Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 106 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 marathon 11 23 oktober 2019 15:10
    Cfra roept dit al van voor de TTT verkoop en zij hebben de verkoop waarschijnlijk volledig gemist.
    UBS herhaalt vandaag het houd advies en een koersdoel van €11 en dat meld je dan niet!!
    Dat Cfra advies van 18 oktober is al een paar keer door je vrienden hier geplaatst.
    En ja negatieve posts is geen probleem maar alleen maar en altijd als de koers omlaag gaat zijn ook niet vaak de berichten waar beleggers op zitten te wachten. Valt mij gewoon een beetje op dat ik je alleen maar zie verschijnen bij koersdalingen.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 23 oktober 2019 15:30
    quote:

    boem! schreef op 22 oktober 2019 13:17:

    [...]
    Jij gaf aan, dat je de toepassing van deferred in eerste instantie voor het gemak buiten beschouwing wilde laten. [1]

    Zie het als een credit nota.
    Bij een normale verkoopfactuur boek je te factureren aan omzet en bij een creditnota is het omzet aan te factureren. [2]

    De term balans geeft al aan dat de balans per definitie bestaat uit debet en credtit bedragen die met elkaar in evenwicht zijn. [3]
    [1]: Ik nam in het voorbeeld voor 't gemak aan dat de service/garantie en dus de defrev niet na 31 dec 2023 zou doorlopen. Maar tijdens de eigenlijke contractperiode 2020-2023 ontstaat wel degelijk defrev. Daar rep jij niet over, dat begrijp ik niet.

    [2]: Dat klopt. Maar er is hier geen sprake van credit nota's. Het gedoe met de straight line vloeit voort uit IFRS, niet uit afspraken tussen OEM en TT.

    [3]: Voor de rest van de balans maakt het idd niet uit of er -3 unbilled aan de linkerkant staat, of +3 defrev aan de rechterkant. Maar in het voorbeeld zal in de balans per 30 juni 2020 bij unbilled geen negatief getal staan, dat heb ik nog nooit gezien.
    Omdat we in herhaling vallen beschouw ik dit deel van de discussie als beëindigd.

  3. [verwijderd] 23 oktober 2019 15:35
    quote:

    TomTom12 schreef op 22 oktober 2019 17:40:

    Mooi netjes aantal ct onder DH gesloten. Mocht er morgen geen goed nieuws zijn (wat ik eigenlijk niet verwacht) dan gaan we zakken doordat er toch een hoop aandeelhouders winst gaan nemen. Zou me niets verbazen als we dan weer 30 -40 cent inleveren. Dit is een steeds terugkerend patroon na een substantiele stijging van TT. We gaan het zien morgen.
    shit het is nog erger dan ik voorspelde gewoon weer terug naar de koers van eergisteren :-(((((((
    Nou dan maar weer onder de 10 euro. Zal blij zijn als de tent van de beurs gaat voor 12 euro.
  4. forum rang 6 tatje 23 oktober 2019 15:44
    Ha BDB bedankt.

    Consumer 2016 563 incl 106 sports een ebitda 5,9
    Dan was de ebitda van Consumer zonder sports, 457, misschien wel 110 of 120 geweest.

    Consumer zonder sports 1 HJ 2019 omzet 161,1 ebitda 39,7

    Sports weg en Consumer heeft nog in 2019 HJ een ebitda van 39,7 voor het jaar 2019 misschien nog een ebitda van 70.

    Dag vet verlieslatend sports, dan kunnen we ook Telematics verkopen.

    Want de ebitda van Consumer zonder sports is nog jaren zeker zo groot als de ebitda van Telematics.

    Dus telematics kon met een gerust hart worden verkocht omdat men stopte met sports.

    Als Microsoft de koper zou worden, kan ik me voorstellen, alleen A en E.

    Consumer naar de founders en telematics al naar Bridgestone.

    Maar al die patenten sports zijn nooit verkocht, ondanks dat Harold dat suggereerde, may be earlier news about sports.

    Ben er heilig van overtuigd, dat er ook een verdienmodel is voor sports bij een omzet van 50 miljoen.

    Maar goed.

    Eind 2019 Consumer zonder hardware op 250.

    Dan ga ik met je mee tav de percentages.

    2020
    PND autos 190 - 30% is 133
    Rest 60 + 10% is 66
    250 199 daling van 20%

    2021
    PND autos 133 - 30% is 93
    Rest 66 + 10% is 73
    199 166 daling van 16,5%

    2022
    PND autos 93 - 30% is 65
    rest 73 + 10% is 80
    166 145 daling van 12,65%

    2023
    PND autos 65 - 30% is 45
    Rest 80 + 10% is 88
    145 133 daling 8,27%

    2024
    PND autos 45 - 30% is 32
    Rest 88 + 10% is 97 daling 3%

    2025
    PND autos 32 - 30% is 23
    Rest 97 + 10% is107
    129 130 geen daling en geen stijging.

    2026
    PND autos 23 - 30% is 16
    Rest 107 + 10% is 118
    130 134 groei van 3,07%

    2027 groei van 5,22% en omzet van 141.

    En dan heb ik sports niet meegenomen.

    - stoppen met sports, dan kunnen we ook Telematics verkopen.
    - 2017 heel impairment Consumer.
    - 2019 en 2020 versnelde afschrijving Tele atlas.

    En het kind is super slank, slanker kan en moet ze niet worden, want dan ligt anorexia op de loer.

    Volgens mij is die Goodwill a 192 miljoen ook nog van Tele atlas.

    Zal ook wel binnenkort worden genomen.

    Dan kon je jaren geleden op de vingers natellen, met A en E kan Harold ALLEEN de oorlog nooit winnen.

    Alles van A en E zit al bij Microsoft, het grootste bedrijf ter wereld qua beurswaarde.

    Maar het is mijn mening en misschien een hersenspinsel.

    De tijd zal het uitwijzen.



  5. Perdu76 23 oktober 2019 15:44
    quote:

    TomTom12 schreef op 23 oktober 2019 15:35:

    [...]

    shit het is nog erger dan ik voorspelde gewoon weer terug naar de koers van eergisteren :-(((((((
    Nou dan maar weer onder de 10 euro. Zal blij zijn als de tent van de beurs gaat voor 12 euro.
    Eergisteren stonden we toch 10,88? Daar staan we nog lang niet op. Goede kans dat we vandaag nog plus eindigen.
  6. Perdu76 23 oktober 2019 15:45
    quote:

    TomTom12 schreef op 23 oktober 2019 15:43:

    Misschien wacht het management van TT wel tot er een finaciele crisis ontstaat in 2020 voordat ze het bedrijf voor een appel en een ei van de beurs halen. Dan mogen we blij zijn als we er nog 8 a 9 euro voor krijgen !!!
    Haha, ik ben ook lekker aan het zuigen.
  7. [verwijderd] 23 oktober 2019 15:50
    quote:

    TomTom12 schreef op 23 oktober 2019 15:43:

    Misschien wacht het management van TT wel tot er een finaciele crisis ontstaat in 2020 voordat ze het bedrijf voor een appel en een ei van de beurs halen. Dan mogen we blij zijn als we er nog 8 a 9 euro voor krijgen !!!
    Houd toch eens op met dat gebash man.
    Jij in je eentje zorgt ervoor dat de kwalkteitspostings hier op het forum verdwijnen in de onzin die je uitkraamt.

    Zonde van al het werk van al diegenen die tijd en energie steken om de zaken te analyseren hier op het forum.
2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 106 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links