Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Duitse fabrieksorders dikken stevig aan

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. san marco 6 november 2019 08:23
    Tezamen met het briljante plan van Merkel om 4,5 miljard euro subsidie in de Duitse automobiel industrie te stoppen om de gewone man wel in een electrisch Duitse bak te laten rijden. De dieselgate wordt zo verzacht, de autopark vergrotend en het geld komt deels via belasting weer terug bij Merkel.

    Bovendien zal continental, nxp en andere chip en Lidar toeleveranciers van meeprofiteren.

    Kan Rutte veel van leren!
  2. [verwijderd] 6 november 2019 08:32
    "The IHS Markit/BME Germany Manufacturing PMI was revised higher to 42.1 in October 2019 from a preliminary estimate of 41.9 and compared to the previous month’s final 41.7. Still the latest reading pointed to the tenth month of contraction in the factory sector, as output dropped at a softer pace and new orders fell for the thirteenth consecutive month, albeit at a slower pace. Meanwhile, the job shedding rate accelerated to its fastest pace since January 2010, as firms reported lower staffing number mostly attributed to a reduction in temporary workers. On the price front, input costs declined at the quickest rate since March 2016, mainly due to lower prices of metal components, raw steel and plastics, and output cost fell for the fourth successive month and at the sharpest pace since November 2009. Finally, expectations towards output recovered to a four-month high, still sentiment remained negative overall."

    Oktober 2019 is de 13de maand op rij voor Duitsland van krimp. De cijfers worden te positief uitgelegd hier. PMI lager dan 50 betekend krimp.

    (!) let op
  3. forum rang 5 DNFTT 6 november 2019 08:56
    quote:

    san marco schreef op 6 november 2019 08:34:

    We zullen het zien. Voorlopig subsidie land NL smijt zijn geld in de lucht en via windmolen en electrisch auto's waait dit geld NL uit. Ons belastinggeld welteverstaan
    De laadinfra hier in NL is daardoor wel een van de beste ter wereld, al ben ik het met jou eens dat het belastinggeld heel wat efficiënter ingezet had kunnen worden dan de Outlander PHEV te sponsoren.
    Wat is er mis met windmolens? Na 25 jaar ontwikkeling staat daar nu een product waardoor we prins Mohammed steeds minder nodig hebben.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links