Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 106 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Kuiken 31 oktober 2019 17:17
    bron FD: positief verhaal over een paar TT klanten.

    2 min Jeroen Segenhout
    AUTO
    Peugeot en Fiat Chrysler spelen spel van de grote getallen

    Auto's van Fiat Chrysler staan geparkeerd bij een dealer in Tinley Park, Illinois, Verenigde Staten.
    Auto's van Fiat Chrysler staan geparkeerd bij een dealer in Tinley Park, Illinois, Verenigde Staten.Foto: Daniel Acker / Bloomberg
    In het kort

    PSA en Fiat Chrysler bleven tot dusver ver achter met hun investeringsbudgetten.Gezamenlijk kunnen zij beter een vuist maken tegen Volkswagen en Toyota.Peugeot-topman moet ook problemen bij Fiat in Europa aanpakken.
    Het is geen vaststaande regel, maar schaalgrootte telt wel degelijk in de auto-industrie. Het fusievoornemen van de autoconcerns PSA (Peugeot-Citroën) en Fiat Chrysler is een schoolvoorbeeld. Alleen kunnen deze bedrijven op de lange termijn niet meer de investeringen opbrengen in een industrie die drastisch verandert door de opkomst van elektrische auto's.
    Een blik op de investeringsbudgetten van Volkswagen en Toyota zegt voldoende. Volkswagen gaf vorig jaar ruim €13 mrd uit aan onderzoek en ontwikkeling, bij Toyota ging het om bijna €10 mrd. Daar steken de budgetten van PSA en Fiat Chrysler schril bij af: zij kwamen in 2018 niet verder dan respectievelijk €3,9 mrd en €3 mrd.
    Groene ommezwaai
    Volkswagen stelde begin dit jaar dat in 2023 zijn investeringen in elektrische auto's zullen zijn opgelopen naar €30 mrd. Het is verleidelijk om te stellen dat het Duitse concern wel een ommezwaai moest maken nadat er in op grote schaal was gesjoemeld met de uitstoot van dieselauto's. Maar de gehele auto-industrie is er inmiddels van overtuigd dat haar wagenpark moet vergroenen.
    Vooral in Europa is de druk groot doordat de EU nieuwe wetgeving heeft aangenomen die autofabrikanten dwingt om in 2030 de uitstoot van nieuwe auto's met nog eens 37,5% te hebben teruggedrongen. En dat terwijl autofabrikanten nu al grote moeite hebben om aan de Europese normen voor 2021 te voldoen.
    Fiat dealt met Tesla
    Fiat haalde zelfs een truc uit om er groener uit te zien dan het daadwerkelijk is. Het bedrijf sloot een overeenkomst met Tesla, waarbij het een bedrag op tafel legt om schone uitstoot van de Amerikanen over te nemen. Dat is niet verboden. Fiat kan daardoor een boete van honderden miljoenen euro's uit Brussel ontlopen.
    De deal met Tesla legde wel pijnlijk bloot dat Fiat ver achterloopt met de ontwikkeling van elektrische auto's. Analisten wijzen erop dat nu PSA de nieuwe redder in nood kan worden. Peugeot heeft een platform ontwikkeld voor een elektrische versie van de 208, waar een ander dochterbedrijf van PSA, Opel, al dankbaar van profiteert. Eenzelfde kunstje is straks mogelijk bij de personenauto's van Fiat.
    Chrysler trekt de kar
    PSA-topman Carlos Tavares, die leiding gaat geven aan de nieuwe combinatie, wacht geen gemakkelijke taak. De fusie biedt Peugeot weliswaar weer toegang tot de lucratieve Amerikaanse markt, waar de grote en benzine slurpende voertuigen van Chrysler (Dodge Ram, Jeep) onverminderd populair blijven. Maar Fiat heeft het moeilijk in Europa. Analisten wezen donderdag op de lage benuttingsgraad van sommige fabrieken in Italië.
    Tavares lijkt voorlopig niet van plan om hard te saneren bij zijn nieuwe partner. Beide bedrijven stelden donderdag €3,7 mrd aan kosten te kunnen besparen zonder sluiting van fabrieken. Om het beeld te vermijden dat PSA de overnemende partij is, krijgt Fiat Chrysler bijna de helft van de zetels van het bestuur van de nieuwe entiteit in handen. Daarnaast stoot PSA activiteiten af om tot een 'fusie van gelijken' te komen.
    Lessen uit verleden
    PSA heeft daarmee belangrijke lessen getrokken uit de wijze waarop Fiat vanaf 2009 de overname van Chrysler aanpakte. De Italianen hielden daarna veel Amerikaanse managers aan boord, wetende dat een fusie tussen Chrysler en Daimler eerder was ontbonden doordat de Duitsers alle touwtjes naar zich toe hadden getrokken. In 2014 volgde het definitieve huwelijk.
    Beleggers in PSA waren er donderdag allerminst gelukkig mee. Zij lieten het aandeel van het Franse concern met 13% vallen, terwijl Fiat Chrysler 8% in koers steeg. Maar voor de lange termijn is nu wel een enorm concern gecreëerd met vijf roemruchte namen uit de auto-industrie: Peugeot, Citroën, Opel, Fiat en Chrysler. De komende jaren moeten zij laten zien dat zij deze schaalgrootte kunnen uitbuiten.
  2. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 31 oktober 2019 17:23
    quote:

    Kuiken schreef op 31 oktober 2019 17:17:

    bron FD: positief verhaal over een paar TT klanten.

    2 min Jeroen Segenhout
    AUTO
    Peugeot en Fiat Chrysler spelen spel van de grote getallen

    Auto's van Fiat Chrysler staan geparkeerd bij een dealer in Tinley Park, Illinois, Verenigde Staten.
    Auto's van Fiat Chrysler staan geparkeerd bij een dealer in Tinley Park, Illinois, Verenigde Staten.Foto: Daniel Acker / Bloomberg
    In het kort

    PSA en Fiat Chrysler bleven tot dusver ver achter met hun investeringsbudgetten.Gezamenlijk kunnen zij beter een vuist maken tegen Volkswagen en Toyota.Peugeot-topman moet ook problemen bij Fiat in Europa aanpakken.
    Het is geen vaststaande regel, maar schaalgrootte telt wel degelijk in de auto-industrie. Het fusievoornemen van de autoconcerns PSA (Peugeot-Citroën) en Fiat Chrysler is een schoolvoorbeeld. Alleen kunnen deze bedrijven op de lange termijn niet meer de investeringen opbrengen in een industrie die drastisch verandert door de opkomst van elektrische auto's.
    Een blik op de investeringsbudgetten van Volkswagen en Toyota zegt voldoende. Volkswagen gaf vorig jaar ruim €13 mrd uit aan onderzoek en ontwikkeling, bij Toyota ging het om bijna €10 mrd. Daar steken de budgetten van PSA en Fiat Chrysler schril bij af: zij kwamen in 2018 niet verder dan respectievelijk €3,9 mrd en €3 mrd.
    Groene ommezwaai
    Volkswagen stelde begin dit jaar dat in 2023 zijn investeringen in elektrische auto's zullen zijn opgelopen naar €30 mrd. Het is verleidelijk om te stellen dat het Duitse concern wel een ommezwaai moest maken nadat er in op grote schaal was gesjoemeld met de uitstoot van dieselauto's. Maar de gehele auto-industrie is er inmiddels van overtuigd dat haar wagenpark moet vergroenen.
    Vooral in Europa is de druk groot doordat de EU nieuwe wetgeving heeft aangenomen die autofabrikanten dwingt om in 2030 de uitstoot van nieuwe auto's met nog eens 37,5% te hebben teruggedrongen. En dat terwijl autofabrikanten nu al grote moeite hebben om aan de Europese normen voor 2021 te voldoen.
    Fiat dealt met Tesla
    Fiat haalde zelfs een truc uit om er groener uit te zien dan het daadwerkelijk is. Het bedrijf sloot een overeenkomst met Tesla, waarbij het een bedrag op tafel legt om schone uitstoot van de Amerikanen over te nemen. Dat is niet verboden. Fiat kan daardoor een boete van honderden miljoenen euro's uit Brussel ontlopen.
    De deal met Tesla legde wel pijnlijk bloot dat Fiat ver achterloopt met de ontwikkeling van elektrische auto's. Analisten wijzen erop dat nu PSA de nieuwe redder in nood kan worden. Peugeot heeft een platform ontwikkeld voor een elektrische versie van de 208, waar een ander dochterbedrijf van PSA, Opel, al dankbaar van profiteert. Eenzelfde kunstje is straks mogelijk bij de personenauto's van Fiat.
    Chrysler trekt de kar
    PSA-topman Carlos Tavares, die leiding gaat geven aan de nieuwe combinatie, wacht geen gemakkelijke taak. De fusie biedt Peugeot weliswaar weer toegang tot de lucratieve Amerikaanse markt, waar de grote en benzine slurpende voertuigen van Chrysler (Dodge Ram, Jeep) onverminderd populair blijven. Maar Fiat heeft het moeilijk in Europa. Analisten wezen donderdag op de lage benuttingsgraad van sommige fabrieken in Italië.
    Tavares lijkt voorlopig niet van plan om hard te saneren bij zijn nieuwe partner. Beide bedrijven stelden donderdag €3,7 mrd aan kosten te kunnen besparen zonder sluiting van fabrieken. Om het beeld te vermijden dat PSA de overnemende partij is, krijgt Fiat Chrysler bijna de helft van de zetels van het bestuur van de nieuwe entiteit in handen. Daarnaast stoot PSA activiteiten af om tot een 'fusie van gelijken' te komen.
    Lessen uit verleden
    PSA heeft daarmee belangrijke lessen getrokken uit de wijze waarop Fiat vanaf 2009 de overname van Chrysler aanpakte. De Italianen hielden daarna veel Amerikaanse managers aan boord, wetende dat een fusie tussen Chrysler en Daimler eerder was ontbonden doordat de Duitsers alle touwtjes naar zich toe hadden getrokken. In 2014 volgde het definitieve huwelijk.
    Beleggers in PSA waren er donderdag allerminst gelukkig mee. Zij lieten het aandeel van het Franse concern met 13% vallen, terwijl Fiat Chrysler 8% in koers steeg. Maar voor de lange termijn is nu wel een enorm concern gecreëerd met vijf roemruchte namen uit de auto-industrie: Peugeot, Citroën, Opel, Fiat en Chrysler. De komende jaren moeten zij laten zien dat zij deze schaalgrootte kunnen uitbuiten.
    Zeker positief en TomTom gaat daar optimaal van profiteren.
    Maar ondertussen houdt onze vriend de controleur de touwtjes strak in handen!!
    Nu nog mooi in een haast horizontale lijn in het groen, maar de slotveiling moet nog komen!
    Het is weer net als voor de verkoop van het bedrijfsonderdeel, controle, controle, controle.

    Maaaaaar, de naam zegt het al, positivo behoud zijn stukken want eens komt het helemaal goed met de koers van dit verguisde aandeel!
  3. Putz 31 oktober 2019 18:12
    quote:

    Next... schreef op 31 oktober 2019 17:20:

    @Wel grappig hoor die 2 orders van 10.000...al dagen in het boekje bij TT. Op en neer, dat wel....maar nooit eruit "gehapt". Meestal zit er ongeveer 1 euro verschil (spread) tussen de 2 orders. Attached, de laatste status ;-)

    misschien iemand die een programmaatje heeft geschreven dat de spikes op kan vangen.
    Dat gebeurt nl nog wel eens en levert dan toch een leuk bedragje op (zal dan een particulier zijn)
  4. forum rang 6 boem! 1 november 2019 00:10
    @Tatje

    De ophoging van deferred bij Enterprise is een jaarlijks terugkerend fenomeen bij de 3q cijfers muv vorig jaar toen de facturering pas plaats vond in q4.
    Heeft derhalve niets van doen met Microsoft maar zal het gevolg zijn van het Apple contract. Daar het om een jaarcontract gaat heeft het slechts effect op de deferred kort en staat daardoor buiten de discussie of we die post niet beter kunnen zien als uitgestelde omzet en winst.

    Inien TT zijn omzet dit jaar bij Microsoft heeft opgevoerd van 30 mio naar 70 mio is dat op zich een mooie prestatie een groei van meer dan 100% op 1 contract is niet mis.
    Ook ik verwacht een substantieel groeiende omzet bij dit uitgebrreide contract met Microsoft en verwacht daarom een Enterprise omzet van 170 mio dit jaar met volgend jaar een doorgroei naar 205 mio.(35 mio groei volledig toe te schrijven aan Microsoft).
    De tijdens de CMD afgegeven 160 mio voor dit jaar met een GAGR van 10% voor A&E heeft alles te maken met de voorzichtigheid die TT altijd betracht bij het afgeven van targets. Mogelijk dat men voor Enterprise een wisselkoers ad pari heeft meegenomen bij deze dollargedomineerde BU.

    Indien Entreprise volgend jaar haar omzet behaald bij Microsoft kan verhogen met 50% naar 105 mio is dat ronduit fantastisch en zal dat de koers van TT vleugels geven onafhankelijk of Microsoft met behulp van TT daar 1, 2, 5 of 10 miljard mee binnen haalt.

  5. forum rang 6 boem! 1 november 2019 02:04
    Ter compensatie van alle huilie huilie verhalen omtrent het koersverloop van TT geef ik hier mijn eigen ervaring met TT en zet dat af tegen dat van Shell het weduwen en wezenaandeel dat in geen een pensioenportefeuille zou mogen ontbreken.

    Voorjaar 2009 besloten te stoppen met beleggen en alles liquide te maken met uitzondering van mijn belanggetje in TT.

    Koers TT op dat moment 4 euro, derhalve in 10 jaar een koersrendement behaald van 6 euro( 150%) maar geen enkele maal dividend mogen ontvangen.

    Hoe anders ligt dat bij Shell.
    Koers voorjaar 2009 18 euro en met de 26 euro nu op de borden een koersrendement van 8 euro( 45%) met daarnaast een jaarlijks rendement van bijna 1,70 euro wat het dividendrendemnet in die 10 jaar brengt op 95% waardoor het totaalrendement behaald bij Shell op 140% gesteld kan worden.

    Het totaal behaalde rendement is voor beide aandelen dus gelijk, maar door het ontbreken van dividend bij TT was TT gedurende die periode volledig ongeschikt als pensioenaandeel. Nb het rendement bij Shell ad 140% is in feite hoger te waarderen dan de 150% bij TT doordat Shell zijn aandeelhouders alle jaren al 1,70 euro heeft uitbetaald.
    Het nadrukkelijk benoemen van FCF en de heroverweging wat te doen met de overtollige kas geeft aan, dat TT volgend jaar start met uitkeringen aan haar aandeelhouders. In eerste instantie indirect via aandeleninkoop maar dat zal gevolgd worden door dividendbetalingen.

    Op basis van deze gegevens heb ik besloten mijn belang in TT niet meer te verkopen maar het aan te houden als dividendaandeel met als doel er uiteindelijk meer aan te verdienen dan bij de gemiddelde verkoopprijs van 60 euro in mijn superblue sky scenario.
  6. forum rang 7 ketchup 1 november 2019 07:46

    sorry Martin compleet ongeloofwaardig
    jij hebt hier zelf ooit geschreven dat je in TT bent gestapt basis 30 euro voor een 50.000 euro belegging ( als ik me niet vergis )
    dat je over de jaren heen je gemiddelde hebt kunnen brengen naar rond de 11 euro

    en nu pak je even zo'n beetje de low op TT eruit en zegt daar begint mijn Long Positie ?

    zeg nou eens eerlijk wat heb je aan TT opgeschreven of afgeschreven over al die jaren als je naar je oorspronkelijke investering kijkt tegenover waar het vandaag voor noteert.

    je schrijft zelf dat je slechts één aandeel hebt gehouden, dus er is ook geen mix waar je jaarlijks voor performance of rendement op kan afrekenen

    dit is gewoon een alles op één belegging waar jij heilig het geloof in hebt en dat is prima, maar dat heeft verder niks met het beheren van een porto te doen

    de meeste hier hebben ook allemaal het aandeel TT in de porto, maar het is slechts een onderdeel van

    verder hoop ik dat je gelijk hebt wat de uitkeringen betreft die TT in de komende jaren eventueel gaat voldoen aan de aandeelhouders, maar voor nu is er geen witte rook en is het enkel een punt op de agenda en dat dan voor inkoop aandelen , dividend heb ik helemaal niets over gelezen.

    je super-blue-sky-scenario is trouwens wel naar beneden komen zeilen dan, want je had het altijd tot aan zelfs 200-300 euro en toen stonden er nog 235 mio aandelen uit, nu dadelijk met 100 mio aandelen heb je het over 60 euro gemiddeld en nu opteer je voor eeuwig dividend ?
  7. forum rang 6 boem! 1 november 2019 08:31
    Niet ongeloofwaardig maar de waarheid.

    Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik mijn totale portefeuille geliquideerd heb muv TT.
    Dat TT door mijn accountmanager was aaangeschaft tegen 35 euro heb ik hier nooit verhuld en hem persoonlijk ook nooit kwalijk genomen daar hij voor mij over de jaren heen een rendement heeft gebracht van een kleine 5%.

    Wat ik met mijn post probeer voor het voetlicht te brengen is dat het besmuikt gniffelen over BAH posities op termijn weleens falikant verkeerd kan uitpakken.
    Voor mij was 2009 een nieuwe start waarbij ik stopte met beleggen en slechts beperkt ben doorgegaan met investeren en ook hier gemeld daarbij vorig jaar een kleine positie als tweede belegging ingenomen bij Tesla tegen 335 dollar.

    De enige echte waarheid is dat ik met een erfenis ben begonnen van 45K verlies bij TT en nu op een verlies sta bij Tesla van 1.500 dollar.

    Door te participeren op de in mijn ogen te verwachten ontwikklelingen bij TT heb ik mijn 5700 aandeeltjes verworven tegen 4 euro muv mijn erfenis van 1428 aandelen tegen 35 euro.
    Afhankelijk hoe je daarnaar kijkt heb ik een winst op TT van 34k of indien je de erfenis meerekent een verlies van 11k tot op heden met mijn belegging in TT.

    Jij bent ingestapt tegen 6 euro begin 2015 om daarna niet te verkopen op 11,80 terwijl jouw lead aangaf dat 12 euro mogelijk moest zijn.
    Het daarna handelen in het aandeel heeft je 2 euro gekost waardoor je nu aankijkt tegn een winst van 25% over 4 jaar.
    Jij vindt dat onvoldoende en dat is jouw goed recht maar ik bespeur toch een flinke kentering in jouw gedachten.
    Eerst was er bij jou geen ruimte om het verdienmodel ook maar enigszins in jouw overwegingen mee te nemen terwijl ik nu de indruk heb dat jij het verdienmodel van TT nu wel degelijk ziet.

    Mijn superblue sky scenario voorzag erin dat ik zou beginnen met verkopen tegen 15 euro , waarna 30 euro 60 euro etc aan de beurt kon komen.
    Uiteindelijk kom je dan uit op een ongekend koersdoel van 240 euro voor de laatste 20%. Ik weet niet hoe jij rekent maar dat houdt in dat ik in een superblue scenario de gemiddelde verkoopprijs op 60 euro heb vastgepind en slechts wat zekerheid in heb gebouwd wil het volledige traject niet zou worden doorlopen door op eerdere nivo's winsten veilig te stellen.

    Ik voorzie een dividenduitkering in mijn superblue scenario van 10 euro indien TT in 2030 een omzet weet te behalen van 3 miljard tegen 85% marge en een opex van 1 miljard waardoor er na tax van 25% een netto winst van 1,125 miljard resteert welk bedrag een bedrag per aandeel vertegenwoordigd van 10 euro uitgaande van 110 mio aandelen.
    Op basis van die overweging heb ik besloten om te opteren voor eeuwig dividend.



  8. forum rang 7 ketchup 1 november 2019 08:42

    Ok duidelijk
    ja ik heb slechts één leuk jaar gehad in TT, en dat was tot eind 2015, daarna enkel kommer en kwel, alles teruggeven en veel frustratie
    heb veel geld uitgegeven aan bescherming en dat altijd op een moment dat er bij TT weer zwarte sneeuw uit de hemel donderde en dat heeft het aandeel 3 x in de 6 gebracht en klauwen geld gekost

    ook ik denk en hoop dat TT 2022/23 een 20 euro aandeel kan zijn en verwacht een 20 mio inkoop eigen aandelen in totaal de komende 2 jaar voor 2020 en 2021
  9. Dokus. 1 november 2019 08:57
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 1 november 2019 07:46:

    sorry Martin compleet ongeloofwaardig
    jij hebt hier zelf ooit geschreven dat je in TT bent gestapt basis 30 euro voor een 50.000 euro belegging ( als ik me niet vergis )
    dat je over de jaren heen je gemiddelde hebt kunnen brengen naar rond de 11 euro

    en nu pak je even zo'n beetje de low op TT eruit en zegt daar begint mijn Long Positie ?

    zeg nou eens eerlijk wat heb je aan TT opgeschreven of afgeschreven over al die jaren als je naar je oorspronkelijke investering kijkt tegenover waar het vandaag voor noteert.

    je schrijft zelf dat je slechts één aandeel hebt gehouden, dus er is ook geen mix waar je jaarlijks voor performance of rendement op kan afrekenen

    dit is gewoon een alles op één belegging waar jij heilig het geloof in hebt en dat is prima, maar dat heeft verder niks met het beheren van een porto te doen

    de meeste hier hebben ook allemaal het aandeel TT in de porto, maar het is slechts een onderdeel van

    verder hoop ik dat je gelijk hebt wat de uitkeringen betreft die TT in de komende jaren eventueel gaat voldoen aan de aandeelhouders, maar voor nu is er geen witte rook en is het enkel een punt op de agenda en dat dan voor inkoop aandelen , dividend heb ik helemaal niets over gelezen.

    je super-blue-sky-scenario is trouwens wel naar beneden komen zeilen dan, want je had het altijd tot aan zelfs 200-300 euro en toen stonden er nog 235 mio aandelen uit, nu dadelijk met 100 mio aandelen heb je het over 60 euro gemiddeld en nu opteer je voor eeuwig dividend ?
    De man is verhalen verteller... maar vergeet af en toe welke verhalen hij verteld heeft.
    Voor de q3 cijfers had hij ook al rozengeur en maneschijn verhalen waar niets van is uitgekomen.

    Hij leert er niet van en blijft maar doorgaan. beetje MM zijn alter ego
  10. forum rang 6 boem! 1 november 2019 09:15
    Het koersverloop op korte en middellange termijn wordt altijd bepaald door de perceptie die analisten van gerenomeerde huizen afgeven over het aandeel en de aan- dan wel verkoopkracht die dat veroorzaakt door hun followers.

    Derhalve neem ik alle acties serieus ook die van MW die in een hedge short zit bij TT om hun moverende redenen. De gedachte alleen al dat een dergelijk huis zich zou lenen om in opdracht de koers te drukken komt bij mij dan ook ongeloofwaardig over. Zonder haar hedge te kennen moet iedereen toch erkennen dat de strijd die TT nu levert slechts het begin is van een eventuele victorie waar het door een disruptie ook kan eindigen in een drama.

    In de door analisten afgegeven targets zie je echter nooit het blue sky scenario terwijl er ieder jaar fondsen het presteren om de koersen te verveelvoudigen.
    Voor analisten is het belangrijk om als geloofwaardig te worden beoordeeld vandaar hun aansluiting bij een voorzichtige scenario afgegeven door het mgt van een bedrijf.

  11. [verwijderd] 1 november 2019 10:21
    quote:

    boem! schreef op 1 november 2019 10:07:

    Overname geruchten kunnen de koers alleen ondersteunen bij twijfel over een zelfstandig verdienmodel.
    Je slaat wel helemaal door nu Martin. Of is dit account gehackt?

    De kaarten vertegenwiordigen een waarde van miljarden. Echter is nagenoeg alles afgeschreven en de contracten en orderboek zijn bewust met dikke rook en mist omgeven.

    "Hiermee doe je jezelf tekort" was het commentaar van 1 van de analisten. Deze uitspraak is niet eens ontkend!

    Nee, t2 doet haar aandeelhouders veel tekort. Als belegger mt wil ik best een belegging oprekken naar een jaar of vier vijf. Maar uiteindelijk ben ik belegger, geen eigenaar en moet ik ook op redelijke termijn en tegen de waarde van mijn deel uit kunnen stappen. Dat is beleggen.

    Dat jij kiest voor de positie als 'eigenaar' is je recht, dat is gelijk ook je enige recht in deze toko. Eigenlijk vertel je dat je er vrede mee hebt dat t2 jou geen keus laat.
  12. forum rang 6 boem! 1 november 2019 10:35
    Dat de assets een waarde vertegenwoordigen die vele malen meer bedraagt dan de huidige beurskoers aangeeft ben ik met je eens.

    De keuze is aan de eigenaar om die waarde te ontsluiten door ofwel haar verdienmodel dan wel via een verkoop aan een derde.
    Ik heb er vrede mee indien ze dat proberen te bewerkstelliggen via het verdienmodel met alle risico's en awards vandien.
2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 106 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links