Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 106 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 17 oktober 2019 21:53
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 17 oktober 2019 20:20:

    nog een laatste update na het slot van vandaag ontvangen
    dat is dus een 5e analist die rapporteert over TT

    underlying trends are OK in 2019 and largely unchanged despite the changes in the P/L guidance
    looking into 2020 , very likely to be a down year as more limited growth in location technology cannot offset the ongoing decline in consumer

    Opex will continue to trend up as TT invests in R&D for future applications
    this implies that investors again have to wait for another year to finally see operational leverage come through
    ( een prima idee om dan een strak inkoopprogramma uit te voeren)
    that said we believe the map asset is undervalued by the market given the strong strategic value of such a map asset, but it will take time before this value materializes unless we see strategic action by Management on the asset ( kapitalisatie)

    automotive operational revenue shows healthy and even accelerating growth
    car sales volumes are coming down, but increased take-rates more than compensate as OEMs provide 'extras' to stimulate sales
    operational automotive revenue ( including change in def revenue) shud remain on its >20% growth trajectory

    moving parts in Q419: topline will be down as higher automotive revenues cannot compensate for lower consumer
    gross margin will be high 70s, so further underlying improvement because of the mix

    Opex will increase in Q4 vs Q3 as TT further invests in R&D
    change in def revenue will have less impact in Q4 as ytd

    putting all this together TT will likely report negative adj eps in Q4
    ""

    short term neutral stance on the stock @ 10 euro pt ( 12 months)

    competition:
    supported by its transactional map-making platform, we believe there is scope to gain additional share from HERE, while there is still the threat from Google, TT has improved its competitiveness versus Google with an indash infotainment concept and improved user experience
    ADAS and autonomous driving could drive solid long term growth, the short term outlook appears weak, with 2020 likely to be a soft patch with no material automotive contracts set to ramp up

    """

    nogmaals naar mijn mening, het is echt te hopen dat HG de surplus cash die er zat aanwezig is vol inzet voor een inkoopprogramma in 2020/21, een unieke kans om bij deze slappe outlook toe te slaan.

    zo we horen weer na Barcelona , hopelijk een goed onderhoud met MS
    voor nu op naar de jaarcijfers.

    Ja Barcelona

    Ik was daar :-) KU clus Ibiza.

    www.youtube.com/watch?v=pPG5DP2RQZk
  2. forum rang 4 marathon 11 17 oktober 2019 23:32
    quote:

    boem! schreef op 17 oktober 2019 17:47:

    Terechte terechtwijzing want zelfs met een voorzichtige 1,25 miljard tegen een eveneens vooorzichtige 80 % marge geeft dat na een forse Opex van 600 mio en een maximaal tax tarief van 25% nog steeds een netto winst van 300 mio en dat gedeeld door 130 mio aandelen geeft een wpa van 2,30 euro.

    Indien dat het maximale nivo zou betekenen kan je daar een factor 6 a 10 op los laten.

    Jij hebt je punt maar ik trachtte de ongeevenaarde hosanna stemming iets te breken.
    Waarom zou je een hosanna stemming willen temperen?
    En om heel eerlijk te zijn is een K/W van 6-10 niet echt van deze planeet voor een high tech fonds.
  3. forum rang 6 boem! 18 oktober 2019 01:32
    Ik wilde slechts aangeven dat de beer nog niet geschoten is.
    De waarde van A&E wordt bepaald door het volume dat daarmee wordt behaald momenteel ligt dat volume op 465 mio voor Automotive en 165 mio voor Enterprise.

    Met die 630 mio wordt een FCF gerealiseerd van 15 cent.

    Ofschoon ik daar een goed gevoel bij heb is het verdubbelen van die 630 mio nog een hele klus (GAGR van 20-25% over een periode van 3 a 4 jaar).

    Ik ben het volledig eens, dat een kw van 6-10 niet past bij een higtech fonds dat groei laat zien. Het beste bewijs daarvan is de waardering van TT op dit moment. Ik benoemde de 6 a 10 indien de dan behaalde omzet de mature omzet zou betreffen.

    Nogmaals ik heb een uitstekend gevoel overgehouden aan de CMD en de CC bij Q3.
    De toekomstmogelijkheden voor A&E zien er uitstekend uit maar die moeten eerst nog wel worden ingevuld want op dit nivo van 630 mio resteert er slechts een FCF van 15 cent.
    Ook de aangekondigde aandelen inkoop zal zijn steentje bijdragen aan het opvoeren van de FCF per aandeel.

    Om het in een beter kader te plaatsen tracht ik hier de FCF voor A&E te bepalen bij een omzet van 1,250.
    Gross margin 85% geeft 1,060 Opex van 710 mio geeft 350 mio Ebit en een netto winst van 280 mio.
    Bij 130 mio aandelen levert dat een netto wpa op van 2,15 euro en bij 100 mio aandelen 2,80 euro.

    Indien dit droomscenario in 4 jaar wordt gerealiseerd zal de koers over 4 jaar een kw laten zien van de dan door de markt geachte toekomstmogelijkheden bij A&E. Bij een onstuimig doorgroeiend A&E mogelijk 50x bij een stabiliserende omzet en FCF verwachting 15x en bij een verslechtering van deze parameters slechts 8x.

    De toekomstverwachtingen bepalen de koers. A&E staat uiterst goed gepositioneerd maar moet het eerst nog wel waarmaken.

  4. Dokus. 18 oktober 2019 08:49
    quote:

    Benjamin G. schreef op 17 oktober 2019 16:47:

    AB Martin en terecht waardering voor zowel Wies in eerdere post als VanillaSky.

    Ik denk dat de FCF een begrip is dat niet door iedereen op waarde geschat kan worden. Voor mij nog een vaag begrip. Ik weet bijvoorbeeld niet of 9% van de omzet veel of weinig is.
    het is ook recht lullen wat krom is...
    ondertussen moet je bijna een doctorandus in de beleggingsgraad hebben om alles te begrijpen.
  5. forum rang 7 ketchup 18 oktober 2019 08:58
    quote:

    marathon 11 schreef op 17 oktober 2019 20:42:

    Feitelijk een 100% analyse obv datgene wat het bestuur aan de markt wilde vertellen.

    Ik denk dat de koers per 10% aandeleninkoop met minimaal 25% zal oplopen.
    De tweede tranche zal ook in die richting komen verwacht ik.
    En ja ik zou niet weten waarom je de resultaten downsized en daar verder geen doel mee hebt.

    ja eens denk ook dat de impact op de koers groots zal zijn bij een strak inkoopplan en zeer gunstig voor de aandeelhouders, eens dat bij 2022 de cijfers swingen voor performance

    ook positief dat een groot investment huis na een afwezigheid van 4 jaar TT op haar watchlist zet en weer volgt voor analyse

    hopelijk krijgt TT wat quality-time in Barcelona om haar toekomst visie nog eens face to face uit te leggen
    neem aan dat iedere bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf zo'n kans niet laat lopen

    Renault denk dat die diep door t stof moeten, wel jammer dat Bolloré afzwaait, jammer maar wel terecht onder de omstandigheden, was een goede bestuurder uit een zeer gerespecteerde zakenfamilie
  6. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 18 oktober 2019 09:08
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2019 08:58:

    [...]

    ja eens denk ook dat de impact op de koers groots zal zijn bij een strak inkoopplan en zeer gunstig voor de aandeelhouders, eens dat bij 2022 de cijfers swingen voor performance

    ook positief dat een groot investment huis na een afwezigheid van 4 jaar TT op haar watchlist zet en weer volgt voor analyse

    hopelijk krijgt TT wat quality-time in Barcelona om haar toekomst visie nog eens face to face uit te leggen
    neem aan dat iedere bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf zo'n kans niet laat lopen

    Renault denk dat die diep door t stof moeten, wel jammer dat Bolloré afzwaait, jammer maar wel terecht onder de omstandigheden, was een goede bestuurder uit een zeer gerespecteerde zakenfamilie
    Klopt, maar ondertussen gaat het gezwel MW door met waar het al een tijdje bezig is, drukken!
    Hopelijk zometeen de grote koper weer actief om deze boys weg te drukken en de koers omhoog stuwt.
  7. VanillaSky 18 oktober 2019 09:15
    quote:

    Dokus. schreef op 18 oktober 2019 08:49:

    [...]

    het is ook recht lullen wat krom is...
    ondertussen moet je bijna een doctorandus in de beleggingsgraad hebben om alles te begrijpen.
    Dat is zeker waar en je kunt dan wel alles proberen te verklaren maar af en toe vraag je je wel af welk doel het allemaal moet dienen om dit op deze manier te doen en te rapporteren?

    Hoorde hier bijvoorbeeld ook op de dag van de cijfers prachtig dat de Adjusted EPS van 0.15 naar 0.20 gaat een 33% stijging, super nieuws. Maar wat zegt dat nou eigenlijk nog, die EPS word tig maal aangepast en van alles eruit gehaald en continue veranderd het ook de manier waarop ze rapporteren. Onder aan de streep is er een netto verlies dit jaar, volgend jaar en waarschijnlijk ook 2021 nog (OK kan je ook weer rechtpraten) maar feit blijft dat die getallen allemaal niks meer zeggen.

    Wat dat betreft begrijp ik wel wat Martin zegt dat FCF het enige is om nog naar te kijken want die andere getallen zeggen niet veel. Vermoed ook dat als die adjusted EPS in de outlook veranderd - zal niet 2020 zijn want dat is een 'down year' maar 2021/22 en bijv. 0.30 of 0.40 word dit in basis geen effect heeft op de koers want die adjusted EPS zegt niks meer.

  8. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 18 oktober 2019 09:29
    Aan de koersbeweging te zien vergaat de wereld momenteel, dit gaat werkelijk weer nergens over!
    Ik denk dat er weer een aantal mensen hun stukken kwijt zijn door hun stoploss orders, de witteboorden weten daar wel raad mee!

    Verwacht later op de dag weer een opgaande beweging.
    Vooruitzichten TomTom zijn en blijven super goed, no panick!
  9. forum rang 6 tatje 18 oktober 2019 09:39
    Ik denk op de dag van de expiratie aan een tientje.

    De koers "" kunnen "" ze zetten waar ze willen.

    De koers gaat pas omhoog, als de founders en toekomstige eigenaar dat willen.

    Geen dividend en pas een hogere koers, als zij beschikken en wij maar wikken de hele dag.

    Ik zit alleen in Tom Tom omdat ik denk dat Tom Tom zowel in Automotive als Enterprise een grote jongen wordt en wordt overgenomen, voor veel geld.

    Kost momenteel alleen maar geld.

    Maar durf en wil er niet meer uit.

    Marathon gefeliciteerd met je zoon en een leuke dag verder.

  10. forum rang 8 Wereldbelegger 18 oktober 2019 10:02
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 18 oktober 2019 09:29:

    Aan de koersbeweging te zien vergaat de wereld momenteel, dit gaat werkelijk weer nergens over!
    Ik denk dat er weer een aantal mensen hun stukken kwijt zijn door hun stoploss orders, de witteboorden weten daar wel raad mee!

    Verwacht later op de dag weer een opgaande beweging.
    Vooruitzichten TomTom zijn en blijven super goed, no panick!
    Ik vraag me toch echt af hoeveel (hoopvol gestemde/ long time gericht) aandeelhouders een stoploss van een paar centen tot 2 dubbeltjes onder de slotkoers van de dag ervoor zetten.
  11. Hoop.... 18 oktober 2019 10:15
    Cfra herhaalt het verkoopadvies voor TomTom
    vrijdag 18 oktober 2019 - 09:18u -

    Het verkoopadvies van donderdag 18 juli 2019 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van %.
    Fonds: TomTom Guru: Cfra
    Advies: Verkopen Status: Actief
    Koersdoel: € 7,50 Score: 0,00%
    Startkoers: € Huidige koers: € 9,95
    Verw. rendement: 18 oktober 2019 - 09:59u
  12. forum rang 6 tatje 18 oktober 2019 10:28
    quote:

    Hoop.... schreef op 18 oktober 2019 10:15:

    Cfra herhaalt het verkoopadvies voor TomTom
    vrijdag 18 oktober 2019 - 09:18u -

    Het verkoopadvies van donderdag 18 juli 2019 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van %.
    Fonds: TomTom Guru: Cfra
    Advies: Verkopen Status: Actief
    Koersdoel: € 7,50 Score: 0,00%
    Startkoers: € Huidige koers: € 9,95
    Verw. rendement: 18 oktober 2019 - 09:59u

    Ik dacht al dat iemand het zeker zou plaatsen.

    Ik denk dat CFRA, DNB, Marshall Wace gewoon in opdracht handelen, dus onderdeel van het complot.

    En Barclays 17 juli houden op 9,50.

    Dat is toch die partij die TTT begeleidde naar de verkoop en de ene afdeling staat daar los van de andere.

    Chinese muren, laat me niet lachen, er gaat niets van Barclays die TTT begeleidde, naar andere afdelingen.

    Als ik daar CEO zou zijn, sloeg ik ze om de oren, niets chinese muren, poen moeten we verdienen, hoe, dat maakt niet uit.

    Wie gelooft wordt zalig en zelfs dat is gelogen :-)

    Mijn slogan bij Barclays zou zijn, WIE BETAALT DIE BEPAALT.

    WEG met die k.t muren.
  13. forum rang 4 marathon 11 18 oktober 2019 10:32
    quote:

    Hoop.... schreef op 18 oktober 2019 10:15:

    Cfra herhaalt het verkoopadvies voor TomTom
    vrijdag 18 oktober 2019 - 09:18u -

    Het verkoopadvies van donderdag 18 juli 2019 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van %.
    Fonds: TomTom Guru: Cfra
    Advies: Verkopen Status: Actief
    Koersdoel: € 7,50 Score: 0,00%
    Startkoers: € Huidige koers: € 9,95
    Verw. rendement: 18 oktober 2019 - 09:59u

    Die hebben er blijkbaar verstand van.
    Een waardering van 1 miljard met 400 mio in kas. Geen schulden en dus is de toko 600 mio waard volgens cfra.
    Die hebben de verkoop van Telematics en de aandelenaanpassing blijkbaar volledig gemist.
    Tsja dit soort adviseurs reageren op koersdalingen.
    Zien dat de cijfers negatief worden ontvangen en herhalen dan hun advies zonder verder ergens in te duiken. Triest dat dit soort adviseurs nog een bestaansrecht hebben.
    Uit balorigheid 2500 stuks bijgekocht!!!
  14. forum rang 6 tatje 18 oktober 2019 10:35
    OF

    Krijgen ze een bonus omdat ze veel verdiend hebben voor de baas.

    Of

    Krijgen ze een bonus, als ze niet lekken.

    Chinese muren, daar zijn toch deuren en telefoon en emails en apps voor :-)

    Rabo wat moet je hebben voor rente deze week of maand ( libor )

    700 miljoen boete en voor 50 of 60 miljoen heeft dat tuig strafvervolging afgekocht.

    We doen het anders dan de russen, maar we doen het wel :-)

    Het draait alleen om winstmaximalisatie !
  15. Meryntje 18 oktober 2019 10:39
    quote:

    marathon 11 schreef op 18 oktober 2019 10:32:

    [...]

    Die hebben er blijkbaar verstand van.
    Een waardering van 1 miljard met 400 mio in kas. Geen schulden en dus is de toko 600 mio waard volgens cfra.
    Die hebben de verkoop van Telematics en de aandelenaanpassing blijkbaar volledig gemist.
    Tsja dit soort adviseurs reageren op koersdalingen.
    Zien dat de cijfers negatief worden ontvangen en herhalen dan hun advies zonder verder ergens in te duiken. Triest dat dit soort adviseurs nog een bestaansrecht hebben.
    Uit balorigheid 2500 stuks bijgekocht!!!
    Ik heb eergisteren, ook uit balorigheid, handvol calls juni 2020 7,50 gekocht.

    GuS
2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 106 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links