Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Wat wil Fastned eigenlijk - discussie
Volgen
De regering-Merkel trekt daarnaast 3,5 miljard euro uit voor het uitbreiden van de laadinfrastructuur in het land. Duitsland heeft ongeveer 21.000 laadpunten, terwijl er in Nederland al ruim 46.000 staan. Dat aantal moet in het buurland stijgen naar een miljoen laadpunten in 2030.
Fastned geeft nieuwe obligaties uit Gepubliceerd op 21 nov 2019 om 07:54 | Views: 9 AMSTERDAM (AFN) - Uitbater van snellaadstations Fastned wil tot 15 miljoen euro ophalen met een nieuwe obligatielening. Met dat geld wil het bedrijf zijn netwerk van snellaadstations uitbreiden met zowel meer stations als meer en snellere laders op bestaande stations. De obligaties hebben een looptijd van 5 jaar en een rente van 6 procent. De inschrijving sluit op 12 december.
roloff schreef op 16 juli 2019 00:25 :
Met alle respect, maar ik heb het idee dat er hier meer Fastned ´lijntjes´ zijn (4) dan beleggers.
Ben zelf geen Fastned belegger (ook niet van plan) maar volg het spel wel.
Wie o wie heeft hierin wel belegd?
Wij hebben er behoorlijk in belegd. Voordat ze naar de beurs gingen, dus al aardig wat jaren. Ook al zou Shell laadpalen installeren vergeet niet dat het aantal elektrische wagens aan het verdubbelen is per maand. Fastned heeft snelladers voor oa Tesla en zit nu door heel Nederland en begint nu ook in Duitsland. Er is zeker nog een weg naar boven voor dit bedrijf de komende jaren. Er is net als voor tank stations voldoende ruimte voor meer aanbieders. Shell heeft de fout genaakt te veel te gokken op waterstof en loopt nu aardig uit de pas en probeert door overnames de rest in te halen. Alleen daarom is het handig te investeren in bedrijven die indirect met elektra te maken hebben, het zijn allemaal overname kandidaten. Sif Groep Rotterdam voor de windmolen palen, Alfen groep vanwege zijn enorme tech. voorsprong en Fastned omdat er straks een te kort kan ontstaan aan laadmogelijkheden op de snelweg. Voordeel van elektrische rijden is dat men zelf uitmaakt waar je aankoppelt en de prijs dus laag is voor de verbruiker . Waterstof zal worden verkocht per kg door tankstations en zij bepalen weer de prijs zoals bij benzine, dit is waarom Shell inzet op vooral waterstof. En dit is waarom Shell zo graag Eneco wilde kopen omdat men de stroom vanaf zee wil omzetten in waterstof. Er zijn op dit moment ook test locaties waar men stroom vanuit zee omzet in waterstof en deze vervolgens het aardgas net in wil pompen. Er komen waarschijnlijk ook cv installaties die draaien op waterstof. De komende jaren zal er een overnamen gevecht uitbreken op de elektrische markt. Vroeger was het links om voor groen milieu te zijn, nu is het rechts en links, dit is goed terug te zien in de politiek, waar rechts de VVD verwijt het Groen linkse standpunt te volgen. Ze vergeten alleen dat er ongelooflijk veel geld omgaat in deze wereld. We staan aan het prille begin van een enorme ombuiging, wie er nu instapt zit voor de drempel, eenmaal over de drempel schieten de volumes omhoog. Natuurlijk kan je ook enorm op je bek gaan. Daarom beleggen wij in zee stroom, land zonne-energie , wagen-laders en waterstof-bedrijven.
Onder de regenboog schreef op 29 november 2019 10:54 :
[...]
Wij hebben er behoorlijk in belegd.
Raad aan eens uit te uitrekenen wat er met laadpalen zoal te verdienen valt. Groei is immers alleen mooi als het potentieel iets kan opleveren. Zelf doen en niet geloven wat Fastned beweert want die ´vergeten´ de meeste kosten mee te nemen. Succes.
Fastned: veel interesse in obligaties Gepubliceerd op 6 dec 2019 om 07:44 | Views: 135 07:44 - Fastned: veel interesse in obligaties AMSTERDAM (AFN) - Uitbater van snellaadstations Fastned constateert dat er veel interesse is in zijn obligaties. Het bedrijf wilde voor 3 miljoen euro aan financiering ophalen en inmiddels is op de emissie al voor ruim 7,5 miljoen euro ingetekend. Dat bleek vrijdag. De uitgifte begon op 21 november en loopt tot en met 12 december. Fastned gebruikt de opbrengst onder andere om zijn snellaadnetwerk verder uit te breiden. De obligaties met een looptijd van 5 jaar keren 6 procent rente per jaar uit en deelname is mogelijk vanaf 1000 euro. De uitgifte is beperkt tot 15.000 stuks voor een totaal van 15 miljoen euro, aldus Fastned.
Erg jammer dat de obligaties niet te verhandelen zijn op de beurs. Zou een mooie extra indicator zijn. Ik begrijp dat de rente kosten oplopen naar 3,6 miljoen. Oftewel er wordt een 5 jaar obligatie uitgegeven die 4 jaar kosten dekt. Klinkt mij niet erg charmant in de oren. Investeren in laadpalen lijkt bijna net zo ongeremd en risicodragend als het gemiddelde biotech fonds 5 jaar geleden. De parels redden het, en de merendeel strand. Ik denk dat er minder risico dragende obligaties zijn voor 6%.
DirkDeNeu schreef op 6 december 2019 09:20 :
Erg jammer dat de obligaties niet te verhandelen zijn op de beurs. Zou een mooie extra indicator zijn.
Kennelijk is er dan geen grote koper die, om andere redenen, om de beursnotering heeft verzocht. Representatieve koersvorming in zo'n relatief kleine, illiquide obligatie is echter zeer onwaarschijnlijk, behalve misschien wanneer de onderneming in zeer zwaar weer terecht is gekomen. Als er via de beurs al ooit in wordt gehandeld.
Wat vinden jullie er van dat fastned deze nieuwe obligatie emissie presenteert als een daverend succes. Lijkt me als je voor 12 miljoen aan obligaties te koop zet dat je niet 3 miljoen wil ophalen. Technisch liegen ze niet want in de prospectus stond inderdaad dat het doel was minimaal 3 miljoen op te halen maar het straalt in in ieder geval geen integriteit af. Leuk feitje, reclame en uitgifte kosten voor deze nieuwe obligatie waren 300.000 euro.
langetermijner schreef op 6 december 2019 15:18 :
Wat vinden jullie er van dat fastned deze nieuwe obligatie emissie presenteert als een daverend succes. Lijkt me als je voor 12 miljoen aan obligaties te koop zet dat je niet 3 miljoen wil ophalen. Technisch liegen ze niet want in de prospectus stond inderdaad dat het doel was minimaal 3 miljoen op te halen maar het straalt in in ieder geval geen integriteit af.
Leuk feitje, reclame en uitgifte kosten voor deze nieuwe obligatie waren 300.000 euro.
Ernstige volksverlakkerij, maar de wereld wil bedrogen worden he?
pim f schreef op 7 december 2019 02:37 :
[...]
Ernstige volksverlakkerij, maar de wereld wil bedrogen worden he?
Hoeveel zin heeft het een AFM in stand te houden als dit gewoon kan. Velen die zo dom zijn in Fastned te stappen zullen het idee hebben dat als de AFM het allemaal goed vindt het wel in orde zal zijn. AFM blinkt mijns inziens vooral uit in het bieden van een vals gevoel van veiligheid.
Iedere berichtgeving van Fastned is pure misleiding. Ze praten iedere keer over omzetstijging, maar de vertellen niet dat dit grotendeels komt door het aansluiten van nieuwe stations. De autonome groei vertellen ze niet. Nu denkt men dat de groei komt door de markt (meer elektrische auto's), maar het komt louter door meer stations (waar heel veel miljoenen in is geinvesteerd). Overigens is er volgens mij sprake van krimp!!! Want in 2018 hadden ze 85 stations en in Q4 2019 259. Dat is een groei van 205%. Fastned is een typisch piramidefonds. Alles doen ze om te misleiden (rare termen, ideology, window dressing), de informatie verstrekking is niet in balans (louter positieve berichten) en betalen rente door nieuwe schulden aan te trekken bij particulieren. Ongelofelijk dat dit kan en niemand dit wil zien (FTM is ook gestopt met berichten).
PieterPeterPan schreef op 11 januari 2020 14:34 :
Iedere berichtgeving van Fastned is pure misleiding. Ze praten iedere keer over omzetstijging, maar de vertellen niet dat dit grotendeels komt door het aansluiten van nieuwe stations. De autonome groei vertellen ze niet. Nu denkt men dat de groei komt door de markt (meer elektrische auto's), maar het komt louter door meer stations (waar heel veel miljoenen in is geinvesteerd).
Overigens is er volgens mij sprake van krimp!!! Want in 2018 hadden ze 85 stations en in Q4 2019 259. Dat is een groei van 205%.Fastned is een typisch piramidefonds. Alles doen ze om te misleiden (rare termen, ideology, window dressing), de informatie verstrekking is niet in balans (louter positieve berichten) en betalen rente door nieuwe schulden aan te trekken bij particulieren. Ongelofelijk dat dit kan en niemand dit wil zien (FTM is ook gestopt met berichten).
Dan beleg je toch niet? Ps: Van 85 naar 259 is inderdaad krimp, goed gezien hoor
PieterPeterPan schreef op 11 januari 2020 14:34 :
Iedere berichtgeving van Fastned is pure misleiding. Ze praten iedere keer over omzetstijging, maar de vertellen niet dat dit grotendeels komt door het aansluiten van nieuwe stations. De autonome groei vertellen ze niet. Nu denkt men dat de groei komt door de markt (meer elektrische auto's), maar het komt louter door meer stations (waar heel veel miljoenen in is geinvesteerd).
Overigens is er volgens mij sprake van krimp!!! Want in 2018 hadden ze 85 stations en in Q4 2019 259. Dat is een groei van 205%.
Fastned is een typisch piramidefonds. Alles doen ze om te misleiden (rare termen, ideology, window dressing), de informatie verstrekking is niet in balans (louter positieve berichten) en betalen rente door nieuwe schulden aan te trekken bij particulieren. Ongelofelijk dat dit kan en niemand dit wil zien (FTM is ook gestopt met berichten).
Even wat statistiekjes voor je. Hierdoor kun je zien dat FASTNED ook autonoom, zonder nieuwe laadpalen hard groeit, gezien het aantal laadsessies. Overigens had FASTNED in Q4 2019 geen 256 maar 114 laadpalen staan: Aantal in Ned 2017 2018 2019 Electrische 21.115 44.984 107.536 Hybride 98.217 97.702 95.885 Totaal 119.332 142.686 203.421 Omzet 2017 2018 2019 Q1 87.883 210.962 844.000 Q2 99.225 256.808 936.000 Q3 118.024 352.609 1.048.000 Q4 170.960 524.051 1.703.000 Totaal 476.092 1.344.430 4.531.000 Aantal Gebruikers 2017 2018 2019 Q1 3.520 8.303 22.717 Q2 3.972 9.533 26.085 Q3 4.786 12.677 30.852 Q4 6.278 17.923 42.805 kWh 2017 2018 2019 Q1 194.834 483.487 1.520.000 Q2 199.902 566.513 1.599.000 Q3 245.030 703.491 1.907.000 Q4 362.498 1.142.000 2.932.000 Totaal 1.002.264 2.895.491 7.958.000 Aantal laad- sessies 2017 2018 2019 Q1 6.854 36.713 Q2 8.247 85.369 Q3 16.256 120.000 Q4 30.586 174.000 Totaal 61.943 416.082 Aantal laad- palen 2017 2018 2019 Q1 63 66 90 Q2 63 74 102 Q3 63 77 109 Q4 63 85 114
Bedankt voor de statistieken. Maar ik mis dan wel de kosten per laadpaal, winst/inkomsten per laadpaal, schuld per laadpaal, etc. Mijn vermoeden is dat deze ook autonome groei laten zien.
Excellent post. Please keep up the great work. You may check our website also Visit: happywheels3d.io
DE POORTEN VAN DE HEMEL STAAN WAGENWIJD OPEN.WAAR EINDE DE LADDER. Na zoveelste koerswinst is Fastned €1,1 mrd waard De aandeelwaarde van snellaadbedrijf Fastned explodeerde de afgelopen drie maanden. Het momentum voor bedrijven die 'iets doen tegen klimaatverandering' is onmiskenbaar. Een snellaadstation langs de A15. Fastned telt 131 snellaadstations, goed voor een omzet van zo'n €6,1 mln in 2020. Een snellaadstation langs de A15. Fastned telt 131 snellaadstations, goed voor een omzet van zo'n €6,1 mln in 2020. Foto: Andy Smulders/ANP In het kort Snellaadbedrijf Fastned is €1,1 mrd waard Het bedrijf is verlieslatend maar profiteert van de enorme vraag naar groene energie-aandelen. Een belegger betaalt nu zo'n 180 keer de omzet voor een aandeel Fastned
Tonydwi schreef op 13 januari 2021 08:27 :
Een belegger betaalt nu zo'n 180 keer de omzet voor een aandeel Fastned
Dit ook... Bizar hè. Niet eens maal de winst (want die is negatief) maar 180x de omzet.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --