Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • -0,151 (-1,50%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

Info

3.559 Posts
Pagina: «« 1 ... 140 141 142 143 144 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 16 oktober 2019 10:33
    'Kabinet wil rem op vakantievluchten Schiphol'

    Gepubliceerd op 16 okt 2019 om 06:18 | Views: 2.335

    10,10 -0,13 (-1,22%)

    AMSTERDAM (AFN) - Het kabinet wil de groei van vakantievluchten op Schiphol een halt toeroepen. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) werkt aan een regel om luchtvaartmaatschappijen die meer bijdragen aan het wereldwijde netwerk van bestemmingen, zoals KLM, te bevoordelen bij de verdeling van vliegrechten.

    Dat blijkt uit een concept van de Luchtvaartnota 2020-2050, dat in handen is van de Volkskrant. In de luchtvaartwereld wordt al lang uitgekeken naar de nota, die de richting van het Nederlandse luchtvaartbeleid voor de komende 30 jaar moet wijzen.

    In die periode moet Schiphol het doen met beperkte groei om de omwonenden te ontlasten en de uitstoot van broeikasgassen te beperken. Na 2020 mag de luchthaven ‘slechts’ groeien naar 540 duizend starts en landingen per jaar, 40 duizend meer dan nu.
  2. forum rang 10 voda 21 oktober 2019 19:20
    Beursblik: meer omzet voor Air France-KLM verwacht

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,55 0,34 3,33 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,55 0,34 3,33 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het derde kwartaal de omzet op jaarbasis zien stijgen, maar wist niet meer winst te behalen. Dit verwachten analisten die bijdroegen aan de bedrijfsconsensus van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    Volgens de analisten behaalde Air France-KLM afgelopen kwartaal een omzet van gemiddeld 7.685 miljoen euro. Dit leverde een operationele winst op van 957 miljoen euro en een nettowinst van 643 miljoen euro.

    In het derde kwartaal van 2018 zag Air France-KLM de omzet met 4,0 procent stijgen naar 7.545 miljoen euro. De operationele winst bedroeg 1.065 miljoen euro en onder de streep restte een nettowinst van 786 miljoen euro.

    Air France-KLM presenteert de kwartaalcijfers op 31 oktober.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  3. forum rang 10 voda 22 oktober 2019 10:48
    FNV dreigt KLM met acties om cabine-cao

    Gepubliceerd op 22 okt 2019 om 10:18 | Views: 169

    Air France-KLM 10:27
    10,50 -0,06 (-0,52%)

    UTRECHT (AFN) - Vakbond FNV heeft KLM een ultimatum gesteld om met een nieuw cao-voorstel voor cabinepersoneel te komen. Als de luchtvaartmaatschappij dat voor volgende week dinsdag niet heeft gedaan, volgen er acties. Daarbij sluit de bond werkonderbrekingen niet uit.

    FNV onderhandelt samen met andere bonden al maanden over een nieuw pakket aan arbeidsvoorwaarden voor cabinemedewerkers. Een week geleden wees een meerderheid bij FNV Cabine een loonbod van KLM af.

    De belangrijkste bond voor cabinemedewerkers van de luchtvaartmaatschappij, VNC, voert al langer acties om de eisen in het cao-overleg kracht bij te zetten. Werknemers werken daarbij zo stipt volgens cao-afspraken dat het voor KLM duurder wordt hen te laten overwerken.
  4. forum rang 10 voda 24 oktober 2019 14:35
    Air France-KLM vergroot capaciteit

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,56 0,155 1,49 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,56 0,155 1,49 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM zal zijn capaciteit voor het winterseizoen met 2,5 procent op jaarbasis vergroten. Dit maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij donderdagmiddag bekend.

    Ook gaat het 32 nieuwe bestemmingen aanbieden.

    Voor de lange vluchten zal de capaciteit met 4 procent worden vergroot, terwijl voor de korte en middellange afstanden de capaciteit juist met 2 procent wordt verkleind.

    De capaciteit van Transavia wordt met 1,9 procent teruggebracht.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  5. forum rang 10 voda 28 oktober 2019 15:10
    KLM haalt banden aan met Gulf Air

    Gepubliceerd op 28 okt 2019 om 14:34 | Views: 214

    Air France-KLM 14:53
    10,74 +0,16 (+1,51%)

    AMSTERDAM (AFN) - KLM haalt de banden aan met Gulf Air uit Bahrein. Dat betekent concreet dat per direct zogeheten codeshare-bestemmingen worden toegevoegd aan het netwerk. Eerder had KLM al een voorlopig akkoord met Gulf Air getekend.

    Via codesharing-overeenkomsten kunnen maatschappijen met eigen vluchtnummers vluchten aanbieden die door partnermaartschappijen worden uitgevoerd. Gulf Air zal de code ‘GF’ voortaan gebruiken voor KLM-vluchten van Bahrein naar Amsterdam en van Amsterdam naar Frankfurt. Tegelijkertijd zal KLM dankzij de overeenkomst de code ‘KL’ gaan gebruiken voor Gulf Air-vluchten van Bahrein naar Pakistaanse bestemmingen Sialkot, Karachi, Lahore en Pesjawar.

    Volgens KLM wordt met de overeenkomst het netwerk in het Midden-Oosten versterkt. De maatschappij spreekt van een grote markt voor zowel zakelijke klanten als voor toeristen.
  6. forum rang 10 voda 29 oktober 2019 12:29
    Beursblik: omzet Air France-KLM trekt aan

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,95 0,195 1,81 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,95 0,195 1,81 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het derde kwartaal de omzet op jaarbasis zien stijgen, maar wist niet meer winst te behalen. Dit verwachten analisten die bijdroegen aan de bedrijfsconsensus van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    Volgens de analisten behaalde Air France-KLM afgelopen kwartaal een omzet van gemiddeld 7.685 miljoen euro. Dit leverde een operationele winst op van 957 miljoen euro en een nettowinst van 643 miljoen euro.

    In het derde kwartaal van 2018 zag Air France-KLM de omzet met 4,0 procent stijgen naar 7.545 miljoen euro. De operationele winst bedroeg 1.065 miljoen euro en onder de streep restte een nettowinst van 786 miljoen euro.

    Analisten van Bernstein stellen dat de luchtvaarder structureel achterblijft op Europese sectorgenoten, vooral in het licht van de operationele marge en de uitdagingen op het vlak van governance. "Het derde kwartaal zal de eerste keer worden dat het bedrijf zijn zwakkere outlook van begin september moet kwantificeren", zo verwacht Bernstein.

    De belangrijkste vraag volgens de analisten is echter hoe Air France-KLM 1 miljard euro aan extra winst kan genereren om aan te haken bij concurrenten als Lufthansa en IAG. Bernstein meent dat Air France-KLM te weinig doet, met name om de personele organisatie te herstructureren, om zijn prestaties significant te verbeteren.

    De sleutel is volgens Kepler Cheuvreux om de onderliggende operationele marge bij Air France, die lager is dan bij KLM, op te voeren.

    Air France-KLM presenteert de kwartaalcijfers op donderdag.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  7. forum rang 10 voda 31 oktober 2019 10:55
    Beursblik: Air France-KLM overtuigt niet

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,445 -0,34 -3,15 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,445 -0,34 -3,15 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het derde kwartaal een lager dan verwacht operationeel resultaat geboekt, waarbij de afgegeven outlook ook nog eens voorzichtig is. Dit stelde analist Quirijn Mulder van ING donderdag.

    De consensus bleek volgens Mulder te optimistisch. Air France-KLM boekte in het afgelopen kwartaal een operationeel resultaat van 900 miljoen euro tegen de consensusverwachting van 950 miljoen euro en de verwachting van ING van 905 miljoen euro.

    Vooral druk op langeafstandsvluchten noemde ING een negatieve verrassing, met zwakte in Latijns-Amerika, het Verre-Oosten en Noord-Amerika, mede als gevolg van toegenomen concurrentie door partijen als Norwegian.

    De afgegeven outlook is volgens ING bescheiden, met een doelstelling om de kosten per unit terug te brengen tot 1 procent. "De realiteit is evenwel dat de kosten per unit in het derde kwartaal nog stegen", aldus Mulder.

    Al met al kwam Air France-KLM volgens ING niet met sterke cijfers. Mulder denkt dat beleggers deze cijfers voor nu even voor lief nemen in afwachting van de "langverwachte" beleggersdag van de luchtvaarder op 5 november.

    ING handhaafde het Houden advies op Air France-KLM met een koersdoel van 8,00 euro. Het aandeel leverde donderdagochtend 4,6 procent in op 10,29 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  8. forum rang 10 voda 1 november 2019 19:39
    Uitgelicht: wisselvallig beeld bij Air France-KLM

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,55 -0,125 -1,17 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,55 -0,125 -1,17 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Beleggers hadden afgelopen week moeite om de cijfers van Air France-KLM op waarde te schatten. Uiteindelijk verloor de luchtvaartgroep op weekbasis 0,2 procent.

    Donderdag voorbeurs werd bekend dat Air France-KLM flink minder winst boekte in het afgelopen kwartaal in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Onder de streep resteerde een winst van 366 miljoen euro, 420 miljoen euro minder op jaarbasis, mede vanwege een sterkere dollar eind september en een uitfasering van de Airbus A380, hetgeen een negatieve impact van 100 miljoen euro had.

    Analisten mikten op een winst van 643 miljoen euro.

    Wel werd er meer omzet behaald door Air France-KLM. De omzet steeg in het afgelopen kwartaal met 2,0 procent naar 7.696 miljoen euro. Analisten hadden gerekend op een stijging naar 7.685 miljoen euro.

    Tegenvallers waren volgens ING vooral het lager dan verwachte operationeel resultaat en de voorzichtige outlook met een doelstelling om de kosten per unit terug te brengen met maximaal 1 procent. "De realiteit is evenwel dat de kosten per unit in het derde kwartaal nog stegen", aldus analist Quirijn Mulder.

    De eerste reactie van beleggers op de cijfers was erg negatief. Kort na opening van de beurzen, verloor het aandeel donderdag circa 7,5 procent. Uiteindelijk sloot het aandeel op deze dag slechts een procent lager.

    Volgens Davy Research ligt de focus van beleggers vooral op de beleggersdag van Air France-KLM op 5 november. Beleggers willen volgens marktvorsers van Davy vooral een weg naar verbetering zien bij Air France richting 2024, als de herstructureringen en investeringen hun vruchten moeten afwerpen.

    De belangrijkste vraag volgens analisten van Bernstein is hoe Air France-KLM 1 miljard euro aan extra winst kan genereren om aan te haken bij concurrenten als Lufthansa en IAG. Bernstein meent dat Air France-KLM te weinig doet, met name om de personele organisatie te herstructureren, om zijn prestaties significant te verbeteren.

    De analisten van Bernstein legden uit dat ze wel de "stukjes van de puzzel" van de nieuwe strategie van CEO Ben Smith beginnen te zien. Die puzzel oogt volgens hen "veelbelovend", maar om daadwerkelijke een oordeel te kunnen vellen, is het wachten op meer details tijdens de beleggersdag.

    En Berenberg voorziet dat Air France-KLM dan onthult hoe het de marges zal verhogen, want daartoe is volgens de zakenbank zeker ruimte.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  9. forum rang 10 voda 5 november 2019 08:48
    Air France-KLM wil op middellange termijn weer dividend uitkeren

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,57 0,00 0,00 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,57 0,00 0,00 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM zal dinsdag tijdens een beleggersdag nieuwe doelen voor de middellange termijn aankondigen, waaronder de doelstelling om weer dividend uit te keren. Dit maakte de luchtvaarder dinsdagochtend voorbeurs bekend.

    Air France-KLM mikt voor de middellange termijn, dat wil zeggen de komende vijf jaar, op een operationele marge van 7 tot 8 procent met een positieve aangepaste vrije kasstroom.

    Verder mikt de luchtvaartmaatschappij op een verhouding tussen de nettoschuld en de EBITDA van 1,5.

    Op middellange termijn wil Air France-KLM ook weer dividend uitkeren.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  10. forum rang 10 voda 5 november 2019 09:02
    Update: Air France-KLM wil op middellange termijn weer dividend uitkeren

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,44 -0,13 -1,23 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,44 -0,13 -1,23 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM zal dinsdag tijdens een beleggersdag nieuwe doelen voor de middellange termijn aankondigen, waaronder de doelstelling om weer dividend uit te keren. Dit maakte de luchtvaarder dinsdagochtend voorbeurs bekend.

    Air France-KLM mikt voor de middellange termijn, dat wil zeggen de komende vijf jaar, op een operationele marge van 7 tot 8 procent met een positieve aangepaste vrije kasstroom.

    Verder mikt de luchtvaartmaatschappij op een verhouding tussen de nettoschuld en de EBITDA van 1,5.

    Op middellange termijn wil Air France-KLM ook weer dividend uitkeren.

    De doelstellingen zijn gericht op het herstellen van een duurzame winstgevendheid. De luchtvaartmaatschappij wil zich onder meer concentreren op het optimaliseren van het operationele model, een groei van de passagiersomzet in de meest winstgevende segmenten en het Flying Blue-loyaliteitsprogramma.

    Daarbij moeten de interne processen van de luchtvaarder simpeler worden, en moet de vloot meer flexibel en optimaal worden beheerd.

    Ook wil de onderneming het tempo waarin de vloot wordt vernieuwd opvoeren en moet er meer synergie komen tussen Air France, KLM en Transavia. Daarnaast wil de luchtvaarder lobbyen bij de Franse toezichthouders om een meer competitief klimaat te bewerkstelligen.

    Verder bekijkt de luchtvaarder de mogelijkheden om te consolideren, maar wil de onderneming wel een "strikte financiële discipline" behouden.

    CEO Benjamin Smith zegt alle middelen in huis te hebben om opnieuw een marktleidende positie terug te winnen.

    Tegen 2030 wil het bedrijf daarnaast de CO2-uitstoot per passagier met 50 procent hebben teruggebracht.

    Update: om meer informatie toe te voegen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  11. forum rang 10 voda 5 november 2019 15:28
    Personeel KLM wil duidelijkheid van Smith

    Gepubliceerd op 5 nov 2019 om 13:34 | Views: 1.122

    Air France-KLM 15:07
    9,84 -0,73 (-6,89%)

    AMSTERDAM (AFN) - De ondernemingsraad van KLM wil graag meer duidelijkheid over de impact van de toekomstplannen die Air France-KLM dinsdag uit de doeken deed. Het personeelsorgaan zit donderdag met topman Ben Smith van het moederbedrijf om tafel en wil onder meer dat eerdere afspraken over de positie van KLM binnen de groep worden herbevestigd. Het initiatief van het gesprek komt overigens van Smith.

    De or wil Smith ook duidelijk maken dat de or integraal onderdeel uitmaakt van het besluitvormingsproces, hetgeen hij mogelijk niet gewend is. De plannen over met name ophanden zijnde kostenbesparingen veroorzaken toch wel wat ruis, verduidelijkt or-bestuurslid Dario Fucci. Hij benadrukt dat er geen sprake is van paniek, maar wel van bezorgdheid. "The devil is in the detail", aldus Fucci.

    Als het gaat om het halen van verdere synergievoordelen loopt KLM volgens hem tegen de grenzen aan van wat mogelijk is. Hij benadrukt verder dat de zelfstandigheid van KLM één van de fundamenten was van de fusie tussen Air France en KLM. Daar kan volgens hem niet aan worden getornd.
  12. forum rang 10 voda 6 november 2019 13:00
    Vakbond wil staking Air France om pensioen

    Gepubliceerd op 6 nov 2019 om 12:50 | Views: 13

    Air France-KLM 12:42
    10,19 +0,22 (+2,21%)

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse vakbond FO wil dat personeel van Air France meedoet aan een landelijke staking in december. Daarmee willen de bonden protesteren tegen plannen van de Franse regering om het pensioensysteem op de schop te nemen.

    De staking staat gepland op 5 december. Eerder riepen andere vakbonden bedrijven in sectoren als de energie en mijnbouw al op om die dag het werk neer te leggen.
  13. forum rang 10 voda 12 november 2019 07:47
    Air France-KLM vervoert nipt minder passagiers

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,285 0,00 0,00 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,285 0,00 0,00 % Euronext Paris

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in oktober meer passagiers vervoerd dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dit meldde de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep dinsdag voorbeurs.

    Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM, inclusief alle dochterondernemingen, in totaal 9,2 miljoen passagiers, een fractionele daling ten opzichte van oktober 2018. In september vervoerde het luchtvaartconcern nog 9,3 miljoen passagiers.

    Het passagiersverkeer bij Air France en KLM, gerekend naar verkochte kilometers, steeg afgelopen maand met 2,0 procent. De ingezette capaciteit nam daarbij met 1,3 procent toe, en de bezettingsgraad steeg met 0,6 procentpunt tot 87,6 procent.

    Bij prijsvechter Transavia daalde het aantal passagiers met 3,4 procent naar een aantal van 1,5 miljoen, terwijl de bezettingsgraad met 0,3 procent steeg tot 92,0 procent.

    Het totale passagiersverkeer bij de luchtvaartmaatschappij wanneer gerekend naar verkochte kilometers, steeg afgelopen maand met 1,6 procent, terwijl de bezettingsgraad met 0,5 procentpunt steeg tot 88,0 procent.

    Vrachtvervoer daalt opnieuw

    Het vrachtverkeer bij Air France-KLM daalde in oktober opnieuw, na afnames in juli en augustus en september. Afgelopen maand daalde het vrachtverkeer wanneer gerekend naar omzet per ton per kilometer, met maar liefst 7,2 procent op jaarbasis. De capaciteit steeg 0,6 procent en de beladingsgraad lag op 58,5 procent, wat een afname van 4,9 procent betekende.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  14. forum rang 10 voda 12 november 2019 07:47
    Meer passagiers voor KLM

    Gepubliceerd op 12 nov 2019 om 07:44 | Views: 0

    Air France-KLM 11 nov
    10,29 0,00 (0,00%)

    AMSTERDAM (AFN) - Luchtvaartonderneming KLM heeft de maand oktober meer passagiers aan boord van haar vliegtuigen verwelkomd in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder. Al met al groeide de passagiersstroom met 3,6 procent. KLM-baas Pieter Elbers sprak van een "mooie toename in klanten" bij zowel KLM als prijsvechter Transavia.

    Door de groei van de capaciteit met 2,4 procent zaten vliegtuigen doorgaans iets voller dan een jaar eerder. De passagiersgroei was met name te zien op bestemmingen in Europa, Noord-Afrika, Azië en Noord-Amerika.

    Elbers benadrukte dat de de vrachtdivisie het moeilijk heeft. Daar was sprake van een aanzienlijke daling van volumes. Doordat de kosten oplopen en opbrengsten die onder druk blijven staan, zet KLM vooral in op kostenbesparingen, aldus Elbers.
  15. forum rang 10 voda 12 november 2019 14:44
    KLM licht optie op zes Embraer-toestellen

    Gepubliceerd op 12 nov 2019 om 14:33 | Views: 13

    Air France-KLM 14:26
    10,35 +0,07 (+0,63%)

    AMSTERDAM (AFN) - KLM Cityhopper heeft een definitieve overeenkomst getekend voor de koop van 21 vliegtuigen van de Braziliaanse fabrikant Embraer. Dat zijn er zes meer dan bij de ondertekening van een voorlopig koopcontract tijdens de luchtvaartshow in Parijs eerder dit jaar. Het gaat om toestellen van het type E195-E2.

    Eerder dit jaar kwamen de bedrijven een voorlopige deal overeen voor de aanschaf van vijftien vliegtuigen en de optie voor nog eens twintig. Met die deal, als ook alle opties worden gelicht, is een bedrag van circa 2,5 miljard dollar gemoeid. Van de twintig optionele toestellen zijn er nu zes definitief besteld. Daarmee staan nog veertien toestellen op de voorlopige kooplijst.

    De tweemotorige Embraer-vliegtuigen voor korte tot middellange afstanden moeten tussen 2021 en 2023 worden geleverd aan KLM Cityhopper.
  16. forum rang 10 voda 18 november 2019 17:14
    KLM schikt in rechtszaak na brandstofstoring

    Gepubliceerd op 18 nov 2019 om 17:04 | Views: 39

    Air France-KLM 16:55
    10,52 -0,05 (-0,47%)

    SCHIPHOL (AFN) - KLM heeft met drie passagiers een schikking getroffen en betaalt hen 600 euro voor de vertraging die ze deze zomer hebben opgelopen door de brandstofstoring op Schiphol. KLM voorkomt zo een rechterlijke uitspraak, meldt claimorganisatie Aviclaim.

    Op 24 juli was een storing op Schiphol waardoor tienduizenden passagiers werden getroffen. Aviclaim begon een rechtszaak tegen KLM voor compensatie.

    "Het doel van dit proefproces was om te achterhalen of de rechtbank het met ons eens is. Met de schikking hebben we geen rechterlijke uitspraak verkregen maar dat de luchtvaartmaatschappij zo snel de zaak wil afdoen zegt voldoende’’, aldus Remco Kuilman, oprichter van Aviclaim.

    Dit betekent niet dat iedereen nu direct compensatie uitgekeerd krijgt, aldus het claimbureau. "Wij zullen de druk opvoeren en meer rechtszaken starten voor de meer dan 1500 passagiers die zich bij ons hebben gemeld", aldus Kuilman. Passagiers kunnen zich nog steeds aanmelden op de website aangezien claims pas twee jaar naar de vluchtdatum vervallen.

    Volgens KLM is met deze passagiers geschikt, omdat ze als enigen pas na drie dagen waren omgeboekt. "Dat past niet binnen de service die wij onze klanten willen bieden en dat vinden we vervelend. Om die reden hebben wij deze passagiers een vergoeding aangeboden", stelt de vliegmaatschappij in een verklaring. "We blijven bij ons standpunt dat een dergelijke brandstofstoring een buitengewone omstandigheid is waarvoor luchtvaartmaatschappijen niet aansprakelijk zijn. Dit is ook al eerder bevestigd door de rechter in andere rechtszaken over andere brandstofstoringen."
  17. forum rang 10 voda 21 november 2019 06:28
    Geheime notitie: Hoekstra stapelde fout op fout bij KLM-deal

    Bij de aankoop van aandelen Air France–KLM heeft minister van Financiën Wopke Hoekstra de wettelijke informatiepositie van de Tweede Kamer geschonden. Hoewel de CDA-minister tot dusver heeft volgehouden dat hij ‘echt zorgvuldig’ heeft gehandeld, stapelde hij fout op fout.

    Laurens Kok 21-11-19, 05:11
    2
    Dat blijkt uit een vertrouwelijke parlementaire notitie die in handen is van deze krant. Uit het stuk, dat op 12 maart van dit jaar werd opgesteld door de griffier van de commissie Financiën, worden harde noten gekraakt over het handelen van Hoekstra. Die verraste eind februari door voor bijna 750 miljoen euro een belang van 14 procent in Air France-KLM te kopen.

    Lees ook
    Oppositie kritisch over deelname Air France-KLM
    In het geniep: reconstructie van aandelencoup KLM

    De minister ging op meerdere punten regelrecht in tegen de manier waarop het kabinet de Kamer daarover hoort te informeren. Uit de notitie blijkt dat de spelregels, vastgelegd in het Reglement van Orde, door Hoekstra met voeten werden getreden.

    Slot en grendel
    Zo nodigde Hoekstra een door hemzelf geselecteerd groepje Kamerleden uit op zijn ministerie, terwijl hij de voorzitter van de commissie Financiën had moeten vragen om een besloten vergadering bijeen te roepen. Die bijeenkomst had bovendien in de Tweede Kamer hebben moeten plaatsvinden, in aanwezigheid van de griffier, om zodoende de ‘staatsrechtelijke informatiepositie van de Kamer’ te waarborgen. De griffier mocht van Hoekstra niet aanwezig zijn.

    Van het besloten overleg zou de griffier vervolgens notulen kunnen hebben opgesteld die achter ‘slot en grendel’ konden worden bewaard, net zoals dat gebeurt bij de commissie die toezicht houdt op de inlichtingendiensten, ook wel bekend als de commissie ‘stiekem’.

    Telefoon inleveren
    Maar er ging meer mis. De Kamerleden die werden opgetrommeld om naar Financiën te komen moesten een geheimhoudingsverklaring tekenen en hun mobiele telefoon inleveren. Deze maatregelen hadden ‘achterwege kunnen blijven’, omdat Kamerleden al verplicht zijn om informatie die zij in beslotenheid verkrijgen geheim te houden. Het voor eigen gewin benutten van koersgevoelige informatie en het delen daarvan is bovendien al strafbaar. Dat Kamerleden de informatie over de aankoop van de aandelen niet mochten delen met hun eigen fractievoorzitter was eveneens in strijd met de geldende afspraken.

    Tekst gaat verder onder de foto

    Minister Hoekstra maakte op 26 februari bekend dat hij een belang van 14 procent in Air France-KLM had genomen. Kamerleden waren een week eerder door hem ingelicht, maar de informatieverstrekking ging niet zoals het hoort. © ANP

    Volgens de notitie was er ‘geen precedent’ voor de wijze van informatieverstrekking door Hoekstra, ook al ging het om een ‘aangelegenheid die raakt aan het budgetrecht van de Kamer’. Het parlement moet immers toestemming geven voordat een kabinet uitgaven mag doen.

    Hoekstra zit met het probleem van de koersgevoe­lig­heid, maar vervolgens kunnen wij ons werk niet doen. Dat is verschrik­ke­lijk onhandig.

    Roald van der Linde, VVD
    Protocol
    De CDA-bewindsman heeft altijd beweerd dat hij indertijd juridisch advies heeft ingewonnen over de manier waarop hij de Kamer moest informeren. In het debat over de aankoop stelde hij dat zijn optreden in lijn was met een protocol dat was aanbevolen door de parlementaire enquêtecommissie financieel stelsel. Die commissie suggereerde naar aanleiding van de heimelijke overname van ABN Amro een set van werkafspraken. Volgens de notitie is Hoekstra echter ‘op meerdere punten van de bedoelde afspraken afgeweken’.

    Het protocol is overigens nooit vastgesteld door de Tweede Kamer. Een groepje Kamerleden is momenteel nog altijd bezig om afspraken met het kabinet te verbeteren. Zij willen niet ingaan op de inhoud van de notitie, maar erkennen dat er betere afspraken nodig zijn.

    Klem
    Volgens VVD-Kamerlid Roald van der Linde zit de Kamer ‘klem’. ,,Ik denk echt dat minister Hoekstra naar eer en geweten heeft gehandeld, maar zoals het is gegaan is niet ideaal voor ons. Hij zit met het probleem van de koersgevoeligheid, maar vervolgens kunnen wij ons werk niet doen. Dat is verschrikkelijk onhandig. We moeten echt op zoek naar een fatsoenlijke oplossing voor de toekomst. Het huiswerk ligt bij ons.”

    Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budget­recht omgegaan.

    Henk Nijboer, PvdA
    PvdA’er Henk Nijboer oordeelt echter harder. Hij meent dat Hoekstra tot dusver heeft ‘nagelaten om kritisch naar zichzelf te kijken’ en kondigt aan de CDA’er vandaag opnieuw te zullen bevragen tijdens het debat over staatsdeelnemingen. Nijboer: ,,Hoekstra heeft de informatieverstrekking aan de Kamer aangepakt als een consultant, maar wij zijn geen medezeggenschapsraad. Wij zijn de volksvertegenwoordiging. Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budgetrecht omgegaan. De minister is echter nogal overtuigd van zijn eigen gelijk.”

    Voor meer, zie link

    www.ad.nl/politiek/geheime-notitie-ho...
  18. forum rang 10 voda 21 november 2019 20:48
    Groen licht voor uitbreiding joint venture Delta Airlines, Air France-KLM en Virgin

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Air France - KLM
    10,22 -0,11 -1,06 % Euronext Paris
    Air France-KLM nominatif adm
    10,22 -0,11 -1,06 % Euronext Paris
    Delta Air Lines Inc
    $ 55,56 -0,11 -0,20 % NYSE

    (ABM FN-Dow Jones) Het Amerikaanse ministerie van Transport heeft goedkeuring gegeven voor een uitbreiding van de trans-Atlantische joint venture tussen Delta Air Lines, Air France, KLM, en Virgin Atlantic. Dit maakte het ministerie donderdagavond bekend.

    De vernieuwde joint venture zal volgens minister Elaine Chao klanten dezelfde voordelen geven als de vorige joint ventures tussen de luchtvaartmaatschappijen, zoals een toename van de capaciteit en overkoepelende frequent flyer-programma's.

    In augustus sloot de onderhoudsdivisie van Air France-KLM nog een overeenkomst met Delta Air Lines voor onderhoudswerkzaamheden en de levering van componenten voor de Airbus A350-vliegtuigen van Delta Air.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  19. forum rang 10 voda 22 november 2019 11:02
    'Storm op komst bij KLM'

    Gepubliceerd op 22 nov 2019 om 10:50 | Views: 611

    Air France-KLM 10:45
    10,46 +0,24 (+2,30%)

    AMSTERDAM (AFN) - Cabinevakbonden FNV Cabine en VNC beloven de komende periode de nodige reuring bij luchtvaartmaatschappij KLM in de roep om meer loon. De bonden spreken momenteel van een "bedrieglijke rust" en "stilte voor de storm". Achter de schermen wordt volop gewerkt aan de voorbereiding van kleine en grotere acties.

    KLM is volgens de bonden nog altijd niet over de brug gekomen met een beter loonbod. "Wij zullen er alles aan doen om KLM op andere gedachten te brengen", zo klinkt het. Inhoudelijk kan volgens de bonden nog niet veel worden verteld. "Het belangrijk te weten dat we druk bezig zijn met het uitwerken van een actietraject."

    De cao-onderhandelingen slepen zich al lange tijd voort. De bonden vinden een salarisverhoging van 7 procent in drie stappen, die KLM bood, te mager. Eerder noemde KLM het afwijzen van het cao-voorstel onbegrijpelijk. Verschillende andere bonden stemden eerder al wel in met een onderhandelingsresultaat.
3.559 Posts
Pagina: «« 1 ... 140 141 142 143 144 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links