Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,878 25 apr 2024 15:53
  • -0,142 (-3,53%) Dagrange 3,876 - 4,036
  • 418.113 Gem. (3M) 1,4M

Oktober maand van herstel

3.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 177 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 boldie 23 oktober 2019 16:31
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 oktober 2019 16:20:

    [...]

    BAM heeft de laatste jaren vaak teleurgesteld met de cijfers. Dat gaat ten koste van het vertrouwen van (veel) beleggers. Bij BAM is het nu: eerst zien dan geloven. Daar komt nog bij dat het percentage shorters in BAM best hoog is.
    laatste meer een rol.
  2. forum rang 5 bartbas 23 oktober 2019 17:48
    quote:

    Tartessos schreef op 23 oktober 2019 10:35:

    Het aandeel BAM heeft zijn tik op de vingers gehad.
    Koers staat erg laag. Lager dan dit doet geen recht aan de bam waarde.
    Directie van BAM - heeft in een hoog conjunctuur periode - belangrijke besluiten genomen en het roer omgegooid.

    Op de Zeesluis IJmuiden zal nog licht afgeschreven worden.
    De 90 mio euro openstaande facturen zijn dit jaar door accountant meegenomen in 2019. Mogelijk is er van dit geld nog iets ontvangen. Zou mooi zijn, wordt de winstverwachting in 2019 hoger.

    Verder verwacht ik (zonder de 90mio) een fikse winstpercentage stijging. De markt is goed, zeer goed.
    Laten we vooral niet vergeten dat het over nog geen 2 maanden al 2020 is. Dan komen de jaarcijfers, die zijn van oudsher goed in bouwsector.

    Ik verwacht ook meevallende cijfers bij de derde kwartaalreportage. Belangrijk is echter het beursklimaat. Mondiaal is er van alles aan de hand. Daar komt bij dat de bouwwereld in onzekerheid zit i.v.m. Stikstofproblematiek en specifiek voor BAM de Brexit. Tot nu toe vallen de kwartaalcijfers van veel bedrijven niet tegen, maar ook niet echt mee en iedere nieuwe groeiprognose van de instituties die zich daar mee bezig houden zijn van kwartaal op kwartaal steeds weer enkele tienden lager. Dat alles maakt de belegger terughoudend bij de keuze voor een conjunctuurgevoelige sector van BAM.
    Tot de cijfers verwacht ik dan ook geen geweldige stijging. Wanneer de cijfers goed zijn en wanneer het BAMbestuur zi zic optimistisch toont optimistisch over de nabije toekomst kunnen we een mooie klapper maken.

    Fijne avond allemaal,
    Bartbas
  3. [verwijderd] 23 oktober 2019 22:55
    quote:

    zolder_1 schreef op 23 oktober 2019 22:24:

    Ongelovelijk hoeveel tijd sommigen en zeker zgn advisers hebben om dagelijks om het niets een paar zinnen uitkramen! Beetje links, beetje rechts! Moet wel een hobby zijn want hier kunnen we er niet van eten!! Waarschijnlijk nergens trouwens!!
    Het voldoet blijkbaar aan een sociale behoefte.
    Anderen keuvelen met buurtgenoten op een bankje op het kerkplein.
    Het gespreksthema is in feite secundair.
  4. forum rang 8 HenkdeV 24 oktober 2019 08:20
    Cobouw:

    Ook in hoger beroep vangt Koreaanse staalbouwer sluisdeuren IJmuiden bot
    Combinatie OpenIJ hoeft de bankgarantie van 7,5 miljoen euro niet terug te betalen aan de Koreaanse bouwer van de deuren voor de sluis bij IJmuiden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam bepaald.
    Daarmee vangt Geosung voor de tweede keer bot in het geschil met de bouwers van de nieuwe zeesluis. Begin dit jaar werd de staalbouwer in een kort geding al in het ongelijk gesteld.............................
  5. Super Q 24 oktober 2019 08:42
    We gaan omhoog vandaag :) BAM definitief aan de slag met Britse Silvertown Tunnel

    (ABM FN-Dow Jones) Transport for London heeft definitief de opdracht voor de bouw van de Silvertown Tunnel gegund. Dit bevestigde één van de betrokken partijen dinsdag aan ABM Financial News.

    Het project, dat 1 miljard Britse pond zal kosten, is gegund aan het samenwerkingsverband Riverlink van Cintra, BAM PPP PGGM, Macquarie Capital and SK E+C.

    De toekenning werd door STC, waarin onder meer bouwer Hochtief zit, betwist. STC vond dat het een betere prijs bood en het project toegekend had moeten krijgen.

    Inmiddels is de opschorting van de toekenning door de Hoge Raad opgeheven.

    De bouw zal worden gedaan door een consortium van BAM Nuttal, Ferrovial Agroman en het Koreaanse SK E&C. Ook zal er een onderhoudsperiode zijn.

    Vermoedelijk gaat de tunnel in 2025 open.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
  6. forum rang 7 innicksname 24 oktober 2019 09:00
    quote:

    HenkdeV schreef op 24 oktober 2019 08:20:

    Cobouw:

    Ook in hoger beroep vangt Koreaanse staalbouwer sluisdeuren IJmuiden bot
    Combinatie OpenIJ hoeft de bankgarantie van 7,5 miljoen euro niet terug te betalen aan de Koreaanse bouwer van de deuren voor de sluis bij IJmuiden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam bepaald.
    Daarmee vangt Geosung voor de tweede keer bot in het geschil met de bouwers van de nieuwe zeesluis. Begin dit jaar werd de staalbouwer in een kort geding al in het ongelijk gesteld.............................
    Dat is fijn!
  7. forum rang 6 OnoMatopee 24 oktober 2019 09:01
    quote:

    HenkdeV schreef op 24 oktober 2019 08:54:

    Super, dat dit bericht nog een keer geplaatst wordt:-).
    groot nieuws

    TfL to award Silvertown Tunnel contract as court lifts suspension order

    22 Oct, 2019 By Rob Horgan

    Transport for London (TfL) has been given the go-ahead to award its £1bn Silvertown Tunnel contract, after a High Court suspension order was lifted.

    It comes after losing Silver Thames Connect (STC) submitted a Part 7 Claim to the Technology & Construction court, preventing TfL from awarding the contract. A Part 7 Claim relates to procurement and automatically results in a legal suspension of the defendant’s right to award a contract.

    While STC is still pursuing damages, it has consented to the suspension order being lifted, paving the way for contracts to be signed with wining bidder Riverlink consortium (consisting of Ferrovial subsidiary Cintra, Bam PPP PGGM, Macquarie Capital and SK E+C).

    STC – comprising Hochtieff, Dragados and Iridium Concesiones de Infraestructuras – launched its claim after TfL named the Riverlinx consortium as preferred bidder in May.

    As part of its court submission, STC claims that it “should have been the winning bidder” on the grounds that it “scored significantly better than Riverlinx on price”.

    It also accused TfL’s procurement process of being “flawed, in breach of the principals of equal treatment […] and manifestly erroneous”.

    In its official defence, TfL denies the allegations that it disregarded its duties in relation to running a fair procurement process.

    A Transport for London (TfL) spokesperson said: “We are pleased that Silver Thames Connect (STC) has consented to TfL’s application to Court to lift the automatic suspension on award of the Silvertown Tunnel contract.

    “We will now progress the arrangements for award of the contract to the Riverlinx consortium as soon as possible.

    “Once open, a new twin-bore tunnel, located within the extended Ultra Low Emission zone, will remove barriers for people in east London needing to cross the river for work or leisure, enable the introduction of new bus services and improve the reliability and resilience of the local road network.”

    New Civil Engineer understands that contracts will be signed within the next month, paving the way for construction to begin.

    The news comes amid growing pressure on London Mayor Sadiq Khan to pause the project and conduct a full review of the tunnels environmental impact.

    Last week, the leader of Greenwich Council called for a “full review of alternative options” including a DLR extension, increased cycling and pedestrian links across the River Thames as well as tolling of the Blackwall and Rotherhithe tunnels.
3.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 177 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links