Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

Tomtom december '19...het kan vriezen of dooien ;-)

962 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 49 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 8 december 2019 14:05
    quote:

    visje schreef op 8 december 2019 13:15:

    @tatje wat zei HG ook alweer over bing maps....i have no idea ..zoiets ?

    Harold bij Q2 2019.

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Yes, I think, if you look at the partnership with Microsoft, we have 2 important initiatives underway. First is powering Azure, Location Technology
    with our maps APIs. That's done. The Azure Maps APIs are based on TomTom technology wrapped around our APIs. Development of those APIs
    will continue obviously, but that transition has happened.
    On the Bing side, that's not yet the case. That will take more time before their own location services platform. The Bing platform will run on
    TomTom content, but we're working on the preparation for that. So if you say the transition to Azure has been finalized, I don't know exactly what
    you mean by that, but this is not yet the case for the Bing mapping platform. That will happen in the future.

    THAT WILL HAPPEN IN THE FUTURE :-)

    Ja Harold, wij mogen niet speculeren over Bing maps op TT.

    In de toekomst is duidelijk genoeg :-)
  2. forum rang 6 tatje 8 december 2019 16:57
    Met dank aan Jelle Brinkhuis.

    twitter.com/anikanieh/status/12027624...

    300.000 gebruikers van de app, alleen al in Marokko.

    Wat betekent dat voor alle ridesharing apps van de wereld.

    Bij een goed verdienmodel, kan Enterprise een grote jongen worden.

    Eddy soft van de selfdrivingcar twitter.

    twitter.com/hashtag/selfDrivingCar?sr...
  3. aandeeltje! 8 december 2019 18:40
    quote:

    Kaspersky schreef op 7 december 2019 16:30:

    OPERATING RESULT
    Operating result (EBIT) in the quarter was a loss of €57 million (Q3 '18: profit of €10 million).
    Total operating expenses in the quarter was €185 million, an increase of €69 million compared with
    the same quarter last year (Q3 '18: €116 million), mainly due to the change in the estimated
    remaining useful life of our map database, which resulted in an increased amortization expense.
    Additionally, R&D expenses increased due to lower capitalization of tools and content as well as
    higher personnel costs incurred to support our growing Location Technology business.

    The net result from continuing operations for the quarter was a loss of €43 million compared with a
    gain of €5 million in Q3 '18. Adjusted net result for the quarter was a gain of €44 million, which
    translates to a fully diluted adjusted EPS of €0.33 (Q3 '18: €0.10).
    The adjusted net result year to date was a gain of €42 million, translating into an adjusted EPS of
    €0.23. Due to the share consolidation that occurred in May 2019, the weighted average number of
    diluted shares year to date significantly deviates from the weighted average number of diluted
    shares per quarter. As a result, the sum of the adjusted EPS of Q1, Q2 and Q3 '19 does not equal
    the adjusted EPS YTD '19.

    Informatie uit de cijfers uit het derde kwartaal van 2019.


    YTD : 0,23 per aandeel winst (waarbij het derde kwartaal het negatief uit viel). Soort van afschrijving op de waarde van de ''kaarten''.
    Laten we uitgaan dat de winst op dezelfde wijze voortzet en uitkomt op 0,31 euro per aandeel. 0,23/3 * 4 = 0,31

    Dan is de huidige waarde 9,33 / 0,31 = 30 k/w. Redelijk stevig; dat betekend dat ze in een forse groeimarkt moeten zitten.
    De markt can TT mag dan wel groeien, TT zelf is bagger kwa financiele prestaties. Nu extra afschrijven betekent gewoon vroeger te weinig kosten gerapporteerd.
  4. Hoop.... 8 december 2019 18:58
    quote:

    Kaspersky schreef op 7 december 2019 21:12:

    De consolidatie klopt alleen de earnings per share (2019 Q3) werd YTD: 0,23 opgegeven. Gecorrigeerd is dat circa 0,31 als de winst op dezelfde verhouding blijft.

    Dan is de huidige waarde 9,33 / 0,31 = 30 k/w. Redelijk stevig; dat betekend dat ze in een forse groeimarkt moeten zitten. Hierbij ben ik ervan uitgegaan dat de EPS in de kwartaalcijfers correct zijn.
    Wat was de kw anderhalve maand geleden dan op 11, 50.
  5. aandeeltje! 8 december 2019 19:39
    quote:

    Hoop.... schreef op 8 december 2019 18:58:

    [...]

    Wat was de kw anderhalve maand geleden dan op 11, 50.
    Die onzinnige correctie neemt iedereen al voor lief. Hebben ze goed gedaan, het klopt echter niet als je al jaren een hoger wpa per aandeel voorsteld dan gewoon uit de boekjes komt. Extra afschrijvingen zijn niet anders dan correctie op het verleden. Moet je ze niet weghalen, maaf het verleden dus corrigeren in gedachte.
    Noncash kosten waren in het verleden cash investeringen. Zo verdwijnen honderden miljoenen in rapportage en iedreen vind het prima. Er was alleen dividend vanuit verkoop, maar voor de rest is het niets, nada en verdienen ze de facto gewoon nauwelijks.
    De performance is laag, het q4 effect wordt ook steeds kleiner.
  6. Brouwer285 8 december 2019 22:37
    quote:

    aandeeltje! schreef op 8 december 2019 18:40:

    [...]

    De markt can TT mag dan wel groeien, TT zelf is bagger kwa financiele prestaties. Nu extra afschrijven betekent gewoon vroeger te weinig kosten gerapporteerd.
    Naar mijn mening iets te simpel geredeneerd. Men schrijft af omdat dit gewoon kan. Een andere mogelijke reden: Het bedrijf is getransformeerd van een consumer producent naar een model wat te vergelijken is met een bank of een exchange. Tomtom wordt gewoon een data exchange, in die zin kan men gewoon de ‘asset’ waarde op de balans reduceren richting de 200 miljoen zoals nu gebeurd. Wat betreft ‘winst’ er is in de afgelopen 10 jaar veel cash gegenereerd die naar schuld aflossing en aandelenreductie is gegaan. Schat zo’n beetje >2,5 miljard over die periode. Indien HD gaat lopen en A&E blijft doorgroeien zal die cash generatie over de komende 10 jaar niet veel anders zijn. Maar vraag mij af of TT voor die komende periode een nederlandse NV zal blijven.
  7. forum rang 7 ketchup 9 december 2019 06:52

    het probleem is dat HG geen enkele aandeelhouderswaarde creëert , het is niet omdat de bedrijfswaarde van de toko betert, maw de assets zijn zover afgeschreven en de schulden zover gereduceerd dat de reguliere aandeelhouder die geen dividend ziet ( want nogmaals de kapitaal uitkering van Telematics was een cash for share aktie ) hiervan iets terugziet

    dat is het enorme probleem en daarom haken analisten en Banken af op dit aandeel, de toko is gezond, het bedrijf is ondergewaardeerd, de sector is gevraagd, maar je ziet het niet terug in de koers van het aandeel, want degene die het bedrijf runnen halen namelijk wel rendement uit de toko

    het is niet enkel de verloning door salaris en bonusopties, het zijn alle french benefits die gepaard gaan in het runnen van deze toko in de mix van bestuurders/grootaandeelhouders en dat is niet in de laatste plaats de toegang tot het laten groeien van hun vermogen op een meest favorabele manier voor tax purposes - daar worden ze gewoon vanwege hun belang en bestuur mogelijkheid van de toko in geadviseerd

    er spelen hier gewoon compleet tegengestelde belangen tussen wat een beursgenoteerd bedrijf als primaire doelstelling heeft en dat is rendement geven voor hen die mede in je zaak investeren en een goede, gezonde groei werkvloer verschaffen voor je medewerkers , het eerste hebben ze lak aan, het tweede is groots, ook dat is in hun eigen belang.

    dit aandeel staat 15 jaar aan de beurs en sommigen zien het nog steeds als een start-up, omdat ze om de X jaar van koers veranderen
    ongelofelijk dat ze hiermee wegkomen en dat kan enkel omdat de raad van toezicht (commissarissen) bij TT gewoon selectief uitgekozen muppets zijn.
    er is een ongelijk speelveld tussen zij die TT sturen als aandeelhouder en de externe aandeelhouder, de ene weet alles, de andere niets en dat bij een fifty/fifty verdeling voor aandeelhouderspakket is gewoon funest, hence meerdere Banken zijn afgehaakt en er zijn nu nog slechts een handvol analisten die de moeite nemen bij de CC in te bellen.

    TT groeit onder de radar voor the happy few die er werken en dat is voor een publiek genoteerd bedrijf een schande.
    neemt niet weg dat de cashberg aanzwelt en dat maakt deze situatie onhoudbaar, dus of ze jatten het van de beurs, of dit aandeel gaat straks toch echt X2.

    of zoals een analist schrijft in een update na een bezoek bij Musk
    HD Maps zijn die wel echt nodig voor selfdriving
    in China zijn ze al bezig zonder, met honderden robot modelletjes die allemaal kris/kras door elkaar rijden en niemand knalt op elkaar, allemaal camera en sensor gestuurd en onderling uitwisselend
    Tsja fictie of reality wie zal t zeggen, met de Chinezen weet je het nooit.
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 9 december 2019 08:45
    Vrijdag 6 december beetje turbo handel
    16de dag op rij dat kleine plukjes turbo's op het bord staan.

    Het is niet veel maar er zijn blijkbaar particulieren die gezien de Stoploss en aankoopbedrag geloven in een koers van boven de 9,60 – 9,65

    Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Booster Long BNP 5,38 2,29 4,03 4,18 0,15 4,150 0,00% 3.000 6-dec
    Turbo Long BNP 8 4,44 2,08 2,17 0,09 2,135 0,00% 2.000 6-dec
    Booster Long BNP 6,46 3,1 2,97 3,12 0,15 3,055 0,00% 1.500 6-dec
    Turbo Long BNP 8,99 9,34 0,5 0,59 0,09 0,555 0,00% 1.000 6-dec
    Turbo Long Commerzbank 6,16 ?,?? 0 0 0 3,530 0,00% 250 6-dec
  9. forum rang 6 boem! 9 december 2019 09:44
    quote:

    ketchup schreef op 9 december 2019 06:52:

    het probleem is dat HG geen enkele aandeelhouderswaarde creëert , het is niet omdat de bedrijfswaarde van de toko betert, maw de assets zijn zover afgeschreven en de schulden zover gereduceerd dat de reguliere aandeelhouder die geen dividend ziet ( want nogmaals de kapitaal uitkering van Telematics was een cash for share aktie ) hiervan iets terugziet

    dat is het enorme probleem en daarom haken analisten en Banken af op dit aandeel, de toko is gezond, het bedrijf is ondergewaardeerd, de sector is gevraagd, maar je ziet het niet terug in de koers van het aandeel, want degene die het bedrijf runnen halen namelijk wel rendement uit de toko

    het is niet enkel de verloning door salaris en bonusopties, het zijn alle french benefits die gepaard gaan in het runnen van deze toko in de mix van bestuurders/grootaandeelhouders en dat is niet in de laatste plaats de toegang tot het laten groeien van hun vermogen op een meest favorabele manier voor tax purposes - daar worden ze gewoon vanwege hun belang en bestuur mogelijkheid van de toko in geadviseerd

    er spelen hier gewoon compleet tegengestelde belangen tussen wat een beursgenoteerd bedrijf als primaire doelstelling heeft en dat is rendement geven voor hen die mede in je zaak investeren en een goede, gezonde groei werkvloer verschaffen voor je medewerkers , het eerste hebben ze lak aan, het tweede is groots, ook dat is in hun eigen belang.

    dit aandeel staat 15 jaar aan de beurs en sommigen zien het nog steeds als een start-up, omdat ze om de X jaar van koers veranderen
    ongelofelijk dat ze hiermee wegkomen en dat kan enkel omdat de raad van toezicht (commissarissen) bij TT gewoon selectief uitgekozen muppets zijn.
    er is een ongelijk speelveld tussen zij die TT sturen als aandeelhouder en de externe aandeelhouder, de ene weet alles, de andere niets en dat bij een fifty/fifty verdeling voor aandeelhouderspakket is gewoon funest, hence meerdere Banken zijn afgehaakt en er zijn nu nog slechts een handvol analisten die de moeite nemen bij de CC in te bellen.

    TT groeit onder de radar voor the happy few die er werken en dat is voor een publiek genoteerd bedrijf een schande.
    neemt niet weg dat de cashberg aanzwelt en dat maakt deze situatie onhoudbaar, dus of ze jatten het van de beurs, of dit aandeel gaat straks toch echt X2.

    of zoals een analist schrijft in een update na een bezoek bij Musk
    HD Maps zijn die wel echt nodig voor selfdriving
    in China zijn ze al bezig zonder, met honderden robot modelletjes die allemaal kris/kras door elkaar rijden en niemand knalt op elkaar, allemaal camera en sensor gestuurd en onderling uitwisselend
    Tsja fictie of reality wie zal t zeggen, met de Chinezen weet je het nooit.
    En wie zijn de aandeelhouders van TT, ik kom tot 4 grootaandeelhouders bij TT.

    Je gaat er wel heel makkelijk aan voorbij dat twee grootaandeelhouders precies in het zelfde schuitje zitten als de door jou als gedupeerde aandeelhouders omschreven groep die nog niets terug heeft gezien van hun investering terwijl de andere twee volgens jou al blij moeten zijn met de ontvangen beloning aangevuld met french benefits voor de door hun verrichte werkzaamheden.

  10. forum rang 7 ketchup 9 december 2019 09:59

    Martin , Madame staat op een zijspoor voor de bühne, maar is immer nog zeer bepalend - als zij al niet de drijvende (uitvoerende) factor is in dit bedrijf

    die andere weten we geen van allen, maar begrijp dat die zich voornamelijk bezig aan het houden is met Kunst en Filantropie

    hoe zij zich tax-wise op voorlichting hebben gepositioneerd , mag je gerust van mij aannemen dat dit de meest ideaal positie zal zijn en daar is niets verkeerds of abnormaals aan, behalve als dit vanwege incestueuze verhouding bestuurders/grootaandeelhouders waarde creatie voor de reguliere aandeelhouder in de weg staat en dat is naar m.i. hier wel de case

    verder veel van werelds zo gezegde self proclaimed 'goede doelen' gevers, zijn allemaal terug te vinden in Panama, Cayman Islands, Jersey of andere tax-havens.

    ik weet dat jij helemaal idolaat bent van TT's bestuurders en dat is je goed recht, maar ik denk er het mijne van en hier staan we lijnrecht tegenover elkaar

    dat jij verder TT benadert als een hobby aandeel, want je maakt je er niet druk om en zal geen slaap verliezen of het nu wel of niet over 10 jaar gaat uitbetalen is ook je goed recht, maar ga mij of anderen niet vingerwijzen omdat wij wel met redelijk groot persoonlijk belang in dit aandeel zitten en rendement willen zien en niet over 10 of 20 jaar, maar nu - time is up.

  11. forum rang 6 tatje 9 december 2019 11:02
    Je kijkt de documentaire over China en doet gelijk HD in de ban, wie zal het zeggen.

    Net bijgelezen.

    Stromingen.

    Ik hoor bij de stroming, TT is nog steeds een start up maar dan zonder gigantische schulden.

    Niets laten zien om tijd te winnen.

    Waarom tijd winnen, omdat er een tijd komt, dat de winnaar bekend wordt.

    - verhogen opex, door R en D
    - capex bij de 1e outlook 55, waarschijnlijk 25.
    - groei deferred automotive ineens veel hoger, ten koste van geboekte omzet
    - tele atlas afschrijving was al van 20 naar 10, nu naar 2 jaar en niet ineens eind 2018, want 2019 en 2020 zouden eens shinnen.
    - geheimzinnigheid start Bing maps op TT, door TT.
    - orderboek HD ook maar eens per jaar ?
    - schatting ! deferred automotive eind 2019 262 eEnterprise 43, gaan we in 2020 al over de 400 miljoen.
    - gaan we in 2020 al met de cash al over de 500 miljoen.

    De founders houden hun kwek tijdens het zomer reces
    De founders houden ook hun kwek tijdens het kerst reces, dat bij deze mensen loopt van 5 okt 2019 tot 5 feb 2020.

    Mijn mening :
    Enterprise zal groeien als kool.
    Automotive is met HD nog steeds de grootste kanshebber.
    Tom Tom koopt met die bagger presentatie, gewoon tijd.

    Ik snap het hopelijk wel, ondanks dat ik het ook kl.ten vind.

    Succes en ik wacht op de big points.

    Als je TT alleen ziet en waardeert op basis van hun huidige boekhoudkundige performance.

    Dan wist ik het wel !

    Iedereen wil dat TT normaal is in beursland, maar dat zijn ze niet, gewoon accepteren :-)

962 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 49 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links