Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,040 24 apr 2024 17:35
  • -0,240 (-1,03%) Dagrange 23,000 - 23,560
  • 200.737 Gem. (3M) 241K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 moneypocket 28 november 2019 11:25
    quote:

    marathon 11 schreef op 28 november 2019 09:56:

    [...]
    Norges zijn alleen maar aan het kopen en verkopen. Alles wordt direct gemeld en ze maken winst door dan weer contrair te handelen. Zo simpel kun je geld verdienen als je een hele Dagobert berg olie en gasmunten hebt.
    Precies Marathon; die Noorse Vikingen denken dat als ze een melding doen qua koop, anderen achteloos instappen en vervolgens gaan zij weer verkopen. Totaal geen stabiele aandeelhouder.
  2. forum rang 7 ff_relativeren 28 november 2019 18:47
    Gents and Ladies,

    het hoge handelsvolume vandaag, in combinatie met de slotkoers van € 21,68
    brengt de beurskoers al dicht in de buurt van 17 september (slot € 21,26).
    En dat is vreemd omdat er op 17 september nog niet de ontwikkelingen waren mbt Ohio2 + Glencore + Duitsland + overname Specialty Alloys + Shell Joint Venture + MOU Saudi Arabie.

    Je zou (bijna) kunnen stellen, dat al die ontwikkelingen per heden NIET MEER ingeprijsd zijn in de beurskoers van AMG. Misschien een mooie thesis voor @ Topperke (om een hieraan gewijde column te plaatsen op Seeking Alpha).

    Ter illustratie , zie de bijlage met koersduiding van 17 september :

  3. forum rang 7 ff_relativeren 28 november 2019 19:22
    Gents and Ladies,

    nog niet zo lang geleden werd er op dit forum een zorg uitgesproken over het AMG-werk aan de rotorbladeren van de Boeing-motoren. Vertraging van de Boeing MAX zou ook vertraging opleveren voor het AMG werk (en dus een lagere omzet).

    Vanavond werd bekend (17:39 uur nabeurs) dat bij een stresstest de Boeing-romp bijna uit elkaar scheurde -terwijl er in het officiele bericht alleen gemeld werd dat er een deur uit de romp los kwam-.

    Zie dit ARD-bericht : www.tagesschau.de/wirtschaft/boeing-7... .

    Dat klinkt als : verdere vertraging (en wellicht heeft de koersdaling van vandaag daar iets mee te maken).
  4. forum rang 7 ff_relativeren 28 november 2019 19:26
    quote:

    ff_relativeren schreef op 28 november 2019 19:22:

    Gents and Ladies,

    nog niet zo lang geleden werd er op dit forum een zorg uitgesproken over het AMG-werk aan de rotorbladeren van de Boeing-motoren. Vertraging van de Boeing MAX zou ook vertraging opleveren voor het AMG werk (en dus een lagere omzet).

    Vanavond werd bekend (17:39 uur nabeurs) dat bij een stresstest de Boeing-romp bijna uit elkaar scheurde -terwijl er in het officiele bericht alleen gemeld werd dat er een deur uit de romp los kwam-.

    Zie dit ARD-bericht : www.tagesschau.de/wirtschaft/boeing-7... .

    Dat klinkt als : verdere vertraging (en wellicht heeft de koersdaling van vandaag daar iets mee te maken).

    Het Amerikaanse blad The Seattle Times bracht het verhaal -met foto- gisteren al om 11:00 uur onze tijd : www.seattletimes.com/business/boeing-... .
  5. [verwijderd] 28 november 2019 19:36
    quote:

    ff_relativeren schreef op 28 november 2019 18:47:

    Gents and Ladies,

    het hoge handelsvolume vandaag, in combinatie met de slotkoers van € 21,68
    brengt de beurskoers al dicht in de buurt van 17 september (slot € 21,26).
    En dat is vreemd omdat er op 17 september nog niet de ontwikkelingen waren mbt Ohio2 + Glencore + Duitsland + overname Specialty Alloys + Shell Joint Venture + MOU Saudi Arabie.

    Je zou (bijna) kunnen stellen, dat al die ontwikkelingen per heden NIET MEER ingeprijsd zijn in de beurskoers van AMG. Misschien een mooie thesis voor @ Topperke (om een hieraan gewijde column te plaatsen op Seeking Alpha).

    Ter illustratie , zie de bijlage met koersduiding van 17 september :

    amg-nv.com/
    Lees gewoon de website voor berichtgeving.
  6. [verwijderd] 28 november 2019 20:31
    www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...
    Boeing krijgt orders voor tientallen 737 Max-toestellen
    Aan de verkoop van vijftig vliegtuigen hing een prijskaartje van 6 miljard dollar (5,42 miljard euro)

    About 5,000 737 MAX airplanes have been ordered by 107 customers.
    (Op de website van Boeing)
  7. forum rang 6 rene66 28 november 2019 22:35
    Soms wordt het weleens vergeten maar AMG heeft ook een grafiet tak.

    www.gk-graphite.com/en/home/

    seekingalpha.com/article/4309679-grap...

    Note: Imerys Graphite and Carbon (OTC:IMYSF) and AMG Advanced Metallurgical Group NV [NA:AMG] [GR:ADG] (OTCPK:AMVMF) are also "diversified producers", producing graphite.
  8. Poelifinario 29 november 2019 09:11
    Feiten:
    - vanadium prijs is nog gezakt tov 30 september, einde Q3
    - op 12 september verkocht AMG alle toekomstige Ohio productie aan Glencore
    - AMG leende geld om eigen aandelen in te kopen

    Dit doet me denken aan Nyrstar van een paar jaar geleden. Die verkochten eveneens toekomstige productie aan Trafigura aan enorme kortingen, enkel en alleen om broodnodige cashflow te genereren.
    AMG heeft mijn insziens vette jaren achter de rug maar heeft niet de nodige spaarzaamheid of investeringen aan de dag gelegd. Waarvan gaan ze de aangekondigde investeringen betalen? Dividend lijkt me sowieso al uitgesloten of gaan ze hiervoor ook geld lenen?
    Ik vind ook dat de brief gericht aan de aandeelhouders door hun CEO in het jaarverslag 2018 getuigt van minachting voor de beurs. Het is heus niet de shorters die een bedrijf de verdommenis in helpen. Het is niet omdat je goede resultaten publiceert dat de beurskoers automatisch hoger gaat. De beurs kijkt naar de toekomstige inkomsten en daar wringt het schoentje bij AMG.
  9. Margin Call 29 november 2019 09:34
    Sommigen snappen de titel hier niet, dus bedrijfsanalyse daarvan neem ik niet al te serieus. Anyway...

    We stopped production for vanadium nitride from this Thursday and would only keep the furnace temperature in the coming month as prices drop too much in the past week

    Dit zijn eerste berichten van Chineze producenten. En dat is prima voor het perspectief.
  10. [verwijderd] 29 november 2019 09:37
    quote:

    TegenBeterWetenIn schreef op 29 november 2019 09:34:

    Sommigen snappen de titel hier niet, dus bedrijfsanalyse daarvan neem ik niet al te serieus. Anyway...

    We stopped production for vanadium nitride from this Thursday and would only keep the furnace temperature in the coming month as prices drop too much in the past week

    Dit zijn eerste berichten van Chineze producenten. En dat is prima voor het perspectief.
    Stijgende prijzen ferrovanadium is niet goed voor de batterijmarkt.
  11. [verwijderd] 29 november 2019 10:11
    quote:

    the Fonz schreef op 22 november 2019 21:58:

    LONDEN (AFN) - Kredietbeoordelaar Standard & Poor's (S&P) zet de vooruitblik voor Advanced Metallurgical Group (AMG) op negatief. Dat was eerder stabiel. Daarmee geeft S&P aan dat de kredietwaardigheid van de metalenspecialist op termijn kan worden verlaagd. Die kredietwaardigheid houdt S&P nu nog gelijk op BB-.

    De verslechterde outlook is volgens S&P te wijten aan de relatief hoge schuldenlast in verhouding tot het bedrijfsresultaat. Die is verhoogd door een grote afschrijving op de inventaris als gevolg van volatiele prijzen voor vanadium. S&P verwacht dat die verhouding ook komend jaar nog verhoogd blijft, ondanks stappen van AMG om zichzelf te beschermen tegen de prijsschommelingen.
    Oudje alweer van een week geleden, die ik nu pas lees. Wat mij bevreemdt, is dat er geen commentaar op is gekomen aangaande de schuld positie.Er kan best een lagere kredietwaardigheid worden gegeven als er minder / lager gewaardeerde assets zijn, maar naar mijn weten heeft AMG geen schuldenlast.

    Door THEO BESTEMAN

    12 apr. 2019 in FINANCIEEL DAGBLAD

    Heinz Schimmelbusch kreeg AMG schuldenvrij in volatiele markt van bijzondere metalen.

    Anders dan de beurskoers doet vermoeden, gaat het AMG financieel voor de wind. Het concern heeft geen schulden en veel cash. Op de financiële weelde begon Schimmelbusch een aandeleninkoopronde van $100 miljoen. De inkoop wijst er volgens analisten op dat de top de waarde van AMG op de beurs te laag vindt.

    Schimmelbusch: „We hebben geen schuld meer, groeien sterk en zijn op veel terreinen marktleider geworden.”

    Heb ik wat nieuws gemist ?
  12. forum rang 7 ff_relativeren 29 november 2019 18:28
    Zoals ik het gisteren al aan gaf, zo is het ook gegaan. We zitten (heel) dicht bij de slotkoers van 17 september. Toen er nog geen nieuws was over Ohio2 + Glencore + Duitsland + Specialty Alloys + Shell Joint Venture + MOU Saudi Arabie.

    Al die ontwikkelingen zijn niet meer ingeprijsd in de beurskoers.
    Ter illustratie, de 2 beurskoersen (17 september en 29 november) in 1 plaatje :

    quote:

    ff_relativeren schreef op 28 november 2019 18:47:

    Gents and Ladies,

    het hoge handelsvolume vandaag, in combinatie met de slotkoers van € 21,68
    brengt de beurskoers al dicht in de buurt van 17 september (slot € 21,26).
    En dat is vreemd omdat er op 17 september nog niet de ontwikkelingen waren mbt Ohio2 + Glencore + Duitsland + overname Specialty Alloys + Shell Joint Venture + MOU Saudi Arabie.

    Je zou (bijna) kunnen stellen, dat al die ontwikkelingen per heden NIET MEER ingeprijsd zijn in de beurskoers van AMG. Misschien een mooie thesis voor @ Topperke (om een hieraan gewijde column te plaatsen op Seeking Alpha).

    Ter illustratie , zie de bijlage met koersduiding van 17 september :

  13. forum rang 7 ff_relativeren 30 november 2019 00:54
    quote:

    Poelifinario schreef op 29 november 2019 09:11:

    (..)

    De beurs kijkt naar de toekomstige inkomsten en daar wringt het schoentje bij AMG.

    @ Poelifinario,

    dat zie ik iets genuanceerder. Er is de afgelopen maanden veel berichtgeving geweest, die laat zien dat er juist wel uitbreiding van omzet gaat komen.

    - Ohio2 gaat nieuwe omzet toevoegen voor 100% van haar produktie ;
    - Specialty Alloys gaat per kwartaal 4 van dit boekjaar haar omzet toevoegen ;
    - De Braziliaanse mijn en de Duitse nieuw te bouwen fabriek gaan in de toekomst omzet toevoegen ;
    - De Saudische nieuw te bouwen fabriek gaat in de toekomst omzet toevoegen ;
    - Volgende internationale vestigingen van de Shell-AMG Joint Venture gaan omzet toevoegen.

    Voor een Midcappertje zijn de middellange-termijn vooruitzichten voor AMG prima.
    Dat de beurskoers inmiddels al die stappen in hele korte tijd heeft uitgewist,
    is enigszins absurd binnen het FA plaatje, maar het was te voorzien in het TA plaatje.

    De vraag is nu :

    Was de koersinzinking de 2e false move, en krijgen we een nieuwe uitbraak naar € 25,- ?
    Of blijven de professionele shortpartijen door gaan, desnoods tot er een ongevraagd bod komt ?

    Getalsmatig hebben de shortpartijen het complete overwicht in het dagelijkse handelsvolume.
    En al helemaal als ze regelmatig worden geholpen door verkoop-acties van Norges Bank.

    Gents, het 1e Adventweekend is inmiddels begonnen, en dat vraagt om een heel andere focus.
    Fijn weekend !
  14. forum rang 7 ff_relativeren 30 november 2019 01:39
    Nog een 2e nachtelijke gedachte ;

    ik zag een plaatje, dat leek op een berg. En ik dacht : iedere lawine begint langzaam.
    Er raakt een stukje los. Daarna nog iets. En dan gaat er iets aan het rollen.

    ik zag een plaatje, dat leek op een berg. Ieder rotsblok dat los kan komen, kreeg een naam. De grootste brokken heten Hound Partners, Eminence Capital, Public Equity Partner, en Merian Global Investors.

    ik zag een plaatje, dat leek op een berg. 1 zijde van de berg loopt langzaam af :

    shortsell.nl/short/AMG/all .
  15. [verwijderd] 30 november 2019 09:07
    quote:

    ff_relativeren schreef op 30 november 2019 01:39:

    Nog een 2e nachtelijke gedachte ;

    ik zag een plaatje, dat leek op een berg. En ik dacht : iedere lawine begint langzaam.
    Er raakt een stukje los. Daarna nog iets. En dan gaat er iets aan het rollen.

    ik zag een plaatje, dat leek op een berg. Ieder rotsblok dat los kan komen, kreeg een naam. De grootste brokken heten Hound Partners, Eminence Capital, Public Equity Partner, en Merian Global Investors.

    ik zag een plaatje, dat leek op een berg. 1 zijde van de berg loopt langzaam af :

    shortsell.nl/short/AMG/all .

    Een aantal onder de meldingsgrens kunnen nu ongezien coveren, zonder dat dit zichtbaar is.
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links