Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,220 25 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+0,78%) Dagrange 22,940 - 23,580
  • 108.936 Gem. (3M) 241K

AMG - November 2019

1.337 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 november 2019 21:02
    @Lucky-corner: wat is volgens jou de reden dat ze ook samenwerken met Shell? Volgens mij zit daar ook een deel financiering in.

    Shell heeft een aantal miljard niet kunnen besteden aan Eneco. AMG opereert zeer duurzaam en heeft oplossingen om voor oliemaatschappijen de CO2 te verlagen. De samenwerking brengt mogelijk ook andere voordelen op de lange termijn.
  2. forum rang 6 rene66 28 november 2019 21:02
    Ik kwam net onderstaand bericht tegen, eigenlijk oud nieuws mbt de Shell Studies Saudi Catalyst Recycling Plant

    Ik had alleen niet eerder de onderstaande passage gelezen, maar wellicht is dat ook oud nieuws.

    Nov. 27, 2019 CHEManager

    AMG chairman and CEO Heinz Schimmelbusch said the company expects significant spent-catalyst volume growth as a consequence of the International Maritime Organization 2020 fuel sulfur regulations. “The end-to-end option that will be available to oil refineries will represent an outstanding CO2 reduction opportunity,” he said.

    The process employed by Shell & AMG Recycling extracts critical materials, including vanadium in the form of ferrovanadium, from spent catalysts. Ferrovanadium is an alloy which increases the strength of steel and is primarily used in infrastructure applications such as rebar or girders. By using reclaimed ferrovanadium, steel manufacturers benefit from a low CO2 alternative compared to sourcing vanadium through mining.

    www.chemanager-online.com/en/news-opi...
  3. Lucky-corner 28 november 2019 21:10
    quote:

    Kaspersky schreef op 28 november 2019 21:02:

    @Lucky-corner: wat is volgens jou de reden dat ze ook samenwerken met Shell? Volgens mij zit daar ook een deel financiering in.

    Shell heeft een aantal miljard niet kunnen besteden aan Eneco. AMG opereert zeer duurzaam en heeft oplossingen om voor oliemaatschappijen de CO2 te verlagen. De samenwerking brengt mogelijk ook andere voordelen op de lange termijn.
    Dat zeg je goed, volgens jou, maar daar is nog niks over bekend. Positief is het zeker, maar AMG blijft behoefte houden aan extra investeringen/leningen om al die verschillende projecten te kunnen financieren. Weegt sowieso flink op de resultaten, dus verwacht voorlopig geen dikke winsten of dividend.
  4. [verwijderd] 28 november 2019 21:20
    Tesla Gigafactory 4 Will Be Built In Brandenburg, Germany; Cost $4 Billion & Employ 3,000
    wccftech.com/tesla-gigafactory-4-germ...

    'Future is electric': Porsche sets out plans to battle Tesla in US
    www.google.com/amp/s/www.thehindu.com...

    'AMG zet stap met lithium'
    www.telegraaf.nl/financieel/471115349...

    Toevallig ook in Duitsland. Voor AMG zijn Duitsland en Amerika de grootste markten.
  5. [verwijderd] 28 november 2019 21:29
    quote:

    Kaspersky schreef op 28 november 2019 21:20:

    Tesla Gigafactory 4 Will Be Built In Brandenburg, Germany; Cost $4 Billion & Employ 3,000
    wccftech.com/tesla-gigafactory-4-germ...

    'Future is electric': Porsche sets out plans to battle Tesla in US
    www.google.com/amp/s/www.thehindu.com...

    'AMG zet stap met lithium'
    www.telegraaf.nl/financieel/471115349...

    Toevallig ook in Duitsland. Voor AMG zijn Duitsland en Amerika de grootste markten.
    Je bent hel krampachtig bezig met een goed nieuws show rond AMG en plaatst als diarree oude berichten. Ik zit ook in AMG maar feit is dat het aandeel momenteel iedere dag daalt. Deal with it en ontspan een beetje...
  6. forum rang 6 asti 28 november 2019 22:52
    quote:

    Lamsrust schreef op 28 november 2019 18:48:

    [...]

    Het spelletje dat de hedge funds op dit moment met de koers spelen, waardoor deze in korte tijd plm. 15% is gedaald, reflecteert op geen enkele wijze het onderliggende businessmodel van AMG. Dat is nog identiek aan het businessmodel toen de koers nog op E 25 stond en tussentijds zijn ook de grondstofprijzen niet fundamenteel gewijzigd. Geen enkele reden dus om de LT koersdoelen aan te passen. Er is nu sprake van "Black Friday" korting en daar moet je je voordeel mee doen.
    Hoezo reflecteert 25 EUR per aandeel het onderliggende businessmodel van AMG wel, volgens jou?
  7. forum rang 4 moneypocket 28 november 2019 23:03
    quote:

    Lamsrust schreef op 28 november 2019 18:48:

    [...]

    Het spelletje dat de hedge funds op dit moment met de koers spelen, waardoor deze in korte tijd plm. 15% is gedaald, reflecteert op geen enkele wijze het onderliggende businessmodel van AMG. Dat is nog identiek aan het businessmodel toen de koers nog op E 25 stond en tussentijds zijn ook de grondstofprijzen niet fundamenteel gewijzigd. Geen enkele reden dus om de LT koersdoelen aan te passen. Er is nu sprake van "Black Friday" korting en daar moet je je voordeel mee doen.
    Lamsrust; ik begrijp jouw schrijven, maar je moet in acht houden dat de ontwikkelingen berusten op verwachtingen in de toekomst. De ondertekende "deal" in Saoedi Arabie berust puur op onderzoek naar... en over de financiering wordt niet gepraat. Zo moet je het ook zien in Duitsland. Prachtige ontwikkeling, maar...in eerste instantie wordt er geen stuiver verdiend. Daarnaast moet je ook rekening houden dat er geen dividend zal worden uitgekeerd. Is niet zo raar, gezien het feit dat de toekomstige winsten koersondersteunend kunnen werken. Tot het momentum dat er werkelijk een cent wordt verdiend of de verwerkingsfabriek werkelijk in produktie is en er tussentijds positieve signalen uit de AMG toren komen kan er vuurwerk ontstaan. Tot dit momentum zal de koers (mede) worden bepaald door de waan van de dag (sentiment) en zal de koers niet navenant stijgen.

    Tenslotte: de koers van Vanadium komt niet echt van haar plaats en deze lage stabiele Vanadium prijs zal de aangehouden maandvoorraad verwerkt Vanadium, niet positief beinvloeden.

    Afwachten dus..
  8. forum rang 4 moneypocket 28 november 2019 23:23
    quote:

    Kaspersky schreef op 28 november 2019 21:20:

    Tesla Gigafactory 4 Will Be Built In Brandenburg, Germany; Cost $4 Billion & Employ 3,000
    wccftech.com/tesla-gigafactory-4-germ...

    'Future is electric': Porsche sets out plans to battle Tesla in US
    www.google.com/amp/s/www.thehindu.com...

    'AMG zet stap met lithium'
    www.telegraaf.nl/financieel/471115349...

    Toevallig ook in Duitsland. Voor AMG zijn Duitsland en Amerika de grootste markten.
    Kaspersky; info uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Je zou een aanwinst zijn voor de propaganda afdeling van AMG, maar deze info is reeds verwerkt in de koers. We weten niet welke prijs Glencore op tafel legt voor de afgenomen Vanadium. Lijkt me niet dat zij de topprijs betalen, gezien de flinke daling van Vanadium de afgelopen tijd....

    De financiering van de toekomstige fabrieken, ism met Shell en partners, is voor mij ook onduidelijk. We weten niet hoeveel AMG zou moeten financieren. Nu S&P van zich laat horen zijn plots de rapen gaar. Het gaat er dus om wanneer er daadwerkelijk wordt gebouwd en op welke manier de financiering verloopt. Een extra last voor AMG? Misschien emissie? Wie zal het zeggen. Ik ben zelf wel positief over de toekomst!
  9. [verwijderd] 29 november 2019 04:05
    @moneypocket: "Topman Heinz Schimmelbusch noemt de recente prijsontwikkeling van vanadium ongewoon. "We hebben eerder pieken en crashes gezien in de vanadiummarkt, maar dit patroon is uniek." Hij benadrukt evenwel dat AMG's activiteiten met vanadium nog steeds zeer winstgevend zouden kunnen zijn tegen de huidige marktprijs, als de impact van een aantal overgangszaken niet wordt meegerekend. "Bovendien zijn we van mening dat de winstgevendheid van katalysatorrecycling de komende jaren enorm zal profiteren van de verschillende macrotrends.""
    (oud bericht)

    Hiermee bedoeld de CEO van AMG dat vanadium nu nog steeds winstgevend is, maar dat moet worden afgescheven op de voorraad (dat is in Q3 2019 gebeurd). Daarom wat het verlies 1 miljoen door met name afschrijvingen voor V2O5 (ferrovanadium) (circa 50miljoen minder verlies dan Q2 2019). Als deze trend doorzet en we rekenen de resultaten van het fabriek in ohio mee, dan is het resultaat van Q4 2019 zeer positief. Hierbij had ik 30 miljoen winst(WPA €1,00) als conservatief aangegeven.
  10. Tarmac 29 november 2019 09:26
    quote:

    Hendrik34 schreef op 29 november 2019 09:00:

    En de particuliertjes staan weer klaar om op de verkoopknop te drukken.
    Klopt hoor en gelijk hebben ze, dit gaat gewoon weer terug naar dik onder de 20. Waarom zou je nog blijven zitten ? Er is geen hond die koopt, terugpakken rond de 18 en dan de boel eens aankijken levert onder de streep meer op dan nu van 21 wachten tot hij op 18 staat. Ik ben er van overtuigd dat de shorts pas verdwijnen rond de 18 euro. Dat was een half jaar geleden ook het bedrag dat ze wat terug gingen kopen. Boven de 22 euro was het mondjesmaat en in mijn optiek dus alleen maar om particulieren geld uit de zak te kloppen. Dat is ze weer gelukt.
  11. [verwijderd] 29 november 2019 09:32
    quote:

    Tarmac schreef op 29 november 2019 09:26:

    [...]

    Klopt hoor en gelijk hebben ze, dit gaat gewoon weer terug naar dik onder de 20. Waarom zou je nog blijven zitten ? Er is geen hond die koopt, terugpakken rond de 18 en dan de boel eens aankijken levert onder de streep meer op dan nu van 21 wachten tot hij op 18 staat. Ik ben er van overtuigd dat de shorts pas verdwijnen rond de 18 euro. Dat was een half jaar geleden ook het bedrag dat ze wat terug gingen kopen. Boven de 22 euro was het mondjesmaat en in mijn optiek dus alleen maar om particulieren geld uit de zak te kloppen. Dat is ze weer gelukt.
    Winnaars behouden, verliezers verkopen, toch?

    Voordat AMG het tij kan keren, wat zeker wel gaat gebeuren, heeft het nog wel wat tijd nodig.

    Q4-cijfers met meer duiding van deals en overname zijn essentieel. Tot die tijd is mij het risico te hoog.
1.337 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links