Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,8K

AMG - November 2019

1.337 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 november 2019 17:49
    quote:

    geldmaker schreef op 23 november 2019 17:39:

    [...]
    Modificatie prijzen blijken toch te zijn gestegen.
    30 daags prijsgemiddelde van VANADIUM voor de 8e dag toch weer gestegen..
    Derhalve goed nieuws voor de vanadium tak van AMG.
    Het meerjarig contract met Glencore zorgt ook voor extra stabiliteit voor de inkomsten van vanadium.
  2. [verwijderd] 23 november 2019 18:43
    quote:

    kenneramg schreef op 23 november 2019 18:29:

    ik voorspel een overname van AMG in nabije toekomst waarbij ik koersdoel 60 euro aangeeft.Er zijn diverse grote bedrijven die de industrie van AMG als waarde kunnen toevoegen en daarom zie ik ergens 2020 een bod komen op AMG.
    Op de middellange termijn acht ik een overname onwaarschijnlijk, maar ik zie wel een grote kans dat Shell een deelneming gaat nemen in AMG om zeker te stellen dat ze mee kunnen liften op de grote projecten van AMG.
    Op de lange termijn heeft AMG veel toegevoegde waarde voor Shell; op de lange termijn zou het kunnen.

    De koers die jij noemt is wel mogelijk binnen de middellange termijn, wanneer de effecten van de nieuwe projecten zichtbaar zijn in het resultaat.
  3. forum rang 7 ff_relativeren 23 november 2019 19:21
    Ik ben het niet eens met de postings hierboven van @ Kaspersky en @ kenneramg.


    Shell hoeft geen aandelenbelang in AMG te nemen om mee te liften. Shell en AMG hebben een Joint Venture gesloten -het mechanisme waarop ze beide meeliften-.

    Een overnamebod hoeft AMG ook niet te ontvangen. De geplande omzet-uitbreidingen (Ohio, Duitsland, Arabie) zijn m.i. al trigger genoeg. Maar wel met een gezonde dosis realisme : Geen enkele beurskoers gaat altijd alleen in 1 richting.

    Ohio en Glencore

    De plannen voor een 2e fabriek in Ohio, en de deal met Glencore, zorgden al voor een zachte hint naar de shortpartijen om voorzichtig af te gaan bouwen.

    Specialty Alloys en Duitse plannen

    De overname van Specialty Alloys en de bouwplannen in Duitsland, zorgden er m.i. voor dat die tendens (van voorzichtige short-afbouw) verder ging.

    Even geen afsplitsing van Technologies

    Het afhouden van een Technologies afsplitsing liet de fantasie even stagneren, maar dat was wat mij betreft prima gezien de timing. Het resultaat van een afsplitsing -in de zin van 2 small caps in plaats van 1 midcapper- hoeft voor mij ook niet zo nodig ..

    Saudi Arabie

    Het nieuws dat er gepraat wordt met Saudi Arabie (want dat is eigenlijk het enige nieuws) zal naar mijn smaak opnieuw een zachte subtiele manier zijn om de shortpartijen nog wat verder te laten afbouwen -in alle rust-.

    Ik maak me geen zorgen over de investeringen die aan alle bouwplannen vooraf gaan. Daar krijgt AMG assets plus een stuk omzet voor. Ik vraag me eigenlijk af, of de fabriek in Duitsland wel groot genoeg wordt, om Porsche en Tesla te kunnen bedienen. (m.a.w., maakt AMG hier geen vergissing door te klein in te zetten?)

    Verder ben ik heel benieuwd naar de produktiecapaciteit van de ambitieuze Arabische vestiging. Arabie + omliggende regio, dat staat in het persbericht van AMG.

    Bijdragen aan de cijfers van AMG

    Voorlopig dragen alleen de vestigingen in Ohio, en de overname van Specialty Alloys, bij aan de cijfers van AMG. De rest valt onder Outlook.

    En natuurlijk zullen de prijzen voor FerroVanadium en andere speciale metalen het verloop van kwartaal 4 nog kunnen beinvloeden. Dat is net zo belangrijk, maar het valt buiten de invloedssfeer van AMG.
  4. [verwijderd] 23 november 2019 19:39
    quote:

    ff_relativeren schreef op 23 november 2019 19:21:

    Ik ben het niet eens met de postings hierboven van @ Kaspersky en @ kenneramg.


    Shell hoeft geen aandelenbelang in AMG te nemen om mee te liften. Shell en AMG hebben een Joint Venture gesloten -het mechanisme waarop ze beide meeliften-.

    Een overnamebod hoeft AMG ook niet te ontvangen. De geplande omzet-uitbreidingen (Ohio, Duitsland, Arabie) zijn m.i. al trigger genoeg. Maar wel met een gezonde dosis realisme : Geen enkele beurskoers gaat altijd alleen in 1 richting.

    Ohio en Glencore

    De plannen voor een 2e fabriek in Ohio, en de deal met Glencore, zorgden al voor een zachte hint naar de shortpartijen om voorzichtig af te gaan bouwen.

    Specialty Alloys en Duitse plannen

    De overname van Specialty Alloys en de bouwplannen in Duitsland, zorgden er m.i. voor dat die tendens (van voorzichtige short-afbouw) verder ging.

    Even geen afsplitsing van Technologies

    Het afhouden van een Technologies afsplitsing liet de fantasie even stagneren, maar dat was wat mij betreft prima gezien de timing. Het resultaat van een afsplitsing -in de zin van 2 small caps in plaats van 1 midcapper- hoeft voor mij ook niet zo nodig ..

    Saudi Arabie

    Het nieuws dat er gepraat wordt met Saudi Arabie (want dat is eigenlijk het enige nieuws) zal naar mijn smaak opnieuw een zachte subtiele manier zijn om de shortpartijen nog wat verder te laten afbouwen -in alle rust-.

    Ik maak me geen zorgen over de investeringen die aan alle bouwplannen vooraf gaan. Daar krijgt AMG assets plus een stuk omzet voor. Ik vraag me eigenlijk af, of de fabriek in Duitsland wel groot genoeg wordt, om Porsche en Tesla te kunnen bedienen. (m.a.w., maakt AMG hier geen vergissing door te klein in te zetten?)

    Verder ben ik heel benieuwd naar de produktiecapaciteit van de ambitieuze Arabische vestiging. Arabie + omliggende regio, dat staat in het persbericht van AMG.

    Bijdragen aan de cijfers van AMG

    Voorlopig dragen alleen de vestigingen in Ohio, en de overname van Specialty Alloys, bij aan de cijfers van AMG. De rest valt onder Outlook.

    En natuurlijk zullen de prijzen voor FerroVanadium en andere speciale metalen het verloop van kwartaal 4 nog kunnen beinvloeden. Dat is net zo belangrijk, maar het valt buiten de invloedssfeer van AMG.

    Aanbeveling: goede samenvatting van de punten die ik eerder al noemde.

    Toevoeging: contract met Glencore gaat over de levering van vanadium. Ze produceren alles voor Glencore, dit is om het negatieve impact van vanadium af te dekken. Lees ook: 'AMG verkleint risico dankzij deal Glencore.' Minder potentieel, minder risico, maar wel winstgevender (!).

    AMG moet eigenlijk nu al inzetten op een grotere volume in Duitsland; echter is er nu een beperkt risico en kunnen ze de productie in de mijnen gebruiken om in Duitsland de speciale metalen voor de auto-industrie te produceren.

    Ik zou zeggen: maak gebruik van subsidies/goedkope leningen en zet iets meer in op de elektrische automarkt.

    Voor de lithiumfabriek in Duitsland is er een grote kans dat het via een subsidie gaat (free money!)

    Ik ben blij dat een inhoudelijk sterke argumenten maakt :)

    Verschil in mening moet er zijn:
    - Mijn verwachting is dat Shell een minderheidsbelang van 5-10% gaat nemen in AMG. Om vertrouwen uit te stralen naar AMG en ervoor te zorgen dat ze niet naar een andere oliemaatschappij gaan om mee samen te werken. Er is veel kennis bij AMG.
  5. forum rang 6 'belegger'' 23 november 2019 20:55
    quote:

    Kaspersky schreef op 23 november 2019 16:55:

    [...]
    Goede opmerking: dat is achteraf onjuist getimed door de afdeling Treasury. Echter kunnen ze ook proberen een obligatie van 5 jaar of 10 jaar uit te geven met een couponrente van 1,5% - 1,75 %. Hoe langer de looptijd hoe beter. Nu zijn er veel spaarders geïnteresseerd.

    #Tip #for #AMG


    Dat met die spaarders zie ik niet zo, maar ik laat mij graag bijpraten. Voor wat rendement zoeken grote partijen het nu o.a. in Azië, maar Junk Bonds willen ze dan ook weer niet. Momenteel hanteert S&P nog BB. Zelfs als ze downgraden naar BBB val je nog binnen Investment Grade. Als je daar doorheen zakt kom je in High Yield en daarmee gelijk in een andere investeringsvijver. De markt is qua omvang groot genoeg, in hoeverre de obligatiemarkt AMG weet te vinden kan ik ook niet zeggen.

    Het inkopen van aandelen komt in dit geval op mij een beetje over als meedoen met een trend. Ik zie AMG als een bedrijf om te investeren, niet om leeg te trekken. Daarom lijkt het mij niet verstandig om nu al het onderste uit de kan te willen. De financiële cijfers zijn er ook niet naar als je het mij vraagt. Er worden veelbelovende projecten opgestart. Wat ik mij wel afvraag is of AMG ook de mogelijkheden heeft om snel op te schalen en niet te worden overwoekerd door bijvoorbeeld een grote Chinese partij. Met andere woorden, wat mij betreft liever wat vet op de botten en in de toekomst cashen dan er nu een klein beetje extra uit te knijpen.

    De negatieve reacties die jij hier over je heen krijgt deel ik niet. Ik lees met interesse je bijdragen. Dat persoonlijke geloof ik allemaal wel. Het is hier een beleggingssite en we mogen aannemen dat we allemaal min of meer volwassen zijn. En dus een verantwoordelijkheid dragen om alles wat hier geschreven wordt zelf op waarde te schatten en ons eigen plan te trekken.

    In de cijfers valt mij op dat in de eerste 9 maanden van dit jaar de leningen met EUR 314 miljoen zijn opgelopen tot EUR 670 miljoen. Daar tegenover zie ik dat restricted cash ook is opgelopen met EUR 314 miljoen, terwijl dit nagenoeg nihil was per ultimo 2018. Het lijkt mij een pot met geld die klaarstaat voor verdere investeringen. Hoe dat met die L/C's werkt weet ik ook niet precies, maar dat zie ik als meer technisch van aard. Voor de fabriek in Duitsland meen ik een bedrag van EUR 60 miljoen te hebben gelezen en er komen meerdere projecten langs. Kun jij deze informatie misschien verder duiden?
  6. [verwijderd] 24 november 2019 00:40
    quote:

    ff_relativeren schreef op 24 november 2019 00:38:

    Rustig maar Kaspy, dit aandeel is geen hype-item.
    Dat wordt het nog, over een paar jaar is AMG een grote speler voor grondstoffen voor de elektrische auto-industrie.

    Tesla heeft straks een Gigafabriek in Duitsland. Ik kijk naar een samenwerking uit. :)
  7. [verwijderd] 24 november 2019 09:55
    "AMG Advanced Metallurgical Group N.V. (“AMG”, EURONEXT AMSTERDAM: “AMG”) reported third quarter 2019 revenue of $269.9 million, an 18% decrease from $328.1 million in the third quarter 2018. EBITDA for the third quarter 2019 was $24.4 million, a 59% decrease from $59.1 million in the third quarter 2018, largely due to lower ferrovanadium prices versus the third quarter of last year. EBIT decreased 73% to $13.9 million in the third quarter 2019 from $50.8 million in the third quarter 2018."

    De oorzaak van het probleem hebben ze als volgt opgelost:
    "Amsterdam, 26 September 2019 (Regulated Information) — AMG Advanced Metallurgical Group N.V. (“AMG”, EURONEXT AMSTERDAM: “AMG”) is pleased to announce that it has signed a long-term agreement to supply 100% of its available ferrovanadium production from both the existing and the future Ohio facilities to Glencore AG, a subsidiary of Glencore plc (“Glencore”)."

    Voor het voornaamste probleem is al een oplossing.
  8. [verwijderd] 24 november 2019 10:10
    Het vierde kwartaal van dit jaar (Q4 2019) zal een explosieve toename kennen van de EBIT door:

    Glencore
    en:

    AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP N.V. ACQUIRES TITANIUM MASTER ALLOYS PRODUCER INTERNATIONAL SPECIALTY ALLOYS
    Amsterdam, 9 October 2019 (Regulated Information) — AMG Advanced Metallurgical Group N.V. (“AMG”, EURONEXT AMSTERDAM: “AMG”) is pleased to announce the signing of a definitive agreement to acquire the assets of International Specialty Alloys (“ISA”), from Kennametal, Inc.


    Ze mogen daarom de inkomsten van titanium master alloys bij het totaal optellen. De EBITDA zal hoger zijn dan analisten hadden verwacht (!)
  9. forum rang 9 objectief 24 november 2019 11:22
    quote:

    Kaspersky schreef op 24 november 2019 11:16:

    @objectief: bij Amazon en Microsoft in de IT verdien je een hoger bedrag. Via via ken ik een aantal met een beginsalaris van $10.000 per maand. Dat kan in Nederland niet; voor het geld kun je beter met een goede opleiding in Amerika zitten.
    Waarom zit je er dan zelf niet?
  10. [verwijderd] 24 november 2019 11:36
    quote:

    objectief schreef op 24 november 2019 11:22:

    [...]

    Waarom zit je er dan zelf niet?
    Ik heb geen IT achtergrond; mijn achtergrond is richting bedrijfskunde en financial service management.
    Plus Amerika trekt mij niet als land om te vestigen. China is voor mij interessanter qua wonen.
1.337 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links