Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,986 23 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+4,73%) Dagrange 3,790 - 3,988
  • 1.515.663 Gem. (3M) 1,4M

BAM november 2019

3.554 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 november 2019 13:14
    quote:

    amice schreef op 25 november 2019 13:02:

    Ritageld. Eerst werkgelegenheid en vervolgens geldverdienen.
    Mijn mening is op de eeste plaats geld verdienen, op de tweede plaats geld verdienen en op de derde plaats idem.
    Bam is geen sociale werkplaats.
    In de transport sector heeft men toen massaal mensen ontslagen. Nu kampt die sector met een tekort aan mensen. BAM heeft toen gekozen voor meer mensen aan het werk en minder winst. Helaas hebben zij daarna niet op tijd de strategie aangepast. Nu moeten zij laten zien dat ze wel redelijk winst kunnen maken.
  2. forum rang 6 OnoMatopee 25 november 2019 13:16
    TfL finally signs £1bn Silvertown Tunnel contract

    25 Nov, 2019 By Rob Horgan

    Transport for London (TfL) has finally awarded its £1bn contract to design, build, finance and maintain the Silvertown Tunnel.

    The Riverlinx consortium (consisting of Ferrovial subsidiary Cintra, Bam PPP PGGM, Macquarie Capital and SK E+C) has officially been awarded the contract, following months of legal wrangling with TfL and losing bidder Silver Thames Connect (STC).

    STC submitted a Part 7 Claim to the Technology & Construction court after Riverlinx was named preferred bidder for the contract in May. A Part 7 Claim relates to procurement and automatically results in a legal suspension of the defendant’s right to award a contract.

    While the court order was lifted in October, STC (comprising Hochtieff, Dragados and Iridium Concesiones de Infraestructuras) is still pursuing damages for what it claims was a “flawed” and “manifestly erroneous” procurement process.

    In its official defence, TfL denies the allegations that it disregarded its duties in relation to running a fair procurement process.

    Environmental concerns presented by Extinction Rebellion, local councillors and mayoral candidates have also blighted the project in recent months.

    However, in its official announcement TfL has stressed that environmental concerns are being considered during the construction programme.

    “During construction, both the consortium and TfL are committed to ensuring that the majority of construction material is transported by river, that all on-site construction machinery meets the Mayor’s Non-Road Mobile Machinery Low Emission Zone Standards, and that any vehicles working on the scheme are Euro VI and comply with the Mayor’s Direct Vision Standard,” a TfL spokesperson said.

    “TfL is also legally committed, as part of the wider DCO process, to deliver a wide range of improvements and measures to reduce the impact of the new tunnel and support the wider local area.”

    Construction is set to be completed in 2025. Payments from TfL to the consortium will only start once the tunnel is open and available for use.

    TfL will also be able to reduce payments should the tunnel not meet certain key standards, such as availability for use by traffic and physical condition.

    The design includes a 1.4-kilometre twin-bore road tunnel under the River Thames as well as 0.6-kilometres of access ramps.

    It will connect south of the River Thames with the access to the existing Blackwall Tunnel and north of the River Thames with the Tidal Basin Roundabout, in Silvertown, easing traffic congestion in this key London location.

    The tunnel will also be located within the extended Ultra Low Emission Zone (ULEZ) which from October 2021 will mean any vehicles not meeting strict emission standards will have to pay an additional ULEZ charge to TfL to use the tunnel once it’s open.

    Tolls will be used to help manage demand and fund the scheme.

    Current plans show two 11.45m internal diameter bores, each approximately 1km long, with two traffic lanes per bore and connecting cross-passages. Cut and cover approaches at Greenwich and Silvertown are also planned to be approximately 200m long.
  3. [verwijderd] 25 november 2019 13:34
    Persbericht Koninklijke BAM Groep nv


    Belangrijke mijlpaal in project Silvertown Tunnel Londen


    • Het RiverLinx-consortium tekent een contract met Transport for London voor de Silvertown Tunnel, de eerste grote weginvestering in dit deel van Londen in 30 jaar.
    • Door de ondertekening van de contracten kan RiverLinx onderaannemers en leveranciers aanstellen om de levering van het project te ondersteunen en een begin maken met het verkrijgen van lokale stakeholder-, overheids- en milieuvergunningen voor dit project.
    • Het project is de eerste wegtunnel in het Verenigd Koninkrijk met speciale busbanen en vanaf de eerste dag kunnen passagiers de rivier oversteken met een van de ongeveer 37 bussen per uur tijdens piekperioden. Dit is een belangrijke verbetering van het openbaar vervoer in het gebied.
    • Bij de opening in 2025 zal de tunnel ondersteuning bieden om de toenemende vertragingen bij de 122 jaar oude Blackwall Tunnel tot een minimum te beperken. Dit met het oog op de toekomstige bevolkingsgroei in dit deel van Londen.

    Londen, 25 november 2019 – Transport for London (TfL) en het RiverLinx consortium – bestaande uit Macquarie Capital, Cintra, Aberdeen Standard Investments, BAM PPP PGGM en SK E&C – hebben aangekondigd dat zij met Transport for London een financial close in het Silvertown Tunnelproject hebben bereikt.

    Met de ondertekening van het contract voor het ontwerp, de bouw, de financiering, de exploitatie en het onderhoud van de tunnel, kan het bouwteam van BAM Nuttall, inclusief zusterbedrijf Wayss & Freytag Ingenieurbau, Ferrovial Agroman en SK E&C, de volgende stappen zetten met de benoeming van de lokale onderaannemers en leveranciers die het project zullen ondersteunen. Dit zal bijdragen aan het creëren van een vitale infrastructuur om Londen voor te bereiden op de toekomstige bevolkingsgroei en de chronische verkeersdrukte en slechte luchtkwaliteit rond de Blackwall-tunnel te verlichten.

    Silvertown wordt de eerste grote wegtunnel in het Verenigd Koninkrijk met een speciale buslijn in beide richtingen. Deze buslijn zal de verbindingen over de rivier verbeteren, met – tijdens piekperiodes – ongeveer 37 bussen per uur in elke richting die gebruik maken van de tunnel, inclusief de huidige zes enkeldeks bussen per uur die door de Blackwall-tunnel rijden.

    Dit zal ertoe leiden dat het aandeel van de ritten over de rivier met het openbaar vervoer in dit gebied zal stijgen van 10 naar 30 procent. Deze bussen zijn naar verwachting allemaal emissievrije voertuigen en zullen de toenemende vraag naar busvervoer over Greenwich, Newham en Tower Hamlets ondersteunen.
    In de afgelopen 30 jaar is de bevolking in Oost-Londen, zowel ten noorden als ten zuiden van de rivier, aanzienlijk gegroeid zonder grote investeringen in de infrastructuur van het gebied. De lokale bevolking zal naar verwachting verder groeien, waardoor de druk op de 122 jaar oude Blackwall-tunnel zal toenemen.

  4. [verwijderd] 25 november 2019 13:36
    De nieuwe tunnel zal zorgen voor veerkrachtigere transportverbindingen ten noorden en zuiden van de rivier. Het zal de hoeveelheid stop-start verkeer en de uitstoot van stilstaand verkeer verminderen. TfL schat dat de verlichting van de verkeersdrukte bij Blackwall en verder, zal leiden tot een besparing van de reistijd.

    Nadere informatie:
    - pers: Niels van Dongen, niels.van.dongen@bam.com of Arno Pronk, arno.pronk@bam.com, (030) 659 86 23;
    - analisten: Michel Aupers, michel.aupers@bam.com, (030) 659 87 07.

    Over het project
    • TfL's modellen tonen aan dat zonder de Silvertown Tunnel, zowel het verkeer als de emissies van het verkeer dat in de rij staat om door de Blackwall Tunnel te rijden, de komende jaren zullen toenemen. Momenteel is de verwachting dat de vertragingen in de ochtendpiek in het oosten en zuidoosten van Londen, gemiddeld, met meer dan 20 procent in 2021 stijgen.
    • Het ontwerp van de tunnel omvat een 1,4 kilometer lange tweeledige wegtunnel onder de Theems en 0,6 kilometer lange toegangswegen. Het verbindt het zuiden van de Theems met de toegang tot de bestaande Blackwall Tunnel en het noorden van de Theems met de Tidal Basin Roundabout, in Silvertown, waardoor de verkeersopstoppingen op deze belangrijke Londense locatie worden verminderd.
    • Het RiverLinx-consortium – bestaande uit Macquarie Capital, Cintra, Aberdeen Standard Investments, BAM PPP PGGM en SK E&C - is door TfL aangewezen als Preferred Bidder voor het ontwerp, de bouw, de financiering, de exploitatie en het onderhoud van de Silvertown-tunnel in mei dit jaar: tfl.gov.uk/info-for/media/press-relea...
    • Het ontwerp en de bouw van het project zullen worden geleverd door een consortium van BAM Nuttall (waaronder zusterbedrijf Wayss & Freytag Ingenieurbau, dat gespecialiseerde expertise op het gebied van tunneltechniek levert), Ferrovial Agroman en SK E&C.
    • In een zeer competitief proces hebben 15 internationale kredietverstrekkers ingestemd met de financiering van het project van £ 1 miljard, waarmee TfL waar voor zijn geld krijgt. Deze omvatten Aviva, Credit Agricole, DZ Bank, Instituto de Credito Oficial, Korea Development Bank, KEB Hana, Export-Import Bank of Korea, Korea Trade Insurance Corporation, KfW IPEX-Bank, Nrinchunkin, Royal Bank of Canada, Samsung Life, Shinsei Bank, SMBC en Woori Bank.


    Over de leden van het RiverLinx consortium

    BAM PPP, BAM Nuttall en Wayss & Freytag Ingenieurbau zijn werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep.

    Over BAM PPP
    BAM PPP opereert namens Koninklijke BAM Groep op de markt voor publiek-private samenwerking. BAM PPP is actief in vijf Europese thuislanden, Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Duitsland en verkent nieuwe markten. De onderneming richt zich op de realisering van wegen en spoorwegen, onderwijs- en gezondheidszorgprojecten, justitiële inrichtingen en overige gebouwen. BAM PPP heeft financial close bereikt voor 46 projecten, met een totale vermogenswaarde van € 8,6 miljard. www.bamppp.com

    BAM Nuttall is als een van de grootste infrabedrijven in het Verenigd Koninkrijk actief in alle sectoren van de Britse inframarkt, zowel nationaal als regionaal. BAM Nuttall heeft een wereldwijde reputatie als leverancier van uitzonderlijke civieltechnische prestaties op het gebied van spoor-, water-, zee-, tunnel-, weg-, energie- waterbouwkundige projecten, in samenwerking met een breed scala aan opdrachtgevers uit de publieke en private sector. Opdrachtgevers zijn onder meer Network Rail, Highways Agency, Environment Agency, National Environment Research Council bij British Antarctic Survey, Thames Tideway Tunnel en Olympic Delivery Authority. Het hoofdkantoor van BAM Nuttall is gevestigd in Camberley. www.bamnuttall.co.uk

    Wayss & Freytag Ingenieurbau heeft een leidende positie in de Duitse inframarkt. De onderneming is gevestigd in Frankfurt am Main. Wayss & Freytag Ingenieurbau heeft een solide reputatie voor geboorde tunnels en complexe civieltechnische projecten en is daarom een veelgevraagde partner voor joint ventures, zowel in Duitsland als in andere landen, waar het vaak samenwerkt met lokale groepsmaatschappijen.


    Over PGGM
    De coöperatie PGGM biedt institutionele klanten: vermogensbeheer, pensioenbeheer en bestuursadvisering. Op 30 juni 2019 beheerde PGGM voor diverse pensioenfondsen een vermogen van € 238 miljard en administreerde de pensioenen van 4,4 miljoen deelnemers. Onder de naam PGGM&CO kent de coöperatie een ledenorganisatie van ongeveer 750.000 werknemers in zorg en welzijn. Daarnaast ontwikkelt PGGM – zelf of met strategische partners – innovatieve toekomstvoorzieningen door pensioen, zorg, wonen en werken met elkaar te verbinden. www.pggm.nl


    Over BAM
    Koninklijke BAM Groep nv is een bouwconcern met tien werkmaatschappijen, actief in Bouw en Vastgoed, Infra en Publiek-private samenwerking.
    BAM neemt in vijf Europese thuismarkten een leidende positie in: Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Duitsland. Daarnaast realiseert de Groep projecten in Denemarken, Luxemburg en Zwitserland. BAM International opereert wereldwijd in uiteenlopende nichemarkten.
    Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke pijlers van BAM’s oplossingen op het gebied van ontwerp, bouw en facility management. De Groep streeft ernaar marktleider te worden bij de toepassing van digitale technologie, om opdrachtgevers de hoogst mogelijke kwaliteitsstandaard te kunnen verzekeren.
    BAM’s jaaromzet bedraagt circa € 7 miljard, de Groep telt ongeveer 20.000 medewerkers en het aandeel is genoteerd aan Euronext Amsterdam.
    Building the present, creating the future. www.bam.com

    Koninklijke BAM Groep nv
    Runnenburg 9, 3981 AZ Bunnik / Postbus 20, 3980 CA Bunnik
    Telefoon (030) 659 89 88 / E-mail info@bam.com
    Handelsregister 30058019. Statutair gevestigd te Bunnik





3.554 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links