen die hun pakjes gaan ophalen.
  5. forum rang 4 Guus_Geluk 9 december 2019 09:30
    quote:

    gpjf schreef op 9 december 2019 09:16:

    Gaan shortpartijen weer voor de handel zorgen? Het lijkt er wel op want alhoewel het maandagmorgen is en nog erg vroeg, is het begin weer minnetjes
    De shortpartijen hebben pas winst wanneer ze coveren. Ik mag aannemen dat ze de boeken voor 2019 ook willen gaan sluiten dus ze kunnen nog wel een boel gaan kopen.
  6. forum rang 6 gpjf 9 december 2019 10:25
    quote:

    POSTNLTT schreef op 9 december 2019 09:43:

    Snel naar 1,959 met hogere omzet, en vervolgens met 10.000 stukjes terugzetten naar 1,9435...tja...
    Dat bedoel ik,zolang je dit ziet weet je wie er handelt en dat zijn gewoon de shortpartijen naar mijn bescheiden mening die zo het allerlaatste er uit persen. Iemand die voor de lt er in zit verkoopt toch niet op deze koers en zeker niet als je weet hoe lang het al rondom dit lage niveau zit. De stap naar boven zal na deze drukke periode absoluut komen , dus we zullen geduld moeten hebben. ( Helaas weer) Het gaat niet altijd omlaag of blijft op een laag niveau stabiel hangen. Kijk naar Fugro wat daar gebeurt en natuurlijk is het een ander bedrijf maar dit soort ontwikkelingen verwacht ik ook bij Post.nl ( (Overigens niet door de kwaliteiten van Verhagen)
  7. forum rang 6 gpjf 9 december 2019 10:35
    Hopelijk zet het zo door als er zo als Guus zegt maar gecoverd wordt en niet pakketten heen en weer worden geschoven. Ik ben altijd uiterst wantrouwig bij dit soort partijen.. Het moet gaan om een structureel hoger niveau en als ik mijn hele kleine stapjes voor de zeer korte termijn dan mag aangeven, dat is dat stabiel boven de 2, daarna 2,15 en vervolgens 2,25. Eerst maar eens dit want dat schijnt al moeilijk genoeg ( belachelijk) en iets verder natuurlijk door naar 2,50 en 3 euro
  8. forum rang 6 gpjf 9 december 2019 11:11
    Zowel op voor- maar met name de gehele binnen pagina van de Telegraaf gaat over de gigantische hoeveelheid bestellingen . Volgens de ACM vorig jaar een forse stijging naar 500 miljoen bestellingen. In deze periode 150/200 pakketten per bezorger per dag! Verkeersveiligheid is de insteek van het artikel maar tussen de regels en overigens ook in een bijgaand artikel schrijft men dat pakketprobleem van iedereen is en met naar oplossingen zoekt. Elk jaar zegt Yteke komen er 50 miljoen pakketjes bij . Het gedrag van de klant moet veranderen, gratis bezorgen komt ter discussie, pakketjes zullen straks meer op afhaalpunten liggen, Post.nl biedt een pakketje nog maar één keer aan bv, er wordt niet meer gratis door Wehkamp producten aan de deur opgehaald. Men wil het aantal vervoersbewegingen terugbrengen, kosten dus verlagen ! Ik zie het aantal vervoersbedrijven verminderen door overnames en Post.nl is straks een lekker hapje en de lt belegger gast daarvan profiteren!!!
  9. forum rang 4 Guus_Geluk 9 december 2019 11:26
    Er wordt nog geprobeerd om de allerlaatste particulieren eruit te roken, daarna zal de koers flink gaan exploderen. Dit kan gewoon niet anders. Wat ik al zei, de K/W verhouding is slechts 6. Verder zal er door de synergievoordelen met Sandd veel meer winst gemaakt gaan worden. Misschien nu even wat minder dividend maar ook dat dividend komt weer terug.
  10. forum rang 6 prinszicht 9 december 2019 11:39
    Ik blijf het bijzonder vinden dat de markt in de EU een waarde op PostNL plakt van 1 miljard en op BPost ruim 2. BPost is veel briefjes en veel minder pakketjes. En voor ons geldt het omgekeerde. En dan heb ik het geografisch over de Benelux. En ik hou geen rekening met een wild avontuur in Amerika van BPost waardoor ze optisch ook over parcel omzet beschikken. Dan lezen we over een wild west qua pakketbezorging met F1 coureurs achter het stuur en de dringende oproep om de groei & het gedrag te reguleren. Dat gaat gebeuren door beperking bouw DC’s en door einde aan belachelijke regeling van gratis bezorgen. Tel daarbij op de onuitputtelijke drang van AliE, Amazon, Zalando en Bol. Plus de soms wat achtergestelde positie van bepaalde pakketboeren uit het buitenland. Dan verwacht je toch een run op de aandelen van die partij die er het goedkoopst bij ligt om zo op enig moment je positie veilig te stellen. Of dat John zegt of denkt, ik koop er nog een paar vanuit het principe vraag en aanbod. Er is simpelweg veels te veel vraag naar pakketten. Blijkbaar geldt dit niet. Niet nu. Maar ook de afgelopen 24 maanden niet.
1.389 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links