Skater schreef op 7 november 2019 21:12:
Waarom niet een FSD studio bouwen waar zelfrijdende auto's als baby kunnen leren wat er mis gaat als ze niet opletten? Waarom echte kinderen op fietsjes inzetten als leergeld voor een auto als je ook robotjes kunt laten zwabberen?
En die overstekende vrachtwagen, moet dat nu echt op de openbare weg getest worden? Er zitten GIGA gaten in die sensor suite. Zelfs bij wandelsnelheid ziet het geen betonnen muurtje waar een kind op zit. Hoe moet dat op acceptabele snelheden in complex verkeer?
Stuur ze allemaal naar Amsterdam die testauto's, wordt het snel minder druk langs de grachten?
Tesla heeft er sinds het begin van AP een handje van om software die niet klaar is te doen wat het belooft en dan te laten controleren door een bestuurder die een disclaimer wegklikte. Hoezo, uitvoerige cursus zoals gegeven aan Waymo testrijders? Gewoon gaan rijden joh, de wagen kan meer dan je denkt! En er is goed gedocumenteerd dat chauffeurs dachten beter te weten wat de wagen al kan dan de ontwikkelaars weet van hadden. En dus risico's namen met de levens van anderen. Die niet een kreukelzone van 2 ton om zich heen hadden. En die kreukels vallen bar tegen als je aan de verkeerde kant ervan staat. Niet vermoedend dat er een stuurloze wagen stilletjes op je af komt, zonder te zien (kunnen zien) dat jij daar staat. Laat staan in staat veilig te anticiperen.
Ik zeg: laat al die FSD toko's maar een mega theme park bouwen om die wagens in los te laten. Hoeveel miljard cash in kas, ook weer? En dan de nietsvermoedende verkeersdeelnemers maar blootstellen aan ongeteste, onbewezen nieuwe versies op basis van "zelflerendheid"?
Je zou bijna gaan vrezen dat burgers die testauto's (lees elke verkochte van een merk) zouden willen vandaliseren al dit allemaal in de pers komt...