Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,788 19 apr 2024 17:35
  • -0,042 (-1,10%) Dagrange 3,758 - 3,814
  • 577.058 Gem. (3M) 1,4M

Oktober maand van herstel

3.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 177 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 oktober 2019 10:36
    quote:

    manuss schreef op 27 oktober 2019 10:21:

    [...]Stikstof probleem wordt sterk overdreven ALLEEN in Nederland! Opgeklopt door d66 en Groenlinks en Rutte zit in de tang bij deze 2 rampzalige partijen.
    De impact is vrij groot: BAM zit niet globaal gezien in heel veel regio's.
    Zelf vind ik het belachelijk wat ze het bedrijfsleven in Nederland hiermee aandoen. Er is al een artikel dat tot nog toe het bedrijfsleven een miljard euro misloopt doordat er nog geen oplossing is gekomen.
    Dit is naar mijn mening nog niet verdisconteerd in de koers door de recente vrij positieve opleving.

    Het is belachelijk wat de overheid in Nederland en Duitsland doet. In Duitsland zijn ze doorgeslagen met dieselauto's. En ook Nederland wil later met miljarden gaan smijten om elektrische auto's erdoor heen te pushen: goed voor aandelen als Tesla. De Nederlandse burgers betalen hieraan mee via belastingen.

    En de zeldzame materialen die nodig zijn voor de elektrische auto's worden op termijn nog zeldzamer en steeds lastiger om te mijnen om te voorzien aan de grote vraag die zal ontstaan.

    De impact van Europa die al zeer milieuvriendelijk produceert om het nog een tandje gekker te doen is voor mij waanzin. Uiteindelijk zal de vraag naar schaarse materialen om milieuvriendelijk te willen rijden zijn doel missen.

    Op dit moment heb ik geen belang in BAM, maar indirect raakt mij dit wel via de werkgevers die wilden uitbreiden.
  2. forum rang 8 HenkdeV 27 oktober 2019 12:16
    quote:

    amice schreef op 27 oktober 2019 11:49:

    Het stikstofprobleem zal door v W naar voren worden gebracht als vertragende factor op de winstprognose.

    Heel verstandig van v. W..
    Het domste wat je namelijk kan doen, is de ogen sluiten voor de werkelijkheid.
    Dit probleem oplossen zal namelijk nog wel even duren.

  3. forum rang 5 manuss 27 oktober 2019 12:30
    quote:

    HenkdeV schreef op 27 oktober 2019 12:16:

    [...]

    Heel verstandig van v. W..
    Het domste wat je namelijk kan doen, is de ogen sluiten voor de werkelijkheid.
    Dit probleem oplossen zal namelijk nog wel even duren.
    Zo lang Nederland wordt geregeerd door Muppets van kabinet Rutte komt er nooit een stikstof oplossing. Het duurt nu al veel te lang. Bouw en boeren zijn hierdoor de klos. Rutte moet nu ballen tonen, maar ja "Rutte en ballen".........
  4. forum rang 8 HenkdeV 27 oktober 2019 13:38
    Een sterke leider/lijder met een gat in de hand:-):

    Trump laat begrotingstekort VS oplopen tot bijna $1000 miljard
    Updated Gisteren, 10:24
    Gisteren, 10:18 in FINANCIEEL

    WASHINGTON (ANP/BLOOMBERG) - Het Amerikaanse begrotingstekort is het afgelopen boekjaar met ruim een kwart gestegen tot net geen biljoen dollar, namelijk 984 miljard dollar om precies te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Amerikaanse ministerie van Financiën.

    Het is het vierde jaar op rij dat het begrotingstekort oploopt. Daarmee is het tekort op weg naar historische proporties. Volgend jaar wordt de kaap van een biljoen geslecht. Afgezet tegen het bruto nationaal product is het tekort nu 4,6 procent. Ter vergelijking: dat was onder Trumps voorganger Barack Obama nog 2,2 procent.

    Volgens minister van Financiën Steve Mnuchin „werken” de economische plannen van Trump. Critici stellen juist dat de overheid financieel orde op zaken zou moeten stellen voordat economisch gezien slechtere tijden aanbreken, in plaats van nu met geld te smijten dat moet worden geleend, zo stelde een economische belangengroep onder leiding van een vroeger staflid van oud-president Bill Clinton.
  5. forum rang 4 alexnr75 27 oktober 2019 13:50
    @Henk, er wordt wel van jou verwacht dat jij ook zelf nadenkt en de (foutieve) conclusies van anderen niet na-papagaait.

    Het begrotingstekort is inderdaad onder Obama gedaald naar - 2,4%, maar ook hij had hier 8 jaar voor nodig. We moeten dus nog 5 jaar Trump afwachten voordat er een conclusie kan worden getrokken. Daarnaast kan de wereldeconomie niet functioneren zonder amerikaans begrotingstekort dus wees maar blij met Trump!

    tradingeconomics.com/united-states/go...
  6. [verwijderd] 27 oktober 2019 14:20
    Wereldproblemen zal wel, maar dicht bij huis zijn er ook problemen. In Friesland zitten elektriciens, schilders, stukadoors, timmerlieden, straatmakers en andere grondwerkers noodgedwongen thuis omdat de stikstofmaatregels zijn ingetrokken in deze provincie. Bouwprojecten kunnen daardoor niet verder.
  7. forum rang 8 HenkdeV 27 oktober 2019 14:50
    quote:

    alexnr75 schreef op 27 oktober 2019 13:50:

    @Henk, er wordt wel van jou verwacht dat jij ook zelf nadenkt en de (foutieve) conclusies van anderen niet na-papagaait.

    Het begrotingstekort is inderdaad onder Obama gedaald naar - 2,4%, maar ook hij had hier 8 jaar voor nodig. We moeten dus nog 5 jaar Trump afwachten voordat er een conclusie kan worden getrokken. Daarnaast kan de wereldeconomie niet functioneren zonder amerikaans begrotingstekort dus wees maar blij met Trump!

    tradingeconomics.com/united-states/go...

    Ik papegaai niets na, ik plaats gewoon een artikel. Om over na te denken.
    Wees gerust blij met Trump, ik ben dat niet. Ik heb een enorme afkeer van deze meneer, die liegen en bedriegen tot kunst heeft verheven. Maar voor de rest: ieder zijn smaak.
  8. forum rang 8 HenkdeV 27 oktober 2019 14:54
    quote:

    Vidoque schreef op 27 oktober 2019 14:20:

    Wereldproblemen zal wel, maar dicht bij huis zijn er ook problemen. In Friesland zitten elektriciens, schilders, stukadoors, timmerlieden, straatmakers en andere grondwerkers noodgedwongen thuis omdat de stikstofmaatregels zijn ingetrokken in deze provincie. Bouwprojecten kunnen daardoor niet verder.
    Is inderdaad een probleem (aan het worden). En is niet op korte termijn oplosbaar.
  9. forum rang 4 Tartessos 27 oktober 2019 18:55
    CO2 uitstoot is nog geen probleem.
    Rutte heeft al gezegd in een interview dat de bouw door moet gaAn. Woningbouw, infra erg en waterbouw. Waarom? Omdat ons land ervan afhankelijk is. Ook Rijkswaterstaat heeft afgelopen twee veel projecten bekend gemaakt.
    Geloof niet-bestaande de komende de bouw wordt stilgelegd. Dat is onzin !

    Fijne avond
  10. forum rang 8 HenkdeV 27 oktober 2019 19:33
    quote:

    Tartessos schreef op 27 oktober 2019 18:55:

    CO2 uitstoot is nog geen probleem.
    Rutte heeft al gezegd in een interview dat de bouw door moet gaAn. Woningbouw, infra erg en waterbouw. Waarom? Omdat ons land ervan afhankelijk is. Ook Rijkswaterstaat heeft afgelopen twee veel projecten bekend gemaakt.
    Geloof niet-bestaande de komende de bouw wordt stilgelegd. Dat is onzin !

    Fijne avond
    In de omgeving van Groningen is een kleinschalig bouwprojekt, waar in januari mee gestart zou worden, op dit moment stil gelegd. Zo maar een voorbeeld uit mijn eigen omgeving. Alles kan nog wel ten goede keren, wanneer er snel actie wordt ondernomen. Maar die actie moet ondernomen worden door een hopeloos verdeelde politiek. De leverantie van zand voor de bouw etc. is al behoorlijk gedaald, ook in het grondwerk ondervind men al hinder. De feiten opblazen heeft geen zin, maar de feiten bagatelliseren ook niet.
  11. forum rang 6 OnoMatopee 27 oktober 2019 20:34

    Alle schadekosten van treinongeval Stavoren voor BAM

    Bouwbedrijf BAM is volgens de rechter aansprakelijk voor alle schade van het treinongeval in Stavoren in 2010. Het bedrijf trachtte vergeefs ProRail voor de schade op te laten draaien, maar kreeg juist nog een tweede rekening voorgeschoteld. Over de hoogte daarvan wordt nog gesteggeld.

    Jan-Peter Soenveld

    Geplaatst: 27 oktober 2019





    ProRail huurde BAM in om met een slijptrein het spoor te slijpen. De machinist van BAM was afgeleid en miste een stopsein. Hij remde vervolgens te laat, waardoor de trein met 95 kilometer per uur door het stootblok schoot, tegen een onbeladen tankauto botste en vervolgens eindigde in een watersportwinkel. Twee inzittenden raakten lichtgewond.

    De trein, eigendom van het Italiaanse bedrijf Speno, raakte zwaar beschadigd en BAM werd vorig jaar al veroordeeld tot het betalen van die schade (bijna 5,8 miljoen euro) aan de verzekeraar van Speno. De inkomstenderving van het bedrijf kwam niet voor rekening van BAM, omdat dat bedrag volgens de rechter niet goed onderbouwd was.

    BAM probeerde op zijn beurt ProRail aansprakelijk te stellen voor de schade. Volgens BAM had ProRail niet voldoende maatregelen genomen om het ongeval te voorkomen. Weliswaar beaamde het bedrijf bij de zitting dat het ongeval niet zou zijn gebeurd als de machinist niet was afgeleid, maar ProRail had rekening moeten houden met het risico van een menselijke fout.
    Verkeersborden

    Het bedrijf verweet ProRail onder meer dat het sein niet goed zichtbaar was en dat baanvakinformatie verouderd was. Zo stonden op kaarten die ProRail aan BAM overlegde nog twee reeds verwijderde treinverkeersborden, waar de machinist naar uitkeek.

    Volgens de rechter is dat laatste niet relevant, omdat de machinist eerder verklaarde níét te hebben uitgekeken naar die twee borden. Ook had hij het spoor al eens verkend. Omdat hij tientallen seconden was afgeleid toen hij het sein passeerde is het ook niet relevant of dat sein goed zichtbaar was of niet. ProRail is dus volgens de rechter niet aansprakelijk.

    De trein schoot door het stootblok, botste tegen een tankauto en eindigde in een watersportwinkel

    ProRail stelde op zijn beurt BAM aansprakelijk voor 350.000 euro schade die de spoorbeheerder leed. Dat bedrag was het bedrijf kwijt aan het herstellen van de infrastructuur en het saneren van het stationsgebied. De inhoudelijke verweren van BAM werden door de rechter afgewezen: BAM is in principe aansprakelijk voor de schade. Wel heeft BAM volgens de rechter een punt als het gaat om het vaststellen van het schadebedrag. ProRail heeft dat niet goed onderbouwd.

    ProRail kreeg daarom van de rechter huiswerk mee en moet voor 30 oktober met nieuwe informatie komen. BAM krijgt vervolgens vier weken om met een antwoord daarop te komen, en vervolgens mag ProRail daar nog vier weken over nadenken. Daarna besluit de rechter welk bedrag BAM naar ProRail moet overmaken.
3.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 177 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links